XSLaren edukia

Nazioarteko Antolakuntza Ekonomikoa27019

Ikastegia
Ekonomia eta Enpresa Fakultatea
Titulazioa
Ekonomiako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
X
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
27019

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4263
Mintegia913.5
Gelako p.4.56.75
Ordenagailuko p.4.56.75

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Nazioarteko Antolakuntza Ekonomikoa izeneko irakasgaiaren helburua zera da, ikaslea laguntzea hurbilpen kritiko bat egiten nazioarteko erakunde ekonomikoen inguruan giza garapen jasangarriaren ikuspegitik, eta behar bezalako tresnak eskainita diskurtso ofizialaren eta benetako praktiken arteko aldea bereiztu eta ulertzeko.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

GAITASUN BEREZIAK



1. Nazioarteko ekonomi erakundeen gaineko informazioa bilatu eta aukeratu liburutegietan, interneten, eta abarretan, iturrien eta edukien kalitatea bereizteko gai izanik.

2. Nazioarteko erakundeen inguruko agiriak, artikulu akademikoak, estatistikak, eta abar aztertzeko eta baloratzeko gauza izan.

3. Giza garapen sostengarriaren ikuspegitik identifikatu eta interpretatu nazioarteko ekonomi erakundeek nola egiten dieten aurre disparekotasunei (ekonomiko, sozial eta generokoei), bai beraien diskurtsoan zein praktikan.

4. Txostenen eta ikerketen inguruko azterketak egiteko, idazteko eta aurkezteko gai izan.





Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Nazioarteko harreman ekonomikoen erakundetzea

1.1. Nazio Batuen Erakundearen aurretik: Lanaren Nazioarteko Erakundea (LANE)

1.2. Nazio Batuen Erakundea (NBE) eta bere programak



2. Bretton Woodseko erakundeak

2.1. Nazioarteko Diru Funtsaren eta Munduko Bankuaren jatorria eta bilakaera

2.2. Nazioarteko Diru Funtsa eta Munduko Bankuaren zeregina globalizazio neoliberalaren hedapenean



3. Bestelako nazioarteko erakundeak

3.1. Talde informalen garrantzia: G-7tik G-20ra

3.2. Beste nazioarteko ekonomi erakunde batzuk: Migrazioetarako Nazioarteko Erakundea (MNE), Ekonomiako Lankidetza eta Garapenerako Erakundea (ELGE) eta honen barruko Garapenerako Laguntza Batzordea (GLB)

3.3. Presio taldeak eta lobbinga



4. Munduko Merkataritza Erakundea (MME)

4.1. MMEren jatorria eta bilakaera

4.2. Ondasunen merkataritza eta bere eraginak Ipar-Hego harremanetan

4.3. Zerbitzuen merkataritzaren gaineko akordioa eta bere aplikazioa

4.4. Jabego Intelektualaren gaineko eskubideak eta enpresa transnazionalak

4.5. MMEaren arauek duten eragina Hegoaldeko herrialdeen garapen politiketan



5. Merkataritzatik haratago doazen beste zenbait akordio

5.1. MMEOk haratago

5.2. Erregionalismo irekia: Iparraren eta Hegoaren arteko merkataritza libreko akordioak

5.3. Inbertsioen gaineko nazioarteko akordioak eta inbertitzaileen eta estatuen arteko tirabirak

5.4. Eskualde mailako mega-akordioak (TTP, CETA, TTIP, eta TISA delakoak)

5.5. Hegoaldekoen arteko erregionalismo alternatiborako proposamenak

MetodologiaToggle Navigation

Irakasgai honen irakaskuntza-ikaskuntza prozesua materialen irakurketan eta lanketan oinarrituta dago, gero horiek guztiak aurkeztuak eta eztabaidatuak izan ahal izateko ikasgelan bertan. Horretarako ezinbestekoa da ikaslego osoaren presentzia aktiboa, protagonista nagusia ikasleak eurak baitira. Jarduera hauek irakaslegoaren bestelako aurkezpenek osatuta egongo dira, oinarrizkoak diren zenbait gaiei buruz.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Banakako lanak (%): 30
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 50
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 20

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluaketa sistema jarraikorra izango da. Honek esan nahi du, aurrebaldintza gisa, asistentzia derrigorrezkoa izango dela eta klasera etorri ezean justifikatu beharrekoa. Horrez gain, honako faktore hauek erabiliko dira ikasleen lana ebaluatzeko:



1- Ikasle bakoitzak banako idazlanak/aurkezpenak egin beharko ditu irakasleak proposatutako irakurgaiak laburbilduz eta azterketa kritikoak eginez. Honi azken notaren %30 egokituko zaio. Kontuan hartu beharreko irizpideak: egindako hausnarketaren eta erabilitako argudioen koherentzia, informazioaren erabilera egokia, idazkera argia, zuzena eta ordenatua, eta aurkezpen argia.

2- Taldekako idazlan luze bat, lauhilekoa osoan zehar egin beharrekoa eta eta honen amaieran entregatu eta ikasgelan bertan aurkeztu beharrekoa. Honi azken notaren %50 egokituko zaio. Idazlana ebaluatzeko hauexek dira kontuan hartuko diren irizpideak: erabilitako informazioaren kalitatea (liburuak, artikuluak, estatistikak…); argumentuen koherentzia eta egokitasuna, landutako gaiaren gaineko ezaguera, bestelako gaiekin erlazionatzeko gaitasuna (irakasgaian bertan edota beste irakasgai batzuetan jorratutakoak), idazkera egokia eta aurkezpen argia.

3- Bestelako jarduerak ikasgelan bertan egiteko (irakurgaiak, galdetegiak, eztabaidak...) notaren %20 suposatuko duena, eta ikasgelan jorratutako gaien arreta eta ulermena kontrolatzeko helburua dutenak.





Ohiko deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek, eskolak amaitzeko hilabete lehenagora arteko epea izango dute irakasleari UPV/EHUko helbide elektronikotik jakinarazteko.



Ebaluazio jarraituari uko egin nahi dioten Ikasleek azken ebaluaziorako eskubidea izango dute eskoletako lehenengo 9 asteetan UPV/EHUko helbide elektronikotik irakasleari jakinarazi egiten dion bitartean. Azken ebaluazio hau bi zatitan dago banatuta: lehenengoa, kalifikazioaren %70koa, froga idatzi baten bitartez egingo da, ikasgelan erabilitako materialetan oinarrituta (ikasleen eta irakaslearen aurkezpenak, dokumentalak, etab.); bigarrena, kalifikazioaren %30koa, idazlan baten bitartez egingo da, irakaslearekin aurretik adostutako baldintzen arabera; hori dena fakultateak ezarritako azterketen egutegiaren arabera.



Osasun baldintzek aurrez-aurreko ebaluazioaren gauzatzea eragotziko balute, presentziarik gabeko ebaluazio sistema bat jarriko litzateke martxan, non ikasleagoak behar besteko informazioa jasoko duen eGelaren zein unibertsitateko posta elektronikoaren helbidearen bitartez.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ezohiko deialdian aurrekoaren ebaluazio sistema eta ponderazio berdinak erabiliko dira. Ebaluazioa bi zatitan dago banatuta: lehenengoa, kalifikazioaren %70koa, froga idatzi baten bitartez egingo da, ikasgelan erabilitako materialetan oinarrituta (ikasleen eta irakaslearen aurkezpenak, dokumentalak, etab.); bigarrena, kalifikazioaren %30koa, idazlan baten bitartez egingo da, irakaslearekin aurretik adostutako baldintzen arabera; hori dena fakultateak ezarritako azterketen egutegiaren arabera.



Osasun baldintzek aurrez-aurreko ebaluazioaren gauzatzea eragotziko balute, presentziarik gabeko ebaluazio sistema bat jarriko litzateke martxan, non ikasleagoak behar besteko informazioa jasoko duen eGelaren zein unibertsitateko posta elektronikoaren helbidearen bitartez.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakaskuntzaren funtzionamendu egokia errazteko, ikasleek ikasgelara eraman beharko lituzkete jorratzen ari diren edukiei dagozkien materialak, egelan eskuragarri egongo direnak

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

PNUD (2016): "Transformar las instituciones mundiales". Capítulo 5 del Informe sobre el Desarrollo Humano 2016. Naciones Unidas, Nueva York.



Toussaint, Eric (2022): Banco Mundial. Una historia crítica. El Viejo Topo, Barcelona.



Ugarteche, Óscar (2009): Historia crítica del FMI. Instituto de Investigaciones Económicas de la UNAM, México.



UNCTAD (2020): From global pandemic to prosperity for all: avoiding another lost decade. Trade and Development Report, 2020. Naciones Unidas. Ginebra



Weisbrot, Mark (2016): Fracaso. Lo que los "expertos" no entendieron de la economía global. Akal, Madrid.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Areskurrinaga, Efren (2018): "La regulación del comercio internacional de productos agrícolas y textiles y sus efectos en los países del Sur". Cuadernos de Trabajo;Hegoa;Lan Koadernoak, 76.

Eberhardt, Pia y Cecilia Olivet (2020): Expansión silenciosa. ¿El tratado de protección de inversiones más peligroso del mundo tomará como rehén al Sur global? Corporate Europe Observatory y Transnational Institute.

Fernández Ortiz de Zárate, Gonzalo (2018): Mercado o democracia. Los tratados comerciales en el capitalismo del siglo XXI. Icaria, Barcelona.

Hernández Zubizarreta, Juan, Erika González y Pedro Ramiro (2019): "Las empresas transnacionales y la arquitectura jurídica de la impunidad: responsabilidad social corporativa, lex mercatoria y derechos humanos". Revista de Economía Crítica nº 28.

OIT (2020): Informe Mundial sobre Salarios 2020/2021. Los salarios y el salario mínimo en tiempos de la COVID-19. Ginebra.

ONU Mujeres (2019): El progreso de las mujeres en el mundo 2019-2020: familias en un mundo cambiante. Naciones Unidas.

Peet, Richard (2004): La maldita trinidad. El Fondo Monetario Internacional, el Banco Mundial y la Organización Mundial de Comercio. Laetoli. Pamplona.

Saez, Emmanuel y Gabriel Zucman (2021): El triunfo de la injusticia. Cómo los ricos eluden impuestos y cómo hacerles pagar. Taurus. Madrid.

Slobodian, Quinn (2021): Globalistas. El fin de los imperios y el nacimiento del neoliberalismo. Capitán Swing. Madrid.

Web helbideak

Bilaterals: www.bilaterals.org
Bretton Woods Project: www.brettonwoodsproject.org
Corporate Europe Observatory, CEO: www.corporateeurope.org
Center for Responsive Politics: www.opensecrets.org
Comité para la abolición de las deudas ilegítimas, CADTM: www.cadtm.org
GRAIN: www.grain.org
Observatorio de Multinacionales en América Latina, OMAL: http://omal.info
Rebelión: www.rebelion.org
Seattle to Brussels Network, S2B: www.s2bnetwork.org
Transnational Institute, TNI: www.tni.org

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • BIDAURRATZAGA AURRE, EDUARDO
  • GUTIERREZ GOIRIA, JORGE
  • ZABALO ARENA, FRANCISCO

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

12:30-14:00 (1)

16-30

11:00-12:30 (2)

10:00-11:00 (3)

23-23

12:30-14:00 (4)

29-29

12:30-14:00 (5)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (1)
  • 0.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (2)
  • 0.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (3)
  • 0.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (4)
  • 0.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (5)

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-19

12:30-14:00 (1)

22-22

12:30-14:00 (2)

24-24

12:30-14:00 (3)

26-26

12:30-14:00 (4)

28-28

12:30-14:00 (5)

30-30

12:30-14:00 (6)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (1)
  • 0.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (2)
  • 0.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (3)
  • 0.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (4)
  • 0.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (5)
  • 0.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (6)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-18

12:30-14:00 (1)

20-20

12:30-14:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (1)
  • 0.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (2)

01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-21

12:30-14:00 (1)

25-25

12:30-14:00 (2)

27-27

12:30-14:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (1)
  • 0.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (2)
  • 0.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (3)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

12:30-14:00 (1)

16-30

10:00-11:00 (2)

11:00-12:30 (3)

23-23

12:30-14:00 (4)

29-29

12:30-14:00 (5)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.8 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (1)
  • 0.8 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (2)
  • 0.8 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (3)
  • 0.8 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (4)
  • 0.8 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (5)

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-19

12:30-14:00 (1)

22-22

12:30-14:00 (2)

24-24

12:30-14:00 (3)

26-26

12:30-14:00 (4)

28-28

12:30-14:00 (5)

30-30

12:30-14:00 (6)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.8 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (1)
  • 0.8 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (2)
  • 0.8 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (3)
  • 0.8 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (4)
  • 0.8 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (5)
  • 0.8 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (6)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-18

12:30-14:00 (1)

20-20

12:30-14:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.8 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (1)
  • 0.8 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (2)

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-21

12:30-14:00 (1)

25-25

12:30-14:00 (2)

27-27

12:30-14:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.8 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (1)
  • 0.8 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (2)
  • 0.8 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (3)