XSLaren edukia
Eskola Inklusiboaren Oinarriak
- Ikastegia
- Bilboko Hezkuntza Fakultatea
- Titulazioa
- Haur Hezkuntzako Gradua (Euskera)
- Ikasturtea
- 2018/19
- Maila
- 2
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 16 | 24 |
Gelako p. | 44 | 66 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Irakasgaiaren gaitasunak:
E1. Eskola inklusibora iritsi arteko hezkuntza-sistemaren eraldatze-prozesu historikoa eta soziala aztertzea
E2. Irakaskuntza-ikaskuntza prozesuan ikasgela barruan sortutako premiak, gaitasunak, erritmoak eta zailtasunak identifikatzea; eta, beren konplexutasunaren arabera, ikastetxeko laguntzako profesionalei jakinaraztea, horiei aurre egiteko
E3. Curriculum arruntetik abiatuta, ikasgelan agertutako hezkuntza-premia guztiei erantzuteko erantzukizuna hartzea, zentroko laguntza-irakasleekin eta zentrotik kanpoko profesionalekin lankidetzan
Ikasketa Emaitzak:
Hezkuntza Bereziaren eboluzio historikoa azaldu.(E1)
Hezkuntza Berezia, Hekuntza Integratzailea eta Eskola Inklusiboa ezberdindu (E1)
Aniztasunaren arretari buruz indarrean dagoen araudia interpretatu.(E2)
Eskolari laguntzeko zerbitzuak eta profesionalak identifikatu (E2)
Ikasgelako aniztasuna modu zabalean ulertu eta adierazi.(E3)
Neurri arruntak eta ezohiko neurrien mailaketa ezberdindu.(E3)
Defizitaren eredua gainditu eta gaitasunetan oinarritutako hezkuntza ereduan kokatu.(E3)
Praktika inklusiboak proposatu adituen iturria erabiliz. (E3)
Hezkuntza-arrakastazko praktikak identifikatu hezkuntza inklusiboa izateko.(E2)
Ikasgelan hezkuntza arrakastazko praktika batzuk diseinatu. (E2)
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1. GAIA.- Eskola aniztasunaren aurrean: kontzeptuen eta eskolaratzeko jardueren bilakaera. Eskola Inklusiboa.
2. GAIA.- Hezkuntza-premiei erantzuteko araudi-esparrua. Eskolari laguntzeko zerbitzuak, programak eta profesionalak.
3. GAIA.- Hezkuntza-premiei eman beharreko erantzuna. Curriculuma erantzunaren erreferentzia.
4. GAIA.- Hezkuntza-Premia-Bereziei erantzuna eskola inklusiboaren ikuspegitik. Neurri ohikoak eta ezohikoak.
5. GAIA.- Diziplinarteko Lana (DILAN): Eskolako hainbat ikasle edo talderen parte-hartzea edo ikaskuntza eragozten duten egoerak aztertzea, eta egoera horiei aurre egiteko erantzun inklusiboak proposatzea.
MetodologiaToggle Navigation
Saio hauetan edukien ulermenean eta integrazio prozesuan arituko gara eta horretarako oso garrantzitsua izango da ikasleen partaidetza, ikasketa prozesu hori esparru komunean eraiki nahi badugu behintzat.
Jarduera Magistralak:
Lau aste beteko dira. Saioa asteazkenetan izango da. Saio honetan aurkezpen orokorrak eta beste ekintza batzuk talde osoarekin egiteko aprobetxatuko da. Are gehiago, aste hauetan DALeko asteak sartuko dira. Hau da, bi aste (bosgarrena eta bederatzigarrena, hain zuzen) moduluko lana egiteko izango dira, ikasgaia guztien ikuspegitik, non lanaren garapenean izandako zalantzak argitzeko irakasleen laguntza izango duten.
Saio Teoriko-praktikoak:
Bakoitzak bi orduko saioekin. Saio hauetan irakaslearen aldetik gai bakoitzeko garrantziatsuak diren kontzeptu teorikoak eta hainbat motatako jarduerak egingo dira, gai bakoitzaren oinarrizko kontzeptuak barneratzeko. Hainbat motatako jarduerak egingo dira, hala nola, irakurketa dialogikoa, esaldien gaineko eztabaida, kasu praktikoen azterketa, talde elkarreragileak eta abar. Batez ere, talde txikitan jardungo dute ikasleek, nahiz eta banaka eta talde handian egiteko jarduerak ere egongo diren.
Ikasgelatik kanpo ikasleen beharrak banakakoak eta taldekoak izango dira:
•Lan indibiduala testuen irakurketak, jarduera zehatzak eta edukietan sakontzeko eman beharreko denbora
•Talde lanean: Talde txikien egingo diren praktikekin portafoliorako batzuetan gelaz kanpo egin beharrekoak izango dira.
Tutoretzarako ordutegiaren barnean, taldeei kanpoan proposatutako lanaren jarraipena egiteko ordu finkoak zehaztu ahal izango dira. Bestetik, irakasleak derrigorrezkoa dela ikusten badu, banakako tutoretzetara deitu ahal izango du.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
a)Etengabeko ebaluazioa: Azken kalifikazioa zehazteko ezinbestekoa izango da atal guztiak gainditzea, Diziplinartekotasun Lana izan ezik.
b) Azken ebaluazioa: ikasleak garatzeko banakako azterketara aurkeztu beharko da. Azterketan atal teorikoa eta praktikoa ebaluatuko dira (Notaren %100a)
Etengabeko ebaluazioari uko egitea: Nabarmendu nahi dugu, ikasleei dagokiela ohiko azkeneko ebaluazioko sistemaren bitartez ebaluatua izateko idatzizko eskaera egitea. Horretarako ikasleak dozentzia hasi egiten denetik 9 aste izango ditu idatzi bidez eskaria egiteko irakasleari.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
- eGela -ko plataforman eskegita dauden materialak
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Ainscow, M. (2000). Desarrollo de Escuelas Inclusivas. Narcea. Madrid.
Aróstegui,I.,Darretxe,J. y Beloki,N. (2013). La participación de las familias y de otros miembros de la comunidad como estrategia de éxito en las escuelas. Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa, 6(2), 187-200.
Aubert, A., Flecha, A., García, C., Flecha, R. y Racionero, S. (2008). Aprendizaje dialógico en la sociedad de la información. Bartzelona: Hipatia.
Booth, T. & Ainscow, M. (2005). Hezkuntza ebaluatzeko eta hobetzeko gida: Eskoletako ikaskuntza eta partaidetza garatuz. Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia.
Casanova, M.A. (2011). Educación inclusiva: Un modelo de futuro. Madril: Wolters Kluwer.
Darreche, L., González, A. eta Goikoetxea, J. (2010). «¿La educación inclusiva como utopía que nos ayuda a caminar?», in Congreso Iberoamericano de Educación-Metas 2021, Buenos Aires, 2010.
Echeita,G. (2007). Educación para la inclusión o educación sin exclusiones. Madrid: Narcea.
Essomba, M.A. (2006). Liderar escuelas interculturales e inclusivas: Equipos directivos y profesorado ante la diversidad cultural y la inmigración. Bartzelona: Grao.
Eusko Jaurlaritza – Gobierno Vasco (2012). Eskola Inklusiboaren esparruan Aniztasunari erantzuteko Plan Estrategikoa 2012-2016. Euskal Autonomia Erkidegoko administrazioa – Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Saila. Recuperado de http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r432459/eu/contenidos/informacion/dig_publicaciones_innovacion/eu_escu_inc/adjuntos/16_inklusibitatea_100/100011e_Pub_EJ_Plan_diversidade.pdf
Eusko Jaurlaritza – Gobierno Vasco (2008). Curriculum y competencias básicas. Recuperado de http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43-2459/es/contenidos/informacion/dig_publicaciones_innovacion/es_dig_publ/adjuntos/15_ebal_diagnostikoa_310/310000_Pub_EHAA_evaluacion_basica.pdf
INCLUD-ED: Strategies for inclusion and social cohesion in Europe from education (2007a). Report 1: Review of the literature on educational reforms, theories and policy developments in Europe. INCLUD-ED [On-line].
INCLUD-ED: Strategies for inclusion and social cohesion in Europe from education (2007b). Working Paper: Effective Educational Practices in Europe. INCLUD-ED [On-line].
Macarulla, I. eta Saiz, M. (koord.) (2009). Buenas prácticas de escuela inclusiva. La inclusión de alumnado con discapacidad: Un reto, una necesidad. Bartzelona: Graó.
Moriña Díez, A. (2004). Teoría y práctica de la educación inclusiva. Malaga: Ediciones Aljibe, S.L.
Moriña, A. (2008). La escuela de la diversidad: Materiales de formación para el profesorado. Madril: Síntesis.
Moya Maya, A. (2002). El profesorado de apoyo: ¿Dónde?, ¿cuándo?, ¿cómo?... realiza su trabajo. Malaga: Ediciones Aljibe, S.L.
Moya Maya, A., Martínez Ferrer, J., eta Ruiz Salguero, J.M. (2005). Una alternativa de apoyo en los centros: El modelo de apoyo curricular. Malaga: Ediciones Aljibe, S.L.
Parrilla, A. (1996): Apoyo a la escuela: un proceso de colaboración. Bilbao: Mensajero.
Zugazaga,A., Uribe, A., Rodríguez, A eta Aróstegui, I.(2013). Grupos interactivos al final de la etapa. Aula de Infantil, 70
Mayo-Junio, 18-21.
Gehiago sakontzeko bibliografia
López Melero, M. (2004). Construyendo una escuela sin exclusiones: Una forma de trabajar en el aula con proyectos de investigación. Malaga: Ediciones Aljibe, S.L.
MENDIA, R. (2005): Actas del Congreso ¿La respuesta educativa a las necesidades educativas especiales en una escuela vasca inclusiva¿ Octubre 2003.Gobierno Vasco. Departamento de Educación. Servicio de Publicaciones del Gobierno Vasco. Vitoria ¿Gasteiz.
DARRETXE, L. eta ZENITAGOITIA, E. (2008): Hezkuntza Bereziaren Oinarri Pedagogikoak.Bilbo:UEU.
Ferrada, D. & Flecha, R. (2008). «El modelo dialógico de la pedagogía: Un aporte desde las experiencias de comunidades de aprendizaje». Estudios Pedagógicos XXXIV, 1. zk., 41-61.
Gaintza, Z., Aróstegui, I. Berasategi, N., Ozerinjauregi, N., Darretxe, L., Orcasitas, J.R. y Monzón, J. (2015): La innovación escolar desde la perspectiva de personas con enfermedades raras en el País Vasco. Historias de vida, prácticas escolares, neceisddaes del sistema educativo y propuestas de mejora apra una escuela y sociedad más inclusivas. Bilbao: FEDER-Euskadi G-91018549
Orcasitas, J.R. (2005). «20 años de integración escolar en el País Vasco: Haciendo historia..., construyendo un sistema educativo de calidad para todos» in Actas del Congreso Guztientzako Eskola (arg.), La respuesta a las necesidades educativas especiales en una escuela vasca inclusiva (37-93). Gasteiz: Eusko Jaurlaritza
Aldizkariak
HIK HASI: http://www.hikhasi.com/
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- AROSTEGUI BARANDICA, IGONE
- DARRETXE URRUTXI, LEIRE
- GAINTZA JAUREGI, ZURIÑE
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 08:30-10:30 11:00-13:00 | ||||
20-20 | 08:30-10:30 11:00-13:00 | ||||
25-25 | 08:30-10:30 11:00-13:00 | ||||
30-30 | 08:30-10:30 11:00-13:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 0S04G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 0S04G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 0S04G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 0S04G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-19 | 08:30-10:30 | 08:30-10:30 | |||
21-24 | 08:30-10:30 | 08:30-10:30 | |||
26-29 | 08:30-10:30 | 08:30-10:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 0S04G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 0S04G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 0S04G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 0S04G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 0S04G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 0S04G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 08:30-10:30 11:00-13:00 | ||||
20-20 | 08:30-10:30 11:00-13:00 | ||||
25-25 | 08:30-10:30 11:00-13:00 | ||||
30-30 | 08:30-10:30 11:00-13:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Magistrala - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- Magistrala - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- Magistrala - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- Magistrala - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-19 | 11:00-13:00 | 08:30-10:30 | |||
21-24 | 11:00-13:00 | 08:30-10:30 | |||
26-29 | 11:00-13:00 | 08:30-10:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 1S05G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 1S05G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 1S05G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 1S05G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 1S05G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 1S05G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-19 | 08:30-10:30 | 12:00-14:00 | |||
21-24 | 08:30-10:30 | 12:00-14:00 | |||
26-29 | 08:30-10:30 | 12:00-14:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 1S22G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 1S22G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 1S22G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 1S22G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 1S22G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 1S22G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
31 Gelako p.-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-19 | 08:30-10:30 | 11:00-13:00 | |||
21-24 | 08:30-10:30 | 11:00-13:00 | |||
26-29 | 08:30-10:30 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 1S09G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 1S09G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 1S09G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 1S09G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 1S09G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 1S09G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)