XSLaren edukia
Baliabideen Tailerra I
- Ikastegia
- Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
- Titulazioa
- Lehen Hezkuntzako Gradua
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 4.5
- Hizkuntzak
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 9 | 13.5 |
Gelako p. | 36 | 54 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Graduko Konpetentziak:
- G004 DIBERTSITATEA ETA BALIOAK: Dibertsitate-testuinguruetan ikaskuntza-eremuak diseinatzea eta arautzea, herritarren heziketa-balioa osatzen dituzten generoen berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideen errespetua landuz.
- G005 GATAZKEN KONPONBIDEA: Ikasgela barruan eta ikasgelatik kanpo bizikidetza sustatzea, diziplina-arazoak konpontzea eta gatazkak bake-giroan konpontzen laguntzea. Ikasleen artean ahalegina, iraunkortasuna eta diziplina pertsonala sustatzea eta balioestea.
- G013 HEZKUNTZA-IKERKETA: Ikerketatik abiatuta hezkuntzak dituen kontzepzioak aztertzea eta balioestea, baita Hezkuntza Administrazioaren curriculum-proposamenak ere, hezkuntza-proiektuak eta programazio-unitateak diseinatu eta garatzeko, curriculuma testuinguru soziokultural aldakorretara egokitzea ahalbidetuko baitu horrek.
Garapen Jasangarriko Helburuak (GJH)
- GJH1 POBREZIAREN AMAIERA
- GJH4 KALITATZEKO HEZKUNTZA
- GJH5 GENERO BERDINTASUNA
IKASKUNTZA EMAITZAK (eta Konpetentziekin eta GJHekin loturak)
- IE1: Hezkuntza inklusioaren erronka nagusiak ezagutzea eta aurrera egiteko funtsezkoak diren alderdiei buruz hausnartzea (G004)
- IE2: Ikastetxeak garatzen duen prozesu inklusiboen aurrean aurki daitezke ohiko oztopoak aztertzea (G004) (GJH4)
- IE3: Bazterketa sozial eta pertsonalaren aurkako borrokan eskolak betetzen duen funtzioaz jabetzea (G004) (GJH1)
- IE4: Zaurgarriak diren kolektibo ezberdinetako pertsonengan edota beren garapen akademikoan Curriculumak eta Eskola Antolakuntzak eragin dezaketen ondorioen inguruan hausnartzea (G004 – G013) (GJH1-GJH4-GJH5)
- IE5: Gatazka gizakiaren berezko ezaugarri gisa ulertzea (G005) (GJH4)
- IE6: Eskolako gatazkak prebentzio lana garatzeko edo/eta krisi garaia gainditzeko esku-hartze pedagogikoak diseinatzea (G005) (GJH4-GJH5)
- IE7: Eskuhartzerako edota ikerketa inklusiboan jarduteko ildo estrategiko nagusiak identifikatzea (G004 – G013) (GJH1-GJH4-GJH5-GJH10)
- IE8: Hezkuntzako aniztasuna kontutan hartuko dituen baliabideak ezagutzea, garatzea eta erabiltzea (G004 – G013) (GJH1-GJH4-GJH5)
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1. GAIA- Curriculumera sartzeko laguntza teknikoa: laguntza irakaslea eta laguntza taldeak. Taldeko teknikak partehartzaileak
2. GAIA- Komunikazio-sistema alternatiboak. Dinamika komunikatiboak estrategia metodologiko eta pedagogiko gisa.
3. GAIA- Irakaskuntza-materialak egokitzea, hezkuntza indartzeko. Ikaskuntza Kooperatiboa eta Dinamikoa (IKD). Gatazken Ebazpena
4. GAIA- Curriculumeko gaitasunak garatzeko laguntza-baliabideak. Eskola Antolakuntza malguak eta curriculum emergenteak
MetodologiaToggle Navigation
Hurrengo atalean ikus daitekeen bezala, tailer honetan bi irakaskuntza-modalitate desberdinak landuko dira: teorikoa eta praktikoa. Saio teorikoek ikasturtearen lehen saioak betetzen dituzte eta lantaldeak antolatzeko, ikasturtean eta tailerrean zehar landuko ditugun intereseko gaiak testuinguruan jartzeko eta azkenik, geroxeago, saio praktikoetan lan egiteko ikus-entzunezko material desberdinak ezagutzeko baliatuko ditugu. Saio hauek batez ere ikaskuntza emaitza hauekin lotuta daude: IE1, IE2 eta IE4
Modalitate praktikoko saioetan, ikaskuntza prozesuan zehar eta oinarri gisa talde-lanerako estrategiak erabiliko ditugu; hala ere, talde lana zeregin indibidualaz eta autonomoaz osatuko da. Horretarako, egindako lanen aurkezpen praktikoak, material didaktikoa, zientifikoa edota informatiboan dokumentatutako eztabaidak gauzatu, kasu azterketen analisiak egin, arazo praktiko eta errealen ebazpena proposatu eta benetako adibide praktiko eta ezberdinen ezagutza sakona (curriculum emergenteak edota Eskola Antokakuntza malguak) eskainiko ditugu. Beraz hau guztia, ikasleen formakuntzan laguntzeko benetako esperientzien eta arazoen aurrean jarriko ditugu. eGela plataformaren laguntzaz astero bilduko dira egindako taldeko zein banakako lanak, era honetan feedback, balorazioa edo, behar izanez gero, kalifikatuko ditugu. Saio praktikoek lotura estua dute ikaskuntzako emaitza hauekin: IE3, IE5, IE6, IE7 eta IE8.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Ebaluazio presentziala (tailerrera joango den ikaslegoa): ikasgelako orduen %90eko asistentzia beteko duen ikaslegoa.
Ebaluazioa jarraia gauzatzeko, ikasleek esleitutako lanak bete beharko dituzte. Hainbat lan-entrega bitartez kurtsoan zehar burutuko da Tailer honen ebaluazioa. Irakaslea izango delarik ebaluazio prozesuaren arduraduna. Hala ere, banakako eta taldeko ikaskuntza prozesua ebaluatzeko, ikasleek hainbat zeregin eta ekintza burutu beharko dituzte, beti ere entrega datak errespetatuz. Tailerra gainditzeko, atal guztiak (teorikoak, praktikoak eta koordinatuak) bete eta gainditu beharko ditu ikaslegoak. Lan horiek ebaluazioaren %100 izango delarik. Lanak gainditzen ez dituzten ikasleek banakakoa izango den idatzizko proba bete eta gainditu beharko dute.
Tailerrean parte hartu ezin duten ikasleen kasuan:
Azken probak %100. Ebaluazio modalitate honen bidez ebaluatutako ikasleek %100eko balioa duen proba idatzia egiteko aukera izango dute.
UPV/EHUko Ebaluazio Araudiaren 8. artikuluak ezartzen du ikasleek ebaluazio jarraiari uko egiteko eskubidea dutela. Ebaluatu jarraia nahi EZ duenak HEFAko web gunean eskuragarria den inprimakia bete, beren arrazoiak idatziz justifikatu eta irakasleari bidali beharko dio zehaztuta dauden baldintzetan eta beti ere ezarritako epe barruan. Horrela eginez, ikasleek azken ebaluazio modalitatea aukeratuko dute zuzenean. Ikasle horiek ohiko-deialdia ez onartzeko aukera izango dute. Horretarako, azterketa garaiaren epe ofiziala hasi baino hamar egun lehenago gutxienez, eskaera bat aurkeztu behar zaio HEFAko idazkariari irakasgaiko/tailerreko irakasleari zuzenduta.
Bi ebaluazio-sistemetan (ebaluazio jarraia eta amaierakoa) eta bi deialdietan (ohikoa eta ezohikoa):
Ikasleek burututako jarduerak eta ekintzak zuzentzeko, ezinbestez bete beharko dituzte aurkezpenari, formatuari, gramatika zuzenketari eta abarri buruzko gutxieneko baldintzak, baita erabilitako informazio iturrien erreferentzia zuzenak egin eta errespetuzko jokabidea une oro adieraziko dute. Honetarako, UPV/EHUko ebaluazio probetan eta lan akademikoetan jokabide makur eta iruzurrezkoak eragozteari eta etika akademikoari buruzko protokoloa erreferentzia izango delarik.
Azken proba egiten ez dutenek "Ez aurkeztua" kalifikazioa jasoko dute (ikus UPV/EHUren Ebaluazio Arauaren 12. artikulua)
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Tailerra behar bezala lantzeko ikastaroa sortu da UPV/EHUko irakaskuntza-ikaskuntza testuinguru birtualean (eGela). Ikastaro birtual honetan, erabili beharreko materialak eta metodologia bera ere zehaztu dira, derrigorrezko irakurketak edota bestelako irakurketa egokien zerrenda barne. Irakurketen aukeraketa hau segidan proposatutako oinarrizko bibliografiatik eratorria da.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Ainscow, M., and Messiou, K. (2018). Engaging with the views of students to promote inclusion in education. Journal of Educational Change, 19(1), 1-17. doi: 10.1007/1083301793121
Ainscow, M. (2016). Collaboration as a strategy for promoting equity in education: possibilities and barriers. Journal of Professional capital and community, 1(2), 159-172. doi: 10.1108/1220150013
Arnáiz, P. (2003). Educación inclusiva: una escuela para todos. Málaga, Spain: Aljibe
Buckingham, B. (2005). Educación en medios. Barcelona: Paidós.
Carr, W., and Kemmis, S. (1988). Teoría crítica de la enseñanza. La investigación-acción en la formación del profesorado. Barcelona, Spain: Martínez Roca.
Freire, P. (1997). A la sombra de este árbol. Barcelona: El Roure.
Garmendia, M. & Karrera, I. (2019). ICT Use and Digital Inclusion among Roma/Gitano Adolescents. Media and Communication, 7 (1) pp. 22–31. doi: 10.17645/mac.v7i1.1624
Karrera, I. (2008). La metodología cualitativa crítica como estrategia válida en la resolución de conflictos. Leioa: UPV/EHU
Kemmis, S. (2012). Researching educational praxis: spectator and participant perspectives. British Educational Research Journal 38(6), 885-905. doi: 10.1080/01411926.2011.588316
Palacio, R.J. (2012). La lección de August. Nube de tinta.
Parrilla, A. (2010). Ética para una investigación inclusiva. Revista de Educación Inclusiva, 3(1), 165-174.
Parrilla, A. (2007). Inclusive education: A wiew from Inside. In L. Barton and F. Fletcher (eds), Policy, Experience and change: cross-cultural reflections on Inclusive Education. London, England: SpringerBooks.
Skliar, C. (2008). La pretensión de la diversidad o la diversidad pretenciosa. Monográfico. A propósito de la diversidad. Kikiriki, 89, 30-37.
Susinos, T. y Calvo, A. (2006). Yo no valgo para estudiar. Un análisis crítico de la narración de las experiencias de exclusión social, Contextos Educativos, 8-9, 85-104.
Woods, P. (1989). La escuela por dentro. La etnografía en la investigación educativa. Barcelona, Spain: Laertes.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Karrera, I., Basasoro, M. & Arguiñano, A. (2021) Pedagogical keys to inclusion and democracy in a Basque Country school: gaining knowledge from the educational project at Antzuola Herri Eskola, Educational Review, DOI: 10.1080/00131911.2021.1923460
Karrera, I., Arguiñano, A., Basasoro, M. & Castillo, P. (2020) Innovative Pedagogical experiences at Basque Country Inclusive Schools, British Journal of Educational Studies, DOI: 10.1080/00071005.2020.1719032
Karrera, I., Garmendia, M., y Arguiñano, A. (2019). Sinergias entre Inclusión, competencias y Rendimiento Escolar: El caso de la Escuela Pública de Antzuola. Profesorado, revista de curriculum y formación del profesorado, 23(1), 84-102. doi:10.30827/profesorado.v23i1.9145
Muntaner, J. J. (2000). De la compensación a la inclusión: La organización de un modelo de apoyo en la escuela. En L. Delgado (Coord.), Las organizaciones educativas en la sociedad neoliberal (pp. 423-443). Granada: Grupo Editorial Universitario.
Ortiz, Mª C. (1996). De las “necesidades educativas especiales” a la inclusión. Siglo Cero, 27 (2), 5-13.
Parrilla, A. (1998) Creación y desarrollo de grupos de apoyo entre profesores. Bilbao: Ediciones Mensajero.
Stainback, S. (2001). Aulas inclusivas. Un nuevo modo de enfocar y vivir el curriculum. Madrid: Narcea.
Verdugo, M. A. (2006). Como mejorar la calidad de vida de las personas con discapacidad. Salamanca: Amarú.
Aldizkariak
https://www.ehu.eus/es/web/biblioteka
https://www.elsevier.com/es-es
https://scholar.google.es/schhp?hl=es
https://www.scimagojr.com/
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- AMENABAR PERURENA, NERE
- KARRERA JUARROS, IÑAKI
- OZERINJAUREGI BELDARRAIN, NAGORE
TaldeakToggle Navigation
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 08:30-10:30 | ||||
2-4 | 08:30-10:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 1.3 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
- 1.3 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-2 | 12:30-14:30 | 12:30-14:30 | |||
3-9 | 12:30-14:30 | 12:30-14:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 3.4 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
- 4.1 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
- 3.3 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
- 4.1 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-2 | 10:30-12:30 | 10:30-12:30 | |||
3-9 | 10:30-12:30 | 10:30-12:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 4.1 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
- PSIKOMOTRIZITATE GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
- 5.2 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
- 5.2 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II