Ingurumena eta Gizartea25237
- Ikastegia
- Farmazia Fakultatea
- Titulazioa
- Ingurumen Zientzietako Gradua (Plan berria)
- Ikasturtea
- 2022/23
- Maila
- 2
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Kodea
- 25237
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Irakasgai honen helburua da ikasleak gogoeta egitea giza gizarteen eta ingurumenaren arteko harremanei buruz. Horretarako, harreman horiek gizarte-testuinguru bakoitzean nola eraikitzen eta aldatzen diren aztertu behar du, haien gatazkak eta azpiko ereduak aztertuz. Natura ez da existitzen, gizarte-eraikuntza bat baino ez da.
Ingurumen-zientzietan graduatuak ingurumena ulertzea lortu behar du, fenomeno natural hutsen eta giza jardueren arteko lotura gisa, eta halaber bi arlo horien arteko harreman anitzak ere.
Ingurumena eta Gizartea irakasgaiaren bidez (6 kreditu, soziologia), bi kategorien arteko harremanak eta gatazkak aztertzen dira ikasleek egungo ingurumen-arazoetan agertzen den dimentsio soziala identifikatzen eta interpretatzen jakin dezaten.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
• Azterketa soziologikoaren oinarriak eta teknikak erabiltzen ditu ingurumen-arazoak aztertzeko, ulertzeko eta diagnostikatzeko.
• Ingurumen-arazoari heltzeko aukera ematen duten esparru teoriko soziologikoak ezagutzen ditu.
• Naturari buruzko gizarte-eraikuntzak aztertzen ditu
• Gizarte-arloaren eta ingurumen-inguruneen artean dauden erlazioak aztertzen ditu.
• Naturaren gizarte-eraikuntzak aztertzeko tresna metodologikoak eta kontzeptualak erabiltzen ditu.
• Ingurumen arloko esku-hartze bat planifikatzen eta programatzen du
• Materialen agorpenaren prozesuak deskribatzen ditu, eta ekoizpen eta kontsumo jasangarrien oinarriak sustatzen ditu.
• Oinarrizko ingurumen-legeria aztertzen du, bai nazioarteko tratatu eta protokoloena, bai arlo horretako Europako araudiena.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
1.- INGURUMENAREN AFERA GIZARTE ZIENTZIETAN
2.-INGURUMEN ARAZOAREN ERAIKUNTZA EGUNGO GIZARTEETAN
3. INGURUMEN KRISIAREN DIMENTSIO SOZIALAK. GARAPENAREN IDEIAREN KRISIA
4.-INGURUMEN LARRIALDIARI BURUZKO EZTABAIDAK ETA GOGOETAK
MetodologiaToggle Navigation
Saio magistralak:
- Gaien azalpena eta eztabaida.
- Irakurgaien eta ikus-entzunezko materialaren lanketa
Gela praktikak:
- Ingurumen arazoen azterketak
- Talde lanen aurkezpenak
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Garatu beharreko proba idatzia (%): 40
- Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 60
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Azken Ebaluazioaren Sistema
Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
Garatu beharreko proba idatzia (%): 40
Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 20
…… Taldeko lana (%): 40
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Irakasgai honetan ebaluazioa jarraitua lehenesten dugu, bi atal hauek dituena:
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Los libro b¿cos de referencia
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
- BALLESTEROS, J. &PEREZ ADAN (2000): Sociedad y medio ambiente. Ed. Trotta. Valladolid.
- GARCIA, E. (2004): Medio ambiente y sociedad. La civilizaci¿ndustrial y sociedad y los l¿tes del planeta. Ed Alianza ensayo, Madrid.
- LMKOW, L. (2002): Sociolog¿ambiental. Ed Icaria Barcelona.
- REDCLIFT, M. & WOODGATE, G. (1997): Sociolog¿del medio ambiente. Ed Mc Graw Hill, Madrid.
- SEMPERE, J. & RIECHMANN (2000): Sociolog¿y medio ambiente. Ed S¿esis, Madrid.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Acosta, Alberto (2016) “Rethinking the World from the Perspective of Buen Vivir/ Repensar el mundo desde el Buen Vivir”, Degrowth in Bewegung(en) Beck, U. (1998), Pol¿cas ecol¿as en la edad del riesgo. Barcelona: El Roure. Latouche, S. (2008), La apuesta por el decrecimiento. Barcelona: Icaria. Mart¿z Alier, J. (2006) El ecologismo de los pobres. Conflictos ambientales y lenguajes de valoraci¿Barcelona: Icaria. Martinez Palacios, Jone (2011), Sozio-ingurumen gatazkak eta sozio-ingurumen demokrazia. Euskal Autonomia Erkidegoa eta Kataluniako Autonomia Erkidegoan arteko ikuspegi konparatu bat, Inguruak, 50 z, orr 73-85 Prats, F., Herrero, Y., Torrego, A., Serrano, A., Mediavilla, M., Marcellesi, F., & Palop, M. R. (2016). La gran encrucijada. Sobre la crisis ecosocial y el cambio de ciclo hist¿o. Madrid: Foro de Transiciones. Silva-Santisteban, R. (2017). Mujeres y conflictos ecoterritoriales. Impactos, estrategias, resistencias, Peru, Entrepueblos Taibo, C. (2017). Colapso. Los Libros de la Catarata. Riechmann, J., Madorr¿ C., & Santiago Mui¿E. (2015). Ecosocialismo descalzo. Madrid: Editorial Enclave. Shiva, V., & Mies, M. (1997). Ecofeminismo: teor¿ cr¿ca y perspectivas. Barcelona: Icaria. Taibo, C. (2009), En defensa del decrecimiento. Madrid: Catarata. Urkidi, L., Lago, R., Basurko, I., Barcena, I., & Akizu, O. (2016). Energia trantsizioak: iraunkortasuna eta demokrazia energetikoa. Euskal Herriko Unibertsitateko
Aldizkariak
- EL ECOLOGISTA - ECOLOGIA POLITICA - LA SITUACION EN EL MUNDO (Informe anual) - THE ECOLOGIST (versi¿n castellano) - CIUDAD Y TERRITORIO /ANALISIS TERRITORIALES - FOMENTO Y MEDIO AMBIENTE - MIENTRAS TANTO
Web helbideak
www.etcgroup.org www.grain.org www.greenpeace.org www.prb.org www.tierra.org/spip/
TaldeakToggle Navigation
16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
19-24 | 15:30-16:30 (1) | ||||
19-34 | 14:30-15:30 (2) | ||||
20-23 | 16:30-17:30 (3) | ||||
24-26 | 14:30-15:30 (4) | ||||
27-34 | 14:30-15:30 (5) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Gela 2.13 - FARMAZIA FAKULTATEA (1)
- Gela 2.13 - FARMAZIA FAKULTATEA (2)
- Gela 2.13 - FARMAZIA FAKULTATEA (3)
- Gela 2.13 - FARMAZIA FAKULTATEA (4)
- Gela 2.13 - FARMAZIA FAKULTATEA (5)
16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
25-34 | 15:30-16:30 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Gela 2.13 - FARMAZIA FAKULTATEA (1)
16 Tailerra-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-23 | 17:30-18:30 (1) | ||||
24-26 | 15:30-16:30 (2) | ||||
27-34 | 15:30-16:30 (3) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Gela 2.13 - FARMAZIA FAKULTATEA (1)
- Gela 2.13 - FARMAZIA FAKULTATEA (2)
- Gela 2.13 - FARMAZIA FAKULTATEA (3)
46 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
19-24 | 17:30-18:30 (1) | ||||
19-34 | 14:30-15:30 (2) | 16:30-17:30 (3) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Gela 2.12 - FARMAZIA FAKULTATEA (1)
- Gela 2.12 - FARMAZIA FAKULTATEA (2)
- Gela 2.12 - FARMAZIA FAKULTATEA (3)
46 Gelako p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
25-34 | 17:30-18:30 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Gela 2.12 - FARMAZIA FAKULTATEA (1)
46 Tailerra-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
19-34 | 15:30-16:30 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Gela 2.12 - FARMAZIA FAKULTATEA (1)