XSLaren edukia

Arteen Hizkuntzarako Sarrera25572

Ikastegia
Letren Fakultatea
Titulazioa
Artearen Historiako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
25572

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4060
Gelako p.2030

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Arteen Hizkuntzarako Sarrera graduko lehen mailako oinarrizko irakasgaia da eta lehen lauhilabetean eskaintzen da. Bere helburua arteari hurbilketa formal bat eskaintzea da, eta Artearen Historia, Historia eta Geografiako ikasleek hartu behar dute. Eskultura, pintura eta arkitekturak dituzten ezaugarri propioak identifikatu eta aztertzea da irakasgaiaren asmoa, eta atal praktikoak garrantzia izango du programaren antolaketan.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Gaitasunak:

- (G001, CM03) Hainbat arte-lengoaiatako lanak (batez ere arkitektura, eskultura eta pintura) formalki aztertzea eta iruzkintzea, arte horietako bakoitzaren oinarrizko hizkuntza eskuratzeko berariazko terminologiarekin.

- (G002, CM01, CM03) Pintura- eta eskultura-lanak beren lengoaia espezifikoarekin ikonografikoki aztertzea eta iruzkintzea, funtsean Artearen Historiako gai erlijioso eta profanoak identifikatzeko.

- (G002, CM01, CM03) Prozesu eta adierazpen artistikoak ulertzeko gai izatea, artelanen bidez, historia sozial eta kulturaleko dokumentu garrantzitsu gisa, beste lekukotasun batzuekin batera.

- (G006, CM01) Ahozko eta idatzizko adierazpen egokia garatzea, diskurtsoan artearen historiaren diziplinaren elementu bereziak txertatuz.

- (G001, CM01, CM03) Hiztegi tekniko artistikoaren ezagutza eta hura erabiltzeko trebetasuna erakustea, arkitektura, eskultura eta pinturako edozein artelan artistikoren iruzkinen bidez.

- (G001, G004, CM01, CM003) graduaren ezagutza espezifikoa hurbileko beste arlo eta diziplina batzuekin erlazionatzeko eta aplikatzeko gai izatea.



Irakaskuntzaren helburuak:

- Ikasleak pintura-, eskultura- eta arkitektura-lan orori buruzko iruzkinak egiten ditu, diziplina artistiko bakoitzaren terminologia espezifikoa erabiliz.

- Ikasleak artearen historiako elementu ikonografiko esanguratsuenetako batzuk ezagutzen ditu eta bere testuinguruan kokatzen ditu.

- Prozesu artistikoak eta artelanak gizarte- eta kultura-historiako dokumentu garrantzitsu gisa ulertzen eta interpretatzen ditu.

- Arkitektura, eskultura eta pinturako lanen iruzkinak egitean, ikasleak zuzen hitz egiten du arte-diziplinen hiztegi teknikoarekin.

- Lotu ikasgai honen ikaskuntzaren emaitzak ikasten diren hainbat gradutako beste arlo eta diziplina batzuetakoekin.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Sarrera

1.1. Artelana

1.2. Forma eta artearen lengoaiak

1.3. Ikonografia



2. Bigarren dimentsioko artea: Pintura

2.1. Kontzeptuzko zehaztapenak

2.2. Lerroa

2.3. Kolorea

2.4. Argia

2.5. Modelatua

2.6. Perspektiba. Espazioaren irudikapena

2.7. Konposizioa



3. Hirugarren dimentsioko artea: Eskultura

3.1. Kontzeptuzko zehaztapenak

3.2. Arkitektura-markoa

3.3. Eskulturaren kontenplazioa

3.4. Bolumena

3.5. Erliebea eta perspektiba

3.6. Proportzioa

3.7. Ehundurak

3.8. Argia

3.9. Kolorea

3.10. Konposizioa

3.11. Mugimendua



4. Espazio-eremua: Arkitektura

4.1. Kontzeptuzko zehaztapenak

4.2. Elementu formalak. Arkitektura-lexikoa

4.3. Espazio-ikuskera. Oinplanoak

4.4. Espazioa eta bolumena

4.5. Arkitekturaren balio plastikoak



5. Ikonografia

5.1. Kontzeptuzko zehaztapenak

5.2. Ikonografia kristaua

5.3. Ikonografia klasikoa

MetodologiaToggle Navigation

Irakaskuntza aktibitateak. Metodologia / irakaskuntza motak.



Edukiak bereganatzeko metodologia bikoitza erabiliko dugu:

a. Magistrala: irakasleak irakasgaiaren eduki teorikoak azalduko ditu (ikasleek galderak eta zalantzak planteatu ahal izango dituzte). Irakasleak irakasgaiaren oinarrizko edukiak azalduko ditu, hala nola taldeko lanaren garapenerako, klaseko eta klasez kanpoko praktiketako eta ikaslearen taldeko eta banakako lanaren jarraibide metodologikoak azalduko ditu.

b. Praktikoa: gelan bertan garatutako saio praktikoak / landa praktika.



Irakasleak zein ikasleek parte hartuko dute; artelan ezberdinen analisia aurrera eramango da:

- Presentziala (ikasleak eta irakaslea bai gelan bertan bai liburutegian):

· Arkitektura lanen iruzkin formalak.

· Eskultura lanen iruzkin formalak.

· Pintura lanen iruzkin formalak.

· Irudien iruzkin ikonografikoak.

- Erdipresentziala (ikasleek proposatutako lana burutuko dute irakaslearen aurrean eta era autonomo batez irakaslearen aurrean egon barik).



Osasun-larrialdi egoera berriak irakaskuntza eta zeregin presentzialak galarazten baditu, beren garapena online modalitatera moldatuko da, posta elektronikoaren, eGelaren eta Blackboard Collaborateren bidez.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 70
    • Hainbat ariketa (%): 30

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Gaitasun zkia. Z)G006 (E)G002 (Z) CMO1 (Z) CM03 (E) CA01 (E) CA02 (E) CA03 Ebaluaketarako baliabidea : Idatziko proba objektiboa. Heteroebaluaketa

Nota finalaren ehunekoa: % 70

- Idatzizko adierazpen egokia eta gaiaren terminología bereziaren erabilpen zuzena.

- Idatzizko adierazpenaren gauzatze egokia: koherentzia, egokitzapena, argitasuna eta ordenamendua.

- Artelanen analisi formal egokiro eta zuzena, lengoai bereziaren oinarrizko ezaugarrien aplikazio zehatza eta zuzena.

- Ikonografiaren elementuak definizio zuzena bere analisi egokiro ezartzen.



Gaitasun zkia. (Z)G006 (E)G002 (Z) CMO1 (Z) CM03 (E) CA01 (E) CA02 (E) CA03 Ebaluaketarako baliabidea:Talde lana eta banako lana

Nota finalaren ehunekoa: % 30

Gelako sasoi praktikoak. Ebaluaketarako irizpideak :

- Lan kooperatiboaren garapen zuzena

- Metodologia, antolakuntza eta denbora, zuzena

- Lantaldearen partaidetzan konpomiso maila

- Zereginaren emaitzen adierazpen idatziaren kalitate maila

- Zereginaren emaitzen talde aurreko ahozko adierazpen kalitate maila.

- Proposatutako betebeharren partehartze maila

- Ikaslearen lana kalitate maila

- Ahozko eta idatzizko adierazpen egokia eta terminologia espezifikoaren erabilpen zuzena.



Gaitasun zkia. G001, G002, G004, G006 M01,M03 Ebaluaketarako baliabidea. Klaseetara asistentzia. Ebaluaketarako irizpideak : Partehartze eraginkorra



Irakasgaia gainditzeko arlo teorikoa eta praktikoa modu independientean gainditu behar dira.



Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan.

Ebaluzioaren inguruko informazio zehatzagoa:

https://www.euskadi.eus/y22-bopv/eu/bopv2/datos/2017/03/1701311e.pdf



Osasun-larrialdi egoera berriak ebaluazio presentzialeko probak deskribatutako parametroetan garatzea galarazten badu, hauek online modalitatean egingo dira aipaturiko zirkunstantzietara moldatuz.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ezohiko deialdietan irakasgaiak ebaluatzeko sistema bakarra azken ebaluazioa izango da, eta ikasleek kalifikazioaren %100 eskuratu ahal izango dute. Ezohiko deialdiko azken ebaluazioko probak hurrengoak izango dira: froga objetibo idatzia eta irakasgaian zehar garatutako praktikekn inguruko ariketak. Hala ere, ikasleek ikasturtean zehar eskuratutako emaitza positiboak gorde ahal izango dira.

Ebaluzioaren inguruko informazio zehatzagoa:

https://www.euskadi.eus/y22-bopv/eu/bopv2/datos/2017/03/1701311e.pdf



Osasun-larrialdi egoera berriak ebaluazio presentzialeko probak deskribatutako parametroetan garatzea galarazten badu, hauek online modalitatean egingo dira aipaturiko zirkunstantzietara moldatuz.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

e-gelan utzitako materiala

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

BIBLIOGRAFIA/MATERIALA



Hiztegiak



• CHING, F.D.K. Arkitektura-hiztegi irudiduna. EHUko Argitalpen Zerbitzua, Bilbao, 2009

•FATAS, G. eta BORRAS, G.: Diccionario de términos de arte y elementos de arqueología y numismática, Alianza, Madril, 198.

•HALL, J.: Diccionario de temas y símbolos artísticos Alianza, Madril, 1987

•LAJO, R.; SURROCA, J.: Léxico de Arte Akal, Madril, 1990.

•MORALES eta MARIN, J.L.: Diccionario de términos artísticos. Luis Vives. Zaragoza, 1985

•PEVSNER, N.; FLEMING, J.; HONOUR, H. eta besteak: Diccionario de arquitectura Alianza, Madril, 1980

•PLAZA ESCUDERO, L. de la: Diccionario Visual de términos arquitectónicos Cátedra, Madril, 2008.

Oinarrizko Biografia

•BERGER, J.: Modos de ver Gustavo Gili, Bartzelona, 1975

•BORRAS, G. eta besteak: Introducción General al Arte Istmo, Madril, 1979

•CARR-GOMM, S.: Historia del Arte: El Lenguaje secreto de los símbolos Blume, Bartzelona, 2009

•MORANTE & RUIZ ZAPATA: Análisis y comentario de la obra de arte Edinumen, Madril, 1994

•ONIANS, John Atlas mundial del arte Barcelona, Blume, 2005

•VIÑUALES, S.: El comentario de la obra de arte UNED, Madril, 1986

•VVAA Atlas de Historia del Arte Barcelona, Parramón, 2009



Gehiago sakontzeko bibliografia

Bibliografia zehatza
•CAGE, J.: Color y cultura Siruela, Madril, 1993
•MARTIN GONZALEZ, Juan José: Las claves de la escultura Planeta, Bartzelona, 1995
•PERELLO, A. M.: Las claves de la arquitectura Planeta, Bartzelona, 1994
•TRIADO, J. Ramón y Rosa SURIRANA: Las claves de la pintura Planeta, Bartzelona, 1994
•WITTKOWER, R.: La escultura. Procesos y principios Alianza, Madril, 1980

Web helbideak

Web orri interesgarriak:

•www.artehistoria.jcyl.es
•www.historiayarte.net
•www.almendron.com/
•www.artehistoria.com
•www.artecreha.com
•www.arsvirtual.com
•www.artchive.com
•www.fineart.elib.com
•www.fitzmuseum.cam.ac.uk
•www.icom.org/vlmp
•www.historiadelarte.us

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-5

15:00-17:00 (1)

1-15

17:00-19:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.17 - LETREN FAKULTATEA (1)
  • AULA 216 - ELURRETA IKASGELATEGIA (2)

16 Gelako p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
6-15

15:00-17:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.17 - LETREN FAKULTATEA (1)

16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
6-15

13:00-15:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.13 - LETREN FAKULTATEA (1)

46A Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

17:00-19:00 (1)

11:00-11:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 217 - ELURRETA IKASGELATEGIA (1)
  • AULA 213 - ELURRETA IKASGELATEGIA (2)

46A Gelako p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

11:30-13:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 213 - ELURRETA IKASGELATEGIA (1)

46B Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

15:00-17:00 (1)

13:00-13:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 216 - ELURRETA IKASGELATEGIA (1)
  • AULA 203 - ELURRETA IKASGELATEGIA (2)

46B Gelako p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

13:30-15:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 203 - ELURRETA IKASGELATEGIA (1)