Logika I25147
- Ikastegia
- Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
- Titulazioa
- Filosofiako Gradua
- Ikasturtea
- 2022/23
- Maila
- 2
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Kodea
- 25147
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Ikasgai honen irakaskuntzarako ez da beharrezkoa Filosofiako graduaren lehenengo ikasturteko ikasgaiak ezagutzea. Logika eta zientziaren filosofia arloko ikasgaietarako tresna analitiko baliozkoa da oso. Logika proposizionala klasikoaz arduratzen den irakasgaia da; eta neurri txikiagoan bada ere, era berean logika ez-klasikoa jorratzen da. Logika-1 irakasgaiak lehen mailako predikatuen logikaz arduratzen den Logika-2 irakasgaian bere jarraipena du. XX. mendeko filosofia analitikoaren funtsezko oinarriak ezagutzea komenigarria da. Bi logika hauen irakaskuntzak arrazonamendu analisiaren moduetan eta arrazionalitate teoriko zein praktikoaren azterketan laguntzea nahi du.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
Gaitasunak ondoko arloetan gauzatzen dira:
Hizkuntza naturala eta hizkuntza formala. Forma logikoa. Ondoriotasun logiko kontzeptuaren azterketa. Argumentazioa eta Logika. Logika proposizional klasikoaren sintaxia eta semantika. Falaziak. Proposizioen logikarako sistema formalak. Logika proposizional ez-klasikoetarako sarrera. Metalogika: funtsezko kontzeptuak eta emaitzak.
Irakasgai hau Derrigorrezkoa da eta Logika Moduloari dagokio. Bere ekarpena beharrezkoa da irakasgaiari (moduloari) dagozkion gaitasunak lortzeko; gaitasun guztiak zeharkakoak dira.
Kurtsoaren koordinatzailea irakasgai honen koordinazio horizontalaz arduratuko da, gradu koordinatzaileari, aldiz, koordinazio bertikala egokituko zaiolarik.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
Programak 10 ikasgai ditu. Lehena, sarrera modukoa eta kontzeptuala da, logika nozioari buruzkoa, hain zuzen. Eta horren tratamendua hizkuntza formal gisa. Era berean, oinarrizkoa den “ondoriotasun” nozioa bai semantikan bai kalkuluan aztertzen da. Programaren lehenengo zatiak logika proposizional klasikoaren semantikarentzat 2-5 ikasgaiak jartzen ditu. Honi bigarren zatiak segitzen dio, kalkulu axiomatikoa eta dedukzio-naturala, 6-7 ikasgaiekin. Era honetan, hirugarren zatian, 8 eta 9 ikasgaietan, logika proposizional ez-klasikoak, diberjenteak (bereziki, balioanizdunak) zein hedatuak (bereziki, modala) sartzen dira. Azken zatian, 10. ikasgaia dugu, eta honetan logika proposizionalaren metalogikaren oinarriak ditugu aztergai (zuzentasuna, konsistentzia, osotasun semantikoa, erabakigarritasuna, erregelen eta axiomen independentzia)
N.B.: Ikasleei ikasgaiaren programa lehenengo egunean banatzen zaie, programan oinarrizko eta sakontzeko bibliografia sartzen da, eta ebaluaketa modua jakinarazten zaie.
MetodologiaToggle Navigation
Irakaskuntza presentzial magistraleko orduetan ikasgai-zerrenda guztia emango da. Aldi berean, logika-testu batzuk landuko dira osagarri moduan. Saio berezi batzuk erreserbatuko dira aurrez etxean irakurritako testu horiei buruz eztabaidatzeko.
Irakaskuntza presentzialeko ikasgai-praktiketako orduetan ariketak egingo dira bakarka eta taldeka (talde txikietan), teorian ikusitako kontzeptuak landuz. Ikasgai bakoitzean ariketa egokiak proposatuko dira. Kontzeptu eta metodo logikoak lantzeko ariketa praktikoak egitea beharrezkoa da.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Garatu beharreko proba idatzia (%): 50
- Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 40
- Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 10
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Irakasgaiaren ebaluaketak ondoko konposizioa izango du: Azterketak %50 balioko du. Kurtsoan zehar gelan eta etxerako proposatuko diren ariketek eta jarduerek %40 balioko dute. Testu iruzkina %10 izango da.
Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoekin bat lauhilekoa hasten denetik kontatzen hasita.
Etengabeko ebaluazioaren kasuan, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino lehen, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Irakasgai honen ebaluaketarako azkeneko idatzizko azterketa bakarrik hartuko da kontuan. Azken ebaluazioanaren kasuan, azterketa egun ofizialetan egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
1. Ariketa orriak.
2. Klasean banatutako materialak ikasgai bakoitzaren irakaskuntzaren osagarri moduan.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
DEAÑO, A., Introducción a la lógica formal. Madrid: Alianza, 1974.
GARRIDO, M., Lógica simbólica. Madrid: Tecnos, 1974, 2001.
MATES, B., Lógica matemática elemental. Madrid: Tecnos, 1987.
Ingelesez:
Copi, I., Introduction to Logic. New York: Macmillan, 1953.
Lemmon, E.J., Beginning Logic. 7th printing. Indianapolis: Hackett, 1988.
Newton-Smith, W.H., Logic. An Introductory Course. London: Routledge, 1985.
Restall, G., Logic. An Introduction. London: Routledge, 2006.
Tomassi, P., Logic. London: Routledge, 1999.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Badesa, C., Jané, I. y R. Jansana, Elementos de lógica formal. Barcelona: Ariel, 1998.
Gamut, L.T.F. Introducción a la lógica. Buenos Aires: Eudeba, 2002.
Haack, S., Lógica Divergente. Madrid: Paraninfo, 1980.
Hilbert, D. y W. Ackermann, Elementos de lógica teórica, 3ª ed. Madrid: Tecnos, 1993.
Hughes, G. and M. Cresswell, Introducción a la lógica modal. Madrid: Tecnos, 1973.
Honderich, T.(ed.), Enciclopedia Oxford de Filosofía. Madrid: Tecnos, 2009.
Kleene, S. C., Introducción a la Metamatemática. Madrid: Tecnos, 1974
Ingelesez:
Church, A., Introduction to Mathematical Logic (revised ed.). Princeton: P.U.P., 1956.
Detlefsen, M. et al., Logic from A to Z. London: Routledge, 1999.
Enderton, H.B., A Mathematical Introduction to Logic. London: Academic Press, 1972.
Gabbay, D. and F. Guenthner (eds.), Handbook of Philosophical Logic, Vols. II and III. new edition. Dordrecht: Kluwer, 1994.
Goldrei, D., Propositional and Predicate Calculus. A Model of Argument. London: Springer-Verlag, 2005.
Haack, S., Deviant Logic, Fuzzy Logic. Chicago: University of Chicago Press, 1996.
Hamilton, A.G., Logic for Mathematicians, revised edition. Cambridge: Cambridge University Press, 1978.
Hilbert, D. and W. Ackermann, Principles of Mathematical Logic. New York: Chelsea, 1950.
Honderich, T. (ed.), The Oxford Companion to Philosophy. Oxford: Oxford University Press, 1995.
Aldizkariak
Teorema
Ingelesez eta maila altuko aldizkariak
1. Journal of Philosophical Logic.
2. The Bulletin of Symbolic Logic.
3. History and Philosophy of Logic.
4. Notre Dame Journal of Formal Logic.
5. Journal of Applied Logic.
6. Journal of Logic, Language, and Information.
7. Argumentation
8. The Review of Symbolic Logic
8. Informal Logic
Web helbideak
Ingelesez:
http://plato.stanford.edu
http://www.iep.utm.edu
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- ARRIETA URTIZBEREA, AGUSTIN
- IBARRA UNZUETA, JOSEBA ANDONI
- MIGURA ZANGUITU, VICENTE FERNANDO
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-6 | 09:00-11:00 (1) | 11:00-13:00 (2) | |||
7-15 | 11:00-13:00 (3) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 0.1-1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
- AULA 0.1-1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)
- AULA 0.1-1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (3)
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
7-15 | 09:00-11:00 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 0.1-1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-6 | 09:00-11:00 (1) | 11:00-13:00 (2) | |||
7-15 | 11:00-13:00 (3) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2.6 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
- 2.6 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)
- 2.6 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (3)
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
7-15 | 09:00-11:00 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2.6 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)