Informazio Enpresa27112
- Ikastegia
- Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
- Titulazioa
- Kazetaritzako Gradua
- Ikasturtea
- 2019/20
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Kodea
- 27112
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Kazetaritza graduko laugarren mailako ikasgaia da Informazio Enpresa. Ikasgai honen helburua zera da: informazio enpresaren eta hedabideen merkatuaren izaera eta funtzionamendua ulertzeko beharrezkoak diren baliabideak bereganatu ditzatela ikasleek eta, gainera, informazio enpresa bideragarri bat sortzeko plangintza diseinatu eta garatzeko gai izan daitezela.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
Behin irakasgaia burututa, ikasleak honako sei gaitasun hauek eskuratu ahal izango ditu:
1- Enpresaren izaera, egitura eta antolakuntzari buruzko oinarrizko kontzeptuak ezagutzea.
2- Jarduera ekonomiko bat martxan jartzeko eta merkatal sozietatea sortzeko prozesua menperatzea.
3- Informazio enpresaren ezaugarri berezkoak bereiztea eta informazio enpresaren bilakaeraren berri izatea.
4- Informazio enpresek edukiak nola banatzen eta komertzializatzen dituen ulertzea.
5- Informazio enpresen diru iturri eta gastu nagusiak zein diren jakitea.
6- Informazio enpresaren beharretara egokitutako enpresa plangintza bat egiteko baliabideak menperatzea.
7-Egungo informazio merkatuaren eta komunikazio talde handien mugimendu estrategikoei buruzko ikuspegi orokorra izatea.
8.- Kontuan hartu da taldeka lan egitea.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
GAITEGI TEORIKOA:
1- Enpresa
1.1. Kontzeptua
1.2. Merkataritza-sozietate motak
1.3. Finantzabideak
1.4. Kontabilitatea
1.5. Zerga-sistema
1.6. Giza baliabideak
1.7. Enpresa-proiektu baten abiatzea. Enpresa-plana
2- Informazio enpresari buruzko kontzeptu orokorrak
2.1. Sorrera eta bilakaera
2.2. Berezitasunak
2.3. Egitura eta antolakuntza
2.4. Tipologia
3- Informazio-produktuaren merkaturatzea
3.1. Marketin estrategikoa eta marketin operatiboa
3.2. Informazio-produktua
3.3. Diru sarrerak eta irteerak
3.4. Banaketa
3.5. Promozioa
3.6. Hedapenaren eta audientziaren neurketa
3.7. Publizitate merkatua
4- Informazio-merkatuaren egitura
4.1. Prentsaren merkatua
4.2. Irratiaren merkatua
4.3. Telebistaren merkatua
4.4. Merkatu digitala
4.5. Informazio agentzien merkatua
5- Hedabideen kontzentrazioa
5.1. Tipologia eta ondorioak
5.2. Joerak
5.3. Multimedia talde eta enpresak gaur egun
GAITEGI PRAKTIKOA
Informazio enpresa baten proiektuaren diseinua, goian aipatutako gaitasunak hartzera bideratutako neurri txikiagoko beste praktika batzuez gain.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Garatu beharreko proba idatzia (%): 30
- Banakako lanak (%): 30
- alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 30
- Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 10
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ebaluazio jarraia:
Ikasgaia ebaluazio jarraiaren bidez burutu ahal izateko, eskatutako lan guztiak entregatu beharko dira, teoriari buruzko idatzizko azken proba egiteaz gain.
Kalifikaziorako ehunekoak honako hauek izango dira:
Teoriari buruzko idatzizko probak notaren %30 balioko du; taldeka egin beharreko (eta gelan aurkeztu beharreko) informazio enpresa proiektuak notaren 30% balioko du; banaka egin beharreko praktikek notaren %30 balioko dute eta eduki teorikoei buruz taldeka landu eta gelan aurkeztu beharreko lanak %10eko balioa izango du.
Azken ebaluazioa:
Justifikatutako arrazoiak direla-eta ebaluazio jarraia egin ezin duten ikasleek azken ebaluazioa egiteko aukera izango dute. Azken ebaluazioak bi atal hauek izango ditu:
1. Lan praktiko baten entrega %40
2. Eduki teorikoei buruzko azterketa idatzia %60
Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 8.3 artikuluari jarraiki ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoa hasita, hau da, azaroaren 10a baino lehenago (bigarren lauhilekoan martxoaren 24a baino lehenago).
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Azken ebaluazioak bi atal hauek izango ditu:
1. Lan praktiko baten entrega %40
2. Eduki teorikoei buruzko azterketa idatzia %60
Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 12.2 artikuluari jarraiki deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek irakaskuntza aldia bukatu baino hilabete lehenago egin beharko dute eskaria, hau da, azaroaren 22a baino lehenago (apirilaren 43a baino lehenago bigarren lauhileko irakasgaietan). Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
AGUADO, Guadalupe et al. Organización y gestión de la empresa informativa. Madrid: Síntesis, 2008
NIETO, Alfonso e IGLESIAS, F.La Empresa Informativa. Barcelona: Ariel, 2000
CRESPO DE LARA, Pedro. La empresa periodística en vivo. Barcelona: Ariel, 1995
NUÑEZ FERNÁNDEZ, Victor. La empresa informativa en la era digital. Madrid: CEF, 2015
Gehiago sakontzeko bibliografia
Albarran, Alan B. Media Economics: Understanding Market, Industries and Concepts. Iowa: Iowa State Univ. Press, Ames, 1996
Archier, G. y Serieux. La empresa del tercer tipo. Una nueva concepción de la empresa. Barcelona: Planeta, 1985
Bustamante, Enrique. La televisión económica. Financiación, estrategias y mercados.. Barcelona: Gedisa, 1999
Bustamante, E. y Zallo, R. Las industrias culturales en España. Madrid: Akal, 1988
Drucker, Peter F. La gerencia de empresas. Buenos Aires: Sudamericana, 1984
Farias García, P. y Farias Batlle, P. En torno a la libertad de empresa informativa. Madrid: Editorial Complutense, 1994
Freire, Andy Pasión por emprender. Aguilar, 2004
Gallo, M. Angel. Responsabilidades sociales de la empresa. Pamplona: IESE-EUNSA, 1980
Garitaonandia, Carmelo y Sánchez-Tabernero, Alfonso. Las empresas informativas en Europa. Bilbao: UPV-EHU, 1992
González Ballesteros, Teodoro.Legislación informativa. Madrid: Colex ed., 1991
Goulden, John. Newspaper Management. Londres: Heinemann, 1967
Larrañaga, José y Díaz Noci, Javier (coords.). El periodista ante el mercado laboral. Bilbao: UPV, 2003
Lavine, John M. Gestión de empresas informativas. Madrid: Rialp. 1992
Mateo, Rosario de. La empresa periodística en los ochenta. Barcelona: Fundación Conde de Barcelona, 1988
Nieto, Alfonso, y Mora, J.M.. Concentración informativa en España, Prensa Diaria. Pamplona: Universidad de Navarra, 1989
Pérez Gorostegui, Eduardo. Economía de la empresa. Introducción. Madrid: Editorial Centro de Estudios Ramón Areces, 1993
Sánchez-Tabernero, Alfonso. El Correo Español-El Pueblo Vasco y su entorno informativo. Pamplona: Universidad de Navarra, 1990
SPRI. Diez pasos para crear una empresa. Bilbao, 2001
Tallón, José. Curso de Empresa Informativa. Madrid, 1988
Uría, Rodrigo. Derecho Mercantil. Madrid: Marcial Pons, 2002
Web helbideak
www.webbusinessonline.com
www.infonomia.com
www.invertia.es
www.revecap.com
www.economyweb.com
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- GENAUT ARRATIBEL, AINGERU
- LEGARDA URIARTE, JOSE MARIA
- MESO AYERDI, KOLDOBIKA
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 09:00-11:00 (1) | 09:00-11:00 (2) | |||
2-15 | 09:00-11:30 (3) | 10:00-11:00 (4) |
Irakasleak
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 09:00-10:00 (1) |
Irakasleak
01 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 09:00-10:00 (1) |
Irakasleak
16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 15:00-17:00 (1) | 17:00-19:00 (2) | |||
2-15 | 15:00-17:00 (3) | 17:00-18:30 (4) |
Irakasleak
16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 18:30-19:00 (1) |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 09:00-11:00 (1) | 11:00-13:00 (2) | |||
2-15 | 09:00-10:30 (3) | 11:00-13:00 (4) |
Irakasleak
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 10:30-11:00 (1) |