XSLaren edukia
Hezkuntzaren Diseinua eta Berrikuntza
- Ikastegia
- Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
- Titulazioa
- Pedagogiako Gradua
- Ikasturtea
- 2020/21
- Maila
- 2
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 36 | 54 |
Gelako p. | 24 | 36 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Ikasgai hau moduluko hiru konpetentziekin lo daiteke:
CM01 – M4C1. Ikerketaren oinarrizko ereduak eta etapak ezagutzea, bai dimentsio teorikoan bai dimentsio aplikatuan.
CM02 – M4C2. Hainbat ikerketa motaren emaitzen oinarrizko azterketa eta interpretazioa egitea, eta horiek eraikitzeko prozesua ulertzea.
CM04 – M4C4. IKTak funtsezko tresna gisa erabiltzea, esku kontuan hartuta.
Eta batez ere hau lantzen du:
CM03 – M4C3. Hezkuntzako esku-hartzeak proposatzea eta ebaluatzea, hezkuntza sustatze aldera, etengabeko hobekuntzaren ikuspegiaren barruan
Hona hemen ikasleak lortu egin behar dituen ikasgaiaren emaitzak ikasgai honetan:
- Curriculumaren diseinu, garapen eta berrikuntzari buruzko eredu nagusiak ezagutu
- Besteek egindako diseinu hezitzaileak, testuinguruko beharrak kontuan hartuz, kritikoki baloratu
- Talde batean, testuinguru batean egokituta Unitate Didaktiko bat diseinatu helburuen koherentzia mantenduz.
- Irakasleen irakaskuntzan aholkatzeko esku-hartzerako estrategiak aukeratu
- Argudio ulergarriak solaskide ezberdinentzat ahoz komunikatu
- Terminologia egokia erabiliz ezberdin ekoizpen idatziak (txostenak, proiektuak …) egin
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
- Berrikuntza hezkuntzan: behar berriei erantzuteko egungo gizartearen erronka.
Oinarrizko diseinu ereduen eta garapen curricularretatik abiatuz (joera tekniko eta aditu; eztabaidagarri eta praktiko; eta kritiko eta post-moderno), hezkuntza munduko egungo arazoari ekiten zaio: hezkuntzako espazio eta inguru berriak. Hiritartasun aktibo eta partehartzaile baten garapenerako behar eta eskumen berriak. Baztertzerik gabeko denentzako arrakasta lortzearen erronka.
- Hezkuntza esku-hartzearen diseinua eskumenen garapena errazten duten metodologia elkarreragileekin (interaktiboekin).
Diseinu curriculumetik ekintza-curriculumera, hezkuntza zehazpen (konkrezio) mailak erlazionatzen dira (arduradun eta oinarrizko dokumentuak: IHP, IPC, Gelako Programazioak, Unitate Didaktikoak), aukera metodologiko ezberdinak kokatzeko xedez: Kasuen metodoak. Ikasketa Kooperatiboa. Experientzian eta experientziaren ikasketa. Arazoen ebazpen eta/edo proiektuen burutzean oinarritutako ikasketa (AOI). Zerbitzu-Ikasketa (AySS). Ikasketaren Diseinu Unibertsala (DUA).
- Ikaskuntza-irakaskuntza prozesuetan proposamen berriztatzaile berrien gehitzea.
Berrikuntza hezkuntza praktikan (Zentrua oinarrizko garapen curricularraren analisi eta zehaztapen unitate gisa ulertuz). Hezkuntza berrikuntz proiektuen ezaugarriak. TIK-ak eta kolaborazio aukera berriak, hausnartze kritikoa eta profesionalen nortasun ireki eta malguen eraikitzea. TIK-ak eta medio eta baliabide didaktiko berriztatzaileen diseinua. Ikerketa Ekintza Partaitzailearen proiektu eta estrategiak.
- Aldaketa proiektuen ebaluazio, instituzionalizazio, inplementazio eta barreiadura hezkuntzan.
Berrikuntza eta hezkuntza politika. Berrikuntzari erresistentziak eta honen gaindiketarako estrategia posibleak. Ikuspegi prozesual batetiko hezkuntza berrikuntzen ereduak. Inplementatzeko eredu batzuk. Aldaketen kudeaketa erakunde hezigarrietan.Baita ere aholkularien rola (barne zein kanpo) diseinu curricularren egokitzapen prozesuan. Irakaslea ikasgelako diseinu, garapen, ebaluazio eta berrikuntzen eragile. Zentroko ikaslegoaren premia ororen aniztasunaren erantzuna konkrezio-egokitzapen curricularraren prozesutik abiatuz. Harrera gelak. Dibertsifikazio curricularraren programak, programa osagarriak. PCPI-ak.
- Proiektuen diseinu eta garapena hezkuntzaren berrikuntzan.
Lehentasunezko arloak berrikuntzan (etengabeko hobekuntza hezkuntzan bezala). Proiektuen diseinu, garapen eta ebaluazioen prozesua (terminologia, esangura berriak aldaketetan, berrikuntza, erreformak eta hezkuntzaren hobekuntza). Praktika onen adibideak (erronka berriei erantzun berriak, diseinu globalizatuak, ikas kooperatiboak, gelako proiektuak, eskolako proiektuak “Amara-Berri”, ikas komunitateak eta ikas zerbitzuen proiektuak).
MetodologiaToggle Navigation
Lan proposamen honek prozesu formatzaile batean oinarritzen da ikasketa autonomo eta independenteak potentziatzeko, bere irakaste-ikaste prozesuaren protagonista izanez.
Honetarako ikasleak paper aktiboa onartu egin behar du. Edukiak eraikitzeko, eta ikasteko, lan kolaboratzailea elkarrizketaren bidez sortu egin behar du.
Ikasgai honetan estrategia didaktiko ezberdin batzuk martxan jartzen dira, bai konpetentzien garaipenerako, bai esku-hartzen diseinutarako.
Sentidu honetan, materiaren eduki kontzeptualen azalpenezko klaseak, beste jarduera eta ekintzekin, bai era indibidualean bai taldeka, konbinatuko dira. Baita ere, saio praktikoetan, kasuak, arazoak eta benetako egoerak, eta informatu eta gero, erabakiak hartzeko argudioen bidez proposatuko dira. Hauez gain, lan proposamen irekiagoak (Unitate Didaktiko baten diseinua) non proposamen, testuinguru eta helburuen koherentziari inportantzia emango zaion.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Proposatzen den ebaluazio-sistema mistoa da, lau proposamen kontuan hartuz.
1.- Unitate Didaktiko taldeka, hurrengo irizpideekin: indarrean dagoen legedia, diseinu inklusiboa eta barne-koherentzia zatien artean.
2.- Portfolio indibidual bat prestatu eta entregatu non, kurtsoen zehar, ikasketen prozesua erakutsiko den. Irizpideak: edukien deskribapen zuzena, lotura beste ikasketa batzuekin (Unibertsitakoak eta ez unibertsitakoak), eta erreferentzi bibliografiko berrien zabaltzea.
3.- Azken proba bat landutakoa kontuan hartuz
4.- Diziplina arteko Lan Moduluaren ebaluazioa: irizpideak gidan bertan daudenekin.
Eskola praktiko eta teorikoetan, %80 asistentzia eskatuko da. Bestalde, bertan eskatuko diren praktikak eta ariketak egitea ezinbestekoa izango da.
Konfinamenduaren kasuan, ebaluazio jarraituari eta irizpideei eutsiko zaie, eta ehunekoak aldatuko dira: talde-lanak ( % 20); portfolioa ( % 20); egin beharreko idatzizko proba ( % 20); eta moduluko diziplinarteko jarduera (DILAN) ( % 40).
Deialdiari uko egitea
12.2.-artikulua. Etengabeko ebaluazioaren kasuan, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren % 40 baino handiagoa, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa «aurkezteke» izan dadin. Aldiz, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren % 40a edo hori baino txikiagoa, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Ikasleentzako materialak e-gela plataforman, edo honelako batean, egongo dira.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Escudero, J.M. (Coor.) (1999). Diseño y desarrollo e innovación del currículum. Síntesis.
López-Goñi,I eta Goñi Zabala,J.M. (2015) Hacia un currículum guiado por competencias. UPNA.
Moliner, O. y Sales, A. (2020). La escuela incluida en el territorio: La transformación educativa desde la participación ciudadana. Octaedro.
Perrenoud, P. (2004). Diez nuevas competencias para enseñar. Barcelona: Graó.
Pujolás, I. y Maset, P. (2004). La secuencia de una unidad didáctica organizada de forma cooperativa. Octaedro.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Bolívar, A (coord.) (2010). Competencias básicas. Wolter Kluwer.
Villa, A.; Escotet, M.A. y Goñi, J.J. (2007). Modelos de innovación de la educación superior. Bilbao: Mensajero.
Aldizkariak
Aula de Innovación Educativa
Apertura
Cuadernos de Pedagogía
Hik hasi
@tic: Revista de Innovación Educativa
REDU y REICE. Revista Electrónica Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- AMIAMA IBARGUREN, JOSE FRANCISCO
- HUEGUN BURGOS, ASIER
- RECALDE RODRIGUEZ, MARIA ICIAR
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-18 | 09:00-11:00 | 11:00-13:00 | |||
19-30 | 09:00-11:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 0.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
- 0.5 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
- 0.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
- 0.5 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
- 0.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
- 0.5 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
19-30 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 0.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
- 0.5 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-18 | 11:00-13:00 | 09:00-11:00 | |||
19-30 | 09:00-11:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 3.11 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA
- 3.11 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA
- 3.11 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
19-30 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 3.11 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA
32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-18 | 11:00-13:00 | 09:00-11:00 | |||
19-30 | 09:00-11:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 3.11 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA
- 3.11 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA
- 3.11 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA
32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
19-30 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 3.11 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA