XSLaren edukia

IKTak Gizarte Hezkuntzan

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Gizarte Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2020/21
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Gelako p.2436

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Gaitasunak:

Gizarte eta hezkuntzako esku-hartzeak planifikatzeko, kudeatzeko eta ebaluatzeko baliabide teknologikoak erabiltzea, tresna bideratzaile eta malgu gisa ulertuta.



Irakasgaia ikastearen emaitzak:

1. Teknologia eta komunikabideek baldintzatutako testuinguruan informazioren gizartearen ezaugarriak identifikatzea gizarte eta hezkuntza ekintza kokatzeko.

2. Gizarte hezkuntzako praktikaren barruan, hiritarrek gaitasun digitala garatzearen garrantzia eta komunikabide hezkuntza sustatzearen beharra ulertzea.

3. Ikus-entzunezko komunikabideak eta baliabide teknologikoak erabiltzen dituzten gizarte hezkuntza arloko proiektuak aztertzea.

4. Sare telematikoen aukerak aprobetxatzen dituen gizarte eta hezkuntza esku-hartze proposamenak garatzea.

5. Irizpide pedagogikoak jarraitzen dituzten eta gizarte hezkuntza arlorako erabilgarriak diren baliabide teknologikoak diseinatzea eta sortzea



Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

GIZARTEA, TEKNOLOGIA ETA GIZARTE HEZKUNTZA. Gizartea eta teknologia. Aro digitala, informazioaren gizartea eta ezagutzaren gizartea. Informazioren gizartearen ezaugarriak. IKTak: kontzeptualizazioa. Teknologia Digitalen ezaugarriak. Gizarte hezkuntza informazio gizartean.



GAITASUN DIGITALA ETA KOMUNIKABIDE HEZKUNTZA. Eten digitala, giza bazterketa eta alfabetizazio digitala. Gaitasun digitala: definizioa eta egitura. Hiritartasun kritikoa eta giza komunikabideak. Komunikabideen rola informazioaren gizartean. Giza-komunikabide hezkuntza.



IKTETAN OINARRITUTAKO GIZARTE ETA HEZKUNTZA ESKU-HARTZE PROIEKTUAK. Teknologia digitalak gizarte hezkuntza ekintzan. IKTetan oinarritutako Gizarte hezkuntza arloko proiektuak. Baliabide teknologikoak gizarte hezkuntzan txertatzeko ereduak.



INTERNET, GIZA SAREAK ETA HEZKUNTZA JARDUERA. Interneten sorrera eta garapena. Kolaborazioa eta hiritarren parte-hartzea sustatzeko teknologiak (Blogak, Wikiak, foroak, APPak, e.a.). Identitate digitala. Internetekin eta giza sareekin lotutako arriskuak. Informazio eta Komunikazio Teknologiaren erabilera arduratsua sustatzeko hezkuntza proposamenak.



BALIABIDE TEKNOLOGIKOAK GIZARTE HEZKUNTZAN. Teknologiaren funtzio didaktikoak gizarte eta hezkuntza esku-hartzean. Hezkuntza baliabideen diseinu, sorrera eta ebaluazioa irizpide pedagogikoen arabera. Ikus-entzunezko hizkuntza. Ikus-entzunezko material teknologikoen edizio eta erabilera gizarte hezkuntzan.

MetodologiaToggle Navigation

Aipatutako emaitzak lortzeko ondorengo teknika desberdinak erabiliko dira: irakaslearen azalpen magistralak, eztabaida dialogikoak, rol banaketa, testu edo artikuluen irakurketa, ariketa praktikoak, e.a. Hauetako gehienek lan kooperatiboa exijitzen dute, eta hau dela-eta lantalde finkoak osatuko dira klasera normaltasunez joaten diren ikasleekin. Talde hauek Moduluko Diziplinarteko Laneko (DILAN) talde berdinak izan daitezke. Irakasleak taldeen antolaketa eta funtzionamendua zehaztuko ditu gelan. Egoerak horrela exigituko balu irakaskuntza on line izango da eta horretarako eGela erabiliko da.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

EBALUAZIOA

Derrigorrezkoa da ebaluazio jarduera guztiak gaindituta izatea irakasgaia gainditzeko.

Ebaluazio jarduerak entregatzeko epemuga azterketaren eguna izango da.



EBALUAZIO IRIZPIDE OROKORRAK

1. Informazio Gizartearen oinarrizko ezaugarriak identifikatu ditu eta komunikabideek eta gizarte hezitzailearen funtzioak igarri ditu teknologiak markatutako gizartean.

2. Gaitasun digitalaren funtsak eta hiritartasun kritikoa eta komunikabide hezkuntza sustatzeko beharra ulertu ditu

3. Esku-hartzea aurrera eramateko teknologian edo komunikabideetan oinarritzen diren gizarte eta hezkuntza proiektuak zehaztasunez ezagutu ditu.

4. Esku-hartze proiektuei balio erantsia emateko amoz sare telematikoen aukerei etekina ateratzen dien gizarte eta hezkuntza ekintzak diseinatu ditu.

5. Irizpide pedagogikoak jarraituz sortuak izan diren baliabide digital teknologikoak era egokian txertatu ditu gizarte eta hezkuntza proiektu edo programetan.

* eGelan ebaluazio jarduera bakoitzeko irizpideak zehaztuko dira.



EBALUAZIO HEZIGARRIA

Ebaluazio hezigarria tutorizazioa eta egindako jardueren jarraipenaren bidez burutuko da. Ebaluazio hezigarria egin ahal izateko ikasleek zereginak egin eta entregatu beharko dituzte irakasleak zehaztuko duen epearen barruan, beti ere, irakas denboraren barruan.



EBALUAZIO JARRAIARI UKO EGITEA

Ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du.



OHIKO DEIALDIARI UKO EGITEA

Deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek irakaskuntza aldia bukatu baino hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.



SALBUESPENEKO EGOERARI EGOKITZEA

Egoerak horrela eskatuko balu eta aurrez aurreko saioak bertan behera geldituko balira, ebaluazio jarduerak eGelaren bidez buruko dira.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

eGela plataforma birtualaren erabilera derrigorrezkoa da. Bertan, ikasteko eta ebaluazio jarduera bakoitza burutzeko beharrezkoak diren materialak jarriko dira, besteak beste:
- Edukiekin lotutako irakurgaiak.
- Komunikabideetan edo teknologia digitaletan oinarritutako gizarte eta hezkuntza proiektuak.
- Gaitasun digitala garatzeko eta teknologiaren erabilera arduratsua sustatzeko sortutako hezkuntza baliabideak.
- Ikus-entzunezko baliabideak (audioak, bideoak), beharrezkoak direnak gelako jarduerak egiteko.
- Gai desberdinak azaltzeko erabiliko diren aurkezpenak (PPT edo PDF).
- Izaera elektronikoa duten beste batzuk (Web orriak, blogak, eta abar).

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Area, M. (2009). Introducción a la tecnología educativa. Tenerife: Universidad de la laguna.

Bauman, Z. and Donskis, L. (2015). Ceguera moral: La pérdida de sensibilidad en la modernidad líquida. Barcelona: Paidós.

Cabero Almenara, J., & Barroso Osuna, J. (2015). Nuevos retos en tecnología educativa (Educar, instruir). Madrid: Síntesis.

Carretero, S., Vuorikari, R., & Punie, Y. (2017). The Digital Competence Framework for Citizens. Publications Office of the European Union.

Chomsky, N. y Ramonet. I. (1996). Cómo nos venden la moto. Barcelona: Icaria.

EDUCABLOG. (2015). #edusohistorias: Un viaje por la educación social. España: Bubok

Ferrari, A. (2013). DIGCOMP: A framework for developing and understanding digital competence in Europe.

Froufe, Q. (1999). Funciones didácticas de las nuevas tecnologías en la Animación Sociocomunitaria. Comunicar 13: 195-199.

Garmendia, M., Jiménez, E., Karrera, I., Larrañaga, N., Casado, M.A., Martínez, G. y Garitaonandia, C. (2019). Actividades, Mediación, Oportunidades y Riesgos online de los menores en la era de la convergencia mediática. León: INCIBE.

Gewerc, A., & Martínez-Piñeiro, E. (2019). Competencia digital y preadolescencia. Los desafíos de la e-inclusión. Madrid: Síntesis.

Kluzer, S., & Priego, L. P. (2018). DigComp into action: Get inspired, make it happen. A user guide to the European Digital Competence Framework (No. JRC110624). Joint Research Centre (Seville site).

Tumber, H., & Waisbord, S. R. (Eds.). (2017). The Routledge companion to media and human rights. New York: Routledge.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Bauman, Z., Leoncini, T., & Oliva Luque, I. (2018). Generación líquida: Transformaciones en la era 3.0 (1ª ed., Estado y sociedad). Barcelona: Paidos.
Bautista, A. (2009). Relaciones interculturales en educación mediadas por narraciones audiovisuales. Comunicar, Vol. XVII, Núm. 33, 2009, pp. 149-156
Bertram, B.C., Bishop, A. P., Budhathoki, N. R. (Eds.) (2014). Youth Community Inquiry: New Media for Community and Personal Growth. New York, NY: Peter Lang.
Castells, M. (1996). La Era de la Información. Vol. I: La Sociedad Red. Madrid: Alianza.
Pérez Gómez, A.I. (2012). Educarse en la era digital. Madrid: Morata.
Prendes Espinosa, M., & Román García, M. (2017). Entornos personales de aprendizaje: Una visión actual de cómo aprender con tecnologías(Universidad). Barcelona: Octaedro.
Ríos, P. (2001): Concepción del software educativo desde la perspectiva pedagógica. Quaderns Digitals, 24.
Ritzer, G., & Dean, P. (2018). Globalization: The essentials (Second ed.) [Second edition.]. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons.
Schwab, K., & Botín, A. (2016). La cuarta revolución industrial (Economía). Barcelona: Debate
Shah, S.Y. (Dir.) (2008). Participatory Life Long Learning and Information and Communication Technologies. Participatory Adult Learning, Documentation and Information Networking. New Delhi: Jawaharlal Nehru University.
Tiscar, L. (2009). Blogs para educar. Usos de los blogs en una pedagogía constructivista. Revista Telos: Cuadernos de comunicación, tecnología y sociedad.
UNESCO (2005). Information and Communication Technologies (ICTs) for community empowerment through non-formal education. Experiences from Lao PDR, Sri Lanka, Thailand and Uzbekistan. Bangkok: UNESCO.
Vázquez Cano, E., Sevillano García, M., & Feliz, T. (2015). Dispositivos digitales móviles en educación: El aprendizaje ubicuo. Madrid: Narcea.

Aldizkariak

RELATEC
Comunicar
Revista de Educación Social
Edutec
Pixel Bits
Quaderns Digitals

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • AMIAMA IBARGUREN, JOSE FRANCISCO
  • HUEGUN BURGOS, ASIER
  • RECALDE RODRIGUEZ, MARIA ICIAR

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-18

11:00-13:00

09:00-11:00

19-30

09:00-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • INFORMATIKA 3 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
  • INFORMTIKA 1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
  • INFORMTIKA 1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
  • INFORMTIKA 1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-30

11:00-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • INFORMTIKA 1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-18

09:00-11:00

11:00-13:00

19-30

09:00-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • INFORMTIKA 1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
  • INFORMTIKA 1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
  • INFORMTIKA 1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-30

11:00-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • INFORMTIKA 1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I

32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-18

09:00-11:00

11:00-13:00

19-30

09:00-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • INFORMTIKA 1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
  • INFORMTIKA 1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
  • INFORMTIKA 1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I

32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-30

11:00-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • INFORMTIKA 1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I