XSLaren edukia

Kultura arteko Hezkuntza26272

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Gizarte Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26272

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Mintegia1218
Gelako p.1218

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Ikasgai honetan nahi da: gure gizarteko hizkuntza eta kulturaniztasunaren gaia aztertu, hezkuntza arloan bereziki, eremu formal nahiz ez formalean. Baita honako kontzeptuak sakonki aztertu ere: kulturaniztasuna, kultur artekotasuna, integrazioa, asimilazioa, e.a. Modu berezian, migrazioa eta huarren hezkuntza aztertu, eskola eta gizarte arazoak aztertuz.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Berariazko gaitasunak



Profesional gisa gai izatea argudioak, ahoz zein idatziz, koherentziaz eraiki, adierazi eta praktikan jartzeko, irizpide zientifiko, etiko eta sozialei jarraituz.



1. Kulturarteko hezkuntzan oinarrizkoak diren kontzeptuak (integrazioa, inklusioa, segregazioa, kultura-aniztasuna, eta beste) ikastea eta barneratzea.



2. Hezkuntza eta migrazioari lotutako ezagutzetan sakontzea eta era kritikoan aztertzea.



3. Ikasleak kulturarteko hezkuntzan dauden estereotipo eta aurreiritziak identifikatzen eta gainditzen trebatzea.



4. Kulturarteko hezkuntzaren inguruan aztertutako errealitateari eta bertan izan beharreko jarrerari buruzko etengabeko galdetze portaera izatea.



5. Kulturarteko hezkuntzaren ezagutzak eta aurrerapenak ekintza profesionalean jarrera gogoetatsu eta kritikoarekin integratzen jakitea.



6. Kulturarteko hezkuntzan oinarrizkoak diren iturrietako ideiak bilatzea, aztertzea eta prozesatzea.





Irakasgaian azpimarratzen diren moduloko konpetentziak hauexek dira:



CG1. Ikasleek oinarri teorikoen ezagutza eta ulermena erakustea (psikologikoak, soziologikoak,

antropologikoak eta pedagogikoak) esku-hartze sozio-hezitzailean eta bere lanbide jarduera eta eremuan. Era berean, prozesu horiek onartzen dituzten legeria eta gizarte, hezkuntza eta kultura politikak ezagutzea eta ulertzea.



CB3. Ikasleek datu garrantzitsuak biltzeko eta interpretatzeko gaitasuna dutela erakustea (dagokien ezagutza eremuan) izaera sozial, zientifiko edo gai etiko garrantzitsuei buruzko hausnarketen inguruan epaiak egiteko



CG8. Ikasleek jakitea gai sozio-hezitzaileen inguruko ideiak, argudioak, arazoak eta irtenbideak ahoz adierazten aurrean duten publikoaren arabera.





IKASKETA EMAITZAK



-Hezkuntza testuinguruetan ekintza diagnostikoko helburuak identifikatzen ditu eta eredu teoriko desberdinetatik ekintza diagnostikorako beharrak eta eskaerak analizatzea.



- Aurretik antzemandako beharrei erantzuten dieten proiektuak edo programak diseinatu, garatu eta ebaluatzea.



- Proposamenei eta hezkuntza baliabideei buruzko erabakiak hartzea.



- Esku-hartze profesionalaren proposamenak argudiatzea.



- Izaera profesionaleko proiektu eta ideiak ahoz zein idatziz adieraztea.



- DILANana aurkeztea, arau akademiko formalei jarraituz.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1.-Kultura, hezkuntza, kultura-aniztasuna, kultura-identitatea eta hezkuntza. Aniztasun kulturalaren kudeaketa, begirunea.



2.-Asimilazioa, integrazioa, ghetizazioa eta abarren aurrean hezkuntzaren erantzuna. Hezkuntza inklusiboa, kultur arteko hezkuntza.



3.-Euskal Herriko migrazioa. Etorkinen jatorria, proportzioak, nongoak eta zenbat diren. Ikasle etorkinak hezkuntzan, eremu formal eta ez formalean.



4.-Hezkuntza Formala ikasle etorkinekin. Kulturarteko programak. Baliabide eta praktika onak.



5.-Hezkuntza ez formala ikasle etorkinekin. Aisialdia eta migrazioa. Eskola porrotaren aurkako lana. Eremu ez formalean integrazio ahaleginak.





MetodologiaToggle Navigation

Klase majistralak: Modalitate honetan oinarrizko kontzeptuen azalpenak emango dira.

Gelako praktikak: Gai bakoitzerako proposaturiko ekintza teoriko-praktikoak dira.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 25
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 25
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 5
    • Portfolio (%): 25
    • DILAN/ lan zehatza (%): 20

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

1)Azken ebaluazioa batezbesteko nota da, batetik, bakarkako lanena(%20), bestetik, dosierra (%20), bestetik idatzizko proba batena (%40) eta azkenik, DILAN diziplinarteko lanarena (% 20). Azken ebaluazioan lan guzti hauek eskatuko dira.



2) Ez bada azken ebaluaziora aurkezten, deialdiari uko egiten zaio.

Ebaluazio jarraia egitera ez doan ikasleak inprimaki bat eman beharko dio irakasleari, klaseak hasi eta 9 asteko epean, ebaluazio jarraiari uko egiten diola adieraziz.



Bestalde, modulu berean 3 irakasgai edo gehiagotan matrikulatuta izanik eta 3 irakasgai edo gehiagotan azken froga eskatzen duten ikasleek, EZ dute DILANa egin beharko. Hala ere, azken proban irakasleak aukeratuko du ikasleak egin beharreko lanak, ikasgaikoak eta modulukoak diren ikasketa-emaitzak eta konpetentziak lortzeko asmoz.





Iruzur, kopia edo plagio baten aurrean jarduteko jarraibideak:



Arau-esparruarekin bat etorriz (Kudeaketa Araudia, 43. artikulua: ebaluatzeko metodoak), UPV/EHUn ebaluatzekoak diren lan akademikoak egiteko eta aurkezteko probetan edo ebaluazio-probetan iruzurrezko edo zintzotasunik gabeko jardueratzat jotzen dira honako jokabide hauek: Lanak plagiatzea, hau da, besteren lanak kopiatzea jatorria edo erabilitako iturria aipatu gabe, eta norberak egiteko lan gisa aurkeztea ebaluazio akademikoa behar duten testu edo lanetan.

Lan akademikoen zuzenketan, lan akademiko baten zuzenketan agerian geratzen bada lan horren emaitzarako garrantzitsua den iruzurrezko praktika bat egin dela, lan hori suspentsio batekin kalifikatu ahal izango da, arrazoituta.



Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ohiko deialdian ikasgaia gainditzen ez duen ikasleak, deialdi horretan aukeratu duen ebaluaketa sistema dena delakoa izanda, eskubidea du ez-ohiko deialdiko azken ebaluaketan parte hartzeko. Ez-ohikoa den deialdi honen ebaluaketa azken ebaluaketaren bidez egingo da (ohiko deialdiko azken ebaluaketan zehaztu den bezala).

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

1. Salaberria, I. O. (2018). Educación Intercultural: diez criterios útiles para desarrollar programes socioeducatives en consonància con el enfoque Intercultural.
2. Olivencia, J. J. L. (2011). Fundamentos pedagógicos de la educación intercultural: construyendo una cultura de la diversidad para una escuela humana inclusiva. Miscelánea Comillas. Revista de Ciencias Humanas y Sociales, 69(134), 5-30.
3. Santos, B. D. S. (2011). Epistemologías del sur. Utopía y praxis latinoamericana, 16(54), 9-22.
4. Grosfoguel, R. (2012). El concepto de «racismo» En Michel Foucault y Frantz Fanon: teorizar desde la zona del ser o desde la zona del no-ser. Tábula rasa, (16), 79-102.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Aguado, T. y Ballesteros, B. (coord) (2012). Equidad y diversidad en la educación obligatoria. En Revista de Educación, nº 358, monográfico.

Cea D’Ancona, Mª Ä.; Valles Martinez, M. S. (2010). Evolución del racismo y la xenofobia en España. Informe 2009. Ministerio de trabajo e Inmigración.

Etxeberria, F. y otros (2013). Prejuicios del alumnado de secundaria de Gipuzkoa ante la inmigración. Revista de Teoría de la Educación, nº 25, pp 155-187

Etxeberria, F. y otros (2012). Menores Inmigrantes No Acompañados (MENA) en Euskadi y Aquitania: elaboración y puesta en marcha de un Plan de Formación para Educadores/as y Responsables. En RES, Revista de Educación Social, nº 15.

Osuna, C. (2012). En torno a la educación intercultural. Una revisión crítica. En Revista de Educación, nº

Revista de Educación (2008). De inmigrantes a minorías: temas y problemas de la multiculturalidad. Nº 345

Tuts, M. (2007). Las lenguas como elementos de cohesión social. Del multilingüismo al desarrollo de habilidades para la comunicación intercultural. En Revista de Educación, 343, 35-54

Vila, I., Esteban, M. y Oller, J. (2010). Identidad nacional, lengua y escuela. En Revista de Educación, 353, 39-65

Gehiago sakontzeko bibliografia

Appel, M. W. (1994). Educación y poder. Barcelona, Paidós, 1994
Bernstein, B. (2001). La estructura del discurso pedagógico. Clases, códigos y control Vol. 4, Morata, Madrid, 2001
Bourdieu, P. y Passeron, J.C., La reproducción, Barcelona, Laia, 1977.
Bowles, S. y Gintis, H., La instrucción escolar en la América capitalista, Madrid, Siglo XXI, 1985.
Freire, P. (1997). A la sombra de este árbol. Barcelona. El Roure.
Luciak, M. (2004). Documenting Discrimination and Integration in 15 Member States of the European Union European Monitoring Centre on Racism and Xenophobia (EUMC) . Comunidades Europeas. Luxemburgo
McCarthy, C. (1994). Racismo y curriculum. Madrid. Ediciones Morata.

Aldizkariak

Revista de Educación Social
Pedagogia Social. Revista Interuniversitaria
Revista de Educación
Revista Interuniversitaria de Formación del profesorado
Intercultural Education
Tantak
Uztaro

Web helbideak

www.hezkuntza.net,
www.mec.es,
http://www.iaie.org/

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ALTUNA URDIN, JON
  • IMAZ BENGOECHEA, JOSE IGNACIO
  • MADINABEITIA EZKURRA, ALBA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-18

09:00-11:00 (1)

11:00-13:00 (2)

19-30

09:00-11:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.9 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (1)
  • 3.9 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (2)
  • 3.9 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (3)

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-30

12:00-13:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.9 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (1)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-30

11:00-12:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.9 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (1)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

11:00-13:00 (1)

09:00-11:00 (2)

17-17

11:00-13:00 (3)

09:00-11:00 (4)

18-23

11:00-13:00 (5)

24-29

11:00-13:00 (6)

30-30

11:00-13:00 (7)

09:00-11:00 (8)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.1 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (1)
  • 2.1 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (2)
  • 2.1 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (3)
  • 2.1 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (4)
  • 2.1 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (5)

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-23

10:00-11:00 (1)

24-29

09:00-10:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.1 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (1)

31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-23

10:00-11:00 (1)

24-29

09:00-10:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.1 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (1)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-23

10:00-11:00 (1)

24-29

09:00-10:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.1 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (1)

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-23

10:00-11:00 (1)

24-29

09:00-10:00 (2)

Irakasleak