XSLaren edukia

Ekoizpenaren Kudeaketa27141

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Ikus-entzunezko Komunikazioko Gradua (Plan berria)
Ikasturtea
2023/24
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
27141

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4669
Gelako p.1421

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

GProdukzioaren kudeaketa Ikus-entzunezko Komunikazioko Graduko laugarren ikasturteko derrigorrezko irakasgaietako bat da. Zuzeneko lotura du hirugarren mailan ematen diren derrigorrezko irakasgaiekin (Errealizazioa I eta Errealizazioa II). Irakasgai horiek ikus-entzunezko proiektuen ekoizpenaren eta errealizazioaren ingurukoak dira, eta, honako hau, sorkuntza eta proiektu modalitateetan gradu amaierako lanak garatzeko laguntza handia izan daiteke.



Irakasgai honetan, zehazki, produkzio-dosier bat egiten eta aurkezten ikasten da, hainbat atalekin: sormena, administrazioa eta ekonomia.



Irakasgai hau ikasteko, ikus-entzunezko errealizazioaren oinarrizko prozesuak, lan-fluxuak eta inplikatutako ekipoak ezagutu behar dira, baita ikus-entzunezko produkzioari lotutako dokumentuak diseinatzeko eta aurkezteko oinarriak ere.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

G001 - Teoria, kontzeptu eta metodologien esanahia eta egokitasuna ezagutzea eta ulertzea ikus-entzunezko komunikazioaren diziplinazko eremuan (inter-a).

G002 - Teoria eta tresna metodologikoak praktikan aplikatzea komunikazio-prozesu eta -testuinguru desberdinetan.

G003 - Ikus-entzunezko komunikazio-problemak ebazteko ikuspegi sortzaile berriak sintetizatzea, garatzea eta aplikatzea.

G004 - Gertaerak, gizarte-prozesuak, testuak eta komunikazio-proiektuak modu kritikoan aztertzea, interpretatzea, azaltzea eta baloratzea.

G006 - Talde-lanaren parte-hartzearekin, kudeaketarekin eta optimizazioarekin lotutako trebetasunak eta trebetasunak garatzea, erabakiak hartzeko eta emaitzak ebaluatzeko irizpide informatuak aplikatuta.

G007 - Ikus-entzunezko komunikazioko eta informazioko edukiak eta prozesuak garatzeko trebetasunak aplikatzea eta teknikak, teknologiak eta baliabideak erabiltzea.

G008 - Helburuak identifikatzera eta ekintzak planifikatzera bideratutako estrategiak proiektatzea eta diseinatzea, ikus-entzunezko komunikazioko eta informazioko edukiak eta prozesuak garatzearen testuinguruan.

G009 - Ikus-entzunezko komunikazioaren arloko ingurune eta errutina profesionalen ezagutza eta esperientzia eskuratzea.

G010 - Hainbat iturritako informazioa bilatzea, hautatzea, hierarkizatzea eta aztertzea, edukia narrazio-modu eta -estrategietara egokituz.

CB1 - Ikasleek bigarren hezkuntza orokorraren oinarritik abiatzen den ikasketa-arlo batean ezagutzak badituztela eta ulertzen dituztela frogatzea, eta testuliburu aurreratuetan oinarritzen bada ere, beren ikasketa-eremuaren abangoardiako ezagutzak eskatzen dituzten alderdi batzuk barne hartzen dituen maila batean aurkitzea.

CB2 - Ikasleek beren ezagutzak beren lanari edo bokazioari modu profesional batean aplikatzen jakitea eta beren ikasketa-eremuaren barruan argudioak landuz eta defendatuz eta arazoak konponduz frogatu ohi diren gaitasunak izatea.

CB3 - Ikasleek datu garrantzitsuak biltzeko eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean, beren ikasketa-eremuaren barruan), gai sozial, zientifiko edo etiko garrantzitsuei buruzko hausnarketa barne hartzen duten iritziak emateko.

CB4 - Ikasleek informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak helarazi ahal izatea publiko espezializatu zein ez-espezializatu bati.

CB5 - Ikasleek ondorengo ikasketei autonomia handiz ekiteko beharrezkoak diren ikaskuntza-trebetasunak garatu izana

Zeharkako gaitasunak

CT1 - Autonomia eta autoerregulazioa

CT5 - Informazio eta herritartasun digitalaren kudeaketa

CT6 - Berrikuntza eta ekintzailetza



Gaitasun espezifikoak

C4CC01 - Ikus-entzunezko eta multimediako produktuen ekoizpena, hedapena eta banaketa kudeatzea.

C4CC02 - Ikus-entzunezko eta multimediako proiektuak egiteko beharrezkoak diren produkzioko teknikak, baliabide teknologikoak eta errutinak atzematea eta maneiatzea.

C4CC03 - Ikus-entzunezko eta multimediako proiektuak diseinatzea, zuzentzea eta ebaluatzea.

C4CC04 - Ikus-entzunezko komunikazioaren arloko diskurtsoak eta fenomenoak aztertzea eta interpretatzea, ikuspegi teoriko eta metodologiko desberdinetatik.

C4CC05 - Komunikazio-gaiak garatzeko eta sakontzeko dokumentu-iturriak eta ikerketa-tresnak erabiltzea.

C4CC06 - Edozein film edo ikus-entzunezko produktu testuinguruan jartzea, aztertzea eta baloratzea, zorroztasun metodologikoarekin.



Ikaskuntzaren emaitzak:

- Ikus-entzunezko proiektu bat osatzen duten elementuak ezagutu.

- Produkzio-txostena osatzen duten elementuak identifikatu.

- Ikus-entzunezko proiektuaren oinarri sortzaileak modu zehatz eta erakargarrian aurkeztu.

- Merkatua aztertu eta proiektua planteatutako aukeretara eta/edo beharretara egokitzen den aztertu.

- Proiektuaren beharrak behar bezala banakatu.

- Beharrak eta baliabideak denboran antolatu eta planifikatu.

- Proiektuaren ezaugarrietara egokitutako aurrekontua egin.

- Proiektua finantzatzeko iturriak deskribatu.

- Proiektuaren merkatuak deskribatu.

- Ikus-entzunezko proiektua banatzeko eta merkaturatzeko moduak behar bezala aurkeztu.

- Proiektuaren alderdi bakoitzari dagokion dokumentazioa zehatz-mehatz erabiltzea: banakapen-formularioak, aurrekontu-txantiloiak, dirulaguntzen formularioak, baimen-plantillak, kontratuak eta lagapenak.

- Ikus-entzunezko sektoreko erakunde espezifikoak ezagutzea, bai eta laguntza-programak ere, bai Europakoak, bai estatukoak, bai autonomia-erkidegokoak.

- Ikus-entzunezko proiektuaren garapenean eta finantzaketan parte hartzen duten beste eragile batzuk (telebistak,streaming plataformak, fundazioak...) behar bezala deskribatzea eta zuzentzea.



- Dosierraren dokumentazioa modu erakargarrian antolatzea, horretarako diseinu grafikoko baliabideak erabiliz.

- Material osagarria diseinatzea, bai grafikoa, bai ikus-entzunezkoa, proiektua ezagutarazteko eta sustatzeko.

- Proiektua jendaurrean eraginkortasunez aurkeztea, eta baliabide erretorikoak, grafikoak eta ikus-entzunezkoak erabiltzea.

- Ikus-entzunezko proiektuaren ezaugarriak modu egokian aztertzea.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1.- Zer da produkzioa: produkzio-taldearen funtzioak eta eragileak.

2.- Ikus-entzunezko sektorea.

3.- Ikus-entzunezko ekoizpena, proiektu sortzaile gisa eta proiektu ekonomiko eta administratibo gisa.

4.- Garapen-txostena: helburuak eta dituen atalak

5.- Instituzioak, ikus-entzunezko politikak eta Ikus-entzunezko ekoizpen finantzatzeko sistema nagusiak, publikoak zein pribatuak

6.- Lege- eta administrazio-kudeaketak: eskubideak eskuratzea eta kudeatzea

7.- Aurrekontua eta finantzaketa-plana.

8.- Ikus-entzunezkoen merkaturatzea eta banaketa



MetodologiaToggle Navigation

Ikaskuntzaren emaitzak lortzeko, proiektuetan oinarritutako metodologiari jarraituko zaio. Proiektuetan oinarritutako ikaskuntza (POI) da irakasgaiaren metodologia nagusia. Helburua da ikasleek beren ikaskuntzaz arduratzea, beren lan-ingurunean aurkituko duten errealitatearen antzeko baldintzetan. Eskola presentzialen erdiak magistralak izango dira eta beste erdiak, ikasgelako praktikak.



Ikasketa kooperatiboa ezinbestekoa da irakasgai honetan. Helburua da , erreferentziazko deialdiek erabiltzen dituzten eskaera estandarretara egokituko den ekoizpen-txosten bat egitea eta teaser edota kapitulu pilotua.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 20
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 80

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Etengabeko ebaluazioak lortutako emaitzak eta horiek lortzeko prozesuak hartuko ditu kontuan:

1.-Irakaslearekin adostutako iIkus-entzunezko eduki baten ekoizpen-txostena eta teaserra eta/edo kapitulu pilotua.(%80)

2.- Irakasgaian zehar landutako edukiei buruzko banakako azterketa. (% 20)

Biak ala biak gainditu beharko dira irakasgaia gainditzeko.



Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Azken ebaluazioan, irakaslearekin adostutako ikus-entzunezko eduki baten ekoizpen-dosier bat entregatuko da, erreferentziako deialdieek erabiltzen dituzten eskaera estandarretara egokitzen dena eta teaserra eta/edo kapitulu pilotuaren (%80), eta banakako azterketa bat ( % 20).

Biak ala biak gainditu beharko dira irakasgaia gainditzeko.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Almandoz, K. (2018). Oreina. Bitakora Kaiera. Cuaderno de bitácora. Donostia. Farmazia Beltza.

Angulo, J. et al. (1996) Elías Querejeta: la producción como discurso. Filmoteca Vasca

Pardo, A. (2016) Producción ejecutiva de proyectos cinematográficos. Eunsa,

Quilles A. eta Monreal I. (2017). Producción de cine digital. redbook ediciones.



Web helbideak

https://www.basqueaudiovisual.eus/eu/hasiera
https://www.tabakalera.eus/eu/noka-0/
https://www.tabakalera.eus/eu/2deo-ikus-entzunezko-laborategia/
https://etxebetea.com/
https://www.culturaydeporte.gob.es/cultura/areas/cine/inicio.html
https://www.cineaec.com/
https://asociacionpate.com/
https://www.piaf-federacion.com/
https://sindicatoalma.es/
https://www.fagaweb.org/
https://www.asociacionappa.es/
https://www.boe.es/boe/dias/2021/05/20/pdfs/BOE-A-2021-8425.pdf
https://www.euskadi.eus/ayuda_subvencion/2023/subvenciones-al-desarrollo-de-proyectos-audiovisuales-series-2023/web01-tramite/es/

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • JIMENEZ IGLESIAS, ESTEFANIA
  • MARTINEZ MARTINEZ, JOSU
  • NERECAN UMARAN, AMAIA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

09:00-11:00 (1)

09:00-11:00 (2)

2-15

09:00-11:00 (3)

09:00-10:00 (4)

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

10:00-11:00 (1)

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

11:00-13:00 (1)

11:00-13:00 (2)

2-15

11:00-13:00 (3)

11:00-12:00 (4)

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

12:00-13:00 (1)

Irakasleak