XSLaren edukia
Fisioterapiaren oinarriak
- Ikastegia
- Medikuntza eta Erizaintza Fakultatea
- Titulazioa
- Fisioterapiako Gradua
- Ikasturtea
- 2020/21
- Maila
- 1
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 27 | 40.5 |
Mintegia | 5 | 7.5 |
Gelako p. | 18 | 27 |
Laborategiko p. | 2 | 3 |
Ordenagailuko p. | 8 | 12 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
- Fisioterapiari buruzko oinarrizko kontzeptuak, historia eta garapena ikasi.
- Fisioterapiaren interbentzio metodoa egiten ikasi.
- Fisioterapian erabiltzen diren metodoak ezagutu.
- Fisioterapia zientifikoa ezagutu eta erabiltzen ikasi.
- Desgaitasuna eta medekotasunaren kontzeptuak eta sailkapenak ezagutu.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1. Fisioterapiaren definizioa
2. Fisioterapiaren historia
3. Fisioterapiaren instituzionalizazioa
4. Fisioterapiako marko profesionala
5. Fisioterapia zientzia gisa
6. Ikerkuntza fisioterapian
7. Marko teorikoa fisioterapian
8. Interbentzio-metodoa fisioterapian
9. Agente fisikoak
10. Degaitasuna eta mede(ko)tasuna
MetodologiaToggle Navigation
- Klase magistralak: Fisioterapiaren oinarri teorikoak eta interbentzio metodoaren prozedurak irakatsiko dira.
- Gelako praktikak: Klase magistraletan ikasitakoa sakondu eta praktikan jarriko da.
- Laborategi praktikak eta mintegiak: Fisioterapiako prozeduren praktikak egingo dira.
- Ordenagailu praktikak: Bilaketa zientifikoa egingo da.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Ebaluazio sistema jarraia (irakaskuntza presentziala):
-Ebaluazio teorikoa %60: %30 test galderak eta %30 galdera laburrak
-Lan taldea %40: %20 portfolioa eta %20 aurkezpena
Irakasgaia gainditu ahal izateko ebaluazio atal bakoitza gainditu behar da eta atal bakoitza osatzen duten atalak gainditu behar dira.
Bukaerako ebaluazio sistema (irakaskuntza presentziala):
-Ebaluazio teorikoa %100: %50 test galderak eta %50 galdera laburrak
Irakasgaia menperatzeko ebaluazio atal bakoitza gainditu behar da eta atal bakoitza osatzen duten atalak gainditu behar dira.
Ebaluazio sistema jarraia (irakaskuntza ez-presentziala):
-Ebaluazio teorikoa %40: %20 test galderak eta %20 galdera laburrak
-Lan taldea %60: %40 portfolioa eta %20 aurkezpena
Irakasgaia gainditu ahal izateko ebaluazio atal bakoitza gainditu behar da eta atal bakoitza osatzen duten atalak gainditu behar dira.
Bukaerako ebaluazio sistema (irakaskuntza ez-presentziala):
-Ebaluazio teorikoa %100: %50 test galderak eta %50 galdera laburrak
Irakasgaia menperatzeko ebaluazio atal bakoitza gainditu behar da eta atal bakoitza osatzen duten atalak gainditu behar dira.
Ohiko deialdiari uko egin: Graduen titulazio ofizialen ikaslearen ebaluazioaren arautegiaren arabera, 12. artikulua (BOPV, 2017ko martxoaren 13an, http://www.ehu.eus/es/web/estudiosdegrado-gradukoikasketak/ebaluaziorako-arautegia):
1. Deialdiari uko egiten bada kalifikazioa ez aukeztua izango da.
2. Ebaluazio sistema jarraia egin nahi ez bada, deialdi mota honi uko egin ahal izateko, ikasleak gutxienez irakasgaia bukatu baino hilabete bat lehenago irakasgaiaren kordinatzaileari idatziz aurkeztu beharko dio.
Ebaluazio sistema jarraiari uko egin: Graduen titulazio ofizialen ikaslearen ebaluazioaren arautegiaren arabera, 8. artikulua (BOPV,2017ko martxoaren 13an,
http://www.ehu.eus/es/web/estudiosdegrado-gradukoikasketak/ebaluaziorako-arautegia), ikasleak bukaerako ebaluazio sistemaren bitartez ebaluatzeko eskubidea du, ebaluazio sistema jarraian parte hartu edo ez izan arren. Horretarako, ikasleak irakasgaiaren kordinatzaileari idatziz ebaluzio sistema jarraiari uko egiten diola aurkeztu beharko dio. Lauhileko irakasgai batean 9 aste izango ditu ebaluazio sistema jarraiari uko egin ahal izateko.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Ordenagailua.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Izquierdo, T. G. (2007). Bases teóricas y fundamentos de la fisioterapia. Ed. Médica Panamericana.
Seco J. [Dir.] Métodos Específicos de Intervención en Fisioterapia. Serie Sistema Músculo-Esquelético. Volumen I. Ed. Panamericana. Madrid. 2015.
Seco J. [Dir.] Fisioterapia en Especialidades Clínicas. Serie Sistema Músculo-Esquelético. Volumen II. Ed. Panamericana. Madrid. 2016.
Seco J. [Dir.] Afecciones Médico Quirúrgicas. Serie Sistema Músculo-Esquelético. Volumen III. Ed. Panamericana. Madrid. 2016.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Argimon Pallás, J. M., & Jiménez Villa, J. (2000). Métodos de investigación clínica y epidemiológica. Madrid.
Arredondo, S. C., & Rivilla, A. M. M. (2003). Metodología para la realización de proyectos de investigación y tesis doctorales. Universitas.
Barberá, J. M. C. (2001). Historia de la rehabilitación médica: de la física terapéutica a la reeducación de los inválidos.
Bunge, M. (2000). La investigación científica: su estrategia y su filosofía. Siglo XXI.
Chalmers, A. F., Sedeño, E. P., & Villate, J. A. P. (2000). ¿ Qué es esa cosa llamada ciencia?. Siglo XXI de España.
Granjel, M., Sánchez, J. A. R., Rodilla, B. M. G., & Pachón, A. C. (1994). Guía práctica para la elaboración de un trabajo científico.
Day, R. A. (2005). Cómo escribir y publicar trabajos científicos (Vol. 598). Pan American Health Org.
Gallego, C. F., Isern, M. T. I., & Segura, A. M. P. (2006). Elaboración y presentación de un proyecto de investigación y una tesina (Vol. 1). Edicions Universitat Barcelona.
Granjel, M., Sánchez, J. A. R., Rodilla, B. M. G., & Pachón, A. C. (1994). Guía práctica para la elaboración de un trabajo científico.
Palmero, J. B. R. (1985). Historia, medicina y sociedad. Ediciones Pirámide.
Weller, B. F. (Ed.). (1997). Diccionario enciclopédico de ciencias de la salud. McGraw-Hill Interamericana.
Aldizkariak
Beurskens, A. J., Henrica, C., Köke, A. J., van der Heijden, G. J., & Knipschild, P. G. (1995). Measuring the Functional Status of Patients With Low Back Pain: Assessment of the Quality of Four Disease-Specific Questionnaires. Spine, 20(9), 1017-1028.
Cid-Ruzafa, J., & Damián-Moreno, J. (1997). Valoración de la discapacidad física: el índice de Barthel. Revista española de salud pública, 71(2), 127-137.
Forster, A. L. (1975). Physiotherapy—A response to challenge. Australian Journal of Physiotherapy, 21(4), 125-134.
Gómez Conesa, A. (2001). Evaluación del dolor. Fisioterapia y calidad de vida, 4(3), 8-16.
Irvine, A. B., Russell, H., Manocchia, M., Mino, D. E., Glassen, T. C., Morgan, R., ... & Ary, D. V. (2015). Mobile-web app to self-manage low back pain: randomized controlled trial. Journal of medical Internet research, 17(1), e1.
Maraver, F., ÁLvarez-SaLa, J. L., Armijo, F., Grego, M., Cuenca, C., De Jorge, J., & Rodríguez-Sánchez, J. (2012). Cien años de la Cátedra de Hidrología Médica. Madrid: Servicio de publicaciones de la Universidad Complutense de Madrid–Balnea, 7, 316.
Palacios Rizzo, A., & Bariffi, F. J. (2014). La discapacidad como una cuestión de derechos humanos. Una aproximación a la Convención Internacional sobre los Derechos de las Personas con Discapacidad.
Vidal, I. R., Cervantes, R. F., Rodríguez, A. M., Gómez, J. S., Insua, M. C., & Seoane, M. B. (2001). La Fisioterapia en España durante los siglos XIX y XX hasta la integración en escuelas universitarias de Fisioterapia. Fisioterapia, 23(4), 206-217.
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- ESAIN CASTAÑARES, IZARO
- SANCHO IGLESIAS, BELEN
- TORRES UNDA, JUAN JOSE
- ESAIN CASTAÑARES, IZARO
- TORRES UNDA, JUAN JOSE
- URQUIZA ABAUNZA, MIRIAM
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-2 | 14:00-15:00 | 13:00-13:30 |
Irakasleak
01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-4 | 15:00-17:00 | ||||
9-9 | 15:00-17:00 | ||||
12-12 | 15:00-16:00 |
Irakasleak
01 Mintegia-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-4 | 15:00-16:00 |
Irakasleak
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-2 | 15:00-17:00 | ||||
3-3 | 17:00-19:00 | ||||
7-7 | 17:00-19:00 | ||||
8-8 | 15:00-17:00 | ||||
9-9 | 17:00-18:00 |
Irakasleak
01 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
8-8 | 16:00-18:00 |
Irakasleak
01 Laborategiko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
8-8 | 16:00-18:00 |
Irakasleak
01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-4 | 15:00-16:00 |
Irakasleak
01 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-4 | 15:00-16:00 |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 13:00-14:00 | 13:00-14:00 | |||
2-2 | 14:00-15:00 | 13:00-14:00 | |||
3-3 | 13:00-14:00 | 13:00-14:00 | |||
4-4 | 14:00-15:00 | 14:00-15:00 | |||
5-5 | 14:00-15:00 |
Irakasleak
31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-4 | 15:00-17:00 | ||||
9-9 | 14:00-14:30 |
Irakasleak
31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-4 | 15:00-17:00 | ||||
9-9 | 14:00-14:30 |
Irakasleak
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
3-3 | 17:00-19:00 |
Irakasleak
31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
13-13 | 15:00-17:00 |
Irakasleak
31 Laborategiko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
13-13 | 15:00-16:00 |
Irakasleak
31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-4 | 15:00-17:00 |
Irakasleak
31 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-4 | 15:00-17:00 |