XSLaren edukia

Hedabideen Plangintza I27163

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Gradu Bikoitza: Kazetaritza + Publizitatea eta Harreman Publikoak
Ikasturtea
2023/24
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
27163

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4669
Ordenagailuko p.1421

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Publizitateko eta Harreman Publikoetako Graduaren hirugarren ikasturteko lehen lauhilekoan ematen den Hedabideen Plangintza I nahitaezko irakasgaia, erdiratzen da publizitateko parte garrantzitsuena mezu sortzaile bat komunikabideen bidez hedatzea dela.



Mezu sortzailearen partea Diseinu Grafiko eta Sormena II ikasgaietan ikusiko duzue.

Baina, komunikazio hori planifikatu behar da, eta hartarako, oinarritu behar da komunikabideen baliabideetan eta bere ekarpenen ezaugarrien ezagueran. Komunikazioaren bigarren zati hau, gure irakasgaian ikasiko dugu.



Irakasgai honek lagunduko digu, mezuaren dibulgaziorako komunikabide egokienak aukeratzen.

Funtsezko elementua Publizitate-kanpainak kudeatzeko iragarle edo hedabide-agentzia ikuspuntutik.



Aurreko trebetasunak Excel kalkulu-orrian eta power point-ean menderatu behar dira.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Bilatzen da ohituretan eta plangintzaren trebetasun profesionaletan ikasleetako eta publizitate-komunikabideetako eta erlazio publikoko espezializazioa. Gradu-amaiera lanerako plataforma bezala balio izango du.



Gaitasunak:

OROKORRAK

G002 - Teoria eta tresna metodologikoak praktikan aplikatzea komunikazio-prozesu eta -testuinguru desberdinetan.

G003 - Komunikazio-problemak ebazteko ikuspegi sortzaile berriak sintetizatzea, garatzea eta aplikatzea.

G004 - Gertaerak, gizarte-prozesuak, testuak eta komunikazio-proiektuak modu kritikoan aztertzea, interpretatzea, azaltzea eta baloratzea.

G005 - Publizitateko eta harreman publikoetako hainbat generotan, formatutan eta hedabidetan, proiektuak, lorpenak eta lanaren eta ikerketaren emaitzak arin, eraginkortasunez eta argudiatuz jakinaraztea eta azaltzea.

G006 - Talde-lanaren parte-hartzearekin, kudeaketarekin eta optimizazioarekin lotutako trebetasunak eta trebetasunak garatzea, erabakiak hartzeko eta emaitzak ebaluatzeko irizpide informatuak aplikatuta.

G007 - Publizitateko eta harreman publikoetako eta, oro har, informazioko edukiak eta prozesuak garatzeko trebetasunak aplikatzea eta teknikak, teknologiak eta baliabideak erabiltzea.

G008 - Helburuak identifikatzera eta ekintzak planifikatzera bideratutako estrategiak proiektatzea eta diseinatzea, publizitate-proiektuen eta harreman publikoen garapenaren testuinguruan.

G009 - Ingurune eta errutina profesionalen ezagutza eta esperientzia eskuratzea, merkatuak eskatzen dituen publizitatearen eta harreman publikoen esparruko profil profesionalen lanaren errealitatera hurbiltzeko.

G010 - Informazioa eta dokumentazioa hainbat iturritan bilatu, hautatu, hierarkizatu eta aztertzea, edukia narrazio-modu eta -estrategietara egokituz.



ZEHARKAKOAK

CT1 - Autonomia eta autoerregulazioa.

CT7 - Pentsamendu kritikoa.

CT8 - Talde-lana.



ESPEZIFIKOAK

C3CC02 - Komunikabide-planak diseinatzea, aztertzea eta garatzea, publizitate-komunikazioko eta R.R.P.P.ko arazoak ebazteko irizpide informatuak aplikatuz

C3CC03 - Diseinu grafikoko eta ikus-entzunezko narratibako printzipioak, teknikak eta prozesuak proiektuen garapenean bereiztea, baloratzea eta aplikatzea, publizitate-errealizazioetan korronte estetikoak eta estiloak identifikatuz, eta generoaren gaia integratuz.

C3CC04 - Komunikazioaren eta harreman publikoen diagnostikoari eta kudeaketari teknikak eta estrategiak aplikatzea, komunikazio-testuinguru, bitarteko eta antolamendu-ingurune desberdinetan.

C3CC05 - Merkatuak ikertzeko metodologiak eta tresnak aplikatzea, publizitate-komunikazioko eta R.R.P.P.ko proiektuak taldean garatzeko.



Ikasketa emaitzak:

1- Ikaslea publizitate-jarduerari lotutako komunikabideen ezagutzara hurbiltzea.

2- Publizitate-kanpaina batean eta, zehazkiago, hedabideen planean egindako ekarpena aztertzea.

3-Proposamenen kontsumoari buruz gaur egun dauden informazio-iturriak erabiltzea. (EGM, Kantar media, CIES, etab.)

4. Planifikatzaile orok nagusi izan behar dituen oinarrizko kontzeptuak ezagutzea, bitarteko optimoen plan baten faseak praktikan jarri ahal izateko.

5.- Azkenik, ezagutza osatzea, bitarteko bakoitzak planari egiten dion ekarpena aztertuz. Sarpena, egitura, euskarriak, merkaturatzea eta publizitate-komunikazioko balioak. (Helburuak edo eraginkortasuna, taktikoak eta ekonomikoak).

Laburbilduz, komunikabide bakoitzaren ezaugarri teknikoak eta taktikoak ezagutzea (Teoria) eta horiek audientzia, kostu eta errentagarritasunetan oinarritutako datu kuantitatiboetan oinarrituta alderatzen jakitea (Praktika).





Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

Oinarri Teorikoak.



I. Sarrera.

Komunikazio pertsonala masiboaren kontra.

Komunikabide masiboak, komunikabide publiziatarioak bezala



II. Informazio-iturriak ( I. ).

Sarrera.

Informazio-iturri nagusiak.

Audientzia estudioari buruzko iturriak.

EGM, Cies, Kantar Media, AIMC, Geomex, Geotrans,Nielsen/Netratings, EGI



III. Informazio-iturriak (II.).

Difusioaren kontrolari buruzko iturriak. (ICP-a).

Ospearen gaineko informazioari buruzko iturriak (IOPE-a, Multimedia eta, IMOP-Top of Mind.)

Publizitate-jardueraren segimenduariburuzko iturriak. (INFOADEX-a, ASTIGAR MEDIA, TNS-a).

Informazio ematen duten eta hartzean laguntzen duten beste iturri batzuk erabakietako.

AIMC/Marka Ikerketa|Estudioa, edo detallista-etako eta kontsumitzaileetako Taulak.

Beste iturri instituzional eta sektorialak (INE-aren ikerketa,

CIS-a, AEDEMO-a, ESOMAR etabar).

Komunikabide-egituraren gaineko beste iturri batzuk eta euskarriak. (Mecos, sektoreko Aldizkariak, etab.etab.



IV. Aukeraketan erabilitako oinarrizko kontzeptuak eta plangintza komunikabideak.

Audientziarekiko kontzeptu erlazionatuak.

-Audientzia, sartzea, profila.

-Audientzia erabilgarria eta kidetasuna.

-metatutako Audientzia, bikoizketak eta audientzia garbia.

-point-a Rating, Share, PUT-a, HOT-a, PUR-a.

Errentagarritasunarekiko kontzeptu erlazionatuak.

-kontaktuagatik Kostua, milagatik kostuagatik, point-a kostu ratingagatik,

GRP-a kostua.

-errentagarritasun-Koefizientea.

Komunikabide-plan balioespenen gaineko kontzeptuak.

-Estaldura, maiztasuna (OTS-a).

-inpaktu-Kurba banaketa.

-tartea. Estaldura eta maiztasuna eraginkorrak.

-GRP¿S-a eta TRP¿S-a.



V. Estatu espainiarreko baliabide|komunikabide eskaintza. (I.).

Sarrera.

Eguneko prentsa.edo Egitura, ezaugarriak, merkaturatzea.

-komunikazio-Balioak, taktiko eta ekonomikoak.

Iganderoko gehigarriak.

-Egitura, ezaugarriak, merkaturatzea.

-komunikazio-Balioak, taktiko eta ekonomikoak.

Aldizkariak.

-Egitura, ezaugarriak, merkaturatzea.

-komunikazio-Balioak, taktiko eta ekonomikoak.

Kanpoko publizitatea.

-Egitura, ezaugarriak, merkaturatzea.

-komunikazio-Balioak, taktiko eta ekonomikoak.



VI.Eskaintza estatu espainiarreko komunikabideetako(II.)

Telebista.

-Egitura, ezaugarriak, merkaturatzea.

-komunikazio-Balioak, taktiko eta ekonomikoak.

Irratia|Erradioa.

-Egitura, ezaugarriak, merkaturatzea.

-komunikazio-Balioak, taktiko eta ekonomikoak.

Zinema.

-Egitura, ezaugarriak, merkaturatzea.

-komunikazio-Balioak, taktiko eta ekonomikoak.

Internet.

-Egitura, ezaugarriak, merkaturatzea.

-komunikazio-Balioak, taktiko eta ekonomikoak.





Oinarri Praktikoak:



I. Praktika 1: Egunkari bateko publizitate-kanpaina aurrekontu ekonomikoa egitea. Aukeratutako euskarriak ezagututa, aurrekontu ekonomikoak, formatuak, kokapenak eta argitalpen-datak aukeratzea hedabideen plangintza batean.



II. Praktika 2: Prentsa-plangintza bateko audientzia datuak eta errentagarritasuna ateratzea. Gure target-eko (rp, grp, kidetasun, inpaktu), baita ere errentagarritasuneko audientzia datuak sartzea (c/grp-a, cpm-a, inpaktuen cpm-a).



III. Praktika 3: Aurrekontu bat egitea audientzia eta errentagarritasun datuekin hedabide honetan: prentsa, irratia, telebista, aldizkariak, internet eta kanpoko publizitatea. Hedabideen Plan orokorra baloratzea beste lanetan erabilitako baloreekin.







MetodologiaToggle Navigation

Klase Magistrala: Teoriaren erakusketa eta informazio-iturriekin egindako kasu praktikoak ezagutu.

Klase Praktikoak: Talde-lanean hedabideen aurrekontu erreal bat garatzea, irakasleak emandako audientzia informazioarekin. Klase praktikoak derrigorrezkoak dira. Zerrenda pasatuko da.

Talde-lanean 3 lan garatu behar dira:

1/Aurrekontu bat egin hedabideen tarifakin baliatuz. Notaren %20.

2/Aurrekontu batean sartu audientzia-datuak irakasleak emandako informazioarekin, errentagarritasunak ezagutzeko. Notaren %20.

3/Landu bai aurrekontuzko datuekin bai audientzia datuekin plangintza multimedia bat. Notaren %30.

Hiru lanak eman behar dira eta hiru praktikak gainditu.





Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Test motatako proba (%): 30
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 70

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 8.3 artikuluari jarraiki ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoa hasita, hau da, azaroaren 9a baino lehenago (bigarren lauhilekoan martxoaren 22a baino lehenago).



Ebaluazio Jarraitua:

Ebaluazioa izango da klasean adierazitako gaien gainean. Planifikatzaile guztiak menderatu behar dituen kontzeptuen gaineko azterketa, guztiz %30.



Ikasturtean zehar egindako ariketa praktikoak (3 praktikak) ebaluazio jarraituaz ebaluatuko dira (%70), eta Urtarrilaren deialdian lortutako emaitza ohi ez bezalako deialdirako mantenduko da. Parte praktiko hau ere gainditu behar da.



Azkeneko Ebaluazioa: Probako seinalatutako egunean behartutako hiru ariketa praktikoak eman behar izango dira eta azterketa egingo da, parte praktikoarekin.



Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 12.2 artikuluari jarraiki deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek irakaskuntza aldia bukatu baino hilabete lehenago egin beharko dute eskaria, hau da, azaroaren 9a baino lehenago (martxoaren 22a baino lehenago bigarren lauhileko irakasgaietan). Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.

Azken ebaluazioaren kasuan, ebaluaketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki deialdiari uko egitea.

Ebaluazio-sistema hau modu presentzialean nahiz ez-presentzialean aplikatuko da, egoerak hala eskatzen badu.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ez ohizko deialdietan, azkeneko ebaluazioa deialdi arruntaren kasuetan erabilitako sistema bera erabiliko da. Azterketa praktikoa betetzeaz gain, nahitaezko 3 ariketa praktiko urtean zehar egin behar izango dira jarduera hauen ezaguera akreditatzeko.



Ebaluazio-sistema hau modu presentzialean nahiz ez-presentzialean aplikatuko da, egoerak hala eskatzen badu.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Ordenagailua eta Excel kalkulu programa.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

GONZALEZ LOBO, M.A. y Carrero LOPEZ, E. (1997), Manual de planificación de medios, Madrid, ESIC.

Gehiago sakontzeko bibliografia

GONZALEZ LOBO, M.A (1994) Curso de Publicidad, Madrid, Eresma & Celeste.
PERLADO LAMO de ESPINOSA, Marta (2006), Planificación de medios de comunicación de masas, Madrid, McGraw-Hill.
SÁNCHEZ FRANCO, M.J (1999), Eficacia publicitaria. Teoría y práctica, Madrid, McGraw-Hill.
TORZÓN, Esther, y MOORE, Jeri (edits) (1996) Integrated Communication: Synergy of Persuasive Voices, New Yersey,
Lawrence Erlbaum.
SÁNCHEZ FRANCO, M.J (1999), Eficacia publicitaria. Teoría y práctica, Madrid, McGraw-Hill.
TORZÓN, Esther, y MOORE, Jeri (edits) (1996) Integrated Communication: Synergy of Persuasive Voices, New Yersey,
Lawrence Erlbaum.
GARCÍA UCEDA, M. Las claves de la publicidad Editoríal ESEIC

Aldizkariak

Anuncios
Control
Campaña
Estrategia

Web helbideak

http://www.agenciasdemedios.com
www.iabspain.net
www.infoadex.es
www.arcemedia.es
www.anuncios.com
www.anunciantes.com
www.introl.es
www.aimc.es
www.ciessl.com
www.kantarmedia.com
http://controlpublicidad.com
http://www.marketingnews.es
http://www.adweek.com
http://adage.com
http://ipmark.com
http://www.marketingdirecto.com

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • JIMENEZ IGLESIAS, ESTEFANIA
  • MARTINEZ MARTINEZ, JOSU
  • NERECAN UMARAN, AMAIA

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

11:00-13:00 (1)

09:00-11:00 (2)

2-15

12:00-13:30 (3)

12:00-13:30 (4)

Irakasleak

16 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

09:30-10:30 (1)

Irakasleak

16 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

13:30-14:30 (1)

Irakasleak

16 Ordenagailuko p.-3 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

10:00-11:00 (1)

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

11:00-13:00 (1)

09:00-11:00 (2)

2-15

11:30-13:00 (3)

09:00-10:30 (4)

Irakasleak

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

10:30-12:30 (1)

Irakasleak

31 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

10:30-12:30 (1)

Irakasleak