XSLaren edukia

Lurralde Antolakuntza eta Ingurumena25243

Ikastegia
Farmazia Fakultatea
Titulazioa
Ingurumen Zientzietako Gradua (Plan berria)
Ikasturtea
2023/24
Maila
3
Kreditu kopurua
9
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
25243

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala5454
Mintegia618
Gelako p.3063

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Lurralde Antolakuntza, jakintza-alor arteko fokatzetik, lurralde garapen orekatua bilatzen duen diziplina da. Helburu horrekin, lur-erabileren banaketa espazial zentzuzkoa, "ingurumenarekiko zentzuzkoa", Lurralde Antolakuntzaren oinarria da; hortik ikasgai honen izenburua.

"Ingurumen Zientziak" Graduaren testuinguruan, Lurralde Antolakuntzak ingurugiroaren zainketarako funtzioa eta posibilitateak jorratuko dira ikuspegi teoriko batetik, geroago praktika metodologikoa lantzeko. Honen funtsa lurralde sektore bakoitzeko potentzialtasun eta hauskortasun mailak ezartzean eta horien arabera aktibitateak arautzean datza.



Lurralde Antolakuntzaren metodologia aurrera eramateko ezinbestekoa izango da Informazio Geografikoaren Sistemez baliatzea; hori dela eta "Geografia Informazioko Sistemak" ikasgaia aldez aurretik egina izatea gomendatzen da.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Gaitasun orokorrak:

G002. Ingurumen proiektuak planifikatu eta garatzea, diziplinaz gaindiko planteamenduarekin

G004. Eremu naturalak eta hiri edo landa ingurunea eta beroni loturiko baliabideak aztertu, kudeatu eta kontserbatzea, bai eta lurralde antolakuntzako plan eta proiektuak diseinatu eta garatzea ere.



Gaitasun espezifikoak:

M06CM03. Lurraldeko ingurumen diagnostikoa egitea

M06CM04. Lurraldearen planifikazio eta antolakuntza integratua garatzea

M06CM05. Lurralde antolakuntzako planen ingurumen ebaluazioa egitea



Zeharkako gaitasunak:

G009. Gai aplikatu baten inguruako hainbat iturritatik jasotako informazioa erabiltzeko, hau behar bezala interpretatzeko, ondorio esanguratsuak ateratzeko eta hauek jendaurrean aurkezteko gai izatea.



Oinarrizko gaitasunak:

MEC2. Ikasleek ezagutzak haien lanbide edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea eta argumentuen garatze eta defentsan eta haien ikasketa arloko arazoen ebazpenean erakutsi ohi diren

gaitasunak izatea.

MEC4. Ikasleek informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak transmititu ahal izatea publiko espezializatuari zein espezializatu gabeari.



Ikastearen emaitzak:

1. Lurralde antolakuntzaren berezko esparru teoriko-kontzeptualaren edukiak erraz maneiatzen eta azaltzen ditu.

2. Lurralde antolakuntzako dokumentuak ingurumen alderditik alderatzen eta ebaluatzen ditu eta lan praktikoa egiteko erreferentzia esparrutzat hartzen ditu.

3. Lurralde bateko ingurune fisikoaren ingurumen diagnostikoa zehazten du eta jarraibideak betez garatzen du, ikasitako prozeduren arabera.

4. Lurraldearen ingurune fisikorako lurralde antolakuntzako eredu bat planifikatzen du, aurrez diagnostikatutakoa oinarri hartuta.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

BLOKE TEORIKOA



1. Gaia. Lurralde Antolakuntza gizarte-, espazio- eta ingurumen-plangintzarako tresna gisa

2. Gaia. Lege-esparrua eta esparru instrumentala

3. Gaia. Metodologia orokorra



BLOKE PRAKTIKOA



4. Gaia. Ingurune fisikoa

5. Gaia. Giza ingurunea

6. Gaia. Lege- eta erakunde-esparrua

7. Gaia. Diagnostiko integrala

8. Gaia. Plangintza

MetodologiaToggle Navigation

Eskola magistralen bidez irakasleak azalpen teoriko eta metodologiko laburrak emango ditu, geroago ikasleek horiekin lotutako jarduera praktikoak garatzeko. Ikasgelako denbora gehiena praktiketara zuzenduta egongo da, normalean talde lanaren bidez.



Ikasleak, gorago aipatutako ikaskuntzaren emaitzak lortzeko, Udalerri baten lurraldearen ingurumen-diagnostikoa burutuko du eta horren ahulezia eta indarretan oinarrituta lurralde-eredu jasangarria proposatuko du. Diagnostiko eta proposamenaz osatutako Lurralde antolakuntzarako proiektu hori lotetsi egiten dituzten dokumentuak (Lurralde Antolakuntzaren Gidalerroak, Lurralde Plan Sektorialak eta Lurralde Plan Partzialak) ingurumen ikuspegi batetik ebaluatuko dira proiektua garatu ahala.

Ikasleek Lurralde Antolakuntzarako proiektuaren zati bakoitza burutu ahala klasean agertuko dute eta irakaslearen feedbacka jasoko dute, beren ikaste prozesua bideratu eta hobetzeko.







Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 40
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 40
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 20

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ikasgai honen ebaluazio sistema mistoa izango da, egitarauaren %40a idatzizko bi proben bidez ebaluatuko da eta %60a ebaluazio jarraituaren bidez.



Idatzizko probak (%40a), horrela antolatzen dira:

-1. proba (lauhilekoaren 5. astean): ikasgaiaren oinarri teorikoei buruzkoa (%20)

-2. proba (ekaineko ohiko deialdian): kasu praktiko baten ebazpena eta, beharrezkoa balitz, zenbait galdera teorikoen garapena (%20)

Ebaluazio jarraitua (%60a), horrela banatzen da:

-Lurralde Antolakuntzako proiektua (%40)

-Kurtsoan zehar egindako aurkezpenak (%20)



Azken kalifikazioa aipatutako ebaluazioen batuketaren bidez lortuko da, baina bai proiektuaren zatia bai proba idatzien zatia, bakoitza bere aldetik, gainditu behar dira.



Bestelako jakinarazpenak:

- Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan (Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegia, 8. Artikulua 3. puntua)



- Azken probaren pisua irakasgaiko kalifikazioaren % 40a edo hori baino txikiagoa denez, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari (12.2. Art.)



- Irakasgaiko ebaluazio probetan ikasleek debekatuta izango dute liburuak, oharrak edo apunteak erabiltzea, bai eta tresna edo gailu telefoniko, elektroniko, informatiko edo bestelakoak erabiltzea ere. Jokabide makur eta iruzurrezkoren bat gertatzekotan, UPV/EHUko ebaluazio probetan eta lan akademikoetan jokabide makur eta iruzurrezkoak eragozteari eta etika akademikoari buruzko protokoloan zehazten dena aplikatuko da.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Euskal Herriko Unibertsitateko Gobernu Kontseiluaren 2016ko abenduaren 15eko Akordioaren 9. artikuluan ezarritakoaren arabera, Gradu ofizialetako ikasleen Ebaluazioaren inguruko araudia (BOPV, 2017ko martxoaren 13a), azken ebaluazioa 10 puntuko proba teoriko-praktikoa izango da, azterketaren data ofizialean.



Hala ere, ikastaroan zehar ikasleek lortutako emaitza positiboak mantendu ahal izango dira eta huts egin duten probak bakarrik ebaluatu beharko dira berriro. Dena den, lehen deialdian ikasgaia suspenditu duen ikasleak lan praktikoetan edo azterketan lortutako emaitzak gorde nahi ez baditu, 2. deialdiko azterketa data baino 7 egun lehenago, idatziz jakinarazi beharko dio irakasleari, ebaluazio jarraituan lortutako kalifikazioei uko egiten diola eta irakasgaiari dagokion notaren %100 balioko duen azken proba bat egin nahi duela.





*Azken probara ez aurkezteak ebaluazio-deialdiari uko egitea ekarriko du, eta ez aurkeztua bezala agertuko da.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

-Geografia Informazioko Sistemak.
-GEOEUSKADI datu kartografiko-oinarria.
-Lurralde Plan Partzialak.
-Lurralde Plan Sektorialak.
-Lurralde Antolakuntzarako Gidalerroak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Almenar, M., Rodriguez, V.M., & Sánchez, J.V. (2022). Ordenación del territorio y medio ambiente.Tirant lo Blanch.

Farinós Dasí, J., Romero, J., & Salom, J. (eds.). (2014). Cohesión e inteligencia territorial. Universitat de València.

Farinós Dasí, J., Serrano Rodríguez, A., Borobio Sanchiz, M., & Nogués Linares, S. (eds.). (2021). Planificación y gestión

integrada como respuesta. Universitat de València.

Fernández Fernández, A., & Muguruza Cañas, C. (2015). Ordenación del territorio. Análisis y diagnóstico. UNED.

Galiana, L., & Vinuesa, J. (coords.) (2010). Teoría y práctica para una ordenación racional del territorio. Síntesis.

Gómez Orea, D., & Gómez Villarino, A. (2013). Ordenación territorial (3ª ed.). Ediciones Mundi-Prensa.

Pujadas R., & Font, J. (1998). Ordenación y Planificación Territorial. Síntesis.

Rando Burgos, E. (2019). Legislación e instrumentos de la ordenación del territorio en España. Iustel.

Zoido Naranjo, F. (2013). Diccionario de urbanismo: geografía urbana y ordenación del territorio. Cátedra.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Allende Landa, J. (2002). Ordenación del territorio y políticas sectoriales. Universidad del País Vasco, Serie Economía y
Empresa.
Ávila Oribe, J. L. (1998). El suelo como elemento ambiental. Perspectiva territorial y urbanística. Universidad de Deusto.
Benabent Fernández de Córdoba, M. (2006). Ordenación del Territorio en España: evolución del concepto y de su
práctica en el siglo XX. Ed. Universidad de Sevilla / Consejería de Obras Públicas.
Bielza De Ory, V. (2008). Introducción a la ordenación del territorio: un enfoque geográfico. Prensas Universitarias de
Zaragoza.
Farinós Dasí, J., & Peiró, E. (2018). Territorio y estados: elementos para la coordinación de las políticas de ordenación del
territorio en el siglo XXI. Tirant humanidades.
Fernández, A. (2007). Ordenación del territorio y Medio Ambiente. UNED.
Gómez Orea, D., Gómez Villarino, M., & Gómez Villarino, A. (2007). Evaluación ambiental estratégica: un instrumento
para integrar el medio ambiente en la elaboración de planes y programas. Ediciones Mundi-Prensa.
Hildebrand, A. (1996). Política de ordenación del territorio en Europa. Universidad de Sevilla, Consejería de Obras
Públicas y Transporte de la Junta de Andalucía.
Mcharg I. L. (2000). Proyectar con la naturaleza. Gustavo Gili.
Rando Burgos, E. (2020). Régimen jurídico de la gestión territorial. Tirant Lo Blanch.
Romero, J., & Farinós, J. (eds.) (2004). Ordenación del territorio y desarrollo territorial. El gobierno del territorio en
Europa: Tradiciones, contextos, culturas y nuevas visiones. Trea.
Segado Vázquez, F., García Martín, A., & Rosique Campoy, M. (1996). Ordenación del Territorio. Universidad de Murcia.
Vaquer Caballería, M. (2018). Derecho del territorio. Tirant lo Blanch.

Aldizkariak

-Bolet¿de la Asociaci¿e Ge¿fos Espa¿s. B.A.G.E.
-Environmental and Planning
-Estudios Territoriales
-Journal of the American Planning Association
-Landscape Research
-Landscape and Urban Plannig
-International Journal of Urban and Regional Research

Web helbideak

Eusko Jaurlaritzako Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Saila.
http://www.ingurumena.ejgv.euskadi.eus/r49-578/eu/

GeoEuskadi
http://www.geo.euskadi.eus/s69-15375/es/

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-21

14:00-16:00 (1)

21-25

14:00-16:00 (2)

22-35

14:00-16:00 (3)

26-34

14:00-16:00 (4)

34-34

17:00-19:00 (5)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA (1)
  • Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA (2)
  • Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA (3)
  • Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA (4)
  • Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA (5)

16 Mintegia-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
35-35

16:00-18:00 (1)

36-36

14:00-16:00 (2)

14:00-16:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA (1)
  • Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA (2)
  • Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA (3)

16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-36

14:00-16:00 (1)

36-36

16:00-18:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA (1)
  • Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA (2)

46 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-21

14:00-16:00 (1)

21-34

14:00-16:00 (2)

22-34

14:00-16:00 (3)

34-34

17:00-19:00 (4)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Gela 1.9 - FARMAZIA FAKULTATEA (1)
  • Gela 1.9 - FARMAZIA FAKULTATEA (2)
  • Gela 1.9 - FARMAZIA FAKULTATEA (3)
  • Gela 1.9 - FARMAZIA FAKULTATEA (4)

46 Mintegia-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
34-34

14:00-16:00 (1)

35-35

16:00-18:00 (2)

36-36

14:00-16:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Gela 1.9 - FARMAZIA FAKULTATEA (1)
  • Gela 1.9 - FARMAZIA FAKULTATEA (2)
  • Gela 1.9 - FARMAZIA FAKULTATEA (3)

46 Gelako p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-33

14:00-16:00 (1)

36-36

14:00-16:00 (2)

14:00-16:00 (3)

16:00-18:00 (4)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Gela 1.9 - FARMAZIA FAKULTATEA (1)
  • Gela 1.9 - FARMAZIA FAKULTATEA (2)
  • Gela 1.9 - FARMAZIA FAKULTATEA (3)
  • Gela 1.9 - FARMAZIA FAKULTATEA (4)