Ezagutzaren Teoria II25163
- Ikastegia
- Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
- Titulazioa
- Filosofiako Gradua
- Ikasturtea
- 2022/23
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Kodea
- 25163
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Estudio de algunos problemas, conceptos, métodos y teorías filosóficas en torno al conocimiento, con especial énfasis en las corrientes contemporáneas y la situación actual.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
Asignatura hau Modulo: M09 – Jakintzaren Teoria-ri dagokio.
Deskribapena:
Lehenengo kurtsoan ezagutza, modu orokor batean, jorratu dugu: hau da, nola planteatu egin den historikoki, nola planteatzen den ezagutza testu klasikoetan.
Kurtso honetan lehenengo kurtsoan egindakoa suposatzen da, beren gainean eraikitzen da.
Modulo hau 5 konpetentzi ditu:
MO99C1. Ulertzea eta interpretatzea kritikoki ezagutzari buruzko filosofo modernoen testuak, bereziki esparru teoretiko eta arazo epristemologikoei dagokionez: ezagutzaren balio eta mugak.
(G001)
MO99C2. Erakutsi, eztabaidatu eta baloratu kritikoki jarrera epistemologikoak. (G002; G006)
MO99C3. Indibidualki eta/edo taldeka testuak komentatu eta bere garrantzia ezagutzarako baloratu. (G004)
MO99C4. Identificar y evaluar la validez o plausibilidad de los argumentos escépticos, dogmáticos y epistemológicos más conocidos. (G005)
MO99C5. Utilizar las TICs con relación a la asignatura. (G008)
Con las clases teóricas se realizan las competencias C1 y C2. En las clases prácticas (en este caso comentarios de textos epistemológicos seleccionados, se realizan las competencias C2; C4 y C5. Al elaborar un trabajo que se presentará en clase se realizan las competencias C2; C3; C4 y C5
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
1. Zientziaren eta ezagutzaren krisia: Husserl eta Heidegger (XX. mendearen hasiera). Davos 1929 (Kant: Cassirer-Heidegger)
2. Ezagutza eta gizartea (Frankfurt-eko Eskola). Marx: Kant edo/eta Hegel.
2.1 Ilustrazioaren dialektika (Horkheimer/Adorno)
2.2 The Eclipse of Reason
2.3 Die negative Dialektik
3. Filosofia Analitikaren ezagutzari buruzko planteamendua. Hizkuntza eta ezagutza.
4. Sistema eta Lebenswelt. Habermas-en, ezagutzaren muga.
5. Posmodernismoa eta ezagutza.
6. Psikoanalisia, Feminismoa eta ezagutza.
7. XXI. mendearen aurrean zer? Badiou, Zizek etabar.
MetodologiaToggle Navigation
El profesor especificará metodología y contenidos al comienzo de la asignatura.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Garatu beharreko proba idatzia (%): 80
- Asistencia y participación razonada activa en clase. (%): 20
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
El profesor especificará la forma de evaluación al inicio de la asignatura para que el alumnado sepa desde el comienzo cómo ha de seguirla.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
La evaluación de la convocatoria extraordinaria será mediante el sistema de evaluación final. Antes de presentarse, es recomendable entrar en contacto con el profesor de la asignatura.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Cassirer
Rorty
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Feuerbach: Kristianismoaren gogoa (Der Geist des Chistentums)
Marx: Kapitala (Aukeratutako pasarteak)
Husserl: Zientzia europearen krisia
Heidegger:
Freud: Kulturan egonezina
Horkheimer/Adorno: Ilustrazioaren Dialektika
Horkheimer: The Eclipse of Reason
Habermas: Ezagutza eta interesa
Zizek
Badiou
Judith Butler: Genre Trouble
Jameson:
Badiou: Les Logiques des Mondes
Gehiago sakontzeko bibliografia
Habermas: Teorie des kommunikativen Handelns (bereziki Band 2).
Butler: Gender Trouble
Web helbideak
http://www.ucs.louisiana.edu/~kak7409/EpistPapersBySubject.html#Evolutionary (22.7.2011)
http://www.filosofia.net/ (27.7.2011)
http://fs-morente.filos.ucm.es/publicaciones/recursos/inicio.htm (27.7.2011)
http://www.epistemelinks.com/ (27.7.2011)
http://plato.stanford.edu/ (27.7.2011)
http://www.earlham.edu/~peters/philinks.htm (27.7.2011)
http://www.webdianoia.com/ (27.7.2011)
http://noesis.evansville.edu/ (27.7.2011)
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- AYESTARAN URIZ, IGNACIO
- INSAUSTI UGARRIZA, FRANCISCO JAVIER
- MAIDAGAN ROMEO, MARIA JESUS
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-18 | 09:00-11:00 (1) | 11:00-13:00 (2) | |||
19-30 | 11:00-13:00 (3) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 0.1-2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
- AULA 0.1-2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)
- AULA 0.1-2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (3)
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
19-30 | 09:00-11:00 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 0.1-2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-18 | 11:00-13:00 (1) | 11:00-13:00 (2) | |||
19-30 | 11:00-13:00 (3) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2.7 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
- 2.7 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)
- 2.7 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (3)
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
19-30 | 11:00-13:00 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2.7 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)