XSLaren edukia

Komunikazio Sistemaren Egitura27155

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Ikus-entzunezko Komunikazioko Gradua (Plan berria)
Ikasturtea
2023/24
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
27155

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4669
Gelako p.1421

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Komunikazio Sistemaren Egitura derrigorrezko irakasgaia da. Ikus-entzunezko Komunikazioa Graduko laugarren mailan irakasten da.

Irakasgai honetan, zehazki, kultur eta komunikazio-sistemaren oinarrizko ezagutzak ikasiko dira, batez ere ikus-entzunezko industriarenak. Ikasleak ikus-entzunezko industriaren balio-katearen oinarrizko osagaiak ezagutuko ditu (sorkuntza, ekoizpena, banaketa, erakusketa eta kontsumoa).

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

GAITASUN OROKORRAK

- Teoria, kontzeptu eta metodologien esanahia eta egokitasuna ezagutzea eta ulertzea ikus-entzunezko komunikazioaren diziplinazko eremua.

- Teoria eta tresna metodologikoak praktikan aplikatzea hainbat prozesutan

eta komunikazio-testuingurutan.

- Ikus-entzunezko komunikazio-problemak ebazteko ikuspegi berriak sintetizatzea, garatzea eta aplikatzea.

- Gertaerak, gizarte-prozesuak, testuak eta komunikazio-proiektuak modu kritikoan aztertzea, interpretatzea, azaltzea eta baloratzea.

- Informazioa hainbat iturritan bilatu, hautatu, hierarkizatu eta aztertzea, edukia narrazio-modu eta -estrategietara egokituz.



OINARRIZKO GAITASUNAK

- Ikasleek bigarren hezkuntza orokorraren oinarritik abiatzen den ikasketa-arlo batean ezagutzak badituztela eta ulertzen dituztela frogatu izana, eta testuliburu aurreratuetan oinarritzen den arren, beren ikasketa-eremuaren abangoardiako ezagutzak eskatzen dituzten alderdi batzuk barne hartzen dituen maila batean aurkitzea.

- Ikasleek beren ezagutzak beren lanari edo bokazioari modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa-eremuaren barruan argudioak landuz eta defendatuz eta problemak ebatziz frogatu ohi diren gaitasunak izatea.

- Ikasleek datu garrantzitsuak biltzeko eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean, beren ikasketa-eremuaren barruan), gai sozial, zientifiko edo etiko garrantzitsuei buruzko hausnarketa barne hartzen duten iritziak emateko.

- Ikasleek ondorengo ikasketei autonomiaz ekiteko beharrezkoak diren ikaskuntza-trebetasunak garatzea.





IKASKUNTZAREN EMAITZAK

- Komunikazioaren eta kulturaren sektorea egoki segmentatzea

- Egoki ulertzea komunikazioaren eta kulturaren esparruen pisu ekonomikoa

- Komunikazio-sistemaren funtzioak modu argi eta logikoan azaltzea

- Behar bezala aztertzea eta azaltzea industrien balio-kateak eta horietan gertatzen ari diren aldaketak

- Komunikazio-talde nagusiak identifikatu eta deskribatzea

- Behar bezala aztertzea komunikazioaren eta kulturaren kontsumoaren joera nagusiak

- Komunikazio-politikak eta politika horiek garatzen eta aplikatzen dituzten erakundeak deskribatzen jakitea.

- Ikus-entzunezko erregulazioa eta haren bilakaera aztertzeko gai izatea.

- Espainiako Estatuko eta Euskal Herriko komunikazio-sistemen ezaugarri nagusiak ezagutzea.

- Komunikazio-sistemen arteko konparazio-analisiak egiten jakitea.

- Egoki aurkezten eta argudiatzea planteatutako gaiei buruz dituen iritziak.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1 NOOSFERA

-Ezagutza desigualeko gizartea

-Ziberesfera

-Mediasfera



2 EKONOSFERA

-Kultura eta komunikazioaren ekonomia

-Erronka kulturalak, politika komunikatiboak



3 GEOSFERA

-Espazio komunikatiboak

-Munduko kultur eta komunikazio ezberdinak

-Euskal Herriko kultur eta komunikazio sistema(k)

MetodologiaToggle Navigation

IKD Ikaskuntza Kooperatiboa eta Dinamikoa (Ikaskuntza Kooperatiboa eta Dinamikoa) ereduaren ildotik, modalitate magistralaren barruan, klase "magistral parte-hartzailea" hobetsiko da, ahal den guztietan ikaslearen parte-hartzea txertatzen saiatuz eta ematen ari diren ezagutzak hurbileneko errealitatera hurbilduz. Horrela, eskola magistralen barruan hiru elementu sartuko dira ikasleak inplikatzeko: "jarduerak", "irakurketak" eta "eztabaidak".

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 60
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 40

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Ramon Zallo, Estructuras de la comunicación y de la cultura, Gedisa, Barcelona, 2011

Enrique Bustamante (koord.), Informe sobre la cultura española y su proyección global, Fundación Alternativas - Marcial Pons, Madrid, 2011

Jose Maria Alvarez Monzoncillo, La televisión etiquetada: nuevas audiencias, nuevos negocios, Ariel - Fundacion Telefónica, Bartzelona - Madrid, 2011

Frédéric Martel, Cultura Mainstream, Taurus, Madrid, 2010

Bustamante, E. y Zallo, R., Industrias creativas. Amenazas sobre la cultura digital" Gedisa, Barcelona, 2011

Crusafón Carmina, "La nueva era mediática: las claves del escenario global ", Barcelona, Bosch, 2012

Zallo (2015). Análisis de la cadena de valor y propuestas de política cultural Primer informe sobre el estado de la cultura vasca. Gobierno Vasco: Vitoria.

Observatorio Vasco de la Cultura: http://www.kultura.ejgv.euskadi.eus/r46-19130/eu/

Gehiago sakontzeko bibliografia

Amezaga Albizu, J. (2004). Identidades via satelite. Leioa: UPV-EHU.
Amezaga Albizu, J. y Martinez Martinez, J. (2019) The question of linguistic minorities and the debates on cultural sovereignty. Catalan journal of communication and cultural studies, Vol 11., n1, pp 99-114.
Azpillaga Goenaga, P. (2015). “El cine vasco como industria. Un vistazo a la cinematografía vasca desde la perspectiva económica”. In Fernandez, J. Cine vasco: tres generaciones de cineastas. Donostia: Filmoteca Vasca. Becerra, M. y Mastrini, G. (2017). La concentración infocomunicacional en América Latina (2000-2015). Nuevos medios y tecnologías, menos actores. Bernal: Universidad Nacional de Quilmes
Bustamante, E. (2009). Hacia un nuevo sistema de comunicación: las industrias culturales en la era digital. Madrid: Gedisa.
Lamloum, O. (2009). Al jazira, espejo rebelde y ambiguo del mundo arabe. En breve.

Aldizkariak

TELOS revista (sociedadinformacion.fundacion.telefonica.com/DYC/TELOS)

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • JIMENEZ IGLESIAS, ESTEFANIA
  • MARTINEZ MARTINEZ, JOSU
  • NERECAN UMARAN, AMAIA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

11:00-13:00 (1)

11:00-13:00 (2)

17-30

11:00-13:00 (3)

11:00-12:00 (4)

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

12:00-13:00 (1)

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

11:00-13:00 (1)

11:00-13:00 (2)

17-30

11:00-13:00 (3)

11:00-12:00 (4)

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

12:00-13:00 (1)

Irakasleak