Argazkilaritza Arte Garaikidearen Diskurtsoan26890
- Ikastegia
- Arte Ederren Fakultatea
- Titulazioa
- Arteko Gradua
- Ikasturtea
- 2022/23
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Kodea
- 26890
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Azalpena: Argazkigintzaren berezitasun propioak diziplina (autonomoa) bezala eta arte garaikidean beste arloekin duen harremanaz arduratuko gara. Medioak dituen sor eta ekoizteko tresna bereziak ikusi eta erabiliko dira, ikaslearen singulartasuna bizteko esperimentazio eta diskurtso beharretan lan egiteko.
Ikasgai honetan argazkigintza eta arte joera garaikideak aztertuko ditugu ikuspegi kritikoarekin. Metodologia, batez ere praktikoa izango da argazkilari klasikoen eta egungo artisten lan adierazkorren analisiaren bidez.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
Gaitasunak:
G1. Artearen jakintza tekniko jakitetzat ezagutu.
Artearen jakintza dioguna, jakintza tekniko gisa ulertzea. Jakintza tekniko hau, aurkikuntza pertsonal/erabakitasun material gisa onartzea, soluzio edo erantzun objektiboen multzo izaki, eta hauen erabilpena, egiteko moduen eta agerpen artistikoen pluraltasunean gauzatuz.
G4.Ezaguerak eta trebetasunak osatu proiektu artistikoak planteatzeko eta garatzeko.
Disziplina artistiko bakoitzean den funtsa, bere aniztasunean eta elkar-eraginean maneiatzen eta artikulatzen ikastea. Aldi berean, arteaz kanpoko bestelako jakintza ezberdinak osoki erabiltzeko gaitasuna eskuratzea, sortze prozesu pertsonalean landu eta garatuko direnak.
G7.Historia, teoriak eta Artearen nozio adierazgarriak ezagutzea, baita artisten pentsamendua bere lan eta testuen bidez.
Helburuak: Irakasgai honen lehen helburua, ikasleari Argazki izaeraren inguruan artearekin lotuta eman diren aldaketen eta garapenen berri ematea eta honekin bat analisi eta praktika prozeduretan gaitasunak hartzea. Argazkigintza artearen arloan bide edo medio bezala hartuko dugu diziplina bezala baino, medio bezala hartuz, argazki izaeraren kontzeptu zabalpena ikusiko dugu arte lanen hartu emanetan.
Heburu zehatzen artean; Historiko hurbilketa, argazki medioaren alde teorikoari gain-begirada bat emango zaio, garrantzizkoak izan diren idazkiak eta kontzeptuak aztertuz. Baita egungo korronteen ezaguera eta honekin bat, gure lanaren barruan nola ildo hauen estrategiak azaleratzeko gai garen
Helburu hauei eusteko lan tekniko eta prozesuzkoari ezin zaio lepoa eman, beraz ardura handia hartuko dugu, irudikatzeko orduan, zeintzuk diran tresna eta erabilera egokienak ezagutzen.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
Historiko hurbilketa. Analisi eta ikuspegi historikoa: garaiak eta mugimenduak. Argazkigintzaren arloan eta artean ikus munarriak diren argazki irudi batzuei begirada emanez.
Hauekin batera argazki medioaren alde teorikoari gain-begirada bat egingo zaio, batez ere irudikapenaren aldetik garrantzizkoak izan diren idazkiak eta kontzeptuak aztertuz. (semiotika, antropologia, historia, eta arte arloetatik izandakoa testuekin). Batez ere errealitatea eta egiantzaren arteko harremana medioan
1. Artearen bideak. Argazkilaritzaren bideak.
Argazki Mintzairaren ardatzak
2. Argazki ikerketa. Berezitasuna / diziplinartekotasuna
Teoriak eta teorikoak. Fotografiko izaera. Kontzeptuzko gakoak eta joerak.
3. Argazkilaritzaren estrategiak.
-Dokumentuzko era, izango da hasieratik ekintzazko praktikan aritzeko arloa. Dokumentala eta dokumentuzko estiloa, funtzioa eta artea. Begirada historikoa eta egungo garaia. Autobiografia erreportaje Subjektiboa
-Medioa autonomoa. Medioa agerian (disziplina)
Formalismoak. Piktorialismoa. Abangoardiak. Gero ikus sintaxia eta medioaren berezitasunak labur bilduko ditugu argazkien izaera landuz.
-Kontzeptuzko ildoak- Modernismo-Postmodernismo
Arte garaikidean sarrera: Performatibotasuna. -Eskuratze lanak (apropiazioa). Simulaketa. Remake
-Eszenan jartzea. Argazkigintza narratiboa. Fikzionalizazioa eta zinematografiko era.
Egungo korronteen ezaguera eta honekin bat, gure lanaren barruan nola ildo hauen estrategiak azaleratzeko gai garen
4. Egungo Argazki eskolak edo korronteak. Düsseldorf. Vancouver. Boston. Helsinki. New York.
5. Generoak eta tendentziak: - Erretratua. Autoerretratua. Gizagorputza.
- Paisaia. Kalekoa.
- Natur hila.
- Abstrakzioa.
6. Arazo ariketak. Lantzeko gai proposamenak
Kaleko argazkigintza. Egunerokoa. Edertasuna. Ezustekoa. Mugimendua. Harremanak. Istorioa. Kanpoa. Performatiboa …
7. Proiektuak ekoiztu. Helburuak eta ekintza plana. Norberaren aukerak
Helburu hauei eusteko lan tekniko eta prozesuzkoari ezin zaio lepoa eman, beraz ardura handia hartuko dugu, irudikatzeko orduan, zeintzuk diran tresna eta erabilera egokienak ezagutzen.
1. Aribide teknikoen funtsak.
2. Materialen erabilera (aurre-ekoizpena).
3. Irudien harrera (ekoizpena).
4. Edizio analogiko eta digitala (post-ekoizpena).
5. Irakurketa eta Aurkezpena. Irudi objektua
MetodologiaToggle Navigation
METODOLOGIA
Irakasgaiaren metodologia hiru ataletan oinarrituko da.
1- Klaseko azalpenak. Alde batetik aztergaiarekin batera datozen jakingarriak; testuen irakurketak, ikusteko eta aztertzeko adibideak e.a. kritiko, analitiko, eta hausnarkor ahalmenak garatu ahal izateko.
2- Bigarren atalean lan proposamenak bideratuko dira eta norberaren ikerketak izango dira hor, ikasgaiaren ardatz praktiko esperimentala. Ariketa proposatuen bidez garrantzizko gakoak landuko dira.
3- Atal bi hauek , guztion elkarren arteko hausnarketak sortuko dituzte, aztergaien problematikak hobe ulertzen laguntzeko. Hauekin batera Testu, Irudi eta adierazgarriak diran kontzeptuak erabiliko dira ikertzeko materiala bezala.
Beraz zehaztuz; bat ezaguera eta analisia, bi egitasmoa (esperimentatu), eta hirugarren elkarrezko berrikusketa
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Azken Ebaluazioaren Sistema
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Metodologiaren nolakotasunei begiratuz, etengabeko ebaluaketa hartuko dugu eredutzat. Honek esan nahi du klaseko parte hartzeak eta lan aribideetan ikasle eta irakaslearen arteko elkarrizketa jarraikorrak, ebaluaketaren hasierako abiapuntua izango dira. Asken ebaluaketa agindutako lan amaituak eta azterketa batekin osotuko da kalifikazio sistema eratzeko.
Ariketak epe batekin joango dira eta ezinbestekoa da klasean aurkeztea, mintegi eredua jarritzeko. Lanak gauzatzeko epe mugatu bat jarriko da eta hauetan, egitasmoaren barruan ematen diren jarrerak eta hautakizunak, azken emaitza amaituaren besteko garrantzia izango dituzte. Lan amaituak izango dira.
Irakasgaiak duen ezaugarriengatik ezinbestekoa izango da alde teknologikoa (teknika azterketa gehi teoria) gainditzea prozesuetan (lanetan) ebaluaketa izateko. Eta beste aldetik, proposatutako lan guztiak aurkeztu beharko dira azken nota eduki ahal izateko.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Irakurketak;
Victor Burgin: «Mirar fotografías». Ribalta, J. y Picazo, G. Indiferencia y singularidad. Barcelona, Gustavo Gili.
Martha Rossler: «Aspectos políticos de la fotografía documental» (1982). Ética y estética de la fotografía documental (1997). Imágenes públicas. Gustavo Gili,
Baqué, Dominique: «Fotografía y arte conceptual» y «Deconstrucción del paradigma del instante decisivo». La fotografía plástica. Barcelona, Gustavo Gili
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
BAQUE, Dominique, La fotografía plástica, Barcelona, Gustavo Gili, 2003.
BARTHES, Roland, La cámara Lúcida. Paidós Comunicación, Barcelona 1989
BRIGHT, Susan: Fotografia Hoy. Editorial Nerea, Donostia, 2006.PICAZO, Gloria y RIBALTA, Jorge eds., Indiferencia y singularidad - La fotografía en el pensamiento artístico contemporáneo, Barcelona, MACBA, 289 p., 1997.
DUBOIS, Philippe; El acto fotográfico. De la representación a la recepción Paidós, Barcelona 1986 y 1994
GÓMEZ ISLA, José: Fotografía de creación. San Sebastián, Nerea, 2005.
INGLEDEW John, FOTOGRAFIA. Ed. Blume
PICAZO, Gloria y RIBALTA, Jorge eds., Indiferencia y singularidad - La fotografía en el pensamiento artístico contemporáneo, Barcelona, MACBA, 289 p., 1997.
LEMAGNY, Jean Claude; ROUILLÉ, André (dirs.): Historia de la fotografía. Ed. Martínez Roca, Barcelona, 1988
SONTAG, Susan; Sobre la fotografía, Edhasa, Barcelona 1981
Gehiago sakontzeko bibliografia
BENJAMIN, Walter: “Pequeña historia de la fotografía” eta “La obra de arte en la era de su reproductibilidad técnica” en Discursos interrumpidos I. Filosofía del arte y de la historia, Taurus, Madrid, 1979 y 1987.
BLESSING, Jennifer y Trotman, Nat (eds.). Haunted: fotografía-video-performance contemporáneos. Museo Guggenheim Bilbao, Bilbao; Solomon R. Guggenheim Museum, Nueva York, 2010.
CAMPANY, David: Arte y fotografía. Phaidon, Barcelona, 2006
COTTON, Charlotte: The Photograph as Contemporary Art. Londres, Thames & Hudson, 2004.
DURAND, Régis: El tiempo de la imagen. Ensayo sobre las condiciones de una historia de las formas fotográficas. Salamanca, Universidad de Salamanca, 1998.
FLUSSER Vilem: Una filosofía de la fotografía, Madrid, Síntesis, 2001
FONTCUBERTA, Joan: El beso de Judas. Fotografia y verdad. Editorial Gustavo Gili, Barcelona 1997
GREEN, David (ed.); ¿Qué ha sido de la fotografía?. Editorial Gustavo Gili, Barcelona 2007
KRAUSS, Rosalind: Lo fotográfico. Por una teoría de los desplazamientos. Editorial Gustavo Gili, Barcelona 2002.
SPECTOR, Nancy: “La fotografía artística después de la fotografía”, en VV.AA.: Imágenes en movimiento. Fotografía y vídeo contemporáneo en las colecciones de los museos Guggenheim. Bilbao, The Solomon R. Guggenheim Foundation, 2003 (cat.)
SPENCE, Jo: Quaderns portatils. Barcelona. Macba, 2005
VV.AA.: Tiempo suspendido. Fotografía y puesta en escena en las colecciones del DA2 y la Fundación Coca-Cola. Fundación Coca-Cola y Fundación Salamanca Ciudad de Cultura, 2009 (cat.)
VV.AA.: Vitamin PH. Ed. Phaidon
WEIERMAIR, Peter, Prospect - Photography in Contemporary Art, Zurich, Stemmle, 424 p., 1996.
Aldizkariak
Exit
Papel Alpha. Univ. de Salamanca
European Pothography. Ed. Andreas Muller Pohle.
Aperture. Aperture. New York
Web helbideak
http://www.phe.es
http://www.photoeye.com
http://www.americansuburbx.com
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- BILLELABEITIA BENGOA, JOSEBA IÑAKI
- CLAVER SANZ, VICTOR MANUEL
- MURIEDAS DIEZ, MARIA
TaldeakToggle Navigation
01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
18-32 | 18:00-19:00 (1) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2023-05-15 15:00
- Ekain : 2023-06-12 15:00
Ikasgela(k)
- 0AA8 - ARTE EDERRAK - ARETO NAGUSIKO ETXABEAK (1)
01 Mintegia-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
18-32 | 19:00-20:00 (1) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2023-05-15 15:00
- Ekain : 2023-06-12 15:00
Ikasgela(k)
- 0AA8 - ARTE EDERRAK - ARETO NAGUSIKO ETXABEAK (1)
01 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
18-32 | 15:00-18:00 (1) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2023-05-15 15:00
- Ekain : 2023-06-12 15:00
Ikasgela(k)
- 0AA8 - ARTE EDERRAK - ARETO NAGUSIKO ETXABEAK (1)
02 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
18-32 | 18:00-19:00 (1) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2023-05-16 15:00
- Ekain : 2023-06-13 15:00
Ikasgela(k)
- 0AA8 - ARTE EDERRAK - ARETO NAGUSIKO ETXABEAK (1)
02 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
18-32 | 15:00-18:00 (1) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2023-05-16 15:00
- Ekain : 2023-06-13 15:00
Ikasgela(k)
- 0AA8 - ARTE EDERRAK - ARETO NAGUSIKO ETXABEAK (1)
31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
18-32 | 12:45-13:45 (1) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2023-05-17 11:15
- Ekain : 2023-06-14 11:15
Ikasgela(k)
- 0AA5 - A y T 3 - ARTE EDERRAK - ARETO NAGUSIKO ETXABEAK (1)
31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
18-32 | 12:45-13:45 (1) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2023-05-17 11:15
- Ekain : 2023-06-14 11:15
Ikasgela(k)
- 0AA5 - A y T 3 - ARTE EDERRAK - ARETO NAGUSIKO ETXABEAK (1)
31 Tailerra-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
18-32 | 11:15-12:45 (1) | 11:15-12:45 (2) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2023-05-17 11:15
- Ekain : 2023-06-14 11:15
Ikasgela(k)
- 0AA5 - A y T 3 - ARTE EDERRAK - ARETO NAGUSIKO ETXABEAK (1)
- 0AA5 - A y T 3 - ARTE EDERRAK - ARETO NAGUSIKO ETXABEAK (2)