XSLaren edukia

Hezkuntza eta Gizarte Orientazioa26281

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Gizarte Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26281

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Gelako p.2436

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Irakasgai honek hezkuntza- eta gizarte-interbentzioaren esparruetan orientazio funtzioa garatzeko estrategiak eta tresnak eskaintzen ditu, hala prebentzioaren nola egoera zailei aurre egitearen ikuspuntutik.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

1. Hezkuntza formalean eta ez-formalean orientazio-lanei ekiteko modu desberdinak ulertu planteamendu sistemiko batetik. Gizarte konplexu, global eta kulturaniztunean hezitzaile izateak esan nahi duenaren kontzientzia profesionalaz jabetzea, printzipio, funtzio, egintza eremuak eta erreferentziazko eredu teorikoak identifikatzeko gai izanik.

2. Hezkuntza- eta gizarte-orientazioak hezitzaileei ematen dizkien ebaluazio- eta interbentzio-tresna nagusiak ezagutzea.

3. Pertsonen garapenean erabakiak hartzerako orduan erabiliko diren estrategiei dagokienez kontutan hartu behar da profesionalen autoestimu eta gaitasun soziopertsonalen papera.

4. Pertsonaren eta taldearen garapena sustatzeko proposatzen diren

estrategia psikopedagogikoak aztertzea eta balioestea, arreta berezia

eskainiz mehatxu-, gatazka- eta jazarpen-egoerei aurre egiteko estrategiei

5. Adingabekoekin burutzen den esku-hartzean garapen soziopertsonala eta taldeen parte hartzea sustatzeko esperientziak eta hezkuntza-programak aztertzea eta balioestea, diseinuak eta hobekuntza proposamenak sortzen ikasteko helburuarekin.

6. Hezitzaileek genero-berdintasuneko balioak sustatzean duten rola aztertzea eta balioestea, arreta berezia eskainiz zaurgarritasun- eta bazterketa-egoerei, dela bizi-arrazoiengatik (zahartzea), dela egoeraarrazoiengatik (pobrezia).

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

Edukiak



I. Blokea: Hezkuntza eta Gizarte Orientazioaren esparru kontzeptuala



1. Gaia: ORIENTAZIOAREN EREMUA



2. gaia : EBALUAZIO TRESNAK HEZKUNTZA ETA GIZARTE ORIENTAZIOAN





Bloque II: Hezkuntza eta Gizarte Orientaziorako gaitasunen garapena



3. gaia: Autoestima profesional eta gaitasun soziopertsonalak



3.1. Autoestimua eta gaitasunen garapena

3.2. Harremanen dinamikaren eginkizun hezitzailea:

orientaziorako jarraibideak

3.3. Pertsonen arteko harremanak testuinguru profesionalean



4. gaia: GAITASUN ETA ETIKA PROFESIONALA TALDEEN KUDEAKETAN



4.1. Taldean elkarekintza positiboen experientziak

4.2. Talde lana.

4.3. Diziplina gatazkak: orientabideak





III. Blokea: Orientazioa hezkuntza- eta gizarte-interbentzioko prozesu gisa.

Interbentzio-programak.



5. gaia: ORIENTAZIOA ETA ESKU-HARTZEA





5.1. Lehen mailako prebentzio programak

5.2. Bigarren mailako prebentzio-programak

5.3. Ahul-ahuleko egoeretan daudenentzat programak





6. gaia: BIZITZA OSOAN IKASTEKO PROGRAMAK



6.1. “Bizitza osoan ikastea" zer den mugatzen eta gaitasun funtsezkoenak

6.2. BOI planteamenduen bilakaera eta Orientazioaren rola





MetodologiaToggle Navigation

Ikasgaiak astero bi saio ditu eta horietan denbora eskainiko zaio teoria eta praktikari egunero. Ikasgelan egingo diren praktiketan estrategia eta baliabide psikopedagogikoei buruz jasotako ezagutzak aplikatu beharko dira. Talde lanarekin baliatuz gaur eguneko erronkak aztertuko dira.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 50
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 15
    • Banakako txostena, DILAN... (%): 35

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ohiko deialdia: orientabideak eta uko egitea





Ebaluazioa



Bi ebaluazio-aukera planteatzen dira



1.- Ebaluazio jarraia:

Amaierako proba (notaren % 50: 5 puntu), Banakako Txostena %20 (2), talde-lana %15 (1.5) eta Dilan %15 (1.5)

Jarraia, Dilanik gabe: Talde-lana% 15: 1.5 puntu, Banakako txostena %20 (2) eta Azken froga %65 (5.5)



Amaierako proban gutxi ateratzen denean beste lanak baloratuko dira aprobatzeko baina nota 5 izango da.



2.- Ebaluazio ez-jarraia. Azterketa. Etengabeko ebaluazioa jarraitzen ez duten pertsona guztientzako azterketa edo, edozein arrazoirengatik, uztea erabakitzen dutenentzat. Azterketa teorikoak % 50 balioko du, eta azterketa praktikoak % 50. Proba hau teoriko praktikoa izango da eta nota, zati teorikorako erdia eta praktikarako beste erdia kalkulatuz jarriko da. Bi atalak gainditu beharko dira.



OHARRA: azken probak ezin badira aurrez aurre egin, izaera praktiko-teorikoa duen amaierako proba bat egingo da. Azterketa adierazitako egunean egelan zintzilikatuko da eta posta elketronikoz irakasleari bidali beharko dio ikasleak ezarritako denboran. Horrez gain, proba horren ahozko defentsa eskatuko zaio ikasleari. Etengabeko ebaluaziorako gainerako lanak, presentzialtasuna eteten bada, mantenduko dira eta egela eta posta elektronikoaren bidez entregatuko du ikasleak. Baita banakako lanetan eta taldeka lan horien defentsa ahoz osatu ahal izango da.



Nolanahi ere, azken ebaluazioa egiteko eskubidea izango da, kontuan hartu gabe etengabeko ebaluazioa.



Deialdiari uko egiteari buruzko 12.2 artikuluari jarraiki, "ebaluazio jarraiaren kasuan, amaierako probaren pisua irakasgaiaren kalifikazioaren % 40tik gorakoa bada, nahikoa izango da amaierako proba horretara ez aurkeztea irakasgaiaren amaierako kalifikazioa aurkeztu gabe izateko.

Azken probaren pisua Irakasgaiaren % 40 edo gutxiago bada, ikasleek uko egin ahal izango diote deialdiari, irakasgaiaren irakaskuntza-aldia amaitu baino hilabete lehenago. Uko egite hori idatziz aurkeztu beharko da irakasgaiaren irakasle arduradunari.



"Etika akademikoari buruzko protokoloaren arabera", lanen eta azterketen kasuan, iruzurrak, kopiak eta plagioak ikasgaia ez gainditu eta diziplina-espedientea irekitzea ekar dezakete.



AZTERKETA egin bitartean iruzurra, kopia edo plagioa detektatuz gero, irakasleak

Ikasleari jakinaraziko dio ariketaren kalifikazioa ez gainditua dela (0.0)



LAN AKADEMIKOEN ZUZENKETA: Lan akademiko baten zuzenketan agerian geratzen bada lan horren emaitzarako garrantzitsua den iruzurrezko praktika bat egin dela, lan hori ez gainditu batekin kalifikatu ahal izango da.



"Lehen deskribatutako iruzurrezko jokabideak egiteak honako ondorio hauek eragingo dizkie egileei eta, hala badagokio, beharrezko laguntzaileei:



- Kalifikazioaren ondorioak: ez gainditua kalifikazioa eta 0.0 zenbakizko kalifikazioa ekarriko ditu.



- Diziplina-espedientea irekitzeko aukera







Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Azterketa teoriko-praktikoa %100. Kasu praktikoak eta galdera teorikoak. Biak gainditzea ezinbestekoa da.



OHARRA: azken probak ezin badira aurrez aurre egin, izaera praktiko-teorikoa duen amaierako proba bat egingo da. Azterketa adierazitako egunean egelan zintzilikatuko da eta posta elketronikoz irakasleari bidali beharko dio ikasleak ezarritako denboran. Horrez gain, proba horren ahozko defentsa eskatuko zaio ikasleari. Etengabeko ebaluaziorako gainerako lanak, presentzialtasuna eteten bada, mantenduko dira eta egela eta posta elektronikoaren bidez entregatuko du ikasleak. Baita banakako lanetan eta taldeka lan horien defentsa ahoz osatu ahal izango da.



Nolanahi ere, azken ebaluazioa egiteko eskubidea izango da, kontuan hartu gabe etengabeko ebaluazioa.



Deialdiari uko egiteari buruzko 12.2 artikuluari jarraiki, "ebaluazio jarraiaren kasuan, amaierako probaren pisua irakasgaiaren kalifikazioaren % 40tik gorakoa bada, nahikoa izango da amaierako proba horretara ez aurkeztea irakasgaiaren amaierako kalifikazioa aurkeztu gabe izateko.

Azken probaren pisua Irakasgaiaren % 40 edo gutxiago bada, ikasleek uko egin ahal izango diote deialdiari, irakasgaiaren irakaskuntza-aldia amaitu baino hilabete lehenago. Uko egite hori idatziz aurkeztu beharko da irakasgaiaren irakasle arduradunari.



"Etika akademikoari buruzko protokoloaren arabera", lanen eta azterketen kasuan, iruzurrak, kopiak eta plagioak ikasgaia ez gainditu eta diziplina-espedientea irekitzea ekar dezakete.



AZTERKETA egin bitartean iruzurra, kopia edo plagioa detektatuz gero, irakasleak

Ikasleari jakinaraziko dio ariketaren kalifikazioa ez gainditua dela (0.0)



LAN AKADEMIKOEN ZUZENKETA: Lan akademiko baten zuzenketan agerian geratzen bada lan horren emaitzarako garrantzitsua den iruzurrezko praktika bat egin dela, lan hori ez gainditu batekin kalifikatu ahal izango da.



"Lehen deskribatutako iruzurrezko jokabideak egiteak honako ondorio hauek eragingo dizkie egileei eta, hala badagokio, beharrezko laguntzaileei:



- Kalifikazioaren ondorioak: ez gainditua kalifikazioa eta 0.0 zenbakizko kalifikazioa ekarriko ditu.



- Diziplina-espedientea irekitzeko aukera

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

DE LA CABA, M.A (2014).Hezkuntza eta Gizarte Orientazioa. Campus Virtual: OCW http://ocw.ehu.es/course/view.php?id=262

http://ocw.ehu.es/course/search.php?search=Orientacion+Educativa+y+Social

Web orrialde profesionala (material osagarriak): www.educaciónsocialyciudadana.com

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

COSTA, M y LOPEZ, E (1991). Manual del Educador Social. Dirección General de Protección Jurídica del Menor





DE LA CABA (2000) Hezkuntza Sozioafektiboa. Campus Virtual



DE LA CABA, M. A.(2013). Orientación Educativa y Social. Campus Virtual-OCW- EHU/UPV Universidad del País Vasco 2255-2316- http://ocw.ehu.es/course/view.php?id=262

http://ocw.ehu.es/course/search.php?search=Orientacion+Educativa+y+Social









Gehiago sakontzeko bibliografia

BARRERO GONZÁLEZ, N. (2007). Manual para el diseño y evaluación de programas de orientación educativ

MARTÍNEZ CLARES, P. (2002). La orientación pedagógica: modelos y estrategias de intervención. Madrid: EOS.

RIART VENDRELL, J.(coord.)(2006). Manual de Tutoría y Orientación en la
diversidad. Madrid: Pirámide

Aldizkariak

Revista Española de Orientación y Psicopedagogía

Revista de Educación

Cuadernos de Pedagogía

Web helbideak

Educación social y ciudadana
www.educacionsocialyciudadana.com

EhuBiblioteka
https://www.ehu.eus/es/web/biblioteka

Biblioteca de Educación
Ministerio de Educación
https://www.educacionyfp.gob.es/biblioteca-central/inicio.html
Contiene acceso a revistas

RES.
Revista de Educación Social
https://eduso.net/res/

Biblioteca de Educación
Universidad de Leon
https://bibliotecas.unileon.es/educacion/recursos-web-sobre-educacion-social/

Pantallas Amigas
Por un uso seguro y saludable de internet, redes sociales, móviles y videojuegos por una ciudadanía digital responsable
https://www.pantallasamigas.net/

CiberBullying
Ciberacoso escolar-Acoso en redes sociales
https://www.ciberbullying.com/cyberbullying/

CiberIntocables
https://ciberintocables.com/acoso-universidades-espanolas/
https://socialmediaeninvestigacion.com/

Orientacion Educativa. Ministerio de Educación. Instituto de Tecnologias Educativas
http://ntic.educacion.es/w3/recursos2/orientacion/

Orientación y Educación Social
beltranorientacion.blogspot.com.es

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • AZPILLAGA LARREA, VERONICA
  • BERASTEGUI MARTINEZ, YON
  • VAN DER WORP , KARIN

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-3

09:00-11:00 (1)

11:00-13:00 (2)

4-15

11:00-13:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.6-1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
  • 0.6-1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)
  • 0.6-1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (3)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-15

09:00-11:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.6-1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-3

11:00-13:00 (1)

09:00-11:00 (2)

4-15

09:00-11:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.10 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (1)
  • 3.10 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (2)
  • 3.10 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (3)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-15

11:00-13:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.10 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (1)

32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-3

09:00-11:00 (1)

11:00-13:00 (2)

4-15

11:00-13:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.11 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (1)
  • 3.11 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (2)
  • 3.11 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (3)

32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-15

09:00-11:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.11 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (1)