XSLaren edukia

Kirol Erakundeen Kudeaketa Tresnak25781

Ikastegia
Hezkuntza eta Kirol Fakultatea. Jarduera Fisikoaren eta Kirolaren Zientzietako Atala
Titulazioa
Jarduera Fisikoaren eta Kirolaren Zientzietako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara
Kodea
25781

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4567.5
Gelako p.1522.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Kudeaketa eta Aisialdiko Minorraren zatia den irakasgai honek, kudeaketa esku-hartze eremu ezberdinetan aurrera eramaten diren eta oinarrizko kudeaketa funtzioetan erabili ohi diren tresnen erabilerarako gaitzea du helburu.

Irakasgaiaren bitartez, ikasleengan kirol kudeaketarako erabilitako tresnen ezagutza praktikoa bilatzen da, bai baliabide material, giza, finantza eta denbora baliabideen kudeaketari dagokionean.

Egitasmoen kudeaketarekin duen loturarengatik, bere izaera praktikoagatik eta erabiliko den metodologiarengatik, irakasgaiak era berean, ikaskuntza autonomorako eta Gradu Amaierako Lana elaboratzeko prestatzen du.

Haatik, irakasgaiak bere kabuz, ikaslea esku-hartze eremu pertsonal eta/edo profesional ezberdinetan kudeaketa gaitasunetan janztea du helburu.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

IRAKASGAIAREN GAITASUNAK:



GE1- Eremu honetan irakaskuntza-autonomia lortzeko kirol erakundeetako baliabide material eta giza eta finantza baliabideen oinarrizko kontzeptu eta kudeaketa tresnak ezagutu eta ulertu.

GE1 IKASKUNTZA EMAITZAK: Ikaslea, kirol erakundeetako kudeaketa tresna nagusien teknikak, erabilera, oinarri teorikoak, aplikazio praktikoa eta interpretazioa eskuratuko ditu.



GE2- Kirol erakunde eta instalazioen kudeaketa tresnen erabilerari buruzko kasuak analizatu, bere egokitasuna balioesteko eta aukera eta irtenbideak proposatzeko.

GE2 IKASKUNTZA EMAITZAK: Ikaslea, kirol erakundeetako kudeaketa tresna nagusiak aplikatzeko gai izango da kirol instalazio zein erakundeen kasu jakinen analisia burutzeko.



GE3- Baliabide material eta giza eta finantza baliabideak kudeatzeko tresnen erabilera negozio egitasmo baten diseinuan aplikatzeko.

GE3 IKASKUNTZA EMAITZAK: Ikalea, kirol erakundeetako kudeaketa tresna nagusiak aplikatuz, negozio egitasmo erreal bat diseinatzeko gai izango da.



ZEHARKAKO GAITASUNAK:

G019.Buruzagitza gaitasunak, pertsonen arteko harremana eta talde lana garatzea

G020.Egoera berrietara egokitzeko, arazoak konpontzeko eta modu autonomoan ikasteko gaitasunak garatzea

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Kirol kudeaketa prozesuan kudeaketa tresnen erabilera eta aplikazioa.

2. Analisi estrategikorako tresnak.

3. Plangintza estrategikorako tresnak.

4. Arriskuen kudeaketarako tresnak.

5. Giza-baliabideen kudeaketarako tresnak.

6. Negozio-zorroa analizatzeko tresnak.

7. Egitasmoen kudeaketarako tresnak.

8. Finantza-plangintzarako tresnak.

9. Kudeaketa tresnak negozio plan baten elaborazioan.

MetodologiaToggle Navigation

Irakasgaiaren metodologia aplikatua da. Erabiliko den metodologia proiektuen bitarteko ikaskuntza da (IKD-Proiektuen bitarteko ikaskuntza). Kudeaketa tresnen erabilerari buruzko proposamen praktikoak elaboratzeko asmoz, ikasleak gelako azalpenetan, literaturan eta kasuen ezagutzan oinarrituz kudeaketa prozesuaren elementuak aztertuko ditu.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 20
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 20
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 40
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 20

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluazioa bi modutan egin ahal izango da:



ETENGABEKO EBALUAZIOA SISTEMA (*)

Etengabeko ebaluazioa hainbat zereginekin (gutxienez 2 pertsona eta gehienez 4) eta atazekin ebaluatu eta kalifikatuko da:

1.GAI BAKOITZAREN EZAGUTZA TEORIKO-PRAKTIKOA (%20): gelan emandako gaien inguruko kontrol teoriko praktikoak egingo dira. Irakasgaiaren zati hau gainditzeko kontrol guztiak gainditzea derrigorrezkoa da, bakoitzean 10 puntutik gutxienez 5eko nota lortuz. Kontrol bat gainditzeke geratzekotan ohiko deialdiko azken azterketara pasako da.

2.IRAKASGAIAREN EDUKI TEORIKO-PRAKTIKOAREKIN ZERIKUSIA DUTEN PRAKTIKAK (%20): Lauhilekoan zehar ikasgelan landutako eduki teoriko-praktikoak zuzenean aplikatzeko asmoz hainbat praktika egingo dira.

- Ez da bertaratzerik eskatuko, baina egunero zereginak egingo dira eta ebaluatuko dira. Egunen batean ez bertaratzekotan, egun horretan buruturiko lanaren nota eskuratu gabe geldituko da. Egin beharreko lanen %80 gainditu beharko da, bakoitzean 10etik gutxieneko 5eko nota eskuratuz.

- Gelan proposatutako praktiken % 80 aurkeztu beharko dira. Praktikak epeetan aurkeztu beharko dira. Ebaluazioa eta kalifikazioa, errubrika eta talde-kalifikazioaren bidez egingo da. Ebaluazioa, egindako praktika guztien edo ausaz aukeratutako lagin baten gainean aplikatuko da.

3.NEGOZIO-PLANA (% 60): ikasleek idatzizko negozio-plan bat (% 40) garatuko dute, eta ahalezko Inbertitzaile edo erosleei (% 20) salduko diete ahozko aurkezpen baten bidez.

- G019 eta G020 zeharkako gaitasunak irakasgaian landuko eta ebaluatuko dira, baina ez dira kalifikatuko.

Irakasgaiaren azken nota osatzeko, beharrezkoa izango da ebaluaziorako proposatutako alderdi bakoitza, bakoitza bere aldetik gainditua izatea (5eko gutxieneko nota 10en gainean).

Ohiko deialdian alderdietako bat gainditu gabe geratzekotan, gainditutako zatiaren nota ezohiko deialdira arte BAKARRIK gordeko da.

(*)ETENGABEKO EBALUAZIOA: Ikasleak uko egin ahal izango dio etengabeko ebaluazio sistemari, eta azken ebaluazioa egin ahal izango du lehenengo 9 asteetan, horretarako, 9. astea amaitu aurretik ikasleak irakasgaiaren ardura duen irakasleari jakinaraziko dio idatziz (e-mailez).



"Azken probaren pisua irakasgaiko kalifikazioaren %40 baino handiagoa bada, nahikoa izango da amaierako proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa "aurkezteke" izan dadin. Aldiz, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren % 40 edo hori baino txikiagoa, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari" (EHUk Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiari dagokion 12.2 puntuan).





AZKEN EBALUAZIO-SISTEMA

Ebaluazio sistema hau aukeratutako ikasleek azterketa egunean irakasgaiko edukiei buruzko proba teoriko praktiko bat burutu beharko dute (notaren %100). Irakasgaia gainditutzat jotzeko, proba gainditu beharko da 10en gainean gutxieneko 5eko nota lortuz.

DEIALDIARI UKO EGITEA: Deialdiari uko egiten dioten ikasleek «aurkezteke» kalifikazioa jasoko dute.

Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.



IKASKETA EDOTA EBALUAZIO PROZESUETAN ESKATZEN DIREN PRINTZIPIO ETIKOAK ETA ZINTZOTASUNA EZ BADIRA BETETZEN KALIFIKAZIOA ZERO (0.0 SUSPENTSO) IZANGO DA.



Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

ETENGABEKO EBALUAZIO SISTEMA:

Etengabeko ebaluazioa egin duen ikasleari ohiko deialdian gainditutako zatia(k) eta bertan eskuratutako nota gordeko zaio, beti ere, ohiko deialdiko etengabeko ebaluaziorako zehaztutako portzentajeak errespetatuz.



AZKEN EBALUAZIO SISTEMA

Ebaluazio sistema hau aukeratutako ikasleek azterketa egunean irakasgaiko edukiei buruzko proba teoriko praktiko bat burutu beharko dute (notaren %100). Irakasgaia gainditutzat jotzeko, proba gainditu beharko da 10en gainean gutxieneko 5eko nota lortuz.

DEIALDIARI UKO EGITEA:Deialdiari uko egiten dioten ikasleek «aurkezteke» kalifikazioa jasoko dute.



Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.



IKASKETA EDOTA EBALUAZIO PROZESUETAN ESKATZEN DIREN PRINTZIPIO ETIKOAK ETA ZINTZOTASUNA EZ BADIRA BETETZEN KALIFIKAZIOA ZERO (0.0 SUSPENTSO) IZANGO DA.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasgaiko e-gelan ageri direnak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Campos, C. (2004). Dirección y marketing de servicios y centros deportivos. Bartzelona, Espainia: Gestión y promoción editorial.

Chelldurai, P. (2001). Human Resources Management in Sport and Recreation. Champaign, IL: Human Kinetics.

Chelladurai, P. (2005). Managing Organizations for Sport & Physical Activity (2nd Ed.) Scottsdale, AZ: Holcomb Hathaway.

Cutropia, C. (2005). Plan de Marketing (paso a paso). Madril, Espainia: Esic.

Emery, P. (2011) Sport management toolkit. London, United Kingdom: Routledge.

Hall, E. T. (1973). La dimensión oculta. Enfoque antropológico del uso del espacio. Madril, Espainia: Instituto de Estudios de Administración Local.

Heinemann, K. (1998). Introducción a la Economía del Deporte. Bellaterra, Espainia: Paidotribo.

Ludevid, M., y Olle, M. (2000). Como crear su propia empresa. Bartzelona, Espainia: Marcombo.

Mullin, B.J., Hardy, S., y Sutton, W.A. (2000). Sport Marketing. Champaign, IL: Human Kinetics.

Parks, J. B., y Quarterman, J. (2003). Contemporary Sport Management. Champaign, IL: Human Kinetics.

Pitts, B. (2000). Principles of Sport Management. Champaigns, IL: Human Kinetics.

Reigs, E., Fernández, J., y Jauli, I. (2003). Los recursos humanos en las organizaciones orientadas a la eficacia y el aprendizaje. Madrid, España: Thomson.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Blanchard, K., Zigarmi, P., y Zigarmi, D. (1986). El líder. Ejecutivo al minuto. Bartzelona, Espainia: Urano.
Blanchard, K. (2003). ¡Bien hecho! Bartzelona, Espainia: Granica
Blanchard, K., y Bowles, S. (2001). !Choca esos cinco! Bartzelona, Espainia: Grijalbo
Hunter, J. (1999). La paradoja. Bartzelona, Espainia: Urano
Hunter, J. (2000). Fish!. Bartzelona, Espainia: Empresa activa
Jonson, S. (2002). ¿Quién se ha llevado mi queso? Bartzelona, Espainia: Empresa activa
Trias de Bes, F., y Rovira, A. (2004). La buena suerte. Bartzelona, Espainia: Urano.

Aldizkariak

Apunts
Revista de Educación Física
Perpectivas de la educación física.

Web helbideak

Lecturas de Educación Física y deportes. Revista digital. www.efdeportes.com

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ROMARATEZABALA ALDASORO, ESTIBALIZ
  • RUIZ DE ARCAUTE GRACIANO, FRANCISCO JAVIER
  • URDANGARIN LIEBAERT, MIGUEL
  • MARTINEZ DE ALDAMA ORTUZAR, MARIA INMACULADA
  • ROMARATEZABALA ALDASORO, ESTIBALIZ
  • RUIZ DE ARCAUTE GRACIANO, FRANCISCO JAVIER

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-20

13:30-15:00 (1)

12:00-13:30 (2)

21-30

15:00-16:30 (3)

10:30-12:00 (4)

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-18

12:00-13:30 (1)

20-20

12:00-13:30 (2)

21-21

09:00-10:30 (3)

23-24

09:00-10:30 (4)

26-27

09:00-10:30 (5)

29-30

09:00-10:30 (6)

Irakasleak