XSLaren edukia

Irakaskuntza Materialen Ikerketa

Ikastegia
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Titulazioa
Lehen Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2020/21
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala2436
Mintegia57.5
Gelako p.3146.5
Ordenagailuko p.00

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Ikasleari aukera emango zaio frogatzeko oinarrizko habilezia hauek badituela:

IE1 Ikasleak ezagutzen ditu derrigorrezko irakaskuntzako curriculum-arlo batzuk, eta baita horien artean dagoen diziplina arteko harremana, ebaluazio-irizpideak eta dagozkien irakaskuntza- eta ikaskuntza-prozesuen inguruko ezagutza didaktikoen multzoa ere.

IE1a: Programa eta hezkuntza proiektuen azterketa ikasmaterialekin duten koherentziaren arabera ulertzea

IE1b: Baliabide eta ikasmaterialaren integrazio egoki baterako oinarrizko baldintzak ezagutzea

IE2 Ikaslea gai da eskolako curriculumean bildutako zientzia- zein kultura-ezagutza guztien testuak irakurtzeko eta horien iruzkin kritikoa egiteko.

IE2a: Baliabide didaktikoen aukeraketan eta erabileran eskolak gauzatzen dituen ezagutza eta kulturaren ezaugarriak azalaraztea

IE2b: Hezkuntza praktika eta formakuntza eszenatoki berriak digitalizazioaren garaian. Ikasleak erakutsiko du etorkizuneko irakasle gisa alfabetakuntza digitala ba duela, ikastetxetan zein ezagutzaren gizartean kide eraginkor izateko.



IE3 Ikaslea gai da erakusteko informazioaren eta komunikazioaren teknologiak ezagutzen eta ikastetxetako ikasgeletan aplikatzen badakiela.

IE3a: Euskarri digitala kode desberdinen jomuga: irudi, testu, soinu zein multimedien uztarketa sarearen bidez, zein sare sozial gorakariak. Ikasleak aukera izango du ezagutzeko eta aritzeko hezkuntza testuinguru digitaletan, eta baliabide eta eszenatoki gisa IKTen irakaskuntza jarduera egokiak identifikatzeko, gauzatzeko eta ebaluatzeko

IE3b: Ikasleak ezagutuko du ikasmaterial bakoitzaren erabilerak umeengan zein irakasleriaren gaurkotze profesionalean duen eragina, bai modu agerikoa bai ezkutuzkoa.

IE4a: Ikasleak erakutsi behar du kritiko izateko eta gogoeta egiteko gai dela, eta klasekideen ideiak eta iritziak entzuten eta errespetatzen badakiela.

IE4a: Ikasleak erakutsi behar du ekipoan lan egiten badakiela, autonomiaz, kritikoa izaten, jendeaurrean bildurrik gabe berba egiten; lanak egunean eramaten, eta denboraren gestiogilea dela;

IE4b: Ikasleak erakutsi behar du ahoz, idatziz zein digitalki adierazteko gai dela, plataforma digitala sortzeko gaitasuna duela erakutsiz.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

I. BLOKEA. IKASMATERIALAK CURRICULUM PROIEKTUETAN.

-Programa eta hezkuntza proiektuak azterketa ikasmaterialekin duten koherentziaren arabera.

-Eskola baliabidea eta ikasmateriala edukiak gauzatzeko tresna gisa ulertuta.

-Eskola baliabidearen eta ikasmaterialaren kalitate-irizpideak: oinarri epistemologiko, sozial eta psikologikoak lortu nahi diren helburu, eduki, metodologia, sozializazio eta eskola antolakuntzarako.



II. BLOKEA. IKASMATERIALEN EGOKITASUNA.

-Ikasmaterialaren ebaluazioa.

-Ikasmaterialak irakaslearen funtzio eta pentsaeraren adierazpen gisa.

- Baliabidea eta ikasmateriala irakasle eta ikasle bitartekari gisa.



III. BLOKEA. BALIABIDE ETA IKASMATERIALEN INTEGRAZIORAKO OINARRIZKO BALDINTZAK.

-Eskola ezagutzaren hautaketa eta baliabideen integrazioa.

-Baliabide eta ikasmaterialaren integrazio egoki baterako oinarrizko baldintzak.

-Baliabide didaktikoen aukeraketan eta erabileran eskolak gauzatzen dituen ezagutza eta kultura.



IV. BLOKEA. DIGITALIZAZIOA ETA E-LEARNING.

-Hezkuntza-praktika eta formakuntzarako eszenatoki berriak digitalizazioaren garaian.

-Euskarri digitala kode desberdinen jo muga: irudi, testu, soinu zein multimedien uztarketa sarearen bidez.

-Eszenatoki digital gorakariak: sare sozialak.

MetodologiaToggle Navigation

Ikasleari, batetik, eskola curriculuma garatzeko estrategia, baliabide eta metodologia berritzaileak eskaintzen zaizkio maila teoriko-praktikoan.



Irakasgaiak bere garapenerako eta ikaslearen konpetentzien lanketarako behar dituen irakurgaiak, bideoak, irakaslearen azalpenak, ikasleen zereginak, ikasleen talde lanak... eGelaren bitartez landuko dira eta egoerak hala eskatuko balu bertan eskuragarri izango ditu.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Etengabeko ebaluazioa edo ebaluazio jarraitua (jarduera-multzo bat eta ebaluazio proba) da UPV/EHUn nagusiki erabili beharreko ebaluazio sistema (EHAA, 1311 erabakia, 8.2. artikulua).



ETENGABEKO EBALUAZIOA



Irakasgai honetan ikasleak ebaluazio jarraituan Ikasle Gidan zehaztuko diren atal hauek egin beharko ditu:



Ikasgelan, ikasgelatik kanpo, indibidualak zein taldekoak diren eginbeharreko praktikak notaren %100a izango dira: ariketak, proiektuak, aho aurkezpenak eta Diziplina-arteko Lanak.



Ikasleak atal/praktika guztiak modu independientean gainditu behar ditu.



*** Etengabeko ebaluazioari uko egin ***



Ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egin diezaioke eta azken ebaluazioaren arabera ebaluatua izan (azken ebaluazioaren atala ikusi). Ikasleak ebaluazio jarraituari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita, kasuz kasu epe hauek errespetatu behar dira (EHAA, 1311 erabakia, 8.3. artikulua):



Bilboko Hezkuntza Fakultatean: Lehen lauhileko 9. astea baino lehen.





*** Deialdiari uko egin ***



Deialdiari uko egin nahi dion etengabeko ebaluazioa duen ikasleak irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino hilabete lehenago egin beharko du eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.

Deialdiari uko egiten dion ikasleak «aurkezteke» kalifikazioa jasoko du.



AZKEN EBALUAZIOA



Ikasleak azken ebaluazio bidez ebaluatua izateko eskubidea izango du. Irakasgai honetan ikasleak azken ebaluazioan Ikasle Gidan zehaztutako atal hau egin beharko du:



Indibidualki garatu beharreko proba notaren %100a izango da.





*** Deialdiari uko egin ***



Azken ebaluazioa duen ikaslearen kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki deialdiari uko egitea. Deialdiari uko egiten dion ikasleak «aurkezteke» kalifikazioa jasoko du.



OHARRA



Egoerak hala eskatuko balu, ohiko deialdian eGelaren bitartez egingo da; hau da, bai ebaluazioarako beharrezkoak diren materialak igoz (entregagaiak, praktikak...), baita kalifikazioa eman ere.





Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasgaiari modu egokian aurre egiteko, EHUko Irakaskuntza-Ikaskuntza Testuinguru Birtualean (EGELA) ikastaro bat sortu da. Ikastaro birtual horretan, metodologia eta erabili beharreko materialak zehazten dira, derrigorrezko irakurgaien aukeraketa barne. Irakurgai aukeraketa hau ondoren proposatzen den oinarrizko eta sakontzeko bibliografiatik eratorrita dago.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Beane, J.A., Apple, M. (2002). Escuelas democráticas. Madrid: Morata.

Beltrán, F., San Martín, A. (2000): Diseñar la coherencia escolar: bases para el proyecto educativo. Madrid: Morata.

Bolívar, A. (2008): Didáctica y currículum: de la modernidad a la postmodernidad. Archidona (Málaga): Ed. Aljibe.

Escudero, J.M. (2006). Compartir propósitos y responsabilidades para una mejora democrática de la educación. Revista de Educación, 339, 19-41. http://www.revistaeducacion.mec.es/re339.htm

Hernández Ortega, J. et al. (2011). Experiencias educativas en las aulas del siglo XXI. Innovación con TIC. Barcelona: Ariel.

Gimeno Sacristán, J. (comp.) (2006). La reforma necesaria. Entre la política educativa y la práctica escolar. Madrid: Morata.

Guarro Pallás, A (2005). Los procesos de cambio educativo en una sociedad compleja: diseño, desarrollo e innovación del currículum. Madrid: Pirámide.

Salinas Ibañez, Jesús (2008): Innovación educativa y uso de las Tic. Sevilla: Universidad de Andalucia.

Sancho Gil, J.Mª. (Coord.) (2006). Tecnologías para transformar la educación. Madrid, Universidad Internacional de Andalucía/Akal.

Rodriguez Rojo, M. (Coord.) (2002): Didáctica General. Qué y cómo enseñar en la sociedad de la información. Madrid: Biblioteca Nueva.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Bilbao Bilbao, M.B. & Perez Urraza, M.C. Irakaskuntza Materialen Ikerketa OWC, UPV/EHU. http://ocw.ehu.es/course/view.php?id=283, 2013-14 ikasturtean eskuragarri.
Castaño, C., Maíz, I., Palacio, G. & Villarroel, J.D. (Eds.) (2008). Prácticas educativas en entornos Web 2.0 . Madrid: Síntesis
Castaño, C., y Cabero J. (Coords.) (2013). Enseñar y Aprender en entornos M-Learning. Madrid: Síntesis.
Correa, J. M. (Coord.) (2010). Políticas educativas TIC en el País Vasco y buenas prácticas de enseñanza y aprendizaje. Madrid: Paraninfo.
De Pablos, J. (Coord.) (2009). Tecnología Educativa: La formación del profesorado en la era de Internet. Málaga: Aljibe.
De Pablos, J., Area, M., Valverde, J. & Correa, J. M. (Eds.) (2010). Políticas Educativas y Buenas Prácticas con TIC. Barcelona: Grao.
Robinson, K. (2011). El elemento. Barcelona: Grijalbo.
Solano, I. (2010). Web 2.0 y herramientas en red para Educación Infantil y Primaria. Recuperado de http://hdl.handle.net/10201/14614.
Valverde, J. (2012). Estrategias educativas para el desarrollo de la competencia digital. En Y. S. Romero, Arturo Arenas Fernández, E. López Meneses, J. Cabero y J. I. Aguaded Gómez (Coords.) Las Tecnologías de la Información en contextos educativos: nuevos escenarios de aprendizaje (pp. 53-66). Ediciones Universidad de Santiago de Cali. Recuperado de http://www.jesusvalverde.es/images/libros/competencia_digital.pdf

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ORTIZ CASTILLO, MONICA
  • ROMERO ANDONEGUI, AINARA
  • TEJADA GARITANO, ENEKO

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-3

14:00-16:00

5-6

14:00-16:00

8-14

14:00-16:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA

31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-4

14:00-16:30

7-7

14:00-16:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-4

14:00-16:30

7-7

14:00-16:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-3

16:30-18:30

4-4

17:00-18:30

5-6

16:30-18:30

7-7

17:00-18:30

8-14

16:30-18:30

15-15

14:00-16:00

16:30-18:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA