XSLaren edukia
Didaktika Orokorra
- Ikastegia
- Hezkuntza eta Kirol Fakultatea
- Titulazioa
- Lehen Hezkuntzako Gradua (Hirueleduna)
- Ikasturtea
- 2018/19
- Maila
- 1
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 36 | 54 |
Gelako p. | 24 | 36 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Ikasgai honetan, curriculum eta irakaskuntza ikaskuntza prozesuen analisia eta ulermenaren hasiera egiten da. Ikasgelako elkarrekintza eta komunikazio prozesuak ulertzea sustatuko da, eta, era berean, curriculumaren diseinu eta garapenaren konpetentzia garatzeko aukera emango da. Plangintzaren bidez, jardun didaktikoaren osagai ezberdinak ezagutuko dira: helburuak, gaitasunak, edukiak, metodologia, irakaskuntza-ikaskuntzaren jarduerak, baliabide didaktikoak, ebaluazioaren prozedurak eta tresna. Beste ikasgaiekin batera, proiektua garatuko da.
GAITASUNAK
A) 6-12 urteko aldiari dagozkion ikasgela barruko nahiz kanpoko hezkuntza-gertaerak aztertzea eta ulertzea.
B) Elkarrekintzako eta komunikazioko prozesuak ezagutzea ikasgelan.
C) Ikasgelako irakaskuntza-jarduera eta ikaskuntza diseinatzea, plangintza egitea eta ebaluatzea.
D) Lankidetza-lana eta norberaren lana eta eginahalak sustatzea.
E) Esperientzia berritzaileak ezagutzea eta lehen hezkuntzan aplikatzea.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1. GAIA-. Didaktikaren oinarriak. Didaktikaren kontzeptua eta ikergaia. Irakaskuntza-ikaskuntza prozesua.
2. GAIA.- Irakaskuntzaren eta curriculumaren teoriak. Curriculuma, oinarrizko kontzeptuak. Curriculumaren politika: curriculum ofiziala. Curriculumaren oinarriak eta zehaztapen mailak
3. GAIA.- Curriculumaren diseinua eta garapena. Plangintza prozesu eta emaitza gisa. Curriculumaren diseinuari eta garapenari buruzko ikuspegiak.
4. GAIA.- Diseinuaren osagaiak: curriculumaren helburuak, gaitasunak eta edukiak. Didaktikako metodologia eta irakaskuntza-ikaskuntzako jarduerak. Antolakuntzako aldagaiak: espazioa, denbora eta taldekatzeak. Bitarteko didaktikoak: materialak eta baliabideak.
5. GAIA.- Ebaluazioa: kontzeptua eta helburua. Ebaluatzeko prozedurak eta tresnak.
6. GAIA.- Hezkuntza-berrikuntza eta -aldaketa. Irakaslearen eginkizuna berrikuntzan.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Klasera etortzen ez diren ikasleekin berriz honako ebaluaketa tresnak erabiliko dira:
• Garatu beharreko idatzizko azterketa
4.1.- Ebaluazioaren Argibideak:
Ikastegi bakoitzeko testuingurua, irakaskuntza modalitateak edota diziplinarteko moduluko lana kontuan hartuz, ikastegi bakoitzaren ebaluazioa honako hau da:
Etengabeko ebaluazioa (Etortzea = edo >%ko 75a):
- Test moduko azterketa gehi garatzeko galderak (baldintza da: derrigorrez gainditu behar da) %ko 40
- Taldeko lana (baldintza da: derrigorrez gainditu behar da) %ko 40
- Moduloan taldeko lana (Diziplinen arteko moduluko lana) %ko 20
Azkenik, ikasleek deialdiari uko egin nahi izanez gero, eskaria irakasleari egin beharko diote idatzi bidez eta azterketetarako zehaztutako garai ofiziala hasi baino gutxienez hamar egun lehenago. Kasu horretan azken kalifikazioa “AURKEZTEKE” izango da.
2. Klasera etortzen ez diren ikasleentzat eta etortzea < %ko 75a):
- Test moduko azterketa gehi garatzeko galderak (baldintza da: derrigorrez gainditu behar da) %ko 40
- Garatzeko azterketan: Ariketak egin (baldintza da: derrigorrez gainditu behar da) %ko 40) eta moduloaren ariketa praktikoa, garatu gabe badago ( %ko 20).
Azkenik, ikasleek deialdiari uko egin nahi izanez gero, azken frogara ez auzkeztearekin nahikoa izango da. Kasu horretan azken kalifikazioa “AURKEZTEKE” izango da.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Moodle plataforma.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
ANTÚNEZ, S. et al. (1992). Del proyecto educativo a la programación del aula. El qué, el cuándo y el cómo de los instrumentos de planificación didáctica. Barcelona: Grao.
CASANOVA, M. A. (2006). Diseño curricular e Innovación educativa. Madril: La Muralla.
DE LA HERRÁN, A.; PAREDES, J. (2008). Didáctica General. La práctica de la enseñanza en Educación Infantil, Primaria y Secundaria. Madril: McGraw Hill/Interamericana España, S.A.U.
ESCAMILLA, A. (2008): Las competencias básicas : claves y propuestas para su desarrollo en los centros. Barcelona : GRAO
ETXAGUE, X. (Koord.) eta beste (2004). Didaktika Orokorra. Donostia: Erein.
EUSKO JAURLARITZA (2007): 175/2011 DEKRETUA, urriaren 16koa, Euskal Autonomia Erkidegoko Oinarrizko Hezkuntzaren curriculuma sortu eta ezartzekoa. (EHHA 2007/11/13). Gasteiz: EJ-GV
HARGREAVES, A. (2003). Enseñar en la sociedad del conocimiento. Barcelona: Octaedro.
PERRENOUD, P. (2012). Cuando la escuela pretende preparar para la vida: ¿desarrollar competencias o enseñar otros saberes? Barcelona: Graó
SANTOS GUERRA, M.A. (1993). La evaluación: un proceso de diálogo, comprensión y mejora. Málaga: Aljibe.
SÁNCHEZ HUETE, J. C. (2009). Compendio de Didáctica General. Bartzelona: CCS.
SUBIRATS, M. y BRULLET, C. (1988). Rosa y Azul. La trasmisión de los géneros en la escuela mixta. Madrid: Instituto de la Mujer.
ZABALZA, M.A. (1996). [itzultzaileak, UZEI ; koordinatzailea, Luis Ma Elizalde]. Kurrikuluaren diseinu eta garapena. Leioa: Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU)
Gehiago sakontzeko bibliografia
ALEGRET, J, CASTANYS, E., SELLARES, R. (2010). Alumnos en situaciones de estrés emocional. Barcelona: Graó.
BOLÍVAR, A.; DOMINGO, J. (eds.) (2007). Prácticas eficaces de enseñanza. Madril: PPC, Editorial y Distribuidora, S. A.
BONAL, X.; TARABINI-CASTELLANI, A. & VERGER, A. (komp.) (2007). Globalización y Educación. Textos Fundamentales. Buenos Aires: Miño y Dávila.
BRUBACHER, J. W.; CASE, CH. W.; REAGAN, T.G. (2000). Cómo ser un docente reflexivo. La construcción de una cultura de la indagación en las escuelas. BarCelona: Gedisa.
CARRASCO, J. B. (1987). Cómo realizar la programación. Madrid: Anaya.
GIMENO, J. (1988) El currículo: una reflexión sobre la práctica. Madrid, Morata.
GIMENO, J. (comp.) (2008). Educar por competencias, ¿qué hay de nuevo? Madril: Morata.
GIMENO, J. y PEREZ, A. (1992). Comprender y transformar la enseñanza Madrid. Morata.
MARCELO, C. (2002). La función docente. Madrid: Editorial Síntesis.
MARQUÉS, P. (2006): "Nuevos entornos, nuevos modelos didácticos". Cuadernos Pedagogía: 363, 80-89.
MONEREO, C. y POZO, J.I. (2007): “Competencias para (con)vivir con el siglo XXI”. Cuadernos de Pedagogía: 370, 12-18.
RODRÍGUEZ, G.; GIL, J. & GARCÍA, E. (1996). Metodología de la investigación cualitativa. Barcelona: Aljibe.
SEVILLANO, Mª L. (2004). Didáctica en el siglo XXI. Madrid: McGraw Hill.
ZABALA, A. (1995). La práctica educativa: cómo enseñar. Barcelona: Graó.
ZABALZA, M.A. (2004). Diarios de clase. Un instrumento de investigación y desarrollo profesional. Madrid: Ed.Narcea.
Aldizkariak
AULA DE INNOVACIÓN EDUCATIVA: Graó Educación. Bartzelona
http://www.oei.es/es4.htm . Salamanca. [web orria on line]. [sarrera data 2011-01-26].
BORDÓN: Sociedad Española de Pedagogía. Madril.
http://www.cuadernosdepedagogia.com/. Bartzelona. [web orria on line]. [sarrera data 2011-01-26].
EDUCAR: Universitat Autonima de Barcelona. Bartzelona
http://www.hikhasi.com. Euskal Herria. [web orria on line]. [sarrera data 2011-01-26]
QURRICULUM. Teoría, Investigación y Práctica Educativa. Universidad de La Laguna
http://www.red-redial.net/revista-revista,latinoamericana,de,tecnologia,educativa,relatec,-272.html. [web orria on line]. [sarrera data 2011-01-26]
http://www.uv.es/RELIEVE/. Valentzia. [web orria on line]. [sarrera data 2011-01-26]
http://www.didacticasespecificas.com/ES/index.php. Madril. [web orria on line]. [sarrera data 2011-01-26]
http://www.revistaeducacion.mec.es/. Madril. [web orria on line]. [sarrera data 2011-01-26]
http://www.usc.es/didoe/doc/revista/frames.htm. Santiago Compostela. [web orria on line]. [sarrera data 2011-01-26]
http://www.aufop.com/aufop/home/. Zaragoza. [web orria on line]. [sarrera data 2011-01-26]
http://www.argitalpenak.ehu.es/p291-content/es/contenidos/libro/se_indice_tantak/es_revistas/indice_tantak.html. EHU. [web orria on line]. [sarrera data 2011-01-26]
http://web.uam.es/servicios/apoyodocencia/ice/tarbiya/. Madril. [web orria on line]. [sarrera data 2011-01-26]
http://www.tendenciaspedagogicas.com/. Madril. [web orria on line]. [sarrera data 2011-01-26]
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- ARGUIÑANO MADRAZO, ANDONI
- FERNANDEZ LASARTE, OIHANE
- GUTIERREZ-CABELLO BARRAGAN, AINGERU
TaldeakToggle Navigation
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
21-32 | 09:00-10:00 | 09:00-10:30 | |||
34-36 | 09:00-10:00 | 09:00-10:30 | |||
37-37 | 09:00-10:00 |
Irakasleak
Azterketa
- Ekain : 2019-06-03 11:30
- Uztail : 2019-07-01 11:30
Ikasgela(k)
- eSEMINARIO 1M - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
- eSEMINARIO 1M - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
- eSEMINARIO 1M - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
- eSEMINARIO 1M - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
- eSEMINARIO 1M - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
21-32 | 10:30-12:00 | ||||
34-36 | 10:30-12:00 |
Irakasleak
Azterketa
- Ekain : 2019-06-03 11:30
- Uztail : 2019-07-01 11:30
Ikasgela(k)
- eSEMINARIO 1M - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
- eSEMINARIO 1M - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA