XSLaren edukia

Epigrafia eta Numismatika

Ikastegia
Letren Fakultatea
Titulazioa
Historiako Gradua
Ikasturtea
2020/21
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4060
Gelako p.2030

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

M06CM03: Jatorrizko dokumentu historikoak irakurtzeko, ikertzeko, interpretatzeko eta baloratzeko teknikak ikastea, hala badagokio epigrafia, paleografia edo beste zientzia eta teknika historiografiko batzuk erabiliz.



IKASKUNTZA EMAITZAK



-IE1: Inskripzio motak identifikatzea, euskarrian eta testuan oinarrituz.

-IE2: Latindar inskripzioak irakurtzea eta transkribatzea, arau epigrafikoen arabera, eta euren testuak itzultzea.

-IE3: Dokumentu epigrafikoak aztertzea eta interpretazio historikoa egitea testu inguru historikoan kokatuz.

-IE4: Diziplinaren hiztegi teknikoa zuzen erabiltzea



M06CM05: Informazio-iturriak lortzeko, lantzeko eta antolatzeko tresna gisa IKTak erabiltzea.



IKASKUNTZA EMAITZAK



-IE1: On-line eskuragai dauden datu baseak ezagutzea.

-IE2: Irakasgaiaren web orri espezifikoen irakaskuntza-baliabideak erabiltzeko gai izatea.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1.Zientziak eta Teknika historiografikoak. Epigrafia, Numismatika, Paleografia

2.Epigrafeak eta txanponak Antzinaroko Historiarako funtsezko iturriak. Bildumak,

corpora, eskuliburuak eta sarrerak. Analisi metodoa Epigrafian eta Numismatikan.



3.Inskripzioen tipologia. Estelak, blokeak, plakak, labar-inskripzioak, tabulae eta instrumenta izenekoak. Funerarioak, botozkoak, ohorezkoak, monumentalak, epigrafia juridikoa, grafitti-ak.

4.Txanponaren asmatzea eta erabilera. Txanpon landuak. Lege monetalak, Txanponaren bilakaera Antzinatean: Greziatik Erdi Arora.



*OHARRA:

Hau oinarrizko ikasgai-zerrenda da ikasturtean zehar egokitzen joango da.

MetodologiaToggle Navigation

Ikasgai honetako eduki teorikoen azalpenarekin batera ariketa praktikoak (inskripzioen eta txanponen komentarioa) egingo dira, programaren oinarrizko kontzeptuak azpimarratuz, kontuan hartuta ikasgaiaren edukiak modu progresiboan bereganatu behar direla.

Arreta handia jarriko da hiztegi historikoaren bereganatzean, ikastean eta erabilpenean. Irakaskuntzaren prozesua gidatzeko eta zaintzeko bakarkako tutoretza orduak.

Zati praktikoak irakasleak emandako material eta argibideen arabera ikaslearen aurretiko lana eskatuko du.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

**COVID 19 dela eta lehentasuna emango diogu ebaluazio jarraituari.

-Ebaluazio jarraituaren sistema Ebaluaketarako tresna:

1.- Ariketa praktikoak. Ebaluaketaren irizpideak:

- Ariketa desberdinetan parte-hartze maila.

- Kurtsoan zehar azterturiko terminologiaren ezagupen eta erabileraren maila.

- Kurtsoan zehar azterturiko corpora eta datu baseen ezagupen bereganatze maila. Inskripzioen dosierra egitea.

Ikasgaiaren planteamendua honako hau da:



Prozedura:

1. Zeregin bat irekiko da eGelan, eskola-saio bakoitzari dagozkion inskripzioekin. Ikasleek bere fitxa igo beharko dute ezarritako epean, eta hori ebaluaziorako elementua izango da. Ariketa ondo egiten saiatzea da garrantzitsuena.

2. Entregatzeko epea amaituta, eGelara igoko da inskripzio bakoitzaren zuzenketa, ikasleek autoebaluazioa egin dezaten.



Azkeneko notaren portzentajea: % 30.



2.- Klaseetan parte hartze aktiboa. Azkeneko notaren portzentajea: % 10. 3.- Azkeneko azterketa idatzia.

Ebaluaketaren irizpidea: Inskripzioen irakurketa, transkripzioa, itzulpena eta iruzkina egitea.

Azkeneko notaren portzentajea: % 60.



Irakasgaiaren kalifikazioa egingo da ezarritako ebaluazio tresnak eta irizpideak kontuan izanez. Azterketak 6 puntuko (%60) balio maximoa izango du. Gainerako nota lan praktikoak egitearekin eta klaseetan parte hartze aktiboarekin lortu ahal izango da:

Praktikako notak kontuan hartzeko ezinbestekoa da azterketa gainditzea. Ezohiko deialdian ebaluazio formula bera erabiliko da.



*Beharrezkoa izanez gero online egingo da ebaluazioa.

**Ikasleentzako gidan argibide zehatzagoa emango da.



- Azken ebaluazioaren sistema IKASLEEN EBALUAZIORAKO ARAUTEGIA EHAA 201 7-03-1 3

8. artikulua.– Ebaluazio sistemak

3. – Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 1 8 astekoa urteko irakasgaienean, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita. Irakasgaiaren irakaskuntza gidan epe luzeagoa ezarri ahal izango da.

Ebaluaketarako tresna:

1.- Ariketa praktikoak. Ebaluaketaren irizpideak:

- Ariketa desberdinetan parte-hartze maila.

- Kurtsoan zehar azterturiko terminologiaren ezagupen eta erabileraren maila.

- Kurtsoan zehar azterturiko corpora eta datu baseen ezagupen bereganatze maila. Inskripzioen dosierra egitea.

Azkeneko notaren portzentajea: % 30. 2.- Azkeneko azterketa idatzia.

Ebaluaketaren irizpidea: Inskripzioen irakurketa, transkripzioa, itzulpena eta iruzkina egitea.

Azkeneko notaren portzentajea: % 70.

Irakasgaia gainditzeko azterketa zein ariketa praktikoak gainditzea ezinbestekoa da UKO EGITEA

Azterketara ez aurkezteak balio izango du irakasgaiaren deialdiari uko egiteko.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

-eGELA-ra irakasleak igotako materialak.
-IGLESIAS GIL, J.M. y SANTOS YANGUAS, J., 2011, Vademecum para la
epigrafía y numismática latinas, Tercera edición revisada, Santander.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

BELTRÁN, A., 1983, La moneda. Una introducción al estudio de la numismática,

MadriL.

CÉBEILLAC-GERVASONI, M., CALDELLI. M. L., ZEVI, F., 2006, Épigraphie latine,

Armand Colin, Paris.

CORBIER, M., 2004, Epigrafía Latina, Granada.

CRAWFORD, M. H., 1982, La moneta in Grecia e a Roma, Bari.

CRAWFORD, 1986. "Numismática". Fuentes para el estudio de la Historia Antigua- n (M. Ed.). Madril. 197-247 oo.

DUCREY, P. (ed.), 1989, Epigraphie et Informatique, Lausanne.

GORDON, A.E., 1983, Illustrated Introduction to Latin Epigraphy, University of California, Berkeley.

GUARDUCCI, M., 1967-78, Epigrafía greca, Roma, (4 vols.). LASSERE, J. M., 2005, Manuel d’épigraphie romaine, 2 vol. Paris.

MILLAR, F., 1986, "Epigrafía" en Crawford, Fuentes para el estudio de la Historia Antigua-n, M. (ed.), Madril, 93-148 oo.

Gehiago sakontzeko bibliografia

BRACESSI, L., 1981, Epigrafia e storiografia, Nápoles.
BRUUN, CH., EDMONDSON, J. (ed.), 2015, The Oxford Handbook of Roman Epigraphy, Oxford University Press, Oxford.
BUONOPANE, A., 2009, Manuale di epigrafia latina (Beni culturali 33), Roma, Carocci editore.
DENTZER, J.M., GAUTHIER, Ph. et HACKEMS. T., (ed.), 1975, Numismatique
antique. Problèmes et Métodes, Nancy-Louvain.
DI STEFANO MANZELLA, 1987, Mestiere di epigrafista. Guida alla schedatura del materiale epigrafico lapideo, Roma.
JOICE, S., GORDON, E., 1977, Contributions to the Paleography of Latin Inscriptions, Milán.
KRAAY, C., 1976, Archaic and Classical Greek Coins, London. MATTINGLY, H., 1960, Roman Coins, Londres.

NICOLET-PIERRE, H., 2002, Numismatique grecque, Paris. SELTMAN, C. T., 1954, Greek Coins, Londres.
SUTHERLAND, c., 1974, Roman Coins, Londres.
VELÁZQUEZ SORIANO, I., 1989, Las pizarras visigodas : edición crítica y estudio,
Murcia.
WALSER G., (ed.), 1988, Römische Inschrift-Kunst.

Aldizkariak

L’Année Épigraphique. Paris, 1888tik aurrera.
Epigrahica. Rivista italiana di Epigrafia. Milan, 1939tik aurrera.
Hispania Epigraphica. Archivo Epigráfico Hispánico, Universidad Complutense. Madril, 1989tik aurrera.
Numisma. Zaragoza, 1951etik aurrera.
Numismatist, American Numismatic Asociation, Colorado, 1893tik aurrera.
Veleia. Instituto de Ciencias de la Antigüedad. UPV/EHU. Vitoria-Gasteiz. I, 1984 eta hurrengoak.
Zeitschrift für Papyrologie un Epigraphik, Bonn, 1971etik aurrera.

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-36

09:00-11:00

09:00-09:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.08 - LETREN FAKULTATEA
  • AULA 0.08 - LETREN FAKULTATEA

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-36

09:30-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.08 - LETREN FAKULTATEA

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-36

09:00-11:00

09:00-09:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • GRADU ARETOA - LETREN FAKULTATEA
  • GRADU ARETOA - LETREN FAKULTATEA

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-36

09:30-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • GRADU ARETOA - LETREN FAKULTATEA