XSLaren edukia

Artearen Teoria25743

Ikastegia
Letren Fakultatea
Titulazioa
Artearen Historiako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
25743

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4060
Gelako p.2030

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Artearen Historiaren Graduko derrigorrezko heziketaren ikasgaia da. Hirugarren mailakoa eta bigarren lau hilabetean irakasten da, Teoria, Ikonografia eta Artearen Historiako Iturrien modulukidea izanik.

Ikasgaiak graduatu baten gaitasun lorpen maila egokia eskuratzen laguntzen dio era eraginkorrez, bereziki diskurtso konplexua ezartzen, bururapenerako gaitasunaren inguruan iturrien eta bibliografia eguneratuaren erabileri esker, ikuspuntu metodologiko eta disziplinarian.

Artearen gaineko bururapen teorikoak eta beren garapen historikoen funtsezko kontzeptu batzuetaz dihardu ikasgai honek: artearen izaera eta kontzeptua, artegintzaren osagaiak, artearen funtzioa, artea eta naturaren arteko harremana, hauen aldaketa historikoa, analisi diakroniko eta sinkronikoa ezarriz, moduluaren beste ikasgaiekin bat eginez.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Artearen teoria eta ikonografiaren moduluko gaitasunak:

CM01 Gai izatea graduko mailarekiko egokia den ikuspuntu metodologiko eta edukiaren baitako diskurtso konplexu eta koherentea garatzeko.

CM03 Gai izatea oinarrizko iturritzat hartzen diren testu, dokumentu eta materialen analisi kritikoak egiteko, hainbat garai eta kokapen geografikotako materialak, Teoria, Estetika eta Ikonografiaren arloan.

CM04 Gai izatea egitura teoriko bat eraikitzeko behar diren kontzeptu konplexuak barneratzeko, artelana bere osotasun konplexu eta multiformean ulertzeko.

CM05 Gai izatea Artearen Teoria, Ideia Estetikoen Historia eta Ikonografia disziplinetako oinarrizko printzipioak aplikatzeko museologia edo hondare historiko-artistikoaren azterketa eta kontserbazioan.



Ikasgaiaren gaitasun zehatzak eta irakaskuntzaren helburuak: (G003, G005, G006, G007) (CM01, CM03, CM04, CM05)

- Artegintza eta bere garaiko diskurtso teorikoaren arteko harremana definitzea mendebaldeko testuinguru soziokulturala, ideologiko eta politiko zehatz batean.

- Ikus-artegintzaren testuinguruko kontzeptu konplexuak lantzea, analisi formal eta kritikoa, beste ikasgai batzuen bidez ikasitako beste elementu batzuk erakarriz.

- Jatorrizko dokumentuak eta bibliografia beharrezko baliabide bezala erabiltzea.

- Diskurtso burutua eta kritikoa garatzeko trebetasuna lortzea, artegintza eta bere elementuetaz, talde lankidetzaren testuinguruan eta banakako aurkezpenetan ere bai.

- Lan autonomoa bezain arduratsua garatzeko ahalmena hobetzea, bai banaka bai lankidetzan.



Irakasgaia ikastearen emaitzak:

- Ikasleak Artearen Historian zehar sortutako prozesu sortzaileekiko modu paraleloan mendebaldeko testuinguru kulturalean gauzatutako oinarrizko lanketa kontzeptualak identifikatzen ditu.

- Ikasleak kontzeptu konplexuak lantzeko gaitasuna garatu du, hauek artearen analisi formal eta kritikoan eta bere testuinguruan aplikatuaz, beste irakasgaietan landutako elementuak txertatuaz.

- Ikasleak jatorrizko dokumentuekin (izaera ezberdinekoak) modu egokian lan egiten du, baita hauek interpretatu eta testuinguru egokian jarri ere.

- Ikaslean sortze artistiko eta bere elementuen inguruko (artista, arte lana, sortze prozesua...) diskurtso landu eta kritikoa eraikitzen du, lan talde dinamikoetan eta irakaslearen aurrean defendatuz.

- Ikasleak lan arduratsu eta autonomoa garatu du esparru pertsonalean, baina baita kolaboraziozko lana ere, emaitzen hobekuntzarako instrumentu gisara erabiliaz.







Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

Eduki teorikoak.

0. Sarrera. Artearen Teorian jakintzagaiaren mugak eta definizioa.

1. Oinarrizko kontzeptuak.

2. Artegintza. Fenomeno artistikoen sorrera eta garapena.

3. Arteaz bururapen teorikoak. Ikuspegi historikoa.

3.1. Antzin Aroko Artearen Teoria.

3.2. Erdi Aroko Artearen Teoria.

3.3. Aro Modernoko Artearen Teoria.

3.4. XVIII. mendea. Modernotasunaren hasiera.

3.5. XIX. mendeko artegintzari buruzko garapen teorikoa.

3.6. XX. Mendeko ildo nagusiak eta teorilari aipagarrienak.



Eduki praktikoak.

1. Proiektua. ¿Qué llevas debajo del sombrero?

2. Jatorrizko testuen analisia.

3. Lan bibliografikoa.

MetodologiaToggle Navigation

Ikas-Irakaskuntzarako ekintzak.

Saio teoriko-magistralak. Irakasleak azalduko ditu irakasgaiaren eduki teorikoak eta, era berean, lana burutzeko norabide metodologikoak. Ikasleak eGelan irakaskuntza-ikasterako baliabide bezala eskuragarri edukiko du.



Derrigorrezko saio praktikoak (ikusi indarreko araudia):

Aurrez aurreko gelako sasoi praktikoak: Banaka edo taldeka jatorrizko testuen iruzkin kritikoak.

Banakako ahozko aurkezpenak (lau hilabetean zehar landutako betekinei buruzkoak).



Talde-lana. Elkarkidetza-lanaren saiakuntza.

Proiektua ¿Qué llevas debajo del sombrero?



Gelatik kanpoko ikas-irakaskuntza saioak.

Derrigorrezko tutoretza akademikoak.

Irakaslearekiko bilerak, bai banaka bai taldeka.



Ikas-irakaskuntza ez presentziala.

Lan-talde saio autonomoak.

Ikaslearen lan autonomoa, idatzizko probarako prestakuntza.



Osasun-larrialdi egoera berriak irakaskuntza eta zeregin presentzialak galarazten baditu, beren garapena online modalitatera moldatuko da, posta elektronikoaren, eGelaren eta Blackboard Collaborateren bidez.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 30
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 20
    • Banakako lanak (%): 20
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 30

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Gaitasun araberako ebaluaketa eta irizpideak.

Gaitasunak: G003, G006, CM01, CM03.

Azken notaren %30a. Ebaluaketarako baliabidea. Idatzizko proba.

Ebaluaketarako irizpideak:

- Erantzunen zuzentasuna eta zehaztasuna.

- Idazkera argia, arrazoitua, argudioen antolaketa sistematikoa, adierazpen sintetikoa.

- Diskurtsoaren garapen aproposa.

- Kontzeptuen erabilera zuzena.

- Artearen teoriagintzaren idazlerik aipagarrien egozte zuzena.

- Bibliografia eta dokumentuen erabilera eraginkorra.

- Terminologiaren ezagutza eta erabiliera zuzena.



Gaitasunak: G006, CM01.

Azken notaren %20a. Ebaluaketarako baliabidea. Banakako praktikak

Ebaluaketarako irizpideak:

- Kontzeptuen argitasuna.

- Teknologi-baliabideen erabilera aproposa.

- Bibliografia eta iturri dokumentalen aipamen eta erabilera zuzena.

- Adierazpen argia, ordenatua eta egitura onekoa.

- Ahozko lengoaiaren eta elkarkomunikaziorako baliabideak menderatzea.

- Bat-batekotasunerako gaitasunaren erakusketa.



Gaitasunak: G003, G005, G006, G007, CM01, CM03, CM04, CM05.

Azken notaren %20a. Ebaluaketarako baliabidea. Testuen eta dokumentuen gaineko iruzkin kritikoa.

Ebaluaketarako irizpideak:

- Adierazpen zuzena bezain koherentea (berebiziko kontzeptuak).

- Aipamen bibliografiko eta dokumentalen kalitatea.

- Idazkera argia, ordenatua eta egitura onekoa.



Gaitasunak: G003, G005, G006, G007, CM01, CM03, CM04, CM05.

Azken notaren %30a. Ebaluaketarako baliabidea. Taldelana.

Ebaluazioaren irizpideak:

Alde metodologikoak.

- Helburuen deskripzioaren zuzentasuna eta metodologiaren moldatze zuzena.

- Lankide guztien jarrera eraginkorra.

- Plangintzaren kalitatea.

- Bibiografia eta iturrien izaera aproposa KIT/TIC baliabideen erabilera aproposa

Edukien aldetik:

- Garapen egokia eta argudio aproposa.

- Kontzeptuen erabileraren zuzentasuna.

- Bibliografia eta dokumentazioaren erabilera aproposa.

- Terminologiaren erabilera zuzena.

Alde formalak:

- Idazkera agia, sistematikoki ordenatua, adierazpen sintetikoa, arrazoitua.

- Metodologia eta konklusioen adierazpen eraginkorra.

- KIT/TIC baliabideen erabilera aproposa.



Ohiko deialdirako argibideak:

Betekin guztiak data finko batean jasoko dira; epez kanpo ez da ezer hartuko.



Ikasgai honetan etengabeko ebaluazioa eta azterketa idatzia dago.

Irakasleak proposatutako betekin guztiak osotu behar dira.

Etengabeko ebaluazioarako betekin ebaluagarriak burutzen badira lau hilabetean zehar dagokion %a lortuko da.



Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan.



Ebaluzioaren inguruko informazio zehatzagoa: https://www.euskadi.eus/y22-bopv/eu/bopv2/datos/2017/03/1701311e.pdf



Osasun-larrialdi egoera berriak ebaluazio presentzialeko probak deskribatutako parametroetan garatzea galarazten badu, hauek online modalitatean egingo dira aipaturiko zirkunstantzietara moldatuz



Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ezohiko deialdietan irakasgaiak ebaluatzeko sistema bakarra azken ebaluazioa izango da, eta ikasleek kalifikazioaren %100 eskuratu ahal izango dute. Ezohiko deialdiko azken ebaluazioko probak hurrengoak izango dira: Artearen teoriagintzaren analisia, testuen iruzkin kritikoa eta irakasgaian zehar garatutako praktiken inguruko ariketak. Betekin praktikoak burututa eta gaindituta baleude nota gordeko da (ikasturte berean).



Ebaluzioaren inguruko informazio zehatzagoa: https://www.euskadi.eus/y22-bopv/eu/bopv2/datos/2017/03/1701311e.pdf

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

eGelan irakasleak utzitako materiala.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Barasch, M., Teorías del arte de Platon a Winckelmann, Madrid: Alianza, 1991.

Harrison, Ch. eta Wood, P.J. (ed), Art in Theory 1900-2000. An Anthology of Changing Ideas Blackwell, 2003.

Jiménez, J., Artearen Teoria, Madrid: Tecnos, 2002.

Tatarkiewicz, W., Historia de seis ideas, Madrid: Tecnos, 2002.

Chipp, Herrschel B., Teorías del arte contemporáneo. Fuentes artísticas y opiniones críticas, Madrid: Akal, 1995.

Key Writers on Art. The Twentieth Century, London: Routledge, 2003.

Key Writers on Art. Fron Antiquity to the Nineteeth Century, London: Routledge, 2003.

MURRAY, Chris (ed.), Pensadores clave sobre el arte: el siglo XX, Madrid: Cátedra, 2006.



Gehiago sakontzeko bibliografia

Gai bakoitzean zehaztuko da.

Aldizkariak

Anuario del Departamento de Historia y Teoría del Arte, Universidad Autónoma de Madrid: Departamento de Historia y Teoría del Arte
Revista de Teoría del Arte, Universidad de Chile, Facultad de Artes
Anuario del Departamento de Historia y Teoría del Arte. Universidad Autónoma de Madrid

Web helbideak

http://www.artandarchitecture.org.uk/
http://goo.gl/3lzGk
http://www.youtube.com/watch?v=9lAjh_JqXAY
http://www.youtube.com/watch?v=uVH5vl4NuO8&feature=fvwrel
http://www.asociaciontemenos.org/ ( Arkitekturaren Teoriari buruzko web-orria)

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-35

13:00-15:00 (1)

13:00-13:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1.52 - LETREN FAKULTATEA (1)
  • 1.52 - LETREN FAKULTATEA (2)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-35

13:30-15:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1.52 - LETREN FAKULTATEA (1)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-35

09:00-11:00 (1)

11:00-11:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.13 - LETREN FAKULTATEA (1)
  • AULA 0.13 - LETREN FAKULTATEA (2)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-35

11:30-13:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.13 - LETREN FAKULTATEA (1)