XSLaren edukia

Elikagaien Enpresak eta Ekonomia25140

Ikastegia
Farmazia Fakultatea
Titulazioa
Elikagaien Zientzia eta Teknologiako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
25140

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4545
Gelako p.1545

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

A.- HELBURUAK

Irakasgai honen helburu nagusia enpresaren gestioa ikuspegi orokor batetik aztertzea da. Horretarako, ondorengo azpihelburuak proposatu dira:

-Enpresa kontzeptua ulertzeko oinarrizko elementuak eta ingurunearekiko harremanak ezagutu.

-Enpresaren gestioa sistemen ikuspegitik aztertu eta berau osatzen duten azpisistema ezberdinak bereizi eta banan-banan aztertu (zuzendaritza, giza baliabideak, komertzializazioa, finantzak eta produkzioa).

-Azpisistema ezberdinen arteko harremanak ezarri.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

B.- IRAKASGAIARI DAGOZKION GAITASUN ESPEZIFIKOAK

Irakasgaiak honako gaitasunak garatu nahiko lituzke ikaslearengan:

1.- Enpresa sistema ireki bat bezala ulertu. Enpresa batetako azpisistema guztiak euren artean loturik daude. Azpisistema batean edo ingurunean gertatzen den zerbaitek eragina izan dezake beste azpisistemetan eta enpresaren funtzionamenduan.

2.- Enpresa baten egoera aztertu: zer egiten du, nola garatzen du bere aktibitatea, nola betetzen ditu bere helburuak... Irakasgaiak enpresa kudeaketa eredu bat errazten du, eta ikasleek, berau erabilita, enpresa erreal baten egoera aztertu ahal izango dute.

3.- Enpresa baten barnean erabakiak hartzeko gaitasuna. Ikasleek erabaki aproposak hartzeko gaitasuna landuko dute, enpresaren funtzionamendua eta kudeaketa tresna batzuk ezagutu eta gero. Gaitasun hau enpresaren azpisistema guztietan garatuko da: zuzendaritza, giza baliabideak, marketinga edo azpisistema komertziala, finantzak eta ekoizpena.

4.- Taldean lan egiteko gaitasuna. Bai gelan, bai gelaz kanpo burututako talde-lanari esker, ikasleek etorkizun profesionalean garrantzi handia izango duen gaitasun hau landuko dute.

5.- Idazteko gaitasuna: beste pertsonekin modu eraginkorrean erlazionatzeko gaitasuna, pentsatu eta/edo sentitzen denaren adierazpen argi eta zuzenaren bidez, idazketaren bidez eta euskarri grafikoen bidez

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

C.- EDUKIA



I. ATALA: OINARRIAK



1. Ikasgaia: ENPRESA, ENPRESARIA ETA INGURUNEA

1.1. Enpresa

1.2. Enpresaren ingurunea

1.3. Enpresaria





II. ATALA: ZUZENDARITZA-AZPISISTEMA



2. Ikasgaia: ENPRESAREN HELBURUAK

2.1. Ikuspegi orokorra

2.2. Xedea, helburuak eta azpihelburuak

2.3. Helburu-sistema bat ezartzea eta helburuen sailkapena



3. Ikasgaia: ZUZENDARITZA-PROZESUA

3.1. Zuzendaritza-azpisistema

3.2. Plangintza eta kontrola

3.3. Antolaketa

3.4. Portaeraren zuzendaritza

3.5. Informazioa





III. ATALA: GIZA BALIABIDEEN AZPISISTEMA



4. ikasgaia GIZA BALIABIDEEN ZUZENDARITZA

4.1. Giza baliabideak enpresan

4.2. Giza baliabideen azpisistema

4.3. Lan-harremanetarako saila eta haren jarduera enpresan

4.4. Giza baliabideen zuzendaritzaren zeregin nagusiak





IV. ATALA: MERKATARITZA-AZPISISTEMA



5. Ikasgaia: MERKATARITZA-AZPISISTEMA ENPRESAN

5.1. Merkataritza-funtzioa eta haren joerak

5.2. Marketinga: filosofia eta jarduera

5.3. Merkataritza-informazioaren sistema eta merkataritza-ikerketa

5.4. Produktua

5.5. Prezioa

5.6. Banaketa

5.7. Komunikazioa





V ATALA: PRODUKZIO-AZPISISTEMA



6. Ikasgaia: EKOIZPEN-FUNTZIOA

6.1. Ekoizpen-funtzioa. Kontzeptua eta helburuak

6.2. Ekoizpen-sistemaren erabaki estrategikoak

6.3. Ekoizpen-sistemaren erabaki taktikoak





VI. ATALA: FINANTZA-AZPISISTEMA



7. Ikasgaia: FINANTZAKETA ETA INBERTSIOA ENPRESAN

7.1. Finantza-funtzioa

7.2. Enpresa-jardueraren ziklo ekonomikoak eta batez besteko heltze-aroa

7.3. Finantza-merkatuak



8. Ikasgaia: ENPRESAREN FINANTZAKETA-ITURRIAK

8.1. Finantzaketa kontzeptua eta sailkapena

8.2. Barne-finantzaketa edo autofinantzaketa

8.3. Kanpo-finantzaketa



9. Ikasgaia: ENPRESAREN EKONOMIA ETA FINANTZA-EGITURA ETA

HAREN ANALISIA

9.1. Enpresaren ekonomia eta finantza-egitura

9.2. Finantza-oreka; hastapenak

9.3. Ekonomia eta finantza-analisia: kaudimena eta finantzaketa

9.4. Ekonomia eta finantza-analisia: errentagarritasuna



10. Ikasgaia: INBERTSIO-PROZESUA ENPRESAN

10.1. Inbertsio kontzeptua eta haren elementuak

10.2. Inbertsio-proiektuak hautatzea

10.3. Inbertsioen sailkapena

10.4. Moneta-fluxuak kalkulatzea

10.5. Inbertsioak aukeratzeko metodo estatikoak

10.6. Inbertsioak aukeratzeko metodo dinamikoak

MetodologiaToggle Navigation

D.- METODOLOGIA



Irakasgaian garatu beharreko metodologiak proposatutako helburuei eta gaitasunei lotuta egon behar du. Horretarako, honako irakaskuntza metodologia ezarri da:

- Eskola magistrala: proposaturiko helburuak lor ditzan ikasleak ezagutu behar dituen oinarrizko kontzeptuak eta teknikak eta tresnak aurkeztuko dira.

- Ariketen eta kasuen ebazpena. Ikasleek ariketa eta kasu batzuk izango dituzte eskura: batzuk irakasleak klasean ebatziko ditu; beste batzuk garatu eta eztabaidatu egingo dituzte ikasleek klase orduetan, eta azkenean ikasleek eurek aurkeztuko dute ebazpena; azkenik, ariketa eta kasu zehatz batzuk ikasleek eskola orduetatik kanpo landuko dituzte.

- Egoera gatazkatsuen analisia eta eztabaida. Ikasturtean zehar hainbat enpresa-arazo eztabaidatuko eta landuko dira. Ikuspegia praktikoa izango da, horrela ikasturtean zehar garatutako kontzeptuak aplikatzeko gaitasuna erakutsiko da. Zeregin hori irakasleak tutorizatuko du.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 10
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 20
    • Idatzizkoa, edo/eta Aukera anitzeko azken proba (%): 70

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

E.- EBALUAZIO SISTEMA

IRIZPIDE NAGUSIAK



----EBALUAZIO SISTEMA MISTOA----



- Idatzizkoa edo/eta Test motako azken azterketa (7 puntu bitarte)

- Gelako praktikak eta lana/k (3 puntu bitarte)



I. Azken froga edo azterketa (7 puntu bitarte)

Azken azterketaren bitartez ikasleek lortutako ezagutza teoriko zein praktikoak baloratuko dira. Azterketa idatzizkoa edo/eta test modukoa izango da.



II. Gelako praktika eta lana/k (3 puntu bitarte)

Gelako praktiken bidez (presentziala) eta lanaren/lanen bidez (presentziala edo/eta ez presentziala), ikasleak, taldeka edo/eta bakarka, eskola magistraletan landutako materialekin loturiko arazoak landuko ditu.



Gelako praktika eta lanaren/lanen balorazioa azterketarenera batu ahal izateko, azken azterketaren gehiengo notaren gaineko %40a lortu behar da gutxienez (2,8 puntu 7tik).



Edozein kasutan, irakasgaia gainditzeko 5 puntuko gutxieneko kalifikazioa lortu behar da.



Gelako praktika eta lanaren/lanen bitartez lorturiko puntuak ikasturte akademikoko bi deialdietan mantenduko dira.



----AZKEN EBALUAZIO SISTEMA----



Graduko Ikasleen Ebaluazioa Arautzen duen Araudiaren arabera (BOPV 50, 2017ko martxoaren 13) UPV/EHUko Gobernu Kontseiluak 2016ko abenduaren 15ean onartua, ikasleek etengabeko ebaluazio sistemari uko egiteko eta azken ebaluazioa aukeratzeko aukera dute (8.3 artikulua).



Uko egite hori irakasgaiko irakasleei idatziz jakinarazi beharko zaio lauhileko lehengo 9 asteetan zehar, zentroko egutegi akademikoaren arabera.



- Azken azterketa mota: garatzeko eta/edo aukera anitzeko galderak (7 puntu)

- Kasu praktikoen ebazpena (3 puntu)



I. Azken proba edo azterketa (7 puntu)

Azken azterketaren bidez, ikasleek lortutako ezagutza teoriko eta praktikoak ebaluatuko dira. Azterketa garatzekoa edo/eta test modukoa izango da.



II. Kasu praktikoen ebazpena (3 puntu)

Irakasgaiko irakasleek ikasketa kasua edo kasuak proposatuko dituzte eta azterketa eguna baino lehen entregatu beharko dira. Ebaluazioaren zati hau banaka egingo da.



Kasu praktikoen nota amaierako azterketakoari gehitu ahal izateko, azken azterketaren balioaren %40a lortu beharko da (2,8 puntu 7 puntutik).



Edozein kasutan, irakasgaia gainditzeko 5 puntuko gutxieneko kalifikazioa lortu beharko da.



Azterketa ez egiteak, EZ AURKEZTU kalifikazioa edukitzea suposatuko du.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

F.- EBALUAZIO SISTEMA

IRIZPIDE NAGUSIAK



----EBALUAZIO SISTEMA MISTOA----



- Idatzizkoa edo/eta Test motako azken azterketa (7 puntu bitarte)

- Gelako praktikak eta lana/k (3 puntu bitarte)



I. Azken froga edo azterketa (7 puntu bitarte)

Azken azterketaren bitartez ikasleek lortutako ezagutza teoriko zein praktikoak baloratuko dira. Azterketa idatzizkoa edo/eta test modukoa izango da.



II. Gelako praktika eta lana/k (3 puntu bitarte)

Gelako praktiken bidez (presentziala) eta lanaren/lanen bidez (presentziala edo/eta ez presentziala), ikasleak, taldeka edo/eta bakarka, eskola magistraletan landutako materialekin loturiko arazoak landuko ditu.



Gelako praktika eta lanaren/lanen balorazioa azterketarenera batu ahal izateko, azken azterketaren gehiengo notaren gaineko %40a lortu behar da gutxienez (2,8 puntu 7tik).



Edozein kasutan, irakasgaia gainditzeko 5 puntuko gutxieneko kalifikazioa lortu behar da.



Gelako praktika eta lanaren/lanen bitartez lorturiko puntuak ikasturte akademikoko bi deialdietan mantenduko dira.



----AZKEN EBALUAZIO SISTEMA----



Graduko Ikasleen Ebaluazioa Arautzen duen Araudiaren arabera (BOPV 50, 2017ko martxoaren 13) UPV/EHUko Gobernu Kontseiluak 2016ko abenduaren 15ean onartua, ikasleek etengabeko ebaluazio sistemari uko egiteko eta azken ebaluazioa aukeratzeko aukera dute (8.3 artikulua).



Uko egite hori irakasgaiko irakasleei idatziz jakinarazi beharko zaio lauhileko lehengo 9 asteetan zehar, zentroko egutegi akademikoaren arabera.



- Azken azterketa mota: garatzeko eta/edo aukera anitzeko galderak (7 puntu)

- Kasu praktikoen ebazpena (3 puntu)



I. Azken proba edo azterketa (7 puntu)

Azken azterketaren bidez, ikasleek lortutako ezagutza teoriko eta praktikoak ebaluatuko dira. Azterketa garatzekoa edo/eta test modukoa izango da.



II. Kasu praktikoen ebazpena (3 puntu)

Irakasgaiko irakasleek ikasketa kasua edo kasuak proposatuko dituzte eta azterketa eguna baino lehen entregatu beharko dira. Ebaluazioaren zati hau banaka egingo da.



Kasu praktikoen nota amaierako azterketakoari gehitu ahal izateko, azken azterketaren balioaren %40a lortu beharko da (2,8 puntu 7 puntutik).



Edozein kasutan, irakasgaia gainditzeko 5 puntuko gutxieneko kalifikazioa lortu beharko da.



Azterketa ez egiteak, EZ AURKEZTU kalifikazioa edukitzea suposatuko du.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Elikagaien enpresak eta ekonomia irakasgaiaren apunteen bilduma. UPV/EHU.
Irakasleak luzatutako materiala.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

SÁNCHEZ, R. y GONZÁLEZ, J. (2012): Administración de empresas: Objetivos y decisiones. McGraw Hill, Madrid.

Gehiago sakontzeko bibliografia

AGUIRRE SADABA, A.; D. TOUS ZAMORA y A.M. CASTILLO CLAVERO (2003): Administración de organizaciones en el entorno actual. Pirámide, Madrid.
BALLESTERO, E. (2000): Economía de la empresa agraria y alimentaria: producción, costos, mercadotecnia agroalimentaria, inversiones, financiación, valoración agraria. Mundi-Prensa, Madrid.
CUERVO, A. (Coord.) (2005): Introducción a la Administración de empresas. Thomson-Civitas.
DÍEZ DE CASTRO, E.; GALÁN, J.L. y MARTÍN, E. (1996): Introducción a la Economía de la Empresa. Pirámide, Madrid.
FERNÁNDEZ GAGO, R. (2005): Administración de la responsabilidad social corporativa. Paraninfo-Thomson Learning, Madrid.
GONZÁLEZ, F.J. y J.D. GANAZA (2007): Principios y fundamentos de gestión de empresas. Pirámide, Madrid.
IBORRA, M.; A. DASÍ, C. DOLZ y C. FERRER (2007): Fundamentos de dirección de empresas. Thomson, Madrid.
JOHNSON, G.S. y R. WHITTINGTON (2006): Dirección estratégica. Prentice-Hall.
PÉREZ GOROSTEGUI, E. (2002): Introducción a la Economía de la empresa. Centro de Estudios Ramón Areces, Madrid.
RODRÍGUEZ, J.M. y V. SALAS (2006): Responsabilidad social corporativa. FUNCAS, Madrid.
ROJÍ FERRARI, S. (2000): Introducción a la economía de la empresa. Mileto, Madrid.
SUÁREZ SUÁREZ, A. (1991): Curso de introducción a la Economía de la Empresa. Pirámide, Madrid.

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • DE LA FRAGUA LOPEZ, IÑIGO
  • LOPEZ DE ARBINA UGALDE, IÑIGO
  • VILLAMEDIANA DE LA HERA, MARKEL

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-8

19:00-20:00 (1)

2-9

18:00-19:00 (2)

19:00-20:00 (3)

9-9

18:00-20:00 (4)

10-14

19:00-20:00 (5)

10-16

18:00-20:00 (6)

15-16

19:00-20:00 (7)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Gela 1.8 - FARMAZIA FAKULTATEA (1)
  • Gela 1.8 - FARMAZIA FAKULTATEA (2)
  • Gela 1.8 - FARMAZIA FAKULTATEA (3)
  • Gela 1.8 - FARMAZIA FAKULTATEA (4)
  • Gela 1.8 - FARMAZIA FAKULTATEA (5)
  • Gela 1.8 - FARMAZIA FAKULTATEA (6)

16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-8

18:00-19:00 (1)

10-14

18:00-19:00 (2)

13-13

11:00-13:00 (3)

15-16

18:00-19:00 (4)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Gela 1.8 - FARMAZIA FAKULTATEA (1)
  • Gela 1.8 - FARMAZIA FAKULTATEA (2)
  • . - FARMAZIA FAKULTATEA (3)
  • Gela 1.8 - FARMAZIA FAKULTATEA (4)

46 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-16

18:00-19:00 (1)

18:00-20:00 (2)

3-4

18:00-20:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Gela 1.3. - FARMAZIA FAKULTATEA (1)
  • Gela 1.3. - FARMAZIA FAKULTATEA (2)
  • Gela 1.3. - FARMAZIA FAKULTATEA (3)

46 Gelako p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-16

19:00-20:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Gela 1.3. - FARMAZIA FAKULTATEA (1)