XSLaren edukia

Historia Ekonomikoa25831

Ikastegia
Zuzenbide Fakultatea
Titulazioa
Gradu Bikoitza: Enpresen Administrazio eta Zuzendaritza + Zuzenbidea
Ikasturtea
2022/23
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
25831

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4567.5
Gelako p.913.5
Ordenagailuko p.69

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Ikasgai honek nazioarteko ekonomiak eta berari lotutako erakundeek iraganean, XIX. eta XX. mendeetan bereziki, izandako bilakaera aztertzen du. Zehatzago, ikasgai honen helburu nagusiak hurrengoak izango lirateke: munduko ekonomiaren hazkundearen eta herrialdeen arteko desberdintasunen oinarriak aztertzea; enpresa modernoaren agerpenaren zergatiak eta bere gaur egunera arteko bilakaera azaltzen duten faktoreak arakatzea eta, azkenik, globalizazio ekonomikoaren ikuspegi historiko bat eskaintzea

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

KONPETENTZIAK:

K1. Problemak diagnostikatzean, argudiatzean eta ebaztean profesionalki eskuratutako ezagutza teorikoak eta praktikoak aplikatzea, erabakiak hartzeko tresna analitiko egokiak erabiliz (EAZOK2, MARKOK2, ZSAP OK2, ZSAPG002, ZSAPG007, ZSAPM01KA02, ZSAPM1KA05, EKOOK2, EKOM01C02).

K2. Kritika, autokritika eta ikaskuntza-gaitasun autonomoa duten hainbat iturritatik datozen datu garrantzitsuak bilatzea, aztertzea eta sintetizatzea, ekonomia, gizarte edo zientzia-arloko gai garrantzitsuei buruzko iritzi arrazoituak emateko (EAZOK3, EAZG003, EAZM01KAM04, MARKC002, MARKG003, MARKMPAP1CAPC3, MARKM01KA07, FM07).

K3. Eragile ekonomikoek eta erakundeek jarduera ekonomiko eta sozialetan duten eginkizuna aztertzea, prozesu ekonomikoak baldintzatzen dituzten faktore historikoak, sozialak eta instituzionalak kontuan hartuta. (ZSAPG006, EKOG001, EKOM01KA01).

K4. Informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak erraztasunez helaraztea publiko espezializatu zein espezializatu gabeari (EAZOK4, EAZKA01KA06, MARKOK4, MARKG004, MARKM01KA01, ZSAPOK4, EKOOK4).

K5. Informazioaren eta komunikazioaren teknologiak eraginkortasunez erabiltzea, bai eta ikasketa-eremuko eta lanbide-testuinguruko informatika-tresnak ere. (EAZM01KA05, ZSAPM01KA06, EKOM01KA03).

K6. Autonomia handiko ikasketa prozesuei ekiteko beharrezkoak diren ikaskuntza-trebetasunak eskuratzea (EAZOK5, EAZG005, EAZM01KA01, MARKOK5, MARKG005, MARKM01KA03).



IKASKUNTZAREN EMAITZAK:

IE1. Informazio kualitatiboa eta kuantitatiboa ikuspegi kritiko batetik aztertzen du, prozesu historikoen aldeaniztuneko kausalitatea azalduz, denbora eta gizarte-testuinguruaren arabera. (K1, K2, K6).

IE2. Erakundeek eta eragile ekonomikoek hazkunde ekonomikoaren prozesu historikoan duten zeregina aztertzen du, askotariko errealitate sozioekonomikoak kontrastatuz, lanbide-eremuan ondorio garrantzitsuak ateratzeko (K1, K2, K3).

IE3. Informazioa bilatzeko estrategiak diseinatzen ditu, egokitasun eta kalitate-adierazleak identifikatuta, lanbide-jardunaren eta ikerketaren beharrei erantzuteko, eta egilea errespetatzeko eta ezagutzeko alderdi etikoak integratuz (K2, K5).

IE4. Argudioak modu ulergarrian jakinarazten ditu, Historia Ekonomikoaren berezko terminologia modu egokian erabiliz eta testu akademikoak egiteko arauak errespetatuz (K2, K4, K5, K6).

IE5. Zeregin konplexuak autonomiaz garatzen ditu, erabilitako ikaskuntza-estrategiak identifikatuz eta prozesu hori bermatzeko beharrezko hobekuntzak sartuz (K6).

IE6. Garapen Jasangarriaren helburuak (GJH) identifikatzen eta ulertzen ditu, eta gai da helburu horiek historiaren ikuspegian txertatzeko, helburu horiek lortzeko konpromiso profesionala hartuz.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. gaia: SARRERA

1.1. Historia Ekonomikoa, zertan datza?

1.2. Munduko ekonomia historiaren epe luzeko ikuspegia.



2. gaia: INDUSTRIAURREKO EKONOMIAK.

2.1. Baliabideak eta Populazioa: hazkundearen mugak.

2.2. Europaren gorakada, 1500-1800. Atlantikoko ekonomien hazkundea.



3. gaia: INDUSTRIA IRAULTZA, 1750-1870. MUNDUA ERALDATZEN.

3.1. Dibergentzia handia. Industria Iraultza, zer dela eta Europan?

3.2. Industria Iraultza Britainia Handian.

3.3. Lehen Industria Iraultzaren hedapena Europan eta Amerikako Estatu Batuetan.



4. gaia: NAZIOARTEKO EKONOMIAREN HAZKUNDEA, 1870-1913.

4.1. Bigarren Industria Iraultza eta nazioarteko lidergo berria.

4.2. Nazioarteko merkataritza, kapital fluxuak, migrazioak eta inperialismoa.

4.3. Lehen industria-haustura eta eskala handiko masa-ekoizpena: tamaina handiko enpresa modernoaren agerpena.



5. gaia: NAZIOARTEKO EKONOMIA LEHEN ETA BIGARREN MUNDU-GERREN ARTEAN, 1914-1945.

5.1. Lehen Mundu-Gerra eta bere ondorio ekonomikoak.

5.2. 1929ko krisia eta 30. hamarkadako Depresio Handia.

5.3. Liberalismotik Estatuaren interbentzionismora: faxismoak, sozialdemokrazia eta komunismoa.



6. gaia: NAZIOARTEKO EKONOMIAREN ORDENA BERRIA, 1945-1973.

6.1. Nazioarteko ordena berria eta gerraosteko ekonomiaren susperraldia.

6.2. Kapitalismoaren eta enpresa gerentzial handiaren urrezko aroa.

6.3. Sobietar ereduaren hedapena.

6.4. Hirugarren Munduaren sorrera: deskolonizazioa eta garapena.



7. gaia: KRISIA, SUSPERRALDIA ETA GLOBALIZAZIOA.

7.1. Petrolioaren krisia eta mendebaldar ekonomien berregituratzea.

7.2. Bigarren industria-haustura eta mundu-mailako ekonomia baten eraketa: suntsipen sortzailea, malgutasuna eta enpresen egitura zein estrategietan emandako aldaketak.

7.3. Sobietar Batasunaren eta Zentralizatutako Plangintzadun ekonomien bat-bateko lur-jotzea.

7.4. Garatutako munduarenganako hurbiltze eta urruntzeak: Asiako, Latindar Amerikako eta Afrikako esperientziak.

MetodologiaToggle Navigation

Klase praktikoak, klase teorikoen osagarriak dira.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 60
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 40

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

PRAKTIKA

-Gelan egin behar da. Praktikak, guztira, puntuaketa osaren %40 balioa izango du.

-Ikasle batek ebaluazio jarraia bertan behera uzten badu, bere eskaria jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio ikasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du, lauhilekoa hasten denetik kontatzen hasita.



AZTERKETA

-Praktika osoa egin dutenentzat, azterketak, puntuaketa osoaren %60 balio izango du.

-Praktika egin ez dutenentzat, azterketak %100 balioa izango du.

-Azterketako galderen balorazio-irizpideak ikasleei jakinaraziko zaizkie dagokion ikasgaiaren ardura duen irakaslearen tutoritza-orduetan



Ikasleei gogorarazten zaie ebaluazio probetan eta ikasgaiari lotutako bestelako lanetan, etika akademikoa errespetatu behar dutela. Era berean, UPV/EHUren jokabide makur eta iruzurrezkoak eragozteari buruzko protokoloa ezagutzen eta onartzen dutela ulertuko da.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ohiko deialdian agertzen diren berberak.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Klasean komentatzen dira.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

CAMERON, R.; NEAL, Larry (2002), Historia Económica Mundial. Desde el Paleolítico hasta el presente (4ª edición), Madrid, Alianza.





DI VITTORIO, Antonio (dir.), MASSA, P. y otros (2003), Historia Económica de Europa, siglos XV-XX, Barcelona, Crítica





FRIEDEN, Jeffrey A. (2007), Capitalismo Global. El trasfondo económico de la historia del siglo XX, Barcelona, Crítica





JAY, Peter (2000), La Riqueza del Hombre, Barcelona, Crítica.





MADDISON, A. (2002), La economía mundial: una perspectiva milenaria, Madrid, Mundiprensa.

Gehiago sakontzeko bibliografia

ALDCROFT, D. (1989), Historia de la Economía Europea 1914-2000, Barcelona, Crítica.

CARRERAS, A., y TAFUNELL, X. (2004), Historia económica de España, siglos XIX y XX, Barcelona, Crítica.

CIPOLLA, C. M. (1981), Historia económica de la Europa preindustrial, Madrid, Alianza.

--- (1982), Historia económica de la población mundial, Barcelona, Crítica.

DIAMOND, Jared (1998), Armas, gérmenes y acero. La sociedad humana y sus destinos, Barcelona, Debate.

EICHENGREEN, B. (2000), La globalización del capital: historia del sistema monetario internacional, Barcelona, Antoni Bosch

FONTANA, Josep (1999), Introducción al estudio de la historia, Barcelona, Crítica.

FOREMAN-PECK, J (1995), Historia económica mundial. Relaciones económicas internacionales desde 1850, Prentice Hall, Madrid.

HOBSBAWM, E. J. (2003), Historia del siglo XX: 1914-1991, Barcelona, Crítica.

KENWOOD, A. G.; LOUGHEED, A. L. (1992), Historia del desarrollo económico internacional: desde 1820 hasta nuestros días, Madrid, Itsmo.

LANDES, David S. (1979), Progreso tecnológico y revolución industrial, Madrid, Tecnos.

LIVI-BACCI, Máximo (1990), Historia mínima de la población mundial, Barcelona, Ariel.

MASSA, P. y otros (2003), Historia Económica de Europa, siglos XV-XX, Crítica, Barcelona.

MOKYR, Joel (1993), La palanca de la riqueza: creatividad tecnológica y progreso económico, Madrid, Alianza.

POLLARD, Sydney (1991), La conquista pacífica. La industrialización de Europa (1760-1970), Zaragoza, Prensas Universitarias.

VALDALISO, J. M., y LÓPEZ, S. (2007), Historia económica de la empresa, Barcelona, Crítica, 2ª edición.

WRIGLEY, E. A., (1992), Cambio, continuidad y azar: carácter de la Revolución industrial inglesa, Barcelona, Crítica, 1992.

ZAMAGNI, Vera, (2001), Historia Económica de la Europa Contemporánea: de la Revolución industrial a la integración europea, Barcelona, Crítica

Aldizkariak

Klasean komentatzen dira.

Web helbideak

Klasean komentatzen dira.

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

08:30-10:00 (1)

08:30-10:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 1.1A - . (1)
  • AULA 1.1A - . (2)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-24

11:30-12:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 1.1A - . (1)

01 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-24

12:30-13:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 1.4 - . (1)

01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
25-30

11:30-12:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 1.1A - . (1)

01 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
25-30

12:30-13:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 1.4 - . (1)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

10:00-11:30 (1)

10:00-11:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 1.3 - . (1)
  • Aula 1.3 - . (2)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-24

12:30-13:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 1.5 - . (1)

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-24

10:30-11:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 1.3 - . (1)

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
25-30

12:30-13:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 1.5 - . (1)

31 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
25-30

10:30-11:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 1.3 - . (1)