XSLaren edukia
Desgaitasuna duten Pertsonak Gizarteratu eta Komunitatean Txertatzea
- Ikastegia
- Bilboko Hezkuntza Fakultatea
- Titulazioa
- Gizarte Hezkuntzako Gradua
- Ikasturtea
- 2019/20
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 36 | 54 |
Gelako p. | 24 | 36 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
- Gizarte Hezkuntzan izate eta egite profesionalari buruzko ezagutza elkarlanean sortu, ikerkuntzaren eta praktikaren aztertzearen bidez, etengabeko hobekuntzarako interesa sortuz.
- Gizarte Hezitzaileen desgaitasunaren inguruan zeregin profesionala eratzen den edozein lan (esku-hartzea, formakuntza, ikerkuntza eta berrikuntza), bai idatziz bai ahoz, modu arrazoitu batean komunikatu.
- Desgaitasunaren inguruan modu erreflexibo, metodiko eta sistematiko batean hezkuntza-errealitatea aztertu.
- Gizarte Hezitzaileen esparruan desgaitasunaren inguruan dauden oinarrizko testuak ulertu bai hizkuntza ofizialetan bai atzerriko hizkuntza batean.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1.GAIA. Desgaitasunaren trataeran ibilbide historikoa: integrazioa, inklusioa.
2.GAIA. Desgaitasunaren topikoak.
3.GAIA. Desgaitasuna duten pertsonekin esku-hartze soziokomunitarioan testuinguruaren analisia. Desgaitasunaren inguruan Gizarte-Hezitzaileak.
4.GAIA. Desgaitasuna duten pertsonekin esku-hartzea. Ongizate-estatuan erronka sozioedukatibo berriak: Eskuhartzeko prozesuak eta ereduak.
5.GAIA. Desgaitasuna duten pertsonentzako arreta-zerbitzuak
MetodologiaToggle Navigation
Irakasgaiak astean zehar oinarrituriko egitura erregularra izango du, saio teorikoak eta saio praktikoak barne hartuz. Saio hauetan edukien ulermenean arituko gara eta horretarako oso garrantzitsua izango da ikasleen partaidetza, ikasketa prozesu hori esparru komunean eraiki nahi badugu behintzat.
- Saio presentzialak: Saio teorikoan eduki berrien aurkezpena egingo da, batzuetan hausnarketa ariketen bidez, beste batzuetan, jardueren bidez, saioan eratutako edukietan sakontzeko eta zalantzak argitzeko asmoz. Saio praktikoan egingo diren jarduerek saio teorikoetan azaldutako edukiekin lotura izango dute. Hainbat motatako jarduerak egingo dira, hala nola, kasu praktikoen azterketa, bideoen azterketa, eta abar. Batez ere, talde txikitan jardungo dute ikasleek, nahiz eta banaka eta talde handian egiteko jarduerak ere egongo diren.
- Tutoretzak: Tutoretzarako ordutegiaren barnean, taldeei kanpoan proposatutako lanaren jarraipena egiteko ordu finkoak jarriko ahal izango dira. Bestetik, irakasleak derrigorrezkoa dela ikusten badu, banakako tutoretzetara deitu ahal izango du.
- Ikasgelatik kanpo: Ikasleen beharrak banakakoak eta taldekakoak izan daitezke:
Banakako lana, honetaz zentratuko da:
•Oinarrizko artikuluak irakurtzea eta aztertzea.
•Klasean ikusitakoa sakontzea eta emandako bibliografia aztertzea.
•Bidalitako banakako lanak betetzea.
Talde lanean:
•Saio presentzialetan bukatu ez dena bukatzea.
•Beste alde batetik, irakasleak garapen-lan batzuk proposatutako ditu ikasturtean zehar eta horiek ikasleek kanpoan egingo dituzte.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Ebaluaketa fasea, irakasgaiak irauten duen ikastaldi osoan ekintza ezberdinen bidez beteko da. Irakasleak ebaluaketa prozesuaren ardura izango du, hala ere, ikasleek autoebaluaketa ekintzak egin beharko dituzte bere ikas-prozesuari eta taldeari buruz.
a) Klaseetara etorriko diren ikasleak
- Taldeko portafolioa (%55): gelan proposatutako praktikak taldeko portafolio batetan bilduko dira. Sei pertsonek gehienez osatuko dute taldea. * Taldeko autoebaluazioa idatzi beharko da.
- Lan pertsonala (%45): ikasle bakoitzak bitakora-kuaderno bat idatziko du. Irakasgaiko gai bakoitzaren gaineko hausnarketa, sintesi eta lanketa (2 orri gai bakoitzeko). *Banakako autoebaluazioa idatzi beharko da.
*OHIKO DEIALDIA: ORIENTAZIOAK ETA UKO EGITEA
Graduko Titulazio Ebaluaziorako Arautegian azpimarratzen denez:
12.2. artikulua.- Deialdiari uko egitea
2.- Etengabeko ebaluazioaren kasuan, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren % 40 baino handiagoa, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa "aurkezteke" izan dadin. Aldiz, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren % 40a edo hori baino txikiagoa, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.
b) Klaseetara etorriko ez diren ikasleak
Garatzeko banakako azterketa: notaren %100a.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Egela plataforman erabiliko diren materialak aipatuko dira.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Schalock, R.L. y Verdugo, M.A. (2003). Calidad de vida. Manual para profesionales de la educación, salud y servicios sociales. Madrid: Alianza.
Verdugo, M.A. (Dir.) (2006). Cómo mejorar la calidad de vida de las personas con discapacidad. Instrumentos y estrategias de evaluación. Salamanca: Amarú.
Verdugo, M.A. y Schalock, R.L. (2013). Discapacidad e inclusión. Manual para la docencia. Salamanca: Amarú.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Alegre de la Rosa, O.M (2000). Diversidad Humana y Educación. Málaga: Aljibe.
Darretxe, L. eta beste batzuk (2010). Hezkuntza inklusiorako gida. Bilbo: FEVAS. http://www.fevas.org/eu/fevas/dokumentuak/fevas-en-dokumentuak-/hezkuntza
Setien, M.L. (Coord.) (2000). Ocio, calidad de vida y discapacidad. Instituto de Estudios de Ocio. Bilbao: Universidad de Deusto.
Schalock, R.L. y Verdugo, M.A. (2003). Calidad de vida. Manual para profesionales de la educación, salud y servicios sociales. Madrid: Alianza.
Verdugo, M.A. (Dir.). (1995). Personas con discapacidad. Madrid: Siglo XXI.
Verdugo, M.A. (Dir.) (2006). Cómo mejorar la calidad de vida de las personas con discapacidad. Instrumentos y estrategias de evaluación. Salamanca: Amarú.
Verdugo, M.A. y Schalock, R.L. (2013). Discapacidad e inclusión. Manual para la docencia. Salamanca: Amarú.
VVAA (2007). Justice, rights and inclusion for people with intellectual disability. Inclusion Europe, en http://digitalcommons.ilr.cornell.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1279&context=gladnetcollect
Aldizkariak
American Journal on Intellectual and Developmental Disabilities. http://aaiddjournals.org/loi/ajmr.1
Boletín CEAPAT. http://www.ceapat.es/ceapat_01/index.htm
Boletín CEDD (Real Patronato de Documentación sobre Discapacidad). http://www.cedd.net/eu/boletin-cedd.php
INTEGRA (Boletín de Noticias del Instituto Universitario de Integración en la Comunidad). http://campus.usal.es/~inico/newsletter/newsletter.html
MINUSVAL. http://sid.usal.es/minusval.aspx?ID=172
PLANETA FÁCIL https://www.plenainclusion.org/informate/publicaciones/planeta-facil
REDIS. Revista Española de Discapacidad. http://www.cedd.net/redis/index.php/redis
SIGLO CERO. https://www.plenainclusion.org/informate/publicaciones/siglo-cero
VOCES. https://www.plenainclusion.org/informate/publicaciones/voces
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- AROSTEGUI BARANDICA, IGONE
- DARRETXE URRUTXI, LEIRE
- GAINTZA JAUREGI, ZURIÑE
TaldeakToggle Navigation
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-9 | 09:00-11:00 | 09:00-10:30 | |||
10-10 | 09:00-12:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2S08G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 2S08G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 2S08G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-9 | 11:30-14:00 | ||||
10-10 | 12:30-14:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2S08G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 2S08G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)