XSLaren edukia

Lurralde Antolakuntzarako Tresnak25551

Ikastegia
Letren Fakultatea
Titulazioa
Geografiako eta Lurralde Antolakuntzako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
25551

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4060
Gelako p.2030

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

LA-aren inguruan ematen diren tresnak lurralde antolamenduaren orokorraren prozesuen adibide argiak eta eredugarriak izaten dira. Geografoaren azkeneko lanaren espresioa suposatzen dute. Hori dela eta izugarrizko garrantzia hartu beharko lukete bai ikas-prozesuetan zein geroago garatuko dituzten lanetan ere.



Ikasgaia honen bitartez lortzen diren gaitasunak, geroago plan ezberdinen egiketan parte hartuko den geografoaren eginkizinean ezinbestekoak izango dira, hala nola; analisian, diagnostikoan, helburuen formulazioan, alternatiben osaketetan eta hauen kudeaketa prozesuetan ere.



Ikasgai honen bitartez tresna ezberdinen marku orokorra ez ezik, eskala ezberdinetako berezko ezaugarriak ere landu egiten dira. Eskala honen inguruan ere (nazioartekoa, Europar Batasunekoa, erregionala, eskualdekoa, foru aldundiarena) tresna bakoitzaren deskribapen orokor bat osatzen da eta gero, bakoitzaren barruan erreferentziazko antolamenduaren tresna zehatz bat aukeratzen da sakontazunez ikas eta analiza dezagun.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Ikasleak, lurralde antolaketan ezinbestekoak eta guztiz oinarrizkoak diren ezagupen minimum batzuk, ezagut eta menperatu egin ditzala.

Ikasleak, lortutako ezagupenak antolatzeko, analizatzeko baita transmititzeko edota zabaltzeko, gai izan dadila.

Ikasleak, lortutako ezagupenak, bere kabuz martxan eta praktikan jartzeko gai izan dadila.

Ikaslearen zentzu kritiko-analitikoa esnatu eta bultzatu.

Geografiaren barruan, lurraldea eta lurralde antolaketarako plangintza eta kudeaketa figurak jokatzen duten paperaz ohar dadila.

Lurralde Antolaketaren inguruan ematen diren tresnak, dinamikak, urratsak eta abar ezagut ditzala, batez ere, etorkizunean, merkatu laboralean sartzeko.



Horiek gutxi balira, kontuan izan beharko ditugu gradu-ondo osorako planteatzen direnak (ANECAren bitartzez gainditutako gaitasunak azalduko dira dekretuan agertzen diren bezala, gaztelaniaz):

G001: Ser capaz de aprender y actualizarse permanentemente.

G002: Ser capaz de comunicarse correctamente de forma oral y escrita.

G003: Ser capaz de trabajar de manera autónoma y en equipo.

G004: Conocer, comprender e interpretar el territorio e interrelacionar el medio físico con la esfera social y humana.

G005: Explicar la diversidad de lugares, regiones y localizaciones y comprender las relaciones y procesos espaciales. Interrelacionar los fenómenos a diferentes escalas territoriales.

G008: Exponer y transmitir los conocimientos geográficos y entender estos problemas de forma multidimensional.

G009: Ser capaz de relacionar y aplicar el conocimiento específico del grado con otras áreas y disciplinas próximas.



Eta jarraitzeko, kontuan izan beharko genituzke ikasgaia honen dagokion moduluari (ANECAren bitartzez gainditutako gaitasunak azalduko dira dekretuan agertzen diren bezala, gaztelaniaz):

M03CM01: Que los estudiantes sepan explicar y transmitir conocimientos que se han

desarrollado en la interfase entre las ciencias de la naturaleza y las ciencias humanas, entendiendo la función que han tenido, en este aspecto, los estudios geográficos.

M03CM02: Que los estudiantes conozcan aquellas materias que integran el núcleo de los conocimientos geográficos, y que tienen una mayor implantación en los planes de estudio de universidades, y en las líneas de investigación de departamentos e institutos universitarios.

M03CM03: Que los estudiantes, a través de las especializaciones sectoriales de la geografía, adquieran una visión de los distintos aspectos que contribuyen a la diferenciación de los territorios y puedan emitir juicios descriptivos y prescriptivos.

M03CM04: Que los estudiantes posean una capacidad para discernir los factores físicos y humanos que son la base de la organización interna de los territorios y la fuente de la personalidad regional.

M03CM06: Que los estudiantes sepan utilizar las técnicas de documentación, recogida de datos, análisis y metodología propias de estas disciplinas.





"Arazoen konponbide" zeharkakoa den eskumenaren hirugarren mailaren domeñua ere lortu beharko da ere, hori Geografia eta Lurralde Antolamenduaren graduondoaren zeharkako eskumenen artean kokatuko litzakelarik. Eskumen hori, taldeka eta ikuspegi zabal baten bitartez, irtenbideen sorreretan eta proposamenetan datza.



Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

Sarrera

Zer dira LAT-ak. Legediak, klaseak, eskalak eta kontzeptuak

Nazioarteko eskala

Europako eskala

Estatuaren eskala

Erregioaren eskala

Eskualdearen eskala

Sektoretako tresnak

Babestuak dauden esparruen tresnak

Paisaiaren tresnak.



MetodologiaToggle Navigation

Irakaskuntza-Ikaskuntza prozesua adibideen ikasketa metodologian oinarritzen da. Ikasle berak eskala ertaineko adibide zehatz bat aukeratu beharko luke. Horren inguruan agertzen diren tresna ezberdinen informazio guztia analizatu baita honi buruzko balorazio kritiko fin bat osatu. Prozesu honen emaitzak, zatika, kurtsoaren zehar osatu baita entregatuko lirateke, txosten bat osatuz. Azterketa bat egingo da ere.









Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 35
    • Banakako lanak (%): 55
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 10

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Entregatu behar diren lan praktikoak (%65) eta azterketa (%35) ebaluazio sistema jarraia osatzen dute. Ebaluazio prozesu honen barruan izateko %80 bateko asistentzia eskatzen da.



Praktikak, derrigorrez, kurtsoaren azken egun berean entregatu beharko lirateke.



Ebaluazio sistema jarraia: proba praktikoen multzo bati esker, ikasle bakoitzak prestakuntza-aldian zehar izan duen aurrerapena baloratu ahal izango da (azken kalifikazioaren % 65 izango da), eta horretarako ezarritako data ofizialean egindako azterketa batekin osatuko da (azken kalifikazioaren % 35eko pisua izango du). Irakasgaia gainditzeko, bost puntuko batez besteko nota lortu beharko da, eta lan praktikoen eta azterketaren arteko batez bestekoa egin ahal izateko, gutxienez lau puntu eta erdiko nota lortu beharko da bi zatietan hamarretik. Irakasgaiaren bi zatietako bat (azterketa edo praktikak) gaindituta badago ohiko deialdian, nota hori gordeko da ezohiko deialdirako (baina ez hurrengo ikasturterako). Azterketara ez aurkezteak ebaluazio-deialdiari uko egitea ekarriko du, eta ez aurkeztua bezala agertuko da.



Hala ere, ikasleek azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko. Kasu honetan azterketa ebaluazio jarraian egindakoaren desberdina izango da, praktiken eta lanen bidez lortutako gaitasunak neurtzeko asmoz. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoaren hasieratik (Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegia, 8. artikulua).

Deialdiari uko egiten dioten ikasleek «aurkezteke» kalifikazioa jasoko dute. Azterketaren pisuak nota finalean %40 gainditzen duenez (bai ebaluazio jarraian bai zein azkeneko ebaluazioan finalean), ikaslea ez bada azterketara aurkezten deialdiari uko egin diola ulertuko da eta "Aurkezteke" jarriko zaio.



Ebaluazioa ezin bada aurrez aurre egin, online egingo da. Praktikak eta azterketak egiteko eta entregatzeko UPV/EHUko baliabide telematikoak erabiliko dira.





Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Lan praktikoen notak ezohiko deialdirako gorde daitezke. Bigarren deialdi horretan azterketa ez balitz gainditzen, lan horien notak galduko lirateke hurrengo kurtsorako.



Irizpideak berdinak izango dira. Ebaluatzeko sistema jarraia berdin mantenduko da. Praktikak, derrigorrez, azterketaren egun berean entregatu beharko lirateke.

Ezohiko deialdian ikasgaia gainditzeko eskatzen diren frogak, ohiko deialdian aurkeztu behar direnen parekoak dira. Ohiko deialdian ikasgaiaren parte bakarra aprobatuta izanez gero, parte horren nota ekainerako gordeko da; kasu honetan, 2. deialdian suspenditutako partea (azterketa ala praktikak) burutu/entregatu beharko du ikasleak. Ohiko deialdian gainditutako partearen nota ekaineko deialdirako gordeko diogu ikasleari ekaineko deialdirako. Hau da, ohiko dehialdian alde praktikoa gainditu baina azterketa suspenditu badu, ez ohiko dehialdian azterketa bakarrik errepikatu beharko du. Dena den, lehen deialdian ikasgaia suspenditu duen ikasleak lan praktikoetan edo azterketan lortutako emaitzak gorde nahi ez baditu, 2. deialdiko azterketa data baino 7 egun lehenago, idatziz jakinarazi beharko dio irakasleari: ebaluaketa jarraituan lortutako kalifikazioei uko egiten diola eta irakasgaiari dagokion notaren %100 balioko duen azken proba bat egin nahi duela.

Horrela, ikasleak notaren 10 punturen gainean azterketa egiteko eskubidea edukiko du, baina kasu honetan azterketa ebaluazio jarraian egindakoaren desberdina izango da, praktiken eta lanen bidez lortutako gaitasunak neurtzeko asmoz.

Ikaslea ez bada azterketara aurkezten deialdiari uko egin diola ulertuko da eta "Aurkezteke" jarriko zaio.



Ebaluazioa ezin bada aurrez aurre egin, online egingo da. Ezohiko deialdiko azken ebaluazioko probak egiteko eta entregatzeko UPV/EHUko baliabide telematikoak erabiliko dira.









Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Internet
Testu prozesadorea eta Power Point
Europako Lurralde Estrategia
Euskal Erkidegoko Lurraldearen Antolamendurako Artezpideak
EAEko Plan Sektorialak
EAEko Eremu Funtzionaleko Plan Partzialak
Paisaiaren Katalogoak eta Zehaztapenak

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Avila Orive, J.L. (1993) La ordenación del territorio en el País Vasco: análisis, ejercicio y delimitación competencial, IVAP, Ed. Civitas.



Benabent, M. (2006): Ordenación del Territorio en España: evolución del concepto y de su práctica en el siglo XX. Universidad de Sevilla.



Comisión Europea (1999) ETE. Estrategia Territorial Europea. Hacia un desarrollo equilibrado y sostenible del territorio de la UE, Oficina de Publicaciones Oficiales de las Comunidades Europeas.



Erquicia, J.M. (2001) Compendio de la normativa aprobada en las Comunidades Autónomas del País Vasco y Navarra con incidencia en el ejercicio de la ordenación del territorio, el urbanismo o la arquitectura (Situación a diciembre de 2000). Colegio Oficial de Arquitectos Vasco-Navarro. Agrupación de Arquitectos Urbanistas.



Farinós, J., & Peiró Sánchez-Manjavacas, E. (coords.) (2020). Marco legal y procedimental de la ordenación del territorio en España. Diagnóstico y balance. Aranzadi Thomson Reuters.



Farinós, J. (dir.) (2021). Evaluación de procesos: una mirada crítica y propositiva de la situación de la política e instrumentos de ordenación del territorio en España. Aranzadi Thomson Reuters.



Farinós, J. (2021) Agenda territorial europea 2030: un marco político orientado a la acción para el objetivo de la cohesión territorial. Ciudad y Territorio Estudios Territoriales, 53(208), 583-594. https://doi.org/10.37230/CyTET.2021.208.17.2



Galiana, L., & Vinuesa, J. (coords.) (2010): Teoría y práctica para una ordenación racional del territorio. Síntesis.



Gómez Orea, D. (2013) Ordenación territorial. Mundi-Prensa.



Lasagabaster, I., Santamaría, R. J., & Lazcano, I. (1999) Régimen jurídico de la ordenación del territorio en Euskal Herria, Instituto Vasco de Administración Pública.



Rando-Burgos, E. (2019). Legislación e instrumentos de la ordenación del territorio en España. Iustel.



Rando-Burgos, E. (2020). Régimen jurídico de la gestión territorial. Tirant Lo Blanch.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Aguilo, M. et al. (1996) Guía para la elaboración de estudios del medio físico, Ministerio de Medio Ambiente.

Allende Landa. J. (2001) Medio Ambiente, Ordenación del Territorio y Sostenibilidad, Universidad del País Vasco.

Allende Landa, J. (2003) Ordenación del territorio y políticas sectoriales, Universidad del País Vasco.

Cordera, R., Nogués, S., & González-González, E. (2019). El reto de incorporar indicadores en los sistemas de evaluación y seguimiento de los Planes Regionales de Ordenación Territorial en España. Boletín de la Asociación de Geógrafos Españoles, (81). https://doi.org/10.21138/bage.2726

Erquicia, J.M. (2003) Del planeamiento urbanístico a la ordenación del territorio: La necesidad de un cambio de escala. El caso de la Comunidad Autónoma del País Vasco. Departamento de Ordenación del Territorio y Medio Ambiente, Gobierno Vasco.

Erquicia, J.M. (2003) Del planeamiento urbanístico a la ordenación del territorio: La necesidad de un cambio de escala. El caso de la Comunidad Autónoma del País Vasco. Departamento de Ordenación del Territorio y Medio Ambiente, Gobierno Vasco.

Pujadas, R.; Font, J. (1998) Ordenación y planificación territorial. Síntesis.

Aldizkariak

Environment and Planning A.
Environment and Planning B: Planning and Design.
Environment and Planning C: Government and Policy.
Boletín de la Asociación de Geógrafos Españoles
Ciudad y Territorio Estudios Territoriales
European Planning Studies
Lurralde

Web helbideak

Eusko Jaurlaritzako Lurralde Plangintza, Etxebizitza eta Garraio Saila: https://www.euskadi.eus/gobierno-vasco/departamento-medio-ambiente-politica-territorial/inicio/

Trantsizio Ekologikorako eta Erronka Demografikorako Ministerioa: https://www.miteco.gob.es/es/

Nekazaritza, Arrantza eta Elikadura Ministerioa: https://www.mapa.gob.es/es/

Europar Batasuna: http://europa.eu/index_es.htm



TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-35

09:00-11:00 (1)

11:00-11:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • LABORATORIO 1.43 - LETREN FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
  • LABORATORIO 1.43 - LETREN FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-35

11:30-13:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • LABORATORIO 1.43 - LETREN FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-35

09:00-11:00 (1)

11:00-11:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • LAB. 1.51 - LETREN FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
  • LAB. 1.51 - LETREN FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-35

11:30-13:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • LAB. 1.51 - LETREN FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)