XSLaren edukia

Gizarte Zerbitzu Espezializatuak25939

Ikastegia
Lan Harreman eta Gizarte Langintza Fakultatea. Arabako Atala
Titulazioa
Gizarte Langintzako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
25939

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4567.5
Gelako p.1522.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Irakasgai honek gizarte zerbitzu espezializatuak aztertzen ditu, Euskal Autonomi Erkidegoko zerbitzuetatik habiatuz, ondoren, arreta sektorialeko zerbitzu nagusiak jorratzeko. Horrek, eskumenak, planak eta programak zehaztea suposatuko du. Era berean, zerbitzu sektorial nagusiak ezagutu nahi ditu, hala nola, familiei, adineko pertsonei, bazterketa soziala pairatzeko arriskuan dauden pertsonei ala ezgaituak daudenei arreta eskaintzen dieten zerbitzuak. Halaber, gutxiengo etnikoekin, etorkinekin, menpekotasunak jasaten dituztenekin ala presoekin lan egiten duten zerbitzu espezializatuak sakonduko dira.



Irakasgai hau "Gizarte langintzaren testuinguru instituzionala" izenburua duen Moduluan kokatzen da.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

1. Gizarte zerbitzu espezializatuetako erabiltzaileen talde nagusiak identifikatzea baita ere behar, arazo ala erantzun mota ezberdinak. Era berean, gizarte anitz batean, esku hartze profesionalerako eremuak identifikatzea.

2. Maila autonomikoan, gizarte zerbitzuen objetu, jarduera-mekanismo eta probisio-moduak ezagutzea eta ulertzea, bere egitura orokorra, antolaketa eta zerbitzu zein laguntza nagusiak aztertuz, ikuspegi konparatibo batean.

3. Baliabide sozialak identifikatzea eta legedia ezagutzea, esku hartze sozialerako oinarrizko tresnak baitira. Horren bidez, hausnarkate kritikoa sustatu nahi da eta, bide batez, ahalbidetuko du erakunde publikoen, hirugarren sektoreko elkarteen eta enpresen antolaketa, kudeaketa, zuzendaritza eta koordinaketa hobetzeko estrategiak osatzea.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. EAEko gizarte zerbitzu espezializatuak.



2. EAEko arreta sektorialerako zerbitzu nagusiak: eskumenak, planak eta programak.



3. Gizarte zerbitzu sektorialak 1: familiei, adineko pertsonei, bazterketa soziala pairatzeko arriskuan dauden pertsonei ala ezgaituei arreta eskaintzen dieten zerbitzuak.



4. Gizarte zerbitzu espezializatuak 2: gutxiengo etnikoekin, etorkinekin, menpekotasunak jasaten dituztenekin ala presoekin lan egiten duten zerbitzu espezializatuak.

MetodologiaToggle Navigation

Klase magistralak. Ikasgaia ikuspuntu teoriko batetik landuko da: oinarrizko konzeptuak, argibide teorikoak, prozesu sozialen azalpenak, etabar.



Klase praktikak. Klase magistraletan landutako gaiak modu ezberdinez sakonduko dira: irakurgaiak, taldeko eztabaidak, ariketak, etabar. Zenbait kasutan, praktikak irakasleari entregatuko dira. Kasu hauetan, ikasleek aldez aurretik jakingo dute (bai zeregina, bai epea).

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 60
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 40

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

EBALUAKETA JARRAIKIA:



- amaierako notaren %60a = idatzizko azterketa.

- amaierako notaren %40a = taldezkako lana.

Ezinbestekoa izango da azterketa eta taldezkako lana gainditzea irakasgaia gainditu ahal izateko.



AMAIERAKO EBALUAKETA:



- Amaierako ebaluaketaren kasuan, ebaluatu beharreko edukiak eta ehunekoak berdinak izango dira, izan ezik atal praktikoa banakako lan batean oinarrituko delarik. Kasu horretan, idazlana azterketa egunean entregatu beharko da.

- Atal praktikoa gainditu baina ikasgaia bere osotasunean gainditu ez duen ikasleak, amaierako nota gisa edukiko du azterketan lortutako emaitza.



EBALUAKETAN KONTUAN HARTZEKOA:



“Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko eba-luazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 18 astekoa urteko irakasgaienean, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa edo ikastur¬tea hasten denetik kontatzen hasita. Irakasgaiaren irakaskuntza gidan epe luzeagoa ezarri ahal izango da” (8.3. art.).



DEIALDIARI UKO EGITEA:



“Etengabeko ebaluazioaren kasuan: “deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari” (12.2 art).



Azken ebaluazioaren kasuan: “azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea” (12.3 art).

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ohiko deialdian bezalako arau eta jarduerak jarraituko dira.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Aleman. C., Garcia. M., Fundamentos de Bienestar Social. Valencia, Tirant lo Blanch, 1999.

Alonso. J-M., Gonzalo. B., La asistencia social y los servicios sociales en España. Madrid, BOE, Estudios Jurídicos, 2000.

Casado. D., Guillen. E., Manual de servicios sociales. Madrid, CCS, 2001.

Fernandez. T., Ares. A., (coord.), Servicios Sociales: Dirección, gestión y planificación. Madrid, Alianza, 2002.

Gallego. M-J., Gonzalez. M., Aproximación a la Acción Social y a los Servicios Sociales. Huelva, Cuché, 1997.

Garcés. J., (coord.), El derecho y los servicios sociales. Granada, Biblioteca Comares de Ciencia Jurídica, 1997.

Gomez. M., Evaluación de los servicios sociales. Barcelona, Gedisa, 2004.

Grande. I., Marketing de los servicios sociales. Madrid, Sintesis, 2002.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Alemán Bracho, M-C y García Serrano, M. (2008), Los servicios sociales especializados en España. Madrid, Editorial Universitaria Ramón Aceres.
Gutiérrez Resa, A. (2001), "Servicios sociales de ayuda a la familia", Revista de Educación, nº325, pp.161-180.
Rodríguez Rodríguez, P. (2007), "El sistema de servicios sociales español y las necesidades derivadas de la atención a la dependencia", Documentos de Trabajo (Laboratorio Alternativas), nº87.
Ariño García, A., Martín Cote, C., Nicolás Lizama, M. y Villar Pascual, C. (2009), "Acogida municipal desde un servicio municipal especializado en inmigración", Servicios sociales y política social, nº85, pp.43-64.
Gallardo Fernández, M. (2011), "Servicios sociales especializados", en Cordero Martín, M.G., Cordero Ramos, N. y Fernández Martín, M.I. (coord.), El mosaico de la intervención social, pp.229-254.
Porras Muñoz, M. y Castellanos Delgado, J-L. (2002), "Los servicios sociales generales y especializados: su importancia en las políticas de inclusión", en Rodríguez Cabrero, G. y Sotelsek Salem, D. (coord.), Apuntes sobre Bienesta social, pp.193-234.

Aldizkariak

Revista Internacional de Sociología
Revista Española de Investigaciones Sociológicas
Papers. Revista de Sociología
Revista Española de Sociología
Portularia. Revista de Trabajo Social
Cuadernos de Trabajo Social
Documentación Social
Comunitania. Revista Internacional de Trabajo Social y Servicios Sociales
Alternativas. Cuadernos de Trabajo Social
Revista de Servicios Sociales y Política Social
Revista Española del Tercer Sector
Zerbitzuan

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

14:30-15:30 (1)

17:00-19:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA Nº 2 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (1)
  • eAULA Nº 2 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (2)

16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

15:30-16:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA Nº 2 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (1)

46 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

16:30-18:00 (1)

14:30-16:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3. GELA - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (1)
  • eAULA Nº 4 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (2)

46 Gelako p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

17:00-18:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA Nº 4 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (1)

46 Gelako p.-2 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

16:00-17:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA Nº 4 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (1)