XSLaren edukia

Kirol Sustapenaren eta Ongizatearen Kudeaketa Arloak25778

Ikastegia
Hezkuntza eta Kirol Fakultatea. Jarduera Fisikoaren eta Kirolaren Zientzietako Atala
Titulazioa
Jarduera Fisikoaren eta Kirolaren Zientzietako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Kodea
25778

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4567.5
Gelako p.1522.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Irakasgai honetan, jarduera fisiko eta kirol erakundeak kudeatzeko ezinbestekoak diren ezagutzak eta baliabideak oinarritzat hartuz, herritarren jarduera fisikoa eta kirol jarduera sustatzeko asmoa duten erakundeen edo hauen ekitaldien barne egitura,funtzioak eta eskumenak ezagutzea eta interpretatzea bilatzen da. Erakundeak eta ekitaldiak, besteak beste, honakoak dira: udalak, ikastetxeak, elkartze-ehuna, kirol-ekitaldiak eta gimnasio komertzialak. Irakasgaiaren bitartez, etorkizun profesionalean kirol sustapenera eta ongizatera bideratuta dauden erakundeen kudeaketan aritzeko, ikasleak izan beharreko oinarrizko ezagutzak eta baliabideak bereganatzea lortu nahi da.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

IRAKASGAIAREN GAITASUN ESPEZIFIKOAK:



1. Kirol-kudeatzailearen funtzioak eta tresnak ezagutuz eta hauetaz baliatuz, herritarren jarduera fisikoa eta kirol jarduera sustatzeko asmoa duten erakundeen kirol-proiektu ezberdinak aztertzea: udal-kirola, elkartze-ehuna, ikastetxea, gimnasio komertzialak eta kirol-ekitaldiak. IKASKUNTZA EMAITZAK 1 – Ikasleak udal-kirola, elkartze-ehuna, ikastetxea, gimnasio komertzialak eta kirol-ekitaldien inguruko erakundeen kudeaketa egitura analizatzen eta planifikatzen jakingo du.



2. Udalerriek, ikastetxeek, elkartze-ehunak, gimnasio komertzialek eta kirol-ekitaldiek kirol-alorrean duten barne egitura, funtzioak eta eskumenak ezagutzea. IKASKUNTZA EMAITZAK 2 – Ikasleak Udalerri, ikastetxe, elkartze-ehun, gimnasio komertzial eta kirol-ekitaldien egitura, funtzio eta eskumenen arabera nola jardun behar den jakingo du.



3. Izendatutako kirol-erakunde hauen funtzionamendu-organo ezberdinak bereiztea. IKASKUNTZA EMAITZAK 3 – Ikaslea izendatutako kirol-erakundeen funtzionamendu-organo ezberdinak analizatzeko gai izango da.



4. Izendatutako kirol-erakunde hauek beraien artean eta besteekiko duten erlazio-mota ezagutzea. IKASKUNTZA EMAITZAK 4 – Ikaslea izendatutako kirol-erakundeen kudeaketan beste erakundeekiko harremana analizatzeko gai izango da eta nola jardun behar den jakingo du.



5. Beste kirol-esparru batzuetan plangintza eta kudeaketa teknikak aurrera eramatea. IKASKUNTZA EMAITZAK 5 – Ikasleak kirol-esparru ezberdinetan kudeaketa baliabideak diseinatzen eta aplikatzen jakingo du.



ZEHARKAKO GAITASUNAK:



G020 – Egoera berrietara egokitzeko, arazoak konpontzeko eta modu autonomoan ikasteko gaitasunak garatzea. IKASKUNTZA EMAITZAK G020 – Ikaslea, arazo errealaren irtenbideari aurre eginez eta etorkizuneko emaitza eta proposamenen inguruan gogoeta eginez, aldaketa aukera bihurtzeko eskuratutako ezagutza eta tekniketan oinarritutako ekintza plana diseinatu eta aplikatzen jakingo du.



G021 – Lan arloko bikaintasun eta kalitate ohiturak garatzea. IKASKUNTZA EMAITZAK G021 – Ikasleak, testuinguru errealen analisian oinarrituta, era proaktiboan jokatuko du ebaluazioan, kontrolean, jarraipenean eta hobekuntzan, bikaintasun eta kalitate irizpideen arabera.





Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. GAIA: UDALERRIA

1.1. Udala kirola antolatzen duen egitura denaren justifikazioa.

1.2. Kudeaketa-organoen egitura eta funtzioak.

1.3. Kudeaketa motak.

1.4. Prezioen politika.

1.5. Udal-kiroldegi baten eskaera-sektoreak.

1.6. Instalakuntzetara sarrera-politika.

1.7. Dirulaguntzen politika.

2. GAIA: IKASTETXEA

1.1. Ikastetxearen rola eta eskaintza jarduera fisikoaren eta kirolaren sustapenean.

1.2. Eskola Kirola.

3. GAIA: ELKARTZE-EHUNA

3.1. Jarduera fisikoaren eta kirolaren sustapena elkartze-ehunaren bitartez.

3.2. Elkartze-ehunaren kudeaketa eta antolaketa.

3.3. Elkartze-ehunaren finantziazio-sistema.

4. GAIA: KIROL-EKITALDIAK

4.1. Kirol-ekitaldien antolakuntza jarduera fisikoaren eta kirolaren sustapen bezala.

4.2. Kirol-ekitaldi motak.

4.3. Kudeaketa eta antolaketa sistemak.

5. GAIA: GIMNASIO KOMERTZIALAK

5.1. Gimnasio komertzialak jarduera fisikoaren eta kirolaren sustapen-esparru bezala.

5.2. Gimnasioen kudeaketa eta antolaketa sistemak.

5.3. Gimnasio komertzialen eskaintza-eskaria.

MetodologiaToggle Navigation

Eskola magistralen bitartez, eduki teorikoen azalpena burutuko da. Ikuspuntu ezberdinak aztertuz eta ezagutuz, hausnarketa bultzatuko da; eta hauek oinarri izanez, aplikazio praktikoa erraztuko duten kasuen azterketa edota irakurketak burutuko dira, eta baita hauekin lotutako aurkezpenak ere.

Eskola magistralei lotutako zereginak ondorengoak dira: ahozko informazioaren jarraipena, irakaslearekiko edota ikaskideekiko elkarrekintza, ahozko informazioaren ulermena eta egituraketa, edukien ikasketa.

Ikasgelako praktiketan, eduki teorikoen ezarpena burutuko da. Elkarrekintzaren bitartez praktiken, ariketen edota kasuen diseinua eta garapena burutuko da.

Ikasgelako praktikei lotutako zereginak ondorengoak dira: ahozko informazioaren jarraipena, irakaslearekiko edota ikaskideekiko elkarrekintza, ahozko informazioaren ulermena eta egituraketa, lan-praktikoaren txostenaren garapena.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 20
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 80

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

ETENGABEKO EBALUAZIOA:

- Irakasgaiko gai-zerrendarekin lotutako praktikak egitea (ariketak eta kasuak): azken notaren %80 izango da. Gutxienez 10etik 5 bat lortu beharko da.

- Irakasgaiko gai-zerrendarekin lotutako idatzizko proba (alderdi teorikoa eta alderdi praktikoa izango ditu): azken notaren %20 izango da. Gutxienez 10etik 5 bat lortu beharko da.

- Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, 9 asteko epea izango du ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita.

- Deialdiari uko egiten dioten ikasleek “aurkezteke” kalifikazioa jasoko dute.

- Etengabeko ebaluazioaren kasuan, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.

- Ebaluazioa eta ikasketen ohiko printzipio etikoen urratzea eginez gero, kalifikazioa ZEROz izango da (0.0 - SUSPENTSOA).





AZKEN EBALUAZIOA:

- Idatzizko proba (alderdi teorikoa eta alderdi praktikoa izango ditu): notaren %100 izango da.

- Deialdiari uko egiten dioten ikasleek “aurkezteke” kalifikazioa jasoko dute.

- Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.

- Ebaluazioa eta ikasketen ohiko printzipio etikoen urratzea eginez gero, kalifikazioa ZEROz izango da (0.0 - SUSPENTSOA).





Zeharkako gaitasunak, irakasgaian landuak eta ebaluatuak izango dira, baina ez du eraginik izango ikaslearen kalifikazioan.



Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

- Irakasgaia ohiko deialdian gainditzen ez duten ikasleek, hautatutako ebaluazio sistema gorabehera, eskubidea izango dute ezohiko deialdiko azken ebaluazioko proba osatzen duten azterketa eta jardueretara aurkezteko.

- Etengabeko ebaluazioa jarraitu duten ikasleek, ikasturtean zehar eskuratutako emaitza positiboak gordetzeko aukera izango dute eta ohiko deialdiko ebaluazio irizpideak mantenduko dira. Ikasleek, aukera izango dute deialdiari uko egiteko, horretarako, ebaluazioko proba osatzen duten azterketara edota burutu beharreko zereginak ez aurkeztea nahikoa izango da.

- Azken ebaluazio sistema aukeratu duten ikasleentzat, ohiko deialdiko ebaluazio irizpideak mantenduko dira. Ikasleek, aukera izango dute deialdiari uko egiteko, horretarako, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.

- Deialdiari uko egiten dioten ikasleek “aurkezteke” kalifikazioa jasoko dute.

- Ebaluazioa eta ikasketen ohiko printzipio etikoen urratzea eginez gero, kalifikazioa ZEROz izango da (0.0 - SUSPENTSOA).





Zeharkako gaitasunak, irakasgaian landuak eta ebaluatuak izango dira, baina ez du eraginik izango ikaslearen kalifikazioan.



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

E-gelaren bitartez errazten den materiala ezinbestekoa izango da klaseen jarraipena burutzeko.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Ayora, D. y García, E. (2004). Organización de eventos deportivos. Barcelona, Inde.

Delgado Lacoba, C. (2006). Las Políticas Deportivas en el Ámbito Local. Dirección y Gestión del Deporte Local. Gijón, 18, 19 y 20 de octubre. Centro Municipal de la Arena. Consejo Superior de Deporte. Federación Española de Municipios y Provincias. Disponible en http://www.munideporte.org/imagenes/documentacion/ficheros/20061129130651200610271 01451femp1_carlos_delgado.pdf

Delgado Lacoba, C. (2011). Directrices Básicas de Gestión Deportiva en el Ámbito Local. Disponible en http://www.fagde.org/archivos/Directrices-de-Gesti%C3%B3n-DeportivaLocal.pdf

Federación Española De Municipios y Provincias (2000). Guía del Concejal de deportes. FEMP, Madrid.

Federación Española De Municipios y Provincias (2002). Manual del deporte para municipios de pequeño y mediano tamaño. 3ª edición actualizada.

FEMP (2007:La gestión deportiva local:Problemática actual y tendencias de futuro. Archivo digital http://www.femp.es/files/566-948-archivo/LA%20GESTI%C3%93N%20DEPORTIVA%20LOCAL.pdf

Gallardo, L. y Jiménez, A. (2004). La gestión de los servicios deportivos municipales. Vías para la excelencia. INDE, Barcelona.

Martín Caballero, O., Teruelo Ferreras, B., Solar Cubillas, L.V. y Villaverde Herrero, E. (2014). Observatorio del Deporte Municipal en España. Situación Actual de las Políticas Municipales de Deporte. Estudio financiado por Federación de Asociaciones de Gestores del Deporte de España (FAGDE). Presentado en el III Congreso FAGDE. Deporte: cuestión de Estado 7 y 8 de marzo de 2015 Santander, Palacio de la Magdalena

Martínez Aguado, D. (2012). Nueva Gestión Deportiva Municipal con la Educación como Perspectiva = An educational prospective for new municipal sport management. El Ejido, Almería. Círculo Rojo. http://www.munideporte.com/imagenes/documentacion/ficheros/0257F12E.pdf

Martínez-Aldama Ortúzar, I. y Solar Cubillas, L. (2004). Análisis de las tendencias en política deportiva municipal en las tres capitales de la Comunidad Autónoma Vasca a través de los presupuestos, Comunicación. I Congreso Vasco de investigación en ciencias del deporte, Vitoria.

Martínez-Aldama Ortúzar, I. (2007). Las políticas de acceso y la tarificación de los servicios deportivos municipales. Modelos y pautas en IV Encuentros de Políticas deportivas en los municipios. Bilbao Kirolak. Bilbao.

Martínez de Aldama Ortúzar, I. y Camps Povill, A. (2008). La externalización de los servicios deportivos municipales. Estudio de caso en Bizkaia. Gestión Deportiva, Ocio y Turismo. Apunts Educación Física y Deportes 92

Mestre, J.A, García Sánchez, E (2003). Manual de legislación y reglamentación del deporte local. 2ª edición. FEMP, CSD, Madrid.

Mestre, J.A, García Sánchez, E (1997). La gestión deportiva municipal, INDE, Barcelona.



Ortega, E., Lagardera, F. Camps, A. (1985). Deporte y municipio. Deporte y educación. Barcelona.



Sainz de Vicuña Ancín, J.M. (2010). El plan estratégico en la práctica.2ª edición. Madrid: ESIC

Samaranch, J.A. (1986). El primer congreso internacional de deporte para todos. Revista Olímpica.

Solar Cubillas, L. (2006). Servicio y clientes. El reglamento de servicios en Deporte, gestión y Municipio. Aspectos clave, Eudel. Bilbao.

Teruelo, B. (2006). La financiación del deporte municipal, coste, valor y precio de los servicios en Deporte, gestión y Municipio. Aspectos clave, Eudel. Bilbao.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Baratti, A. (2011). Organización y gestión de la planificación deportiva municipal. Un plan activo, para una sociedad activa. Colombia Kinessis.
Federación Española De Municipios y Provincias (1994). VIII jornadas de deporte y corporaciones locales. Marco competencial y financiación. Madrid.
Federación Española De Municipios y Provincias (1996). Las políticas deportivas locales: evolución y futuro.
Federación Española De Municipios y Provincias (1997). I Jornadas en diputaciones y pequeños municipios.
Federación Española De Municipios y Provincias (1998). I Encuentro de diputados provinciales de deportes.
Federación Española De Municipios y Provincias (1999). XI Jornadas de deporte y corporaciones locales. FEMP, Madrid.

Martínez-Aldama Ortúzar, I. y Ortúzar Oyanguren, I (2007). Marco Jurídico del deporte y la administración local. Especial referencia a los municipios, en Deporte, gestión y municipio. Aspectos clave. Ed Grada. 2 ªEd
López López, A. y Luna-Arocas, R. (2000). Perfil del Gestor Público del Deporte en la Comunidad Valenciana. Un Análisis Preliminar. Educación Física y Deportes (61). Gestión Deportiva, Ocio y Turismo.
Navajo, P.(2009) Planificación estratégica en organizaciones no lucrativas. Ed.Narcea
Navarro Galera, A. (2008). Indicadores y Coste de los Servicios Deportivos en la Administración Pública. Gestión Económica del Deporte Municipal. El Presupuesto y sus Controles. Junta de Andalucía, Consejería de Turismo, Comercio y Deporte, Secretaria General para el Deporte, Instituto Andaluz del Deporte, Departamento de Formación. Loja-Granada. Disponible en http://www.munideporte.com/imagenes/documentacion/ficheros/20081203174032Navarro.p df

Olias De Lima, B. (coordinadora) (2001). La nueva gestión pública. Pearson Educación, S.A, Madrid.
Puig, N., Martinez Del Castillo, J. (1983).

Aldizkariak

- Apunts
- Revista de Educación Física
- Lecturas de Educación Física y deportes. Revista digital. www.efdeportes.com
- Revista Corps et Culture http://corpsetculture.revue.org
- Perspectivas de la Educación Física.

Web helbideak

http://www.sportsci.org/
http://www.sportsci.org/resource/stats/index.html
http://www.efdeportes.com/
http:// www.munideporte.com
htpp:// www.femp.es

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • BADIOLA LEKUE, ADUNA
  • MARTINEZ DE ALDAMA ORTUZAR, MARIA INMACULADA
  • SOLAR CUBILLAS, LUIS VICENTE
  • BADIOLA LEKUE, ADUNA
  • ROMARATEZABALA ALDASORO, ESTIBALIZ
  • YANCI IRIGOYEN, JAVIER

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-25

09:00-10:30 (1)

13:30-15:00 (2)

10:30-12:00 (3)

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
26-30

09:00-10:30 (1)

09:00-10:30 (2)

Irakasleak