XSLaren edukia

Gizarteratze eta Baztertze Prozesuak26283

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Gizarte Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26283

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Gelako p.2436

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Gizarteratze eta Baztertze Prozesuak ikasgaia Gizarte Hezkuntza eta Pedagogia Graduko bigarren urtean ematen da, “Hezkuntza Prozesuen Oinarriko” moduluaren barruan. Gai honek, gaur egungo Ongizate Estatuaren eta eraldaketa ekonomikoek eragindako egoera berri honetan, desberdintasun sozialak hartu duen bideaz hausnartuko du. Besteak beste, hezkuntza prozesu ezberdinak (bai formalak zein ez formalak) zein giza eraldaketak landuko dira.



Maila teoriko zein metodologikoan, bazterketa eta gizarteratzea, desberdintasuna, pobrezia, marjinazioa, .. kontzeptuetan sakonduko da. Gaur egun ematen dauden gizarte-bazterketa prozesuak aztertuko dira, besteak beste ondorengo mailei dagozkien estrategietan oinarrituko dira: politika, generoa eta gizarte-hezkuntzari dagozkionak.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Gaitasunak



1.Ongizate Estatuaren oinarriak osatzen dituzten oinarri kontzeptualak identifikatzea.

2.Ongizate Gizarte kapitalistetan dauden Ongizate Eredu desberdinak bereiztea.

3.Gizarte kapitalista aurreratuetako ongizate estatu zein eraldaketa ekonomikoekin (berregituraketa ekonomikoa eta globalizazioa) erlazioa duen desberdintasun sozialak (polarizazio eta dualismo) hartzen dituen forma berriak identifikatzea.

4.Desberdintasun soziala, pobrezia, marjinazioa eta gizarte bazterketa kontzeptuak bereiztea.

5.Bizi-ziklo eta arrisku egoera sozialen araberako gizarte bazterketaren ibilbideak ezagutzea.

6.Gizarteratzera zuzenduak dauden, eta batibat hezkuntza izaera duten, proposamen eta politika jardunbide egokiak idetifikatu eta desbribatzea.



Ikaskuntza emaitzak



Ikaskuntza prozesuaren bukaeran ikaslea gai izango da:

-Jorratu diren esparru ezberdinak kontutan izanik, ikasgaian landutako ikasgai teoriko praktiko ezberdinak , lan ezberdinen bidez barneratzeko. Lan hauetan kontutan izango da irizpide etiko eta lan-deontologia, genero ikuspegia eta jarrera kritiko eta erreflexiboa.

-Gizarteratze eta baztertze programa ezberdinak analizatu eta ebaluatzea.

-Ikasgaiaren edukiez nahiz landutako jardunez dossier kritikoa aurkeztea.

-Laneko dokumentuak idazteko gai izatea, hainbat testuingururi buruzkoak eta askotariko irakurleei egokituak.





Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Berregituraketa ekonomikoa, globalizazioa eta ongizate-estatua.

2.Desberdintasun soziala: kontzeptua, eremuak eta motak.

3.Pobrezia, marjinazioa, gizarteratzea eta bazterketa: kontzeptua eta diferentziak.

4.Gizarteratze ta bazterketari hurbilketa teorikoak.

5.Baztertutako taldeen gizarteratze politikak.

MetodologiaToggle Navigation

Eduki teoriko-praktikoak ondorengo jardueren bitartez zehaztuz joango dira:



1. Eskola teorikoak: gai bakoitzari dagokion oinarrizko ezagutza teorikoetara zuzendua dago. Saio hauetan, eskola praktikoei ere begiratuko diegu, hauen helburuak definitu eta lan prozedurak argituz.

2. Eskola praktikoak: oinarrizko ezagutza teorikoak osatuko dituzte, konpetentzi teknikoagoak garatuz.

3. Seminarioak: ikasgaiarekin bat datozen profesionalekin espazioa konpartitzeko tokia izango da. Bertan landutako gai teorikoak errealitate praktikoan nola isaltzen diren ikusiko dugu.



Klaseko azalpen teorikoak zein banakako irakurketak, kasu eta egoeren analisiekin osatuko dira. Taldeko lana, egoera-arazoen analisiarentzako tresna garrantzitsua da. Gelako eztabaida banakako lanean ere oinarritzen da. Hau dela eta, asteko ekintza eta praktikak talde lanetik banakako lanera aldatuz joango dira, guztia klase amaieran aurkeztuko den dossier teoriko zein praktikoaren oinarri izango delarik.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 25
    • Banakako lanak (%): 20
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 40
    • AIM (%): 15

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluazio mistoa da irakasgaian erabiliko dena (ikus Kudeaketa Araudia - 43.artikulua: ebaluatzeko metodoak). Irakasgaiaren funtsezko ardatza lanaren prozesuak eta lanaren emaitzak osatzen dutenez, biak (prozesua zein emaitza) hartuko dira aintzakotzat.



Azken nota ondorengo atalez osatua egongo da:

-Atal teorikoari dagokion lana (40%)

-Praktika txostena (25%)

-Banakako proba (20%)

-DILAN (15%)



DILAN

Modulua osatzen duten beste ikasgaiekin batera, ikasleak Moduluko Diziplinarteko Lana (DILAN) egin beharko du. Hau egitea ezinbesteko baldintza izango da ikasgaiaren nota eskuratu ahal izateko. DILAN lanari azken notaren %15ko portzentajea dagokio.

Ikasleren batek, justifikaturiko arrazoiak medio, ezingo balu lan hau egin, moduluko koordinatzailearengana jo beharko du eta honek adieraziko dion prozedura jarraitu.

Azken froga eskatzen duten ikasleek, 3 ikasgai edo gehiagotan matrikulaturik daudenek eta 3 irakasgai baino gehiagotan azken froga eskatzen duten kasuetan, EZ dute DILANa egin beharrik.



DEIALDIARI UKO EGITEKO BALDINTZAK

Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 18 astekoa urteko irakasgaienean, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita. Irakasgaiaren irakaskuntza gidan epe luzeagoa ezarri ahal izango da.



12.2.- artikulua.- Deialdiari uko egitea

2.- Etengabeko ebaluazioaren kasuan, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren % 40 baino handiagoa, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa > izan dadin. Aldiz, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren % 40a edo hori baino txikiagoa, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.





AZKEN PROBA

Ikasleari, justifikatutako arrazoiengatik ezin bazaio egin etengabeko ebaluazioa, bukaerako proba bakarra egingo zaio, irakasgaiko jakintzak eta gaitasunak bereganatu dituela egiazta dezan. Proba horrek irakasgaiko notaren %100 balioko du. Moduluko Koordinatzaileak adieraziko dio egoera horretan dagoen ikasleari zein den jarraitu behar duen prozedura.

Azken proba ondorengo atalez osatua dago:

-Atal teorikoari dagokion lana: banakako lan teorikoa. Lanaren nondik-norakoak irakaslearekin adostuko dira.

-Praktika txostena : eGelan azaldutako praktikak.

-Azterketa : galdera irekiak.

Idatzizko froga ez egiteak, deialdiari uko egitea suposatuko du eta Ez Agertua bezala azalduko da.

Azken froga eskatzen duten ikasleek, 3 ikasgai edo gehiagotan matrikulaturik daudenek eta 3 irakasgai baino gehiagotan azken froga eskatzen duten kasuetan, EZ dute DILANa egin beharrik.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ikasleari, justifikatutako arrazoiengatik ezin bazaio egin etengabeko ebaluazioa, bukaerako proba bakarra egingo zaio, irakasgaiko jakintzak eta gaitasunak bereganatu dituela egiazta dezan. Proba horrek irakasgaiko notaren %100 balioko du. Moduluko Koordinatzaileak adieraziko dio egoera horretan dagoen ikasleari zein den jarraitu behar duen prozedura.



Azken proba ondorengo atalez osatua dago:

-Atal teorikoari dagokion lana: banakako lan teorikoa. Lanaren nondik-norakoak irakaslearekin adostuko dira.

-Praktika txostena : e-Gelan azaldutako praktikak.

-Azterketa : galdera irekiak.



Idatzizko froga ez egiteak, deialdiari uko egitea suposatuko du eta Ez Agertua bezala azalduko da.

Azken froga eskatzen duten ikasleek, 3 ikasgai edo gehiagotan matrikulaturik daudenek eta 3 irakasgai baino gehiagotan azken froga eskatzen duten kasuetan, EZ dute DILANa egin beharrik.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Ikasgaiako e-Gelan dauden eduki, testu eta praktikak

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Castel, R. (1997). La metamorfosis de la cuestión social. Una crónica del salariado. Barcelona: Paidós.

Esping-Andersen, G. (2000). Fundamentos sociales de las economías postindustriales. Barcelona: Ariel.

López-Aranguren, E. (2005). Problemas sociales. desigualdad, pobreza, exclusión social. Madrid: Biblioteca Nueva.

Karsz, S. (coord..) (2004). La exclusión: bordeando sus fronteras. Barcelona: Gedisa.

Maruani, M.; Rogerat, C.;, Torns, T. (dirs.) (2000). Las nuevas fronteras de la desigualdad. Hombres ymujeres en el mercado de trabajo. Barcelona: Icaria.

Narayan, D., Patel, R., Schaff, K., Rademacher, A. y Koch-Schulte, S. (2000). La voz de los pobres. ¿Hay alguien que nos escuche?. Madrid: Mundi-Prensa.

Sartu (2010). Pobrezia, bazterketa eta gizarteratzea eta ahulezia. En: Tendencias sociales e inclusión social/ Joerasozialaak eta gizarteratzea(pp.23-34). Zarauz: Sartu.

Tezanos, J.F. (2005). Éxodo internacional y exclusión social. En Tezanos, J.F. (ed.): Tendencias en exclusión social y políticas de solidaridad (pp.277-306). Madrid: Sistema.

Tezanos, J.F.(2009). Las generaciones perdidas. Tendencias de precarización laboral y exclusión social en los jóvenes. En Tezanos, J.F. (ed.): Juventud y exclusión social. Décimo foro sobre tendencias sociales (pp.23-49). Madrid: Sistema.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Brunet Icart, I.; Valls Fonayet, F.; Belzunegui Eraso, A.(2008). Pobreza, exclusión social y género. Sistema, 207, pp.69-85.
Herrera, M.; Castón, P. (2003). Las políticas sociales en las sociedades complejas. Barcelona: Ariel.
Kale Gorrian (2011). KALE GORRIAN Estudio sobre la situación de las personas sin hogar en DONOSTIA – SAN SEBASTIÁN. Donostia: SIIS Centro de Documentación y Estudios de la Fundación Eguia-Careaga.
Moreno, G. (2009). Gizarte-zaurgarritasun istorioak: ezegonkortasunaren egunerokotasuna. Uztaro 72, 99-110.
Rodríguez Cabrero, G. (2004). El estado del bienestar en España: debates, desarrollo y retos. Madrid: Editorial Fundamentos.
Sánchez Morales, M.R. (1999). La población "sin techo" en España: un caso extremo de exclusión social. Madrid: Editorial Sistema.
Tezanos, J.F. (2001). La sociedad dividida. Estructuras de clases y desigualdades en las sociedades tecnológicas. Madrid: Biblioteca Nueva.
Tortosa, J. M. (coord.). Pobreza y perspectiva de género. Barcelona: Icaria.

Aldizkariak

Ekonomiaz
Gizarteratuz
JAKIN
REIS
Revista de Educación
Revista del Ministerio de Asuntos Sociales y Trabajo
Revista Española del Tercer Sector
Revista REICE
Revista Sistema
Revista Temas
UZTARO
Zerbitzuan

Web helbideak

www.ase.es
www.eustat.es
www.ine.es
www.fundacionluisvives.org
http://www.siis.net/es/
http://ec.europa.eu/eurostat

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ALTUNA URDIN, JON
  • IMAZ BENGOECHEA, JOSE IGNACIO
  • MADINABEITIA EZKURRA, ALBA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-3

11:00-13:00 (1)

09:00-11:00 (2)

4-15

11:00-13:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.6-1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
  • 0.6-1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)
  • 0.6-1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (3)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-15

09:00-11:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.6-1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-3

09:00-11:00 (1)

11:00-13:00 (2)

4-15

11:00-13:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.10 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (1)
  • 3.10 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (2)
  • 3.10 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (3)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-15

09:00-11:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.10 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (1)

32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-3

11:00-13:00 (1)

09:00-11:00 (2)

4-15

11:00-13:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.11 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (1)
  • 3.11 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (2)
  • 3.11 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (3)

32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-15

09:00-11:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.11 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (1)