XSLaren edukia

Arteen eta Ikusizko Kulturaren Hezkuntza

Ikastegia
Hezkuntza eta Kirol Fakultatea
Titulazioa
Lehen Hezkuntzako Gradua (Hirueleduna)
Ikasturtea
2023/24
Maila
2
Kreditu kopurua
9
Hizkuntzak
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala5481
Gelako p.3654

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

1-Ekoizpen artistikoak eta estetikoak modu kritikoan aztertzea, hizkuntza bisualak kultura adierazteko, komunikatzeko eta ulertzeko tresna gisa erabilita, eta informazioa eta dokumentazioa jasotzeko, behatzeko eta hautemateko prozesuak aplikatuta.



2-Hezkuntza artistikoari eta kultura bisualari buruzko eskolako curriculuma eta gaur egungo ikerkuntza aztertzea eta ebaluatzea, arloko proiektu berritzaileak diseinatu ahal izateko.



3-Baliabideak lortu jarduera plastikoan parte-hartzea sustatzeko, eskola barruko eta eskolatik kanpoko jardueretan bizitza osoan zehar.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1.GAIA: Kultura bisuala. Begiradaren hezkuntza; inguruko estetikaren pertzepzioa. Kultura bisualaren eremuaren ekoizpenak aztertzea (Artearen eta ikusizko kulturaren hezkuntza osatzen duten oinarrizko kontzeptuak: Artea,Estetika, Artearen kritika, Interpretazioa, Oharmena, Sinboloa, Pertzepzioa)

2.GAIA: Hizkuntza bisualak, kultura ulertzeko, komunikatzeko eta adierazteko tresna gisa (Lengoaiak: argazkigintza, zinema, pintura, eskultura, eszena, irudia/diseinua,ondarea, ea. Irudiaren eraketarako elementuen azterketa: forma, konposaketa, oreka,mugimendua,tentsioa, erritmoa, kolore etab. Ikus-entzunezkoen oinarrizko lengoaia:espazioa eta denbora zinematografikoa, muntaia).

3.GAIA:Kultura bisuala haurtzaroan. Ikonoen sorrerako erreferenteak eta prozesuak (Adimenaren teoriak Arte Hezkuntzan. Haurraren garapen grafikoaren teoriak.Auto-adierazpenaren teoria. Artearen estetikaren ulermenaren garapena. Iraultza kognitiboa. Ezagutzaren eta ikaskuntzaren esparru soziala eta kulturala. Zer erakutsi Arte Hezkuntzan?)

4.GAIA:Didaktikako ereduak eta curriculumeko erreferenteak Arte Hezkuntzan eta Kultura Bisualean. Ikuspegi historikoa eta egungo eztabaidak (Ereduak: Logozentrikoa, Auto-adierazpenarena, Eredu diziplinarrak, DBAE, Diziplinetan Oinarrituta dagoen Arte Hezkuntza, DOAH.Egungo Lehen Hezkuntzako Arte Hezkuntzaren curriculuma Euskal Autonomia Erkidegoan. Arte Hezkuntzaren esparru ez formalak: museoak, ondarea, interpretazio-guneak, ibilbide kulturalak, eta abar).

MetodologiaToggle Navigation

Asistentzia derrigorrezkoa da eta alde teorikoak eta praktikoak tartekaruko dira ikasturtearen zehar. Parte hartze aktiboa bultzatuko da kurtso guztian zehar. Bakarkako lana ezinbestekoa bada ere, talde lanak garrantzia handia izango du; azken hauen artean diziplinarteko lan modularra kokatzen da.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ikastegi bakoitzeko testuingurua, irakaskuntza modalitateak edota diziplinarteko moduluko lana kontuan hartuz, ikastegi bakoitzaren ebaluazioa honako hau da:



Gasteizko Irakasleen Unibertsitate Eskola:



-Ebaluazioa etengabekoa izango da ikasturtean zehar, ariketa teoriko zein praktikoak tartekatuz.

-Ikasturtean zehar planteatzen diren ariketa guztiak derrigorrez gainditu behar dira irakasgaia bera gaindituta izateko.

-Irakasgaia gainditzen ez dutenei ikasturtean zehar gainditutako ariketak aintzat hartuko zaizkie bigarren deialdirako soilik.

-Diziplinarteko lan modularraren portzentajea %9a da

-Ebaluazio jarraian parte hartzen ez duen ikasleak (bertaratzearen %75 baino gutxiago),azterketa finalaren aukera du eta bertan diziplinarteko lan modularraren inguruko galdera bati erantzun egin beharko dio.



Uko egitearen aukera:

-Klaseko dinamikan parte hartzen ez dutenek deialdiari uko egiteko nahikoa izango dute azken probara ez aurkeztea.

-Klaseko dinamikan parte hartzen duten ikasleek deialdiari uko egiteko, irakasgaiko irakasleari adierazi beharko diote, idatzi baten bidez, azterketeta hasi baino gutxienez hamar egun lehenago.



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Material grafiko-plastiko ezberdinak erabiliko dira eta ikasturtean zehar eskatzen joango dira planteatzen diren ariketen arabera.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

AAVV (2002): Las tecnologías de la información y de la comunicación en la escuela. Barcelona: Editorial Laboratorio Educativo /Editorial GRAÓ.

AGUIRRE, I. (2000): Teorías y Prácticas en Educación Artística. Ideas para una revisión pragmática de la experiencia estética. Pamplona: Universidad Pública de Navarra.

BELVER, M. H., ACASO, M., MERODIO, I. (2005): Arte Infantil y cultura visual. Madrid: Ediciones Eneida.

BOSCH, E., COLS, C., NICOLÁS, M., VALLVÉ, L., VILA, G. , SANS, S. (2002): Hacer plástica. Un proceso de diálogos y situaciones. Barcelona: Octaedro.

COLÉN, Ma. T., GINÉ, N. IMBERNON, F. (2006): La carpeta de aprendizaje del alumnado universitario. La autonomía del estudiante en el proceso de aprendizaje. Barcelona: Octaedro e ICE-UB.

EFLAND, A., FREEDMAN, K., STURT, P. (2003): La educación en el arte postmoderno. Paidós.

EFLAND, A. (2002): Una historia de la educación artística. Paidós.

EISNER, W. E. (2004): El arte y la creación de la mente. El papel de las artes visuales en la transformación de la conciencia. Barcelona: Paidós.

EISNER, W. E. (1995): Educar la visión artística. Paidós Educador.

FREEDMAN, K.(2006): Enseñar la cultura visual, Curriculum, estética y la vida social del arte. Barcelona: Octaedro.

GARDNER, H. (1994): Educación artística y desarrollo humano. Barcelona: Paidós Educador.

HERNANDEZ , F. (2007): Espigadoras/es de la cultura visual. Otra narrativa para la educación de las artes visuales. Octaedro.

HERNANDEZ , F. (2000): Educación y cultura visual. Publicaciones M.C.P.E. de Sevilla, 1997. Edición revisada en Octaedro, serie Intersecciones.

KELLOG, R. (1981): Análisis de la expresión plástica en preescolar. Cincel.

LOWENFELD, V., LAMBERT, B. (1970): Desarrollo de la capacidad creadora. Kapelusz.

MARIN VIADEL, R. (Coord.) (2003): Didáctica de la Educación Artística. Madrid: Pearson Education.

MATTHEWS, J. (2002): El arte de la infancia y la adolescencia. La Construcción del Significado. Barcelona: Paidós.

Gehiago sakontzeko bibliografia

AAVV (2007): Viaje por el Arte. Aprendiendo a mirar. Cuadernos de Pedagogía, 371.
AAVV (2002): “Educación Artística. Nuevas miradas (Dossier)”. Cuadernos de Pedagogía, 312 (47-76).
AGUIRRE, I. (1997): “Adierazpen plastikotik hezkuntza plastikora”. Hik Hasi, 22 (38-39).
AGUIRRE, I. (1997): “Marrazki librea benetan librea”. Hik hasi, 9 (9-14).
ARAÑO, J. C. (1993): “La nueva educación artística significativa: defendiendo la educación artística en un momento de cambio”. Arte, Individuo y sociedad, 5 (11-20).
ARTELEKU, Arte eta pentsamendu garaikideko webgunea: http://www.arteleku.net/
FREEDMAN, K. (2001): “Enseñando Cultura Visual: Educación artística y la formación de identidad”. Boletín de Educación de las Artes Visuales, 15.
HERNÁNDEZ, F. (2001): “Repensar la Educación de las Artes Visuales desde los estudios de Cultura Visual”. Boletín de Educación de las Artes Visuales, 15.
HERNÁNDEZ, F. (1995): “El diseño curricular de educación visual y plástica”. Revista interuniversitaria de Formación Profesorado, 24 (21-37).
HERNÁNDEZ, F., BARRAGAN, J. M. (1991): “La autobiografía en la formación de los profesores de Educación Artística”. Arte Individuo y sociedad, 4 (95-102).
INSEA, International Society for Education Through Art: http://www.insea.org/
JIMÉNEZ, J. (2000): “Teoría del arte. Arte es todo lo que los hombres llaman arte” (17-52).
MUPAI, Museo Pedagógico de Arte Infantil (Madrid): http://www.ucm.es/info/mupai/
VST, Visual Thinking Strategies: http://www.vtshome.org/
WOODLIN, P. (1997): “El museo de arte en el curriculum escolar”. Arte individuo y sociedad, 9 (80-88).

Aldizkariak

-AAVV. (2002): Educación Artística. Nuevas miradas (Dossier). Cuadernos de Pedagogía, 312. 47-76. Barcelona.
-AAVV (2007) Viaje por el Arte. Aprendiendo a mirar. Cuadernos de pedagogía. 371

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ALTUNA LIZARRAGA, MARIA
  • ARANBURU ETXEGOIEN, LEIRE
  • GUTIERREZ AJAMIL, ESTIBALIZ

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-2

08:30-10:00

8-8

08:30-10:00

9-15

08:30-10:00

16-30

09:00-11:00

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2024-05-17 11:00
  • Ekain : 2024-06-14 09:00

Ikasgela(k)

  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E.

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-2

10:00-11:30

9-15

10:00-11:30

16-30

08:30-10:30

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2024-05-17 11:00
  • Ekain : 2024-06-14 09:00

Ikasgela(k)

  • eAULA DE DIBUJO - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA DE DIBUJO - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA DE DIBUJO - IRAKASLEEN U. E.

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-2

08:30-10:00

9-15

08:30-10:00

16-30

12:30-14:30

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2024-05-17 11:00
  • Ekain : 2024-06-14 09:00

Ikasgela(k)

  • eAULA DE DIBUJO - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA DE DIBUJO - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA DE DIBUJO - IRAKASLEEN U. E.