XSLaren edukia

Eskola Inklusiboaren Oinarriak

Ikastegia
Hezkuntza eta Kirol Fakultatea
Titulazioa
Lehen Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2018/19
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Gelako p.2436

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

A) Eskola inklusibora iritsi arteko hezkuntza-sistemaren eraldatze-prozesu historikoa eta soziala aztertzea.

B) Irakaskuntzako gaitasun eta erritmo askotara egitutako hezkuntza-erantzunak egokitutako hezkuntza-erantzunak egitea. Adituekin lankidetzan aritzea hezkuntza-premiei erantzuteko.

C) Aniztasunaren arretari buruzko arau-esparrua aztertzea, eta baita eskolari laguntzeko zerbitzuen sarearen funtzioak.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. GAIA.- Eskola aniztasunaren aurrean: kontzeptuen eta eskolaratzeko jardueren bilakaera. Eskola Inklusiboaren oinarriak.



2. GAIA.- Hezkuntza-premiei erantzuteko araudi-esparrua. Eskolari laguntzeko zerbitzuak, programak eta profesionalak.



3. GAIA.- Hezkuntza-premiei eman beharreko erantzuna. Neurri arruntak eta ezohikoak; neurrien mailazea. Curriculuma erantzunaren gune gisa: zentroaren curriculum-proiektua; ikasgelako programazioak; hezkuntza-errefortzuko neurriak; ...



4. GAIA.- Gaur egun aniztasunari erantzuteko eskola antolakuntza /egitura. Inklusibitateari erantzuteko eredu desberdinak. Eskola hainbat ikasle edo talderen parte-hartzea edo ikaskuntza eragozten duten egoerak aztertzea, eta egoera horiei aurre egiteko erantzun inklusiboak.



5. GAIA.- Disziplinarteko Lana (DILAN): Magisteritza Eskolak erabakitzen du derrigorrezkotasuna. Gaia gainontzeko irakasleekin adostuko da. Orokorrean Ikaskuntza eragozten duten egoerak aztertzea, eta egoera horiei aurre egiteko erantzun inklusiboak proposatzea izaten da planteamendua.



MetodologiaToggle Navigation

• Banakako lana eta/edo taldekoa

• Ikaskuntza Kooperatiboa

• Ikaskuntza gidatua eta/edo autonomoa

• Arazoetan Oinarritutako Ikaskuntza, Proiektuetan Oinarritutako Ikaskuntza, Kasuaren Metodoa...

• Saio teorikoak, irakaslearen aldetik klase magistralak.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

1Ikasgaiaren ebaluaketa mistoa da :

Banaka burutu beharreko lana (notaren %40a) eta taldeko lana (%40a) kontuan izango diren atalak dira. Taldeko lana proiektu bidez gauzatuko da eta ahozko aurkezpena barnebiltzen du.

Aniztasuna eskolan disziplina arteko moduluko lana egin beharko da (notaren %20a).



Azken kalifikazioa lortuko da aurreko kalifikazioen batura eginez. Hori bai, irakasgaia gainditzeko atal eta azpiatal guztiak independienteki gainditu behar dira.



Azkenik, ikasleek uko egin ahal izango diote ohiko deialdiari irakasleari idatzi bat zuzenduz, gutxienez azterketen epe ofiziala hasi baino hamar egun lehenago. Kasu horretan azken kalifikazioa "aurkezteke" izango da.



Ebaluazio araudi berriaren arabera, ikasle guztiek eskubidea dute euren kalifikazioa lortzeko ebaluazio jarraitua edo mistoaren bidez. Eskubide horri uko egin nahi badio eta amaierako ebaluazioaren bidez ebaluatua izan, idatziz eskatu beharko dio dagokion irakasleari. Horretarako irakasgaia sehilekoa baldin bada, dozentzia hasten denetik, 9 asteko epea izango du. Gure kasuan, martxoaren bukaeran amaitzen da ebaluazio jarraituari uko egiteko epea.







Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Ainscow, M. (2000). Desarrollo de Escuelas Inclusivas. Narcea: Madrid.
Echeita, G. (2007). Educación para la inclusión o educación sin exclusiones. Madrid: Narcea.
Macarulla, I. eta Saiz, M. (Coord.) (2009). Buenas prácticas de escuela inclusiva. La inclusión de alumnado con discapacidad: Un reto, una necesidad. Barcelona: Graó.
López-Vélez, A.L. (2018). La escuela inclusiva. El derecho de la equidad y la excelencia
educativa. Bilbao: Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea, Argitalpen
Zerbitzua/Servicio Editorial.

ARAUDIA
AGINDUA, 1998ko Uztailaren 30ekoa, Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa sailburuarena, beharrizan bereziak dituzten ikasleak eskolatzeko irizpideak ezartzeko, eta ikasle horiek behar dituzten baliabideak hezkuntza- sistemako maila guztietara helarazteko.
118/ 1998 DEKRETUA Ekainaren 23koa, hezkuntza- premia bereziak dituzten ikasleei eman beharreko hezkuntza- erantzuna eskola muin- bakar eta integratzailearen esparruan antolatzen duena.
Euskal Autonomia Erkidegoa (2001). 15/2001 Dekretua, otsailaren 6koa, Prestakuntzan eta Hezkuntzaren Berrikuntzan Laguntzeko Zentroak (Berritzeguneak) sortzen dituena, Hezkuntzarako Laguntza Zerbitzu gisa.
Eusko Jaurlaritza (2014). Heziberri 2020. Hezkuntza eredu pedagogikoaren esparrua. Vitoria-Gasteiz: Hezkuntza, Hizkuntza Politika eta Kultura Saila.
Euskal Autonomia Erkidegoa (2016). 236/2015 Dekretua, abenduaren 22koa, Oinarrizko Hezkuntzaren curriculuma zehaztu eta Euskal Autonomia Erkidegoan ezartzen duena.


BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Booth, T. & Ainscow, M. (2005). Hezkuntza ebaluatzeko eta hobetzeko gida: Eskoletako ikaskuntza eta partaidetza garatuz. Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia.

Darretxe, L. (2013). Hezkuntza Inklusiboa eta Aniztasunari Arreta (pp. 12-34). Bilbo: UPV/EHU.

Stainback S. y Stainback, W. (1999). Aulas Inclusivas. Madrid: Narcea.

UNESCO (1993). Las Necesidades Especiales en el Aula: Conjunto de Materiales para la Formación de Profesores. París: UNESCO.

UNESCO (2004). Embracing Diversity: Toolkit for Creating Inclusive, Learning-Friendly Environments. Bangkok: UNESCO Asia and Pacific Regional Bureau for Education. Esteka: http://unesdoc.unesco.org/images/0013/001375/137522e.pdf.

UNESCO. (2015). Declaración de Incheon. Educación 2030. ED2015/WS/18. Esteka http://unesdoc.unesco.org/images/0023/002338/233813M.pdf

UNESCO y Ministerio de Educación y Ciencia de España (1994). Declaración de Salamanca y Marco de Acción para las Necesidades Educativas Especiales. París: UNESCO. Esteka http://www.unesco.org/education/pdf/SALAMA_S.PDF.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Aubert, A., Flecha, A., García, C., Flecha, R. y Racionero, S. (2008). Aprendizaje dialógico en la sociedad de la información. Barcelona: Hipatia.
Casanova, M.A. (2011). Educación inclusiva: Un modelo de futuro. Madril: Wolters Kluwer.
Essomba, M.A. (2006). Liderar escuelas interculturales e inclusivas: Equipos directivos y profesorado ante la diversidad cultural y la inmigración. Barcelona: Grao.
Eusko Jaurlaritza – Gobierno Vasco (2012). Eskola Inklusiboaren esparruan Aniztasunari erantzuteko Plan Estrategikoa 2012-2016. Euskal Autonomia Erkidegoko administrazioa – Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Saila. Recuperado de http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r432459/eu/contenidos/informacion/dig_publicaciones_innovacion/eu_escu_inc/adjuntos/16_inklusibitatea_100/100011e_Pub_EJ_Plan_diversidade.pdf
Eusko Jaurlaritza – Gobierno Vasco (2008). Curriculum y competencias básicas. Recuperado de http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43-2459/es/contenidos/informacion/dig_publicaciones_innovacion/es_dig_publ/adjuntos/15_ebal_diagnostikoa_310/310000_Pub_EHAA_evaluacion_basica.pdf
Feito, R. & López, J.I. (2008). Construyendo escuelas democráticas. Barcelona: Hipatia.
Jiménez, F. y Vilá, M. (1999): De la educación especial a la educación a la diversidad. Málaga: Aljibe.
Ferrada, D. & Flecha, R. (2008). El modelo dialógico de la pedagogía: Un aporte desde las experiencias de comunidades de aprendizaje. Estudios Pedagógicos XXXIV, 1. zk., 41-61.
López Melero, M. (2004). Construyendo una escuela sin exclusiones: Una forma de trabajar en el aula con proyectos de investigación. Málaga: Ediciones Aljibe, S.L.
Moriña Díez, A. (2004). Teoría y práctica de la educación inclusiva. Málaga: Ediciones Aljibe, S.L.

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ARGUIÑANO MADRAZO, ANDONI
  • IBARROLA AGUIRRE, JOSE ANTONIO
  • LOPEZ VELEZ, ANA LUISA
  • IBARROLA AGUIRRE, JOSE ANTONIO
  • LOPEZ VELEZ, ANA LUISA
  • TRESSERRAS ANGULO, ALAITZ

TaldeakToggle Navigation

01 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala

Azterketa

  • Ekain : 2019-06-05 11:30
  • Ekain : 2019-06-28 11:30

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-32

09:00-10:30

11:30-12:30

34-36

09:00-10:30

11:30-12:30

37-37

09:00-10:30

Irakasleak

Azterketa

  • Ekain : 2019-06-05 11:30
  • Ekain : 2019-06-28 11:30

Ikasgela(k)

  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E.

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-32

12:00-13:30

34-36

12:00-13:30

Irakasleak

Azterketa

  • Ekain : 2019-06-05 11:30
  • Ekain : 2019-06-28 11:30

Ikasgela(k)

  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E.

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-32

09:00-10:30

34-36

09:00-10:30

Irakasleak

Azterketa

  • Ekain : 2019-06-05 11:30
  • Ekain : 2019-06-28 11:30

Ikasgela(k)

  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E.

32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-32

11:00-12:30

11:00-12:00

34-36

11:00-12:30

11:00-12:00

Irakasleak

Azterketa

  • Ekain : 2019-06-05 11:30
  • Ekain : 2019-06-28 11:30

Ikasgela(k)

  • eAULA 1-2 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 1-2 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 1-2 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 1-2 - IRAKASLEEN U. E.

32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-32

12:00-13:30

34-36

12:00-13:30

37-37

12:00-13:30

Irakasleak

Azterketa

  • Ekain : 2019-06-05 11:30
  • Ekain : 2019-06-28 11:30

Ikasgela(k)

  • eAULA 1-2 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 1-2 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 1-2 - IRAKASLEEN U. E.