XSLaren edukia
Dramatizazio Adierazpenerako Informazio eta Komunikazio Teknologiak
- Ikastegia
- Hezkuntza eta Kirol Fakultatea
- Titulazioa
- Haur Hezkuntzako Gradua
- Ikasturtea
- 2019/20
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 24 | 36 |
Gelako p. | 16 | 24 |
Ordenagailuko p. | 20 | 30 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Lortu beharreko lau gaitasunak honakoak dira:
1) IKTen teknikak eta oinarriak ezagutzea, haurren komunikazioa eta adierazpena hobetzeko, baliabide digitalen erabilerari esker.
2) Ikus-entzunezko hizkuntzak eta beren hezkuntza-inplikazioak aztertzea.
3) IKTekin lankidetzan aritzea eta irakasgai ezberdinak erlazionatzea, komunikazioari eta adierazpenari zentzua emateko.
4) Historia dramatikoak hobetzen laguntzen duten proiektuak prestatzea eta aurrera eramatea IKTetan.
GAITASUNAK/IRAKASKUNTZA EMAITZAK
G1. IKTen teknikak eta oinarriak ezagutzea, haurren komunikazioa eta adierazpena hobetzeko, baliabide digitalen erabilerari esker.
- IKTen inpaktuari buruz eta irakaskuntzan adierazpide mota desberdinetan egin ditzaketen ekarpenei buruz hausnartzea.
- Ikus-zentzunezko ekoizpenak egitea.
G2. Ikus-entzunezko hizkuntzak eta beren hezkuntza-inplikazioak aztertzea.
- Umeen jolas sinboliko eta 100 hizkuntzak teorikoki aztertzea eta hausnartzea.
- Jolas dramatikoko proposamenak hobetzen lagundu dezaketen IKT tresna ezberdinak bilatu, ezagutu eta erabili (argiztapena, pantailarekiko elkarrekintza,...).
G3. IKTekin lankidetzan aritzea eta irakasgai ezberdinak erlazionatzea, komunikazioari eta adierazpenari zentzua emateko.
- Irakaskuntza-ikaskuntza prozesuen, prozesu-kreatiboen eta talde-prozesuen dokumentazioa teorikoki justifikatu eta praktikan jartzea.
- Proposamen praktikoak egitea, irudia, argia, soinua, bideoa edo beste baliabide batzuen erabilera mota desberdinen inguruan.
G4. Historia dramatikoak hobetzen laguntzen duten proiektuak prestatzea eta aurrera eramatea IKTetan.
- Haur Hezkuntzarako dramatizazioa proiektu bat sortzea eta abian jartzea minorreko beste irakasgaiekin batera.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1. GAIA - IKTen TEKNIKAK ETA OINARRIAK, BALIABIDE DIGITALAK.
2. GAIA - IKUS-ENTZUNEZKO HIZKUNTZAK ETA BEREN HEZKUNTZA-INPLIKAZIOAK.
3. GAIA - DRAMATIZAZIO PROIEKTUA.
MetodologiaToggle Navigation
Ikasturtearen hasieran programa aurkeztuko zaie ikasleei eta, beraiekin, metodologia, ebaluazioa eta lanak aurkeztu eta entregatzeko datak adostuko dira. Ikasgaian, ikaslearen parte hartze aktiboa eskatzen duten zereginak planteatuko dira. Zeregin hauek eginez, gaitasunak garatuko dituzte ikasleek. Zereginak, urtez-urte aldatu ahal izango dira, talde, eta beharren arabera.
Irakaslearen azalpenak eta ikasleen bakarkako zein taldeko lana tartekatuko dira irakasgaiaren garapenean. Biek ala biek, ikasleen parte hartze aktiboa, elkarlana, edukien inguruko hausnarketa eta beren ikaskuntzaren gainean ardura hartzea eskatzen dute. Jarduera mota ezberdinak bereiztuko dira:
JARDUERA/METODOLOGIA
Irakaskuntza-ikaskuntza prozesua talde handian:
- Aurkezpen saioak: programaren hainbat ataletan agertzen diren kontzeptuen oinarri teorikoak eta lanen prozedura orokorrak azaltzeko.
- Testuen azterketa eta hausnarketa kritikoa.
- Ikus-entzunezko baliabideen azterketa.
- Zalantzen ebazpena.
- Etengabeko ebaluazioa.
Irakaskuntza-ikaskuntza prozesua talde txikietan:
- Irakasgaiari dagozkion talde-lanen diseinu eta garapena.
- Moduluko diziplinarteko proiektua.
- Ikusentzunezko baliabideen azterketa.
- Eztabaida saioak. Emandako dokumentu bibliografikoei buruzko kontzeptu mapak, eskemak, laburpenak, txostenak, iruzkinak .
- Klase guztiaren aurrean ahozko aurkezpena eta eztabaidatzeko.
- Behaketa eta dokumentazioa.
- Etengabeko ebaluazioa.
Irakaskuntza-ikaskuntza prozesua tutoretzetan-Zalantzen ebazpena:
- Talde-lanen inguruko gidaritza eta orientazioa.
Gelaz kanpo:
- Ikastea.
- Bakarkako zein taldeko lanak egitea.
- Testuen irakurketa eta ikusentzunezko baliabideen azterketa.
- Bibliografia eta bestelako baliabide digitalen bilaketa.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
EBALUAZIO SISTEMA:
- Ebaluazioa jarraia izango da.
- 6.2. puntuan ezarritako zereginen eta ehunekoen arabera ebaluatuko da.
- Irakasgaia gainditu ahal izateko atal guztietako zereginak egin beharko dira. Azken Kalifikazioa egiteko lan guztietan ateratako puntuazioaren batazbestekoa egingo da.
- EBALUAZIO IRIZPIDEAK: Hauek aurkeztu eta ikasleekin adostuko dira bloke bakoitzaren hasieran.
EBALUAZIO HEZIGARRIA
- Elkarren arteko ebaluazio saioak egingo dira.
- Zereginen zuzenketak egingo dira Feed-backa emateko.
- ...
IKASLEAK kalifikazioa aipatutako ebaluaketa jarraiaren bitartez lortuko du, baina AMAIERAKO EBALUAKETAREN BITARTEZ KALIFIKATUA IZATEKO ESKUBIDIDEA DU ERE BAI. Horretarako, idatziz, lauhilabete ofiziala hasi eta 9. astean beranduenez,ikasgaiaren irakasle arduradunari jakinaraziko dio.
- Ebaluaketa jarraia egin nahi ez duten ikasleek, irakasgaiaren notaren %100a amaierako ebaluazio probaren bidez eskuratuko dute. UPV/EHUko ARAUTEGIAk adierazten duen moduan. Azken froga horrek hiru atal izango ditu:
o Idatziko azterketa, non ikasleak irakasgaiaren KONTZEPTU TEORIKOAK badakizkiela frogatu beharko duen. (%20)
o Azterketa praktikoa IKTak erabiliz. (%40)
o Diziplina arteko moduluko lanaren gaineko bakarkako idatzizko froga. (%40)
OHIKO DEIALDIARI UKO EGIN NAHI DUEN IKASLEA
o Prozedura: 12.2 artikulua kontutan hartuta, azken probaren pisua irakasgaiko kalifikazioaren % 40 baino txikiagoa denez, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Irakasgai honen garapenerako bi webgune sortu dira GOOGLE-k, SITE-ak eta BLOG-ak sortzeko eskaintzen dituen aplikazioak erabiliz: DRAMATIZAZIOA GASTEIZ eta KILIKATIK.
Bietan ikasgaiaren inguruko informazioa agertzen da eta aurreko ikasturteetako irakaskuntza-ikaskuntza prozesuen inguruko informazioa.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Alonso, M.; eta Matilla, L. (1990). Imágenes en acción. Madril: Akal.
Delgado, E. (2011). La dramatización, recurso didáctico en Educación Infantil. Pedagogía Magna, 11, 382-392.
Díaz-Cappa, A. eta Batalla, G. (2009). Las TIC en Educación Infantil. Nuevos recursos para la expresión y la intervención en entornos educativos. http://www.educa.madrid.org/web/eei.zaleo.madrid /
EAE: Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa saila (2010). 121/2010 Dekretua. Haur Hezkuntzako curriculuma. EHAA, 84 zk., 2010ko maiatzak 7, ostirala.
García del Toro, A. (2011). Teatralidad. Cómo y por qué enseñar textos dramáticos. Bartzelona: Graó
Labayen, A.M. (1984). Euskal teatrogintza. Eusko Ikaskuntzen Nazioarteko Aldizkaria, RIEV, 29(2), 247-260. Donostia: Eusko Ikaskuntza. 2013ko urriaren 11n berreskuratuta, http://www.euskomedia.org/PDFAnlt/riev/29/29247260.pdf
Learreta, B. (2010). Posibilidades de dramatizar cuentos y/o relatos, a través de los contenidos de Expresión Corporal. Madrid: AFYEC
Lleixá, T. (koord.) (2000). Haur Hezkuntza 0-tik 6 urtera. (II liburukia: Adierazpena eta komunikazioa). Bilbo: UPV/EHU.
Jerez, I. (2010). La dramatización como pretexto. Propuesta de mejora de la expresión oral en Educación Primaria. Murcia: Universidad de Murcia
Teatro en la escuela. Dossier. (1995). Cuadernos de Pedagogía, 233.
Vizcarra, M.T. (Coord.) (2014). Kubik: antzezlan bat baino gehiago … Haur Hezkuntzarako proposamen artistiko-pedagogiko bat. Bilbao: Servicio Editorial Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea.
Tejerina, I. (1994). Dramatización y teatro infantil. Dimensiones psicopedagógicas y expresivas. Madrid: S XXI
Tresserras, A. (2017). Aportaciones a la formación del profesorado a través del análisis de una experiencia de arte y juego dramático en el primer ciclo de Educación Infantil. Tesis Doctoral. Universidad del País Vasco.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Urquizu, P. XX. mendeko euskal antzerkia. Kostunbrismotik sinbolismo politikora. Basqueliterature.com. 2013ko urriaren 11n berreskuratuta, http://www.basqueliterature.com/basque/historia/hogeimende/antzerkia
Alba, I. (2011). Detrás de la Cámara. Cómo narrar en imágenes: del guion a la película. Barcelona: Montesinos.
Area, M. (2007). Algunos principios para el desarrollo de "buenas prácticas" pedagógicas con las TIC en el aula. Comunicación y Pedagogía, 222, 42-47.
Gutiérrez, A., y Tyner, K. (2012). Media Education, Media Literacy and Digital Competence. Revista Comunicar, XX(38), 31-39. Recuperado de http://dx.doi.org/10.3916/C38-2012-02-03
Solano, I. (2010). Web 2.0 y herramientas en red para Educación Infantil y Primaria. Retrievedfromhttp://hdl.handle.net/10201/14614
Valverde, J. (2012). Estrategias educativas para el desarrollo de la competencia digital. En Y. S. Romero, Arturo Arenas Fernández , E. López Meneses , J. Cabero y J. I. Aguaded Gómez (Coords.) Las Tecnologías de la Información en contextos educativos: nuevos escenarios de aprendizaje (pp. 53-66). Ediciones Universidad de Santiago de Cali. Recuperado de http://www.jesusvalverde.es/images/libros/competencia_digital.pdf
Aldizkariak
Antzerti aldizkaria. http://antzerti.armiarma.com/gehiSarr.htm
Hik Hasi. http://www.hikhasi.com/
Comunicación y Pedagogía
Quaderns Digitals
TaldeakToggle Navigation
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-7 | 09:30-11:00 | ||||
19-25 | 09:30-11:00 |
Irakasleak
Azterketa
- Martxo : 2020-03-23 15:00
- Maiatz : 2020-05-18 09:00
Ikasgela(k)
- eAULA 2-3 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
- eAULA 2-3 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-7 | 11:00-12:00 | ||||
19-25 | 11:00-12:00 |
Irakasleak
Azterketa
- Martxo : 2020-03-23 15:00
- Maiatz : 2020-05-18 09:00
Ikasgela(k)
- eAULA 2-3 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
- eAULA 2-3 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-7 | 10:30-12:30 | ||||
19-25 | 10:30-12:30 |
Irakasleak
Azterketa
- Martxo : 2020-03-23 15:00
- Maiatz : 2020-05-18 09:00
Ikasgela(k)
- eAULA INFORMATICA 2-1 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
- eAULA INFORMATICA 2-1 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
31 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-7 | 14:00-16:00 | ||||
19-25 | 14:00-16:00 |
Irakasleak
Azterketa
- Martxo : 2020-03-23 15:00
- Maiatz : 2020-05-18 09:00
Ikasgela(k)
- eAULA INFORMATICA 2-1 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
- eAULA INFORMATICA 2-1 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA