Instalazio eta Makina Termikoak26044
- Ikastegia
- Vitoria-Gasteizko Ingeniaritza Eskola
- Titulazioa
- Ingeniaritza Mekanikoko Gradua
- Ikasturtea
- 2022/23
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Kodea
- 26044
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Ingeniaritza Mekanikako Graduaren 3.mailaren enbor-irakasgaia da,
Ingeniaritza Termikoa irakasgaiaren jarraipena dela har daiteke, horretan Termodinamikaren oinarriak zein ziklo termodinamiko sinpleak ikasten baitira.
Oro har, irakasgaiaren metodologia praktikoa da, kasu errealak aztertuz. Ikasleak problemak ebazteko, diagramak eta taulak erabiltzeko trebetasuna garatzeko gain, programazio sinpleak ezartzen ikasteko arlo horretan erabiltzen den softwarea lantzen du. Halaber, kasu praktikoen simulazioak eta zenbakizko hurbilketak ikasten ditu.
Lehendabizi, Ingeniaritza Termikoan ikasten diren kontzeptuak hartuta bero-transferentziaren aplikazioak ikasten dira, azal gehigarriak eta bero-trukagailuak. Jarraian turbo-makina termikoak ikasten dira: lurrunezko turbinak, gas-turbinak, ziklo konbinatuak. Hauek, batez ere, zentral termoelektrikoetan, konbentzionaletan zein kogenerazioetan eta aeronautika-arloan erabiltzen dira.
Segidan, errekuntza eta barne-errekuntzako motoreak ikasiko ditugu: funtzionamendua, kontzeptuak, aplikazioak eta eredu teorikoak
Aire atmosferikoaren ezaugarriak eta haren aplikazioak bai substantziak lehortzeko eta aretoetan zein eraikinetan erosotasun-baldintzak lortzeko. Honekin erlazionatuta dauden hozte-zikoak ere ikasten dira.
Bukatzeko hainbat energia berriztagarriak ikasten dira: geotermia eta eguzki-energia batez ere.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
Gaitasunak
C3 oinarrizko gaietan eta gai teknologikoetan ezagutzea, metodo eta teoria berriak ikasi ahal izateko eta egoera berriei egokitzeko aldakortasuna izateko
C4 problemak ebazteko gaitasuna: ekimena, erabakiak hartu, sormena, arrazoiketa kritikoa,
Industria Ingeniaritzan abileziak eta ezaguerak komunikatzeko eta transmititzeko.
C6 Instalazio eta Makina Termikoen arloko gidak, arautegiak eta katalogoak erabiltzeko gai izan.
C13 metodologia zientifikoaren berekoak aplikatu: egoera kualitatiboki zein kuantitatiboki aztertu, hipotesiak eta soluzioak planteatu, industria-ingeniaritzaren modeloak aplikatuz
Irakasgaia Ikastearen Emaitzak
-Termodinamikaren eta Ingeniaritza Termikoaren ezaguera praktikoak potentzia- zein hozte- sistema termodinamikoei aplikatu, ariketa praktikoen bidez egoera berriei erantzuna emateko gai izan dadin.
- Ingeniaritza termikoaren arloan trebetasunak eta ezaguerak transmititzeko eta komunikatzeko.
- Taldeka lan egin, ideiak proposatuz, eztabaidatuz eta beharrezkoak diren ekintzak jarriz.
- Instalazio eta Makina Termikoen arloko gidak, arautegiak eta katalogoak erabiltzeko gai izan.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
1. Bero-trukagailuak
2. Lurrunezko turbinak
3. Gas-turbinak
4. Ziklo konbinatua eta kogenerazioa
5. Errekuntza
6. Barne Errekuntzako Motorrak
7. Hozte-instalazioak
8. Aire atmosferikoa
9. Eguzki-instalazio termikoak
10. Geotermia eta Biomasa instalazioak
MetodologiaToggle Navigation
Kooperatiba Learning (AC) eta Project Based Learning (PBL) metodologiak lan-ildo eroale gisa dira erabiliko dira, irakasgaian agertzen diren ikaste-helburuak eta gaitasunak lortzeko. Horrela ikasleak berak bere ikaste-prozesuan parte hartuko du. Irakaskuntza, bai klase magistraletan bai ikasgelako praktiketan, lankidetza ikasleekin eran gauzatuko da. Klase bakoitzaren lehenengo zatia gaia-erakusketa gehienak osatuko du, eta, ondoren, azaltze horietan emandako edukierak landuko dira.
Hainbat metodologia erabiliko dira, besteak beste, alderantzizko gela, kooperatibo-lanak, problemak ebaztekoa, e.a.
Ordu bateko ordenagailu-praktikak egingo dira, EES, Termograf edota Matlab software erabiliz, klase horietan klase magistraletan lantzen ari den gaiari dagozkion prozesu termodinamikoaren analisiak eta kalkuluak egingo dira.
Lan batzuk, klaseko zein etxeko ariketak, bilaketak eta ordenagailukoak, banaka egingo dira, beste batzuk, ordea, taldeka, puzzleak, problemak ebaztea.
Lau hilabetearen bukaeran banakako azterketa egin behar dute, ariketa praktikoak zein teoria, garatzeko gaiak eta galdera motzak..
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Garatu beharreko proba idatzia (%): 30
- Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 40
- alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 30
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ikasle guztientzat ebaluazio jarraitua derrigorrezko da, modu egokiaz justifikatu dutenentzat izan ezik. Horrelakoa da:
1. Proposatutako lanak eta zereginak (%40).Alderantzizko gela, lan kooperatiboa eta problemak ebazteko metodologiak erabiliko dituzte. Gainditzeko ikasleak atal honetan 10 puntuetatik 5 puntu lortu behar ditu.
2. Problemak zein ariketak software baten bidez ebatzi (%30). Gainditzeko ikasleak atal honetan 10 puntuetatik 5 puntu lortu behar ditu.
3. Azterketa teoriko-praktikoa, (%30) Azterketa ariketa praktikoz eta teoriaz (garatzeko galderak edota galdera motzak edo test modukoak) izango da. Gainditzeko ikasleak atal honetan 10 puntuetatik 5 puntu lortu behar ditu.
Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegia 8. artikulua 3.- Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 18 astekoa urteko irakasgairenean, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakorekin bat lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita. Irakasgaiaren irakaskuntza gidan epe luzeagoa ezarri ahal izango da.
Azterketa hau horrelakoa izango da:
1. Irakasgaiaren materia osoari buruzko azterketa teoriko-praktikoa, kalifikazioa osoaren %85 izango da. Azterketa ariketa praktikoz eta teoriaz, garatzeko galderak edota galdera motzak edo test modukoak, osatuta izango da. Ikasleak 10 puntuetatik 5 puntu lortu beharko ditu informatikako ariketa egin ahal izateko.
2. Informatikako gela batean software baten bidez ariketak ebatzi, kalifikazioa osoaren %15 izango da.
Ezin dira kontuan hartu ebaluazio jarraituan lortutako emaitzak.
Irakaskuntza ez-presentzialaren kasuan:
1- Tareak eta entregatzekoak, guztizkoaren % 40ko balorazio bateratua izango dutenak.
2- Ordenagailu-programen bidez problemak ebaztea; guztizkoaren% 30eko balorazioa izango
du.
3- Talde-lanak:% 30
Ikasleak ariketa guztiak entregatu beharko ditu.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Azterketa hau horrelakoa izango da:
1. Irakasgaiaren materia osoari buruzko azterketa teoriko-praktikoa, kalifikazioa osoaren %85 izango da. Azterketa ariketa praktikoz eta teoriaz, garatzeko galderak edota galdera motzak edo test modukoak, osatuta izango da. Ikasleak 10 puntuetatik 5 puntu lortu beharko ditu informatikako ariketa egin ahal izateko.
2. Informatikako gela batean software baten bidez ariketak ebatzi, kalifikazioa osoaren %15 izango da.
Ezin dira kontuan hartu ebaluazio jarraituan lortutako emaitzak.
Modu presentzialean egitea ezinezkoa izango balitz, ikasleak ebaluazio jarraituan
entregatutako tarei baliokideak izango diren tareak entregatu beharko lituzke, lan-taldeak izan
ezik. Balorazioa, horrela geratuko da:
1- Tareak eta entregatzekoak, guztizkoaren% 70ko balorazio bateratua izango dutenak.
2- Ordenagailu-programen bidez problemak ebaztea; guztizkoaren% 30eko balorazioa izango
du.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Propietate-taulak
Programa EES
Programa Psicro + Aislam
Programa Cerma y CYPE
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Liburuak:
Termodinamica (Yunus Cengel)
Termodinamikaren oinarriak (Moran Shapiro)
Bero- eta Masa-transferentzia (Yunus Cengel)
Manual de calefacción Ferroli
ASHRAE Fundamentals
Gehiago sakontzeko bibliografia
ASHRAE: Fundamentals
Dokumentuak eta gidaliburuak
RITE, CTE-HE1 ETA CTE-HE4
IDAE-GIDAK
Aldizkariak
Instalaciones y Montajes
El Instalador
ASHRAE
International Journal of Fluid Power. Taylor & Francis Online
Applied Thermodynamics. USA
Heat Transfer Engineering. USA
Web helbideak
www.idae.es
www.eve.eus
www.acogen.org
www.genera.org.es
www.censolar.org
www.ree.es
http://www.efluids.com/
http://www.ashrae.org/
http://termograf.unizar.es/www/index.htm
www.energuia.com
www.iea.org
www.managenergy.net
www.appliedthermodynamics.com
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- ESCUDERO REVILLA, CESAR
- PICALLO PEREZ, ANA
- TAZO HERRAN, MARIA INMACULADA
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 09:00-10:00 (1) | 11:00-12:00 (2) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 210 - ELURRETA IKASGELATEGIA (1)
- AULA 210 - ELURRETA IKASGELATEGIA (2)
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 10:00-11:00 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 210 - ELURRETA IKASGELATEGIA (1)
01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 09:00-10:00 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA INFORMÁTICA 1.3 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (1)
01 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 10:00-11:00 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA INFORMÁTICA 1.3 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (1)
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 12:00-14:00 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA S.2 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (1)
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 12:00-13:00 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA S.2 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (1)
31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 11:00-12:00 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA INFORMÁTICA 1.3 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (1)