XSLaren edukia

Prestakuntzara Zuzendutako Kirol Entrenamendua25767

Ikastegia
Hezkuntza eta Kirol Fakultatea. Jarduera Fisikoaren eta Kirolaren Zientzietako Atala
Titulazioa
Jarduera Fisikoaren eta Kirolaren Zientzietako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
25767

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3045
Gelako p.3045

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Irakasgai hau garatzen da "Kiroletako Entrenamenduaren Metodologia" beharrezko irakasgaiaren oinarriaren gainean talentuarekiko kirolari-selekzio irizpidei buruzko eta bere epe luzerako heziketari buruzko arazoei erantzuteko.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Zeharkako gaitasunak:



G018 Informazioaren eta komunikazioaren teknologiak (IKT) aplikatzen jakitea autonomia-erkidegoen esparruan (landu, ebaluatu eta kalifikatu egiten da)



G020 Egoera berrietara egokitzeko eta arazoak konpontzeko eta ikaskuntza autonomorako gaitasunak garatzea (landu, ebaluatu eta kalifikatu egiten da)



G017, Jarduera fisikoaren eta kirolaren eremuko literatura zientifikoa ulertzea, eremu zientifikoko eta teknologikoko herri-hizkuntzetan eta beste hizkuntza batzuetan (landu egiten da, ez da ebaluatzen)



Zeharkako gaitasunen ikaskuntzaren emaitzak:



1. Ikasleek ingelesezko bibliografia zientifikoa bilatzen, irakurtzen eta interpretatzen ikasiko dute jarduera fisikoarekin eta ariketarekin lotutako entrenamendu-zientzien arloan, idatzizko berrikuspen-lanen bidez.



2. Ikasleek gai izan behar dute proiektu bat taldean egiteko (arazoak konpontzeko) eta ahoz defendatzeko, horretarako egokiak diren IKTak erabiliz.



Titulazioaren gaitasunak:



G 004 "kirol-jarduera fisikoak praktikatzeak giza organismoan dituen ondorioak ezagutzea eta ulertzea, eremu fisikoan, psikologikoan eta sozialean"



G 010 "entrenamendu-prozesua planifikatzea, garatzea eta kontrolatzea, maila guztietan"



G 011 "anatomia-, fisiologia-, biomekanika-, jokabide- eta gizarte-printzipioak aplikatzea jarduera fisikoaren eta kirolaren arloetan"



Gaiaren eskumenak:



1. Entrenamenduan haurraren eta nerabearen eboluzio-ezaugarriak ezagutzea eta aplikatzea, etapa bakoitzerako errendimendu egokia lortzeko.



2. Kirol-prestakuntzaren metodologia propioa aplikatzea, prestakuntza-etapa bakoitzerako egokia.



3. Talentua duten kirolariak hautatzeko metodo bat ezagutzea eta aplikatzea.



4. Kirolarien prestakuntzarako epe luzeko plangintzaren printzipioak aplikatzea



Titulazioaren eta irakasgaiaren gaitasunen ikaskuntzaren emaitzak:



1.Ikasleak gai izango dira haurren eta nerabeen eboluzio-ezaugarriak integratzeko hainbat gaitasun motorren entrenamendu-saioen diseinuan. Saio horiek ikaskideen aurrean azalduko eta zuzenduko dira.



2. Ikasleak gai izango dira kirol-prestakuntzaren metodologiaren ezagutza prestakuntza-etapa guztietan integratzeko, talentua duten atletak hautatzeko proiektu baten ahozko defentsaren bidez eta kirol-modalitate jakin baterako epe luzerako plangintza diseinatuz.



3. Ikasleak gai izango dira kirol-talentuak hautatzeko metodologiaren ezagutza integratzeko, talentua duten atletak hautatzeko proiektu baten ahozko defentsaren bidez, eta kirol-modalitate jakin baterako epe luzerako plangintza diseinatzeko.



4. Ikasleak gai izango dira epe luzerako plangintzaren printzipioen ezagutza integratzeko, talentua duten atletak hautatzeko proiektu baten ahozko defentsaren bidez, eta kirol-modalitate jakin baterako epe luzerako plangintza diseinatzeko.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1.Gai multzoa: Sarrera orokorra



-Kontzeptu orokorrak: 1.1. Haur eta gazte aroetan egindako jarduera fisikoaren praktika



2.Gai multzoa: Gazte aroan izandako entrenabilitatea

-Alderdi orokorrak

-Hazkunde eta heltze-prozesuetako oinarri biologikoak

-Entrenamendu-sistemak eta aplikazioa gazte-aroetan

-Ahalmen fisikoen eboluzioa eta bere entrenamendua



3. Gai-multzoa:



Kirol-talentuen hautaketa eta orientazioa

Kirol-eliteak garatzeko sistemak

Talentuak detektatzeko sistema

Talentuak hartzeko sistemak

Epe luzerako plangintza

MetodologiaToggle Navigation

Irakasgaiaren edukiak saio magistralen bidez garatuko dira. Halaber, ikasleek horren hainbat alderditan sakonduko dute, taldekako lanen eta ikasgelako aurkezpenen bidez. Azken ebaluazioa egiteko, talentuak detektatzeko eta epe luzerako programazioa egiteko proiektu bat garatu beharko dute, eurek aukeratutako kirol/espezialitate batean, eta ahoz aurkeztu beharko dute ikasgelan.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 20
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 80

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

OHIKO DEIALDIA: ORIENTABIDEAK ETA UKO EGITEA



Etengabeko ebaluazioa: klasera erregulartasunez joaten diren eta konfiguratutako taldeetako kide diren ikasleek gaitasun motorreko entrenamendu-saioen diseinua aurkeztu eta zuzenduko diete ikaskideei (taldeka) garapenaren etapa desberdinetan, eta ahoz (taldeka) talentuak detektatzeko eta epe luzerako programazioa egiteko proiektu bat defendatuko dute eurek aukeratutako kirol/espezialitate batean.



Konfiguratutako eta irakasleei jakinarazitako esposizio-taldeetan sartu ez diren ikasleek uko egiten diote automatikoki ebaluazio jarraituari, eta zuzenean igaroko dira amaierako ebaluaziora.



Amaierako ebaluazioa: amaierako ebaluazioa aukeratzen duten ikasleek, azterketen egutegian aurreikusitako datan, talentuak detektatzeko eta epe luzerako programazioa egiteko proiektu bat defendatu beharko dute, ahoz eta banaka, eurek aukeratutako kirol/espezialitate batean eta Egelera igo beharko dituzte gaitasun motor desberdinen entrenamenduak garapen etapa desberdinei dagozkien lanak.



DEIALDIARI UKO EGITEKO PROZEDURA ETA EPEAK



Azterketen data ofizialean ezarritako probara aurkezten ez bada, automatikoki uko egingo zaio dagokion deialdiari.



Deialdiari uko eginez gero, ez aurkeztutzat edo ez aurkeztutzat joko da.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Deialdi arrunta gainditu ez duten ikasleak eratutako esposizio-talderen bateko kide badira eta ebaluazio jarraituari heldu badiote, talentuak detektatzeko eta epe luzerako programazioa egiteko proiektua ahoz defendatu beharko dute berriz ere (talde osoak), eurek aukeratutako kirol/espezialitate batean.



Ohiko deialdia gainditu ez duten ikasleek amaierako ebaluazioaren bidez egin bazuten, talentuak detektatzeko eta epe luzerako programazioa egiteko proiektua defendatu beharko dute, ahoz (banaka), eurek aukeratutako kirol/espezialitate batean.



DEIALDIARI UKO EGITEKO PROZEDURA ETA EPEAK



Azterketen data ofizialean ezarritako probara aurkezten ez bada, automatikoki uko egingo zaio dagokion deialdiari.



Deialdiari uko eginez gero, ez aurkeztutzat edo ez aurkeztutzat joko da.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Blázquez,D. : La iniciación deportiva y el deporte escolar. Inde. 1995



Bompa, T. : Entrenamiento para jóvenes deportistas. Planificación y programas de entrenamiento para todas las etapas de crecimiento. Hispano Europea. Barcelona. 2005



García Manso, J.M., Navarro,M. y Ruiz, J.A. : Bases teóricas del entrenamiento deportivo. Principios y aplicaciones. Gymnos. Madrid. 1996



García Manso, J.M., Navarro,M. y Ruiz, J.A. : Planificación del entrenamiento deportivo. Gymnos. Madrid. 1996



García Manso, J.M., Campos, J., Lizaur, P., Pablo,C. : El talento deportivo. Formación de élites deportivas. Gymnos. Madrid. 2003



Hahn, E. : Entrenamiento con niños. Martinez Roca. Barcelona. 1984.



Navarro, F. : Evolución de las capacidades físicas y su entrenamiento. Master ARD. Madrid. 1995



Platonov, V.N. : Teoría general del entrenamiento deportivo olímpico. Paidotribo. Barcelona. 2001

Gehiago sakontzeko bibliografia

Año, V.: Planificación y organización del entrenamiento juvenil. Madrid: Gymnos. 1997

Durand, M. : L’enfant et le sport. PUF. Paris. 2000

Grosser, M., Starischka, S., Zimmermann, E. : Principios del entrenamiento deportivo. Martinez Roca. Barcelona. 1988

García Manso, J.M. : Alto rendimiento deportivo. La adaptación y la excelencia deportiva. Gymnos. Madrid. 1999

Matveiev, L. : El proceso del entrenamiento deportivo. Stadium. Buenos Aires. 1982

Verjoshanski, I.V. : Entrenamiento deportivo. Planificación y programación. Martinez Roca. Barcelona. 1990

Zanatta, A. : La orientación deportiva en el niño. Instituto Bonaerense del deporte. 1995

Aldizkariak

Revista de entrenamiento deportivo (RED)
SDS (Scuolla dello sport)
Kiroletako federazio desberdinen Komunikazio Teknikoak

Web helbideak

Grupo Sobreentrenamiento: http://www.sobreentrenamiento.com/
EF Deportes: http://www.efdeportes.com
Sport Science: http://www.sportsci.org
Pub Med: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?db=pubmed
https://sportforlife.ca/long-term-development/

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • BLAS PEREZ, FERNANDO
  • ORBAÑANOS PALACIOS, JAVIER
  • CALLEJA GONZALEZ, JULIO MARIA
  • GARAY PLAZA, JAVIER OSCAR

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

10:30-12:30 (1)

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

09:00-11:00 (1)

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

12:30-14:30 (1)

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

15:00-17:00 (1)

Irakasleak