XSLaren edukia

Haur Hezkuntzako Lehen Ziklorako Estrategia eta Teknika Psikomotorrak

Ikastegia
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Titulazioa
Haur Hezkuntzako Gradua (Euskera)
Ikasturtea
2020/21
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala2436
Mintegia57.5
Gelako p.3146.5
Ordenagailuko p.00

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Ikastearen emaitzen nagusien artean, hurrengo atalak egongo dira.

- Umearen 0-3 urte tarteko heldutasun motorraren mugarri eta pausoak ezagutu eta identifikatu

- Umearen lehenengo eboluzio fasearen osasun, adimen, autonomia eta sozializatze prozesuetaz ezagutu, jabetu eta identikatzen jakitea.

- Garapen psikomotorra lantzeko baliabide didaktikoen ezagutza eta gauzapena.



Hezitzaileak behatzeko gaitasuna, adierazpen psikomotorreko ezagutza, jarduera irudimentsu desberdinak sortzeko gaitasuna eta beste profesional zein familiekin komunikatzeko gaitasuna izatea espero da.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1.Haurren jolasa: Jolasen esanahia, helduen parte hartzea, haurren jokaera eta bere balio hezigarria.

2.Mugimendu askea helduen parte hartzerik gabe: Emmi Pikler metodologiara hurbilketa.

3.Zaintza uneak eta etxekotze prozesua: Zaintza uneen balio hezigarria, espazio eta materialen antolaketa, etxekotze prozesua.

4.Mugimendurako balio didaktikoak Haur Hezkuntzan: Gorputz Adierazpena, Natura jarduerak, saio praktikoen antolaketa, saio inklusiboak.

5.Haurren behaketa eta azterketa: Haurren mugimendu eta portaera motorren azterketa.

MetodologiaToggle Navigation

Saioak gelan, haurtzaro laborategian eta gimnasioan burutuko dira. Erabiliko dira ohiko materialak eta metodologia ezberdinak.

- Irakaskuntza gidatua.

- Metodologia aktiboak.

- Arazoen konponketa.

Edozein kasuan, ebaluaketa jarraia erabiliko da.

ATAL GUZTIETAN GUTXIENEKO 5 BAT ATERA BEHAR DA IRAKASGAIA GAINDITZEKO.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ohiko ebaluazioan honako lanek osatuko dute kalifikazioa. Ebaluazio metodoek irakaslearen, kideen eta autoebaluazioek osatuko dute:



- Saio praktiko inklusiboa: Metodologia berritzaile baten aukeraketa eta saio praktikoa horren bidez gauzatzea. (%30)



- Haurren behaketa: 0-3 etapako haurren mugimendu eta portaera motorren behaketa eta azterketa (%30)



- Gelako praktikak (%25): Gaitegiak garatzeko gehituko diren jarduerak, irakurgaiak eta dinamikek osatuko dute.



- Banakako lana (%15)



Etengabeko ebaluazioan egoerak hala eskatuko balu, eGelaren bitartez egin ahal izango da; hau da, bai ebaluazioarako beharrezkoak diren materialak igoz (entregagaiak, praktikak...), baita kalifikazioa eman ere.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Haurtzaroaren psikologia (Henri Wallon)
Claves de la Educación Pikler-Loczy (Elena Herran)
Garapen psikomotorra haur hezkuntzan (0-6 urte). (Maria Teresa Vizcarra)

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

ARNAIZ SÁNCHEZ, P.; RABADÁN MARTÍNEZ, M.; VIVES PEÑALVER,Y. (2001). La psicomotricidad en la escuela. Málaga. Ediciones Aljibe.

AUCOUTURIER, B. (2004). Los fantasmas de acción. Barcelona.Editorial : Graó.

BONASTRE, M. y FUSTE, S. (2007). Psicomotricidad y vida cotidiana (0-3 años). Ed. Graó.

PIKLER,E, (1985). Moverse en libertad. Desarrollo de la motricidad global. Madrid. Ediciones Narcea.

CAMPS, C. (2005). La observación del psicomotricista actitudes y manifestaciones de la transferencia. Revista Iberoamericana de Psicomotricidad y Técnicas Corporales,19, 27-52

DOMINGUEZ SEVILLANO, M.A. (2002). Cuando cada misterio que es un misterio para resolver. Material policopiado inédito. Bilbo: Euskal Herriko Unibertsitatea.

DURIVAJE, J. (2005). Educación y psicomotricidad. Sevilla: Trillas.

GALDAMES, A (2010). Características Evolutivas del niño De 3 a 4 años.

GARCIA MIRANDA, E.J. (2011). Guía del desarrollo infantil. Desde el nacimiento hasta los 6 años.

GARRIDO, M. RODRIGUEZ, A. RODRIGUEZ, R. SANCHEZ, A. (2008). El niño de 0 a 3 años. Guía de Atención Temprana para padres y educadores. La Rioja, España.

LAPIERRE, A. (2005). La formación personal en psicomotricidad. Revista Iberoamericana de Psicomotricidad y Técnicas Corporales, 19, 21-61.

RAFAEL, A. (2007). Desarrollo cognitivo: las teorías de Piaget y Vygotsky. Universidad Autonoma de Barcelona. 2018ko urtarrilaren 23an http://www.paidopsiquiatria.cat/files/teorias_desarrollo_cognitivo.pdf -tik berreskuratuta.

SANCHEZ, J. eta LLORCA, M. (2001). El rol del psicomotricista. Revista Iberoamericana de Psicomotricidad y Técnicas Corporales, 3, 57-76.

VIZCARRA MORALES, MT (2007). Garapen psikomotorra haur hezkuntzan (0-6 urte). Euskal Herria, España: Euskal Herriko Unibertsitatea. Argitalpen Zerbitzua.

Gehiago sakontzeko bibliografia

AUCOUTURIER, B.; DARRAULT, I. y EMPINET, J.L. (1985). La práctica psicomotriz. Reeducación y Terapia. Madrid: Científico-Médica.
GUTTON, FH. (1973). El juego de los niños. Ed. Librairíe Larousse, Paris.
LE BOULCH, J. (1971). Hacia una ciencia del movimiento humano. Buenos Aires: Paidós.

Aldizkariak

Cuadernos de psicomotricidad
Entre Líneas
La Hamaca
Citap- Psicomotricidad. Revista de estudios y experiencias.
Sonhar. Comunicar- repensar a diferença.

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • LANGARICA ROCAFORT, ARGIA
  • MEJUTO HIDALGO, GAIZKA
  • MONGE GOMEZ, NATALIA

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-3

14:00-16:00

5-13

14:00-16:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-4

14:00-16:30

15-15

14:00-16:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-4

14:00-16:30

15-15

14:00-16:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S05G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 0S05G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-3

16:30-18:30

4-4

17:00-18:30

5-13

16:30-18:30

14-14

14:00-16:00

16:30-18:30

15-15

17:00-18:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Gimnasio handia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • Gimnasio handia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • Gimnasio handia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • Gimnasio handia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • Gimnasio handia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA