XSLaren edukia

Praxiologia Motorraren Oinarriak25783

Ikastegia
Hezkuntza eta Kirol Fakultatea. Jarduera Fisikoaren eta Kirolaren Zientzietako Atala
Titulazioa
Jarduera Fisikoaren eta Kirolaren Zientzietako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
25783

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4567.5
Gelako p.1015
Ordenagailuko p.57.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Jarduera fisiko eta kirol jarduerek akzio mota berezia sustatzen dute: akzio motorra. Bai baliabide gisa (heziketa arlokoa adibidez) eta baita helburu gisa (aisialdia adibidez), jarduera fisiko eta kirol jarduerak lehen mailako fenomeno soziala osatzen dute eta balio porpioa duen aztergaia. Ikasgaia hau aberastasun kultural hau barnetik aztertzera bideratua dago hain zuzen, egoera motor hauen ezaugarrien ezagutzara, joko eta kirol deiturikoak nagusiki praktika ludiko eta pedagogiko berehalako erreferenteak direnak



Akzio ludomotorraren oinarrizko elementuak aurkezten dizkio ikasleari, bai kontzeptu mailan eta baita modu operatiboan ere. Kirol jokoaren definiziotik abiatuz, motrizitatearen adierazpen desberdinen errepaso bat egingo da barne logikaren ikasketan jarduteko. Ikasleek kirol joko desberdinak analizatzeko konpetentzia bereganatuko dute jarduleek espazioarekin, denborarekin objektuekin eta beste jokalariekin mantentzen dituzten erlazioetan oinarrituz.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

1. Kirol jokoa bere ezaugarri bereizleen arabera definitu giza motrizitatearen esparru operatibo ulerkor batean eta gure eremu akademiko eta profesionalaren ikasketa objektu propio bezala aintzat hartuz. IKASKUNTZAREN EMAITZAK (IIEE): Praxiologia Motorraren printzipio epistemologikoak, eskuhartze motorraren modelo komunikatiboa.





2. Kirol jokoa definitu eta aztertu, eta kirolaren akzio motor ludikoaren printzipio juridikoak azaldu, arau horiek jokalarien jokabide motorrekin duten erlazioa oinarrituz kirol jokoen arauak analizatzeko eta eraldatzeko gai izanez. IIEE: IE: - ludorama, etnomotrizitatea, iusmotrizitatea.



3. Kirol jokoak domeinu desberdinetan sailkatu, jarduleak ingurune fisikoarekin, materialarekin eta sozialarekin mantentzen dituen erlazioetan ondorioztatzen diren eremu bakoitzeko akzio printzipioak kontutan hartuz. IIE: semiotrizitatea, barne logika, unibertsal ludomotorrak.





4. Bilketa teknologiak eta datuen tratamendua jarduera fisikoen eta kirolen zientzien arloan erabiltzen jakin (zeharkakoak). IIEE: Datu motak, datu taula horizontalak eta bertikalak eta kontsulta dinamikoak kalkulo horri gestore batean.



Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

I atala: etnomotrizitatea



1. Ludomotrizitatea

1.1 Polisemia arazo gisa

1.2 Ludomotrizitatea soluzioa ote?

1.3 Akzio ludomotorra



2. Iusmotrizitatea

2.1 Ordena eta akzio motorra

2.2 Eremu ontiko-praktiko ludomotorrak

2.3 Kirol iusmotrizitatea





II atala: praxiologia motorra



3. Semiotrizitatea

3.1. Interpretante motorra

3.2. Logika semiotorra

3.3. Akzio motorraren domeinuak



4. Intermotrizitatea

4.1. Komunikazio praxikoa

4.2. Txandakako elkarrekintza

4.3. Komunikazio motorren sareak



5. Espazio ludomotorra

5.1 Espazioa eta ziurgabetasuna

5.2 Arriskua eta espazioa

5.3 Espazioa eta elkarrekintza



6. Denbora ludodeportiboa

6.1 Kirol jokoak denboran

6.2 Errolen aldaketen sareak

6.3 Tanteo sistemak



7. Akzio motorraren zientzia

7.1. Objetua eta bereiztasuna

7.2. Zeinual eta espezifizitatea

7.3. Ohitura eta unibertsalak





III. atala: hiziketa fisikoa



8. «Heziketa fisiko berri baterako ikuspuntuak»

8.1 Heziketa fisikoaren krisia

8.2 Hezkuntza, pedagogia eta didaktika

8.3. Ikasketa-transferentzia



9. Eskuhartze motorra

9.1. Estrategia

9.2. Estiloa

9.3. Ebaluaketa







MetodologiaToggle Navigation

- Testu irakurketa kritikoa eta argudiatua

- Konzeptu mapa eragiketa

- Kirol araudiren azterketa

- Behaketa orri informatikoren diseinua et erabilera



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 40
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 30
    • Banakako lanak (%): 30

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ezinbestekoa izango da proba idatzia, praktikak eta taldeko lanak gainditzea gai izateko orokorrez. Lauhilekoan zehar ebaluazio-proben xehetasunak ohiko bitartekoekin jakinaraziko dira (zuzeneko saioa, posta elektronikoa, eGela...). Proba guztiak menperatzen ez badira askoz jota HIRUz kalifikazioa (SUSPENTSOA) lortuko da, gainditu ez diren probak ezohiko deialdirako geratzen.



Etengabeko ebaluazioan, ikasleak uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari, horretarako, bederatzi asteko epea izango du ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa hasten denetik kontatzen hasita (art. 12.2).

Azken ebaluazioa izango denean, azterketen data ofizialean proba zehatzetara ez aurkezteak dagokion deialdiari uko egitea suposatuko du eta EZ AURKEZTEA kalifikazioa.



Ebaluazioa eta ikasketen ohiko printzipio etikoen urratzea eginez gero, kalifikazioa ZEROz izango da (SUSPENTSOA).



Ebaluazioa ez prezentziala egin beharko balitz, antolaketa-egokitzapenak egingo dira 2021-2022 Irakaskuntzarako Egokitzapen Planaren gomendioei jarraituz eta dagokien egutegi eta egitaraua

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ezinbestekoa izango da proba idatzia, praktikak eta taldeko lanak gainditzea gai izateko orokorrez. Etengabeko ebaluazioan, proba guztiak menperatzen ez badira askoz jota HIRUz kalifikazioa (SUSPENTSOA) lortuko da. Beste kasuetan, azterketen data ofizialean proba zehatzetara ez aurkezteak dagokion deialdiari uko egitea suposatuko du eta EZ AURKEZTEA kalifikazioa.



Ebaluazioa eta ikasketen ohiko printzipio etikoen urratzea eginez gero, kalifikazioa ZEROz izango da (SUSPENTSOA).



Irakasgaia ohiko deialdian gainditzen ez duten ikasleek, hautatutako ebaluazio sistema gorabehera, eskubidea izango dute ezohiko deialdiko azken ebaluazioko proba osatzen duten azterketa eta jardueretara aurkezteko.



Etengabeko ebaluazioa jarraitu duten ikasleek, ikasturtean zehar eskuratutako emaitza positiboak gordetzeko aukera izango dute eta ohiko deialdiko ebaluazio irizpideak mantenduko dira. Ikasleek, aukera izango dute deialdiari uko egiteko, horretarako, ebaluazioko proba osatzen duten azterketara edota burutu beharreko zereginak ez aurkeztea nahikoa izango da.



Azken ebaluazio sistema aukeratu duten ikasleentzat, ohiko deialdiko ebaluazio irizpideak mantenduko dira. Ikasleek, aukera izango dute deialdiari uko egiteko, horretarako, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

- Irakasleak proposatuko lan zientifikoak eta adituen idatziak
- Heziketa fisiko moderno baterako ikuspuntuak / Pierre Parlebas ; [Itzultzaileak, Raúl Martínez de Santos eta Asier Oiarbide] – Bilbao: Universidad del Páis Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea, Argitalpen Zerbitzua = Servicio Editorial, D.L. 2016
- Parlebas, P. (2017). La aventura praxiológica. Ciencia, acción y educación física. Sevilla. Junta de Andalucía.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Martínez-Santos, R. (2018). ¿ Juegos de palabras o palabras que juegan? Sobre la naturaleza jurídica de los juegos deportivos. CCD. Cultura_Ciencia_Deporte. 13(38), 183-194.



Raul Martinez-Santos, Daniel Castillo & Asier Los Arcos (2016) Sprint and jump performances do not determine the promotion to professional elite soccer in Spain, 1994–2012, Journal of Sports Sciences. 34(24), 2279-2285



Martínez-Santos, R. (2015). La comunicación práxica. Arqueología de un concepto (1ª parte: 1959-19770). Acción motriz(14), 33-50.



Oiarbide, A., Martínez de Santos, R., Usabiaga, O., Etxebeste, J., & Urdangarín, C. (2014). Efectos de los juegos de cooperación-oposición en el ánimo de los universitarios. Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación(25), 58-62.



Martínez de Santos , R. (2011). Pedagogía del entrenamiento. Un análisis elemental La pedagogía del deporte hoy: escenarios y desafíos (pp. 339-368): Nuova Cultura.



Martínez-Santos, R., Enjuanes, M., De la Cruz, E., Pino, J., & Crespo, D. (2009). Equilibrio competitivo en ACB: un estudio preliminar. Cuadernos de Psicología del Deporte, 9, 43.



Martínez-Santos, R., Crespo, D., De la Cruz-Sánchez, E., Enjuanes, M., & Pino-Ortega, J. (2009). Analysis and comparison of competitive balance in the Spanish ACB basketball league: a preliminary study. Revista de psicología del deporte, 18(3), 0397-0401.



Martínez de Santos, R. (2009). Principios y elementos de organización de la cantera de un equipo de fútbol. Acción motriz, 2, 61-77.



Martínez de Santos, R. (2008). Ludomotrizitatea eskola. Posible al da horrelakorik? Jakingarriak(63), 36-46.



Martínez de Santos, R., Los Arcos, A., Blanco-Villaseñor, A., & Sánchez, F. (2006). Lógica interna de las tareas y demanda energética en el entrenamiento del fútbol. Investigaciones en praxiología motriz, 173-187.



Martínez de Santos, R. (2002). La intermotricidad alterna. Actas del V Congreso de Ciencias del Deporte, Educación Física y Recreación. INEFC de Lleida.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Parlebas, P. (2001). Juegos, deporte y sociedad. Léxico de praxiología motriz. Barcelona: Paidotribo.
Parlebas, P. (1996). Perspectivas para una educación física moderna (2ª edición). Málaga: Instituto Andaluz del Deporte
Parlebas, P. (1988). Elementos de sociología del deporte. Málaga: Junta de Andalucía: Universidad Internacional Deportiva.
Martínez de Santos, R. (2007). La praxiología motriz aplicada al fútbol
Lagardera, F., & Lavega, P. (2003). Introducción a la praxiología motriz. Barcelona: Paidotribo

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ETXEBESTE OTEGI, JOSEBA
  • MARTINEZ DE SANTOS GOROSTIAGA, RAUL
  • OIARBIDE GOIKOETXEA, ASIER
  • ETXEBESTE OTEGI, JOSEBA
  • LOS ARCOS LARUMBE, ASIER
  • MARTINEZ DE SANTOS GOROSTIAGA, RAUL
  • LOS ARCOS LARUMBE, ASIER
  • MARTINEZ DE SANTOS GOROSTIAGA, RAUL
  • OIARBIDE GOIKOETXEA, ASIER

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

10:30-12:00 (1)

10:30-12:00 (2)

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-10

09:00-10:00 (1)

Irakasleak

01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
11-15

09:00-10:00 (1)

Irakasleak

31A Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

10:30-12:00 (1)

09:00-10:30 (2)

Irakasleak

31A Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-10

12:00-13:00 (1)

Irakasleak

31A Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-10

13:00-14:00 (1)

Irakasleak

31A Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
11-15

12:00-13:00 (1)

Irakasleak

31A Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
11-15

13:00-14:00 (1)

Irakasleak

31B Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

09:00-10:30 (1)

12:00-13:30 (2)

Irakasleak

31B Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-10

11:00-12:00 (1)

Irakasleak

31B Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
11-15

11:00-12:00 (1)

Irakasleak