XSLaren edukia

Ikasgelako Praktikak I

Ikastegia
Lan Harreman eta Gizarte Langintza Fakultatea
Titulazioa
Gradu Bikoitza: Negozioen Kudeaketa + Lan Harremanak eta Giza Baliabideak
Ikasturtea
2023/24
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala37.556.2
Gelako p.1522.5
Ordenagailuko p.7.511.2

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Gaiak zeharkako gaitasun gaitasuna garatzen du:



Arazoen ebazpena

Enuntziatuen Curriculuma: Arazoak modu eraginkorrean ebaztea, aukerak identifikatu eta ebaluatzeko lortutako trebetasunak eta trebetasunak erabiliz, emandako informazio iturriak erabiliz.

ADIERAZLEAK:

Planifikatu behar diren urratsak planteatu, planteatutako arazoa modu eraginkorrean konpontzeko

Bildu beharrezko informazioa adierazitako iturrietara joanda

Informazioa modu argi eta koherentean sintetizatzen eta bereganatzen du

Arazo globala konpontzeko behar diren ondorioak zuzen lortzen ditu



IKASKUNTZA-EMAITZAK

Planteatutako arazoa konpontzeko beharrezkoak diren urratsak zuzen egituratu

Adierazitako informazio iturrietara joan eta datu zuzenak bildu

Bildutako informazioa modu argi eta koherentean sintetizatzen du

Problema zuzen ebazten du, ondorio argiak eta ondo argudiatuta aurkeztuz



Hitzezko komunikazioa.



Ikaskuntzaren emaitzak:



Hitzik gabeko hizkuntza neutrala, serioa eta ikusleentzako egokia da.

Egitura eta aurkezpena ikusle motarekin bat datoz.

Baliabideek ikusleak babesten dituzte beren ideiak ez zalantzan jartzeko.

Ikusleekin elkarrizketa sortu.

Argumentazioa sormenez moldatzen da ikasleengan estimatzen denaren arabera.



Zeharkako gaitasuna / k: idatzizko komunikazioa



Ikaskuntzaren emaitzak:



Komunikazio arlo honetan gabeziak gabe idazten du (idazkera okerrak, akats gramatikalak, hiztegiaren gabezia ...).

Zuzenean aipatzen du doktrina zientifikoa bere planteamenduak kontrastatzeko eta erabilitako bibliografia biltzen du.

Nabarmendu paragrafoen hierarkia koska erabiliz.

Animatu idazkera hainbat baliabideren erabilera egokiarekin (galderak, harridurak, latinezko esaldiak, etab.).

Izenburu bakoitzak sarrera laburra eta azken laburpena biltzen ditu.

Adibidea edo aipua idazkeraren egiturarekin lotzen dira (izenburuak, epigrafiak ...).



Zeharkako gaitasuna / k: Informazioaren tratamendua



Ikaskuntzaren emaitzak:



Zalantzarik gabe, hasierako galderarekin zerikusia duten gai nagusiak identifikatzen ditu, baita horiek aztertzeko ardura duten ezagutza-arlo nagusiak ere.

Ordena logikoa eta egokia ezartzea gaiaren alderdi bakoitza aztertzeko.

Kontsultatutako iturrien oinarrizko datuak zehazten ditu, hala nola antolaketa, egilea, helburuak, URLa, etab.

Idatzi zure hitzetan ondorioak eta arrazoibideak lortutako informazioan oinarrituta.

Argumentuak argi eta garbi, koherentziaz eta guztiz adierazi.

Ondorioak modu erakargarrian eta ulergarrian aurkezten ditu, orden logiko bati jarraituz eta garrantzitsuenak nabarmenduz.



Berariazko gaitasun-gaitasuna: Lana osatzen duten diziplinen multzoa erlazionatu

Lan Harremanak (7. zk.)



Ikaskuntzaren emaitzak:



Gizarte Segurantzarekiko legezko arauak zehaztu eta interpretatu.

Ezagutza teorikoak gizarte segurantzako prestazioetan duen aplikazio praktikoarekin lotzen ditu.

Onurak baloratzen ditu gizarte-babeserako helburu propioen arabera.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1.– Gizarte Segurantzako Sistema. Kontribuziorik gabeko eta kotizazio mailak. Gizarte Segurantzaren Sistemaren Egitura;

Erregimen orokorra eta erregimen bereziak. Aplikazioaren esparrua edo hedapen subjektiboa.



2.- Esparruaren formalizazioa. Gorabeherak. Prozedurak eta ondorioak. Langilea enkoadratu

sistemaren erregimenak, prozedurak eta legezko eraginak



3.- Aurrekontua. Kalkulua, efektuak. Zerrendatzeko betebeharretik eratorritako ekarpenak eta ondorio juridikoak kalkulatzea.



4.– Babestutako kontingentziak eta arriskuak. Baldintza arruntak eta profesionalak.



5.- Kudeaketaren alderdi orokorrak. Enpresariaren erantzukizuna. Segurtasun sistemaren kudeaketaren azterketa

sozialak, enpresaburuaren erantzukizunetan eragina du. Lankidetza zuzendaritzan: Mutua eta

Enpresa.



6.- Ekintza babeslea. Errendimendua. Abantailen eskakizunak eta horien aplikazioa aztertzea eta horien aplikazio zehatza

edukia:



Osasun

Aldi baterako ezintasuna

Haurdunaldian arriskua

Adingabearen jaiotza eta zaintza

Minbizia edo bestelako gaixotasun larriak dituzten adingabeak zaintzea

Erantzukizun bateratua haurraren zainketan

Ezintasun iraunkorra

Langabezia

Erretiro

Heriotza eta biziraupena

Familiako prestazioak

MetodologiaToggle Navigation

60 ordu presentzial eta 90 ez presentzial kontuan hartuz. Kalkulu guztiak proportzionalki, beste kasu batean, moldatuko

lirateke.

Azalpen teorikoak, kasu praktikoko azalpenarekin osatuta egon ahal izan zirenak.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Talde bakoitzeko arduradunek (taldeko arduradunaren arabera), egoki iritziz gero, ikasleen asistentzia kontrolatu dezakete eta, hala badagokio, azken kalifikazioan puntu gehigarri bat emango dute, pilatzen ez badira. 3 baino gehiagorik gabeko ausentziak.



Deialdi arruntari dagozkion azterketak proba mota (test) edo garatu beharreko galderak izango dira eta pertsonalki edo linean (ordenagailuan) egingo dira, irakasle arduradunak nahi duen moduan. Probaren arduraduna aukeratzeko kasuan, 5 edo 10 galdera izango dira, hainbat erantzun alternatiborekin; Gaizki erantzun den galdera bakoitzeko, -0,25ko zigorra aplikatuko da (4 erantzun alternatibo dituzten galderetan), edo -0,5 (bi erantzun alternatibo dituzten galderetan). Xehetasun osagarriak Egelan argitaratuko dira. Azterketa Egela linean edo paperean pertsonalki egingo da.

....................................

• • Ikasleak azken ebaluazio-sistemaren bidez ebaluatzeko eskubidea izango du, etengabeko ebaluazio-sisteman parte hartu duen ala ez kontuan hartu gabe. Horretarako, ikasleek idatziz aurkeztu beharko diete irakasgaiaren ardura duten irakasleei ebaluazio jarraituari uko egiten diotela. Horretarako, 9 asteko epea izango dute lauhileko irakasgaietarako, eta 18 astekoa urteko irakasgaietarako, lauhilekoaren edo ikasturtearen hasieratik zenbatzen hasita, hurrenez hurren, ikastetxearen egutegi akademikoaren arabera. Irakasgaiaren irakaskuntza-gidak epe luzeagoa ezarri ahal izango du.

• Ebaluazio jarraituaren kasuan, amaierako probaren pisua irakasgaiaren kalifikazioaren % 40 baino handiagoa bada, nahikoa izango da amaierako proba horretara ez aurkeztea irakasgaiaren amaierako kalifikazioa aurkeztu gabe izateko. Bestela, amaierako probaren pisua irakasgaiaren kalifikazioaren % 40 edo txikiagoa bada, ikasleek deialdiari uko egin ahal izango diote, gutxienez, dagokion irakasgaiaren irakaskuntza-aldia amaitu baino hilabete lehenago. Uko egite hori idatziz aurkeztu beharko zaie irakasgaiaren ardura duten irakasleei.

• Azken ebaluazioa denean: "Azterketen data ofizialean ezarritako probara aurkezten ez bada, automatikoki uko egingo zaio dagokion deialdiari".

• Ebaluazio proba batean kopiatu egin dela egiaztatuz gero, tartean sartuta dauden ikasle guztiei «suspentso» kalifikazioa jarriko zaie, bakoitzaren erantzukizuna gorabehera. Pertsona bat kopiatzen ari dela proban bertan egiaztatuz gero, momentuan bertan proba egiteari uzteko agindu ahal izango zaio.

.....................................

1. Ikasleak ebaluatuko dituen eduki teorikoa eta praktikoa (honako bide batzuen bidez azaldutakoa):

a. Ikasgelan, eskola magistraletan

b. Ikasgelan, ikasgelako klase praktikoetan

c. Egelan argitaratutako ikerketa-baliabide didaktikoen bidez azaldu dena.

• Eduki horri buruz, ikasleek azalpen gehigarriak eskatu ahal izango dizkie irakasleei, horiek ikastean sor daitezkeen zalantza edo galderei dagokienez, baldin eta uste badu ez zaiola nahikoa izan azalpena edo oinarritzea, irakasgaia aztertzeko Egelan argitaratutako baliabideen bidez(araudia, epaiak, ariketa praktikoen ebazpen arrazoitua, doktrina- edo kazetaritza-artikuluak, etab.. )

• Ikasleek irakasleei buruzko galderak posta elektronikoz edo tutoretza-saioen eskaeraren bidez bidali ahal izango dizkiete irakasleei, irakasleen tutoretza-ordutegiaren barruan.

d. Lehen aipatutako baliabide didaktiko horiek, arau-, doktrina-, epai- edo antzeko iturriekin bat badatoz, Egelan argitaratu ahal izango dira jatorrizko bertsioan, bai gaztelaniaz, bai euskaraz (gaztelaniaz edo euskaraz), ikasleek erabili behar izateko, nahiz eta ikasleek horiei buruz egindako galdera guztiak euskaraz erantzun eta azalduko diren. Ikasleak iturri horiek duten edukiaren arabera ebaluatu ahal izango dira, nahiz eta jatorrizko bertsioan gaztelaniaz agertu eta Egelan holan argitaratu.







Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

1. www.seg-social.es
2. 8/2015 Legegintzako Errege Dekretua, urriaren 30ekoa, Gizarte Segurantzaren Lege Orokorraren(https://noticias.juridicas.com/base_datos/Laboral/561511-rdleg-8-2015-de-30-oct-aprueba-el-texto-refundido-de-la-ley-general-de-la.html#a283) testu bategina onartzen duena.
3. 2/2015 Legegintzako Errege Dekretua, urriaren 23koa, Langileen Estatutuaren Legearen testu bategina onartzen duena(https://noticias.juridicas.com/base_datos/Laboral/561075-et-2015.html )
4. Irakasleek Egelan argitaratutako material guztiak, gaztelaniaz eta/ edo euskaraz.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

www.seg-social.es;

Manual práctico de Cotización, Tesorería General de la SS, Madrid, azkeneko argitaldia.

Guía Práctica de Seguridad Social, Edit. Cinca.

Cómo confeccionar nóminas y Seguros Sociales; etc

Gehiago sakontzeko bibliografia

Curso de Seguridad Social, Blasco La Hoz y Lopez Gandía, Tirant Lo Blanch.
Manual de Seguridad Social, Vida Sorial y otros, Tecnos

Aldizkariak

Revista de trabajo y seguridad social. Centro de Estudios Financieros.
Aranzadi Social, revista de doctrina. Aranzadi Thomson reuters

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ARRUE MENDIZABAL, MARTA
  • GALDOS LOYOLA, MARIA ELENA
  • ZAPIRAIN BILBAO, ANA ISABEL

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

09:00-11:30

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

12:30-13:30

Irakasleak

01 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

09:30-10:30

Irakasleak

01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

13:30-14:00

Irakasleak

01 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

10:30-11:00

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

11:30-12:30

10:30-12:00

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

12:30-13:30

Irakasleak

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

10:00-10:30

Irakasleak