XSLaren edukia

Ikerketa Proiektua26267

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Gizarte Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26267

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Mintegia1218
Gelako p.1218

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Ikerketa proiektu bat garatzeko gai izango gara ikasgaiaren bukaeran. Hezkuntza arloan ikerketa on bat egiteko pausuak eta baldintzak zehaztu eta landuko dira.



Ikasgai honekin ikasleak beste moduloetan ikusitako oinarri teorikoetan sakonduko du (VI. modulua, Gizarte eta Hezkuntza Ikerketa, Gizarte eta Hezkuntza Programa eta Zerbitzuen Ebaluazioa), eta erabiltzeko gaitasuna garatuko du, ikerkuntza proiektu bat garatzeko Gizarte Hezkuntza arloan.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

1. Ikerkuntza-Proiektuaren erabilgarritasuna eta honen zentzua aitortzea.

2. Ikerkuntza-proiektuko jarduera desberdinak funts teoriko-praktikoarekin garatzea:

a. arazoa planteatzea,

b. gaia aukeratzea iturri desberdinak erabiliz,

c. literatura zientifikoa ikuskatzea,

d. helburuak zehaztea, hipotesiak egitea, diseinua, parte-hartzaileak, bilketa-tresnak eta datu-analisia,

e. ikerketa pilotua egitea,

f. aukeratu kronograma lantzea, baliabideak aurreikusi,

g. kalitate-irizpideak definitzea.

3. Ikerkuntza proiektua idaztea.

4. Proiektuaren espezifikoak diren ezaugarri erlazionatuak metodologia desberdinekin parekatzea.

5. Ikerkuntza-Proiektuak balioesteko kalitate-irizpideak erabiltzea.

6. Ikasgelan kalitate-irizpideetara ados egindako proiektuak klasean ebaluatzea.

7. Poster bat berezko proiektuaren funtsezko elementuak irudikatzen diren tokian lantzea.

8. Ikerkuntza Proiektuko lantzean, geroagoko uneetan bezala horrela, kontuan izateko iritzi etiko batzuk klasean eztabaidatzea: egitea| eta Ikerkuntzaren zabaltzea



Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. GAIA- Ikerkuntzaren prozesua

1.1. Prozesuaren momentu ezberdinak

1.2. Prozesua eta metodologia ezberdinak

1.3. Alderdi etikoak



2. GAIA- Ikerkuntza proiektua

2.1. Kontzeptua

2.2. Ikuspegi metodologikoa

2.3. Proiektuaren jarduerak

2.4. Kalitatezko irizpideak

2.5. Alderdi etikoak



3. GAIA – Ikerkuntza diseinuak

3.1. Ikerketa diseinu esperimentalak

3.2. Ikerketa diseinu ez esperimentalak

3.3. Ikerketa diseinu kualitatiboak



4. GAIA – Datuak jasotzeko teknika kuantitatiboak eta datu kuantitatiboen analisia

4.1. Datu kuantitatiboak jasotzeko Teknikak eta Tresnak

4.2. Datu kuantitatiboen analisirako Teknika eta Tresnak



5. GAIA - Datuak jasotzeko teknika kualitatiboak eta datu kualitatiboen analisia

5.1. Datu kualitatiboak jasotzeko Teknikak eta Tresnak

5.2. Datu kualitatiboen analisirako Teknika eta Tresnak



6. GAIA – ikerkuntzaren informea

6.1. Informearen atalak

6.2. Audientziak







MetodologiaToggle Navigation

Klase presentzialak - teoriko praktikoak. (60 ordu; 15 aste, 4 ordu astero).

- Eduki tematikoen gaineko erakusketa magistralak.

- Eztabaidak eta bateratze-lanak.

- Irakasgaiaren edukiekiko indibidualak eta talde lan erlazionatuak.



Klase ez presentzialak. (90 ordu)

- Alderdi teoriko-praktikoaren gainean proposatutako jardueren lanketa

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 15
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 20
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 15
    • GIZARTE HEZKUNTZARAKO INTERESA DUEN PROIEKTU BATEN ELABORAZIOA (%): 50

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

ETENGABEKO EBALUAKETA. Asistentzia derrigorrezkoa da (gutxienez %80).

Taldeko ebaluazioa

• Ikerketa proiektua: egitura, osotasuna eta koherentzia, tresnak, bibliografía… %50

• Posterra: adierazpenaren kalitatea, proiektuarekin koherentzia, estetika, sormena… %15

• Ikerketa proiektuaren aurkezpena: antolaketa, estilua, gaiaren ulermena, dinamizazioa, taldearen lana… %15

Banakako ebaluazioa

• Gelako praktikak eta partehartzea: kalitatea, hausnarketak… %20



Ikasleak deialdiari uko egiteko aukera izango du. Horretarako eskaria irakasgaiko irakasleari egin beharko dio idatzi bidez eta azterketetarako zehaztutako garai ofiziala hasi baino gutxienez bi aste lehenago.



BUKAERAKO EBALUAKETA.

Justifikatutako arrazoiengatik etengabeko ebaluazioan parte hartzen ez duen ikasleak, ikerketa proeiktu bat garatuko du eta ahozko aurkezpena egingo du; notaren %50 balioko du.

Bestalde, bukaerako proba egingo du, irakasgaiko jakintzak eta gaitasunak bereganatu dituela egiazta dezan. Proba horrek irakasgaiko notaren %50 balioko du.

Koordinatzaileak adieraziko dio egoera berezian dagoen ikasleari zein den bukaerako froga eskatzeko jarraitu behar duen prozedura.







Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Irakasgaiaren ebaluazioa ezohiko deialdian amaierako ebaluazio-sistemaren bidez egingo da.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasleak egindako materiala eta garapen profesionalarekin eta praktika soziohezitzailearekin lotutako ikerketa-proiektuak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

1. American Psychological Association. (2010). Manual de Publicaciones de la APA. Editorial El Manual Moderno.

2. Barbour, R. (2013). Los grupos de discusión en Investigación Cualitativa. Madrid: Morata.

3. Bisquerra, R. (2004). Métodología de la investigación educativa. Madrid: La Muralla.

4. Blaxter, L., Hughes C., y Tight, M. (2000). Cómo se hace una investigación. Barcelona: Gedisa.

5. Cabero, J. e Infante, A. (2014). Empleo del método Delphi y su empleo en la investigación en comunicación y educación. Edutec, 48, 1-16.

6. Colás, P. y Buendía, L. (1995). Investigación educativa. Sevilla: Alfar.

7. Buendía L., Colás, P. y Hernández, F. (2003). Métodos de Investigación en Psicopedagogía. Madrid: McGraw Hill

8. Cea D’Ancona M.A. (1996). Metodología cuantitativa. Estrategias y técnicas de investigación social. Madrid: Síntesis.

9. Denzin, N. K. y Lincoln Y. S. (Coords) (2012). Manual de Investigación cualitativa (Vol I). Barcelona: Gedisa.

10. Gibbs, G.(2012). El análisis de datos cualitativos en Investigación Cualitativa. Madrid: Morata.

11. Gorostiaga, A. y Balluerka, N. (2007). Ikerketa metodoak eta diseinuak psikologian. Donostia: Erein.

12. Hernández, F., Fuentes, P., Iglesias, E., y Serrano F. J. (1995). Introducción al proceso de investigación en educación. Murcia: DM.

13. Icart, M. T, Fuentelsaz C. y Pulpón A. (2001). Elaboración y presentación de un proyecto de investigación y una tesina. Barcelona: Edicions Universitat de Barcelona.

14. Losada, J. L. y López-Feal, R. (2003). Métodos de Investigación en Ciencias Humanas y Sociales. Madrid: Thomson.

15. Lukas, J.F. y Santiago, K. (2009). Evaluación educativa. Madrid: Alianza.

16. Lukas, J. F., Santiago, C., Oihartzabal, L., Pikabea, I., Forner, A., y Latorre, A. (2000). Hezkuntza Ikerkuntzarako Hiztegia. Donostia: Erein.

17. McMillan, J. H. y Schumacher, S. (2011) Investigación Educativa. 5ª Edición. Madrid: Pearson. (597-609).

18. Mesonero de Miguel, M. (2005). Ikerketa-proiektuak lantzeko teknikak. Bilbo: Udako Euskal Unibertsitatea.

19. Nieto, S. (dir) (2012). Principios, métodos y técnicas esenciales para la investigación educativa. Madrida: Dykinson.

20. Pérez-Serrano, G. (1994). Investigación cualitativa. Retos e interrogantes. I Métodos. Madrid: La Muralla

21. Pérez-Serrano, G. (1994). Investigación cualitativa. Retos e interrogantes. II Técnicas y análisis de datos. Madrid: Muralla.

22. Pérez-Serrano, G. (1999). Elaboración de Proyectos Sociales. Casos prácticos. Madrid: Narcea

23. Pérez-Serrano G. (2000). Modelos de Investigación cualitativa en Educación Social y Animación Sociocultural: Aplicaciones prácticas. Madrid: Narcea.

24. Rodriguez, G., Gil, J., y García E. (1996). Metodología de la investigación cualitativa. Málaga: Aljibe.

25. Ruiz Olabuénaga, J. I., Aristegui, I., y Melgosa , L. (2002). Cómo elaborar un proyecto de investigación social. Cuadernos monográficos del ICE. Bilbao: Universidad de Deusto.

26. Sandín, M. P. (2003). Investigación cualitativa en Educación. Fundamentos y tradiciones. Madrid: McGraw Hill.

27. Santiago, K. y Lukas, J. F. (2004). Ikerkuntza-proiektua. Tantak, 31, 45-67.

28. Tojar, J. C. (2001). Planificar la investigación educativa: una propuesta integrada. Buenos Aires: Fundec.

29. Torre, J., Del Rincón, D., y Arnal, J. (1996). Bases metodológicas de la investigación educativa. Barcelona : GR92.

30. Valles, M. S. (1997). Técnicas cualitativas de investigación social. Reflexión metodológica y práctica profesional. Madrid: Síntesis.

Gehiago sakontzeko bibliografia

No se citan. Los textos básicos, en global, representan el nivel de profundización requerido en una asignatura optativa de 4º curso.

Aldizkariak

• American Educational Research Journal
• Bordón
• British Educational Research Journal
• Educación Social. Revista de intervención socioeducativa.
• Infancia y Aprendizaje
• International Journal of Educational Research
• Qualitative Inquiry
• REDIE (Revista Electrónica De Investigación Educativa). http://redie.ens.uabc.mx/
• RELIEVE (Revista Electrónica de Investigación y Evaluación Educativa) http://www.uca.es/RELIEVE/
• Review of Educational Research.
• Revista de Educación
• Revista de Educación Social
• Revista de Investigación Educativa
• Tantak.

Web helbideak

• APA (araudia): www.apastyle.org
• AERA: American Educational Research Association. http://aera.net
• AIDIPE: Asociación Interuniversitaria de Investigación Pedagógica. http://www.uv.es/aidipe/
• CIDE: Centro de Investigación y Documentación Educativa del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte. http://www.mec.es/cide/
• CINDOC (Centro de Información y Documentación Científica). http://www.cindoc.csic.es/
• EERA. European Educational Research Association.http://www.eera.ac.uk
• ERIC. Educational Resources lnformation Center. http://www.ed.gov/EdRes/EdFed/ERIC.html
• INCE. Instituto Nacional de Calidad y Evaluación. http://www.ince.see.mec.es
• IVEI/ISEI: Instituto Vasco de Evaluación e Investigación Educativa. http://www.isei.euskalnet.net
• REBIUN. Red de Bibliotecas Universitarias Españolas. http://www.csic.es/cbic/webuni.htm
• REDINET. Bases de datos de información educativa sobre investigación, innovación y recursos didácticos. http://www.redined.mec.es/
• REDUC. Base de Datos de la Red Iberoamericana de Información y Documentación en Educación. http://www.reduc.cl/
• TESEO. Base de datos de tesis doctorales españolas. https://www.educacion.gob.es/teseo

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • AZPILLAGA LARREA, VERONICA
  • BERASTEGUI MARTINEZ, YON
  • VAN DER WORP , KARIN

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-3

09:00-13:00 (1)

4-15

09:00-11:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
  • 0.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-15

11:00-12:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-15

12:00-13:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-3

09:00-13:00 (1)

4-15

09:00-11:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.9 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (1)
  • 3.9 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (2)

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-15

12:00-13:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.9 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (1)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-15

11:00-12:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.9 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (1)