XSLaren edukia

Gradu-amaierako lana27127

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Kazetaritzako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
4
Kreditu kopurua
12
Kodea
27127

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Gradu Amaierako Lana (GRAL) ezinbesteko baldintza da Kazetaritza Gradua lortu ahal izateko. Gradu Amaierako Lana (GRAL) 4. mailako derrigorrezko irakasgai-blokearen parte da, eta horrek 12 ECTS kreditu aitortzea ahalbidetzen dio ikasleari. GRALa banaka egiten da, zuzendari batek edo gehiagok gainbegiratuta. Oro har, GRALak aukera ematen dio ikasleari jasotako prestakuntza-ezagutza teorikoak eta/edo praktikoak graduan zehar egindako irakasgaietan aplikatzeko, kazetaritza- eta komunikazio-jarduerarekin lotutako gaitasun espezifikoak dituela frogatzeko, edozein modutan (idatzizkoa, ikusizkoa, soinuzkoa, ikus-entzunezkoa, grafikoa, interaktiboa eta multimedia, etab.), bai eta gradua lortzeko beharrezkoak diren titulazioari lotutako konpetentzia orokorrak ere. Era berean, GRALak aukera emango die ikasleei zeharkako beste gaitasun batzuk agerian uzteko, hala nola a) ekintzailetza-gaitasuna eta sormen-garapena, b) gertaeren, fenomenoen eta datuen gaineko hausnarketa logikoa eta iritzi kritikoa, c) informazio garrantzitsua bilatzeko, kudeatzeko, antolatzeko eta interpretatzeko gaitasuna, edo d) gizarte-, zientzia-, kultura-, teknologia- eta/edo etika-arloko problematika garrantzitsuei buruzko proposamenak egiteko gaitasuna.



Ikasleak bere GRALaren plangintza egin, garatu eta lekualdatu ahal izango du, honako lan-tipologia hauetako batetik abiatuta:



1. Ikerketa-lana teorikoa (berrikuspen teorikoa) eta/edo enpirikoa

2. Kazetaritza-komunikazioko proiektu baten diseinua eta plangintza

3. Kazetaritza-komunikazioko proiektu baten aplikazioa edo garapen praktikoa



* Laburpen-gida honetan jasotako gaien ulermena sakondu eta zabaltzeko, Kazetaritzako Gradu Amaierako Lanaren Gida kontsultatzea gomendatzen da, Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatearen (UPV/EHU) webgunetik eskuragarri dagoena.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

TITULAZIOKO GAITASUN OROKORRAK

-Etorriz eta eraginkortasun komunikatiboz adieraztea ahoz eta idatziz, komunikabideen arabera hizkuntza-baliabide egokienak aprobetxatzen jakinez.(G001)

-Edukien alderdi formalak eta estetikoak zuzen diseinatzea, komunikabideen ezaugarrien arabera.(G004)

-Proiektu informatiboak eta komunikatiboak behar bezala bururatzea, planifikatzea, gauzatzea eta kudeatzea.(G005)

-Kazetaritzako genero eta formatu nagusiak aplikatzea lan informatiboei komunikabide bakoitzaren berezko hizkuntzaren bidez.(G006)

-Giza Zientzietako (Soziologia, Ekonomia, Zuzenbidea, Historia Garaikidea) berezko ezagutzetatik eta metodologietatik abiatuta gertaera eta prozesu sozialak aztertzea, interpretatzea eta azaltzea, komunikabideen zereginaren testuinguruan.(G007)



TITULAZIOKO ZEHARKAKO GAITASUNAK

-Iturri desberdinetan bilatzea, hautatzea, hierarkizatzea eta aztertzea, edukiak narrazio-modu eta -estrategia desberdinetara egokituz.(G002)

-Trebetasunak garatzea eta teknikak, teknologiak eta baliabideak aplikatzea komunikazioko eta informazioko prozesuetan.(G003)

-Komunikazioaren diziplina arteko testuinguruan teorien, kontzeptuen eta metodologien esanahia eta egokitasuna ulertzea eta ezagutzen jabe egitea.(G008)

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

Oro har, Kazetaritza Graduko GRALak honako egitura hauetakoren bat izango dute:

1. IKERKETA TEORIKOKO ETA/EDO IKERKETA ENPIRIKOKO LANAK. Ikerketa teorikoko lanek komunikazioan eta kazetaritzan interes akademikoa eta/edo profesionala duen gaiari buruzko azterketa edo berrikuspen bibliografikoan sakonduko dute. Ikerketa enpirikoko lanek berrikuspen teorikoko atal bat izan ahal izango dute (esparru teorikoa), eta diseinu metodologiko bat aplikatu beharko dute (helburuak, hipotesiak, lagina, metodoa eta analisi-tresna), aztergaiari buruzko datu kontrastagarriak lortzeko. Datu horiek emaitzen atal batean jaso eta ondorioen atal batean interpretatuko dira.

2. KAZETARITZA EDO KOMUNIKAZIOKO PROIEKTU BATEN DISEINUA ETA PLANGINTZA.

Mota honek izaera ekintzailea du eta komunikazio-produktu edo -proiektu erreal bat gauzatzeko zenbait jarraibide edo plangintzatan gauzatzen da, nahi izenez gero proposatzen den produktua edo proiektua erakusteko adibideak edo prototipoak barne hartuta.

3. KAZETARITZA EDO KOMUNIKAZIOKO PROIEKTU BATEN BENETAKO APLIKAZIOA EDO GARAPEN PRAKTIKOA. Mota honek kazetaritza- edo komunikazio-produktu sortzaile bat egitea eskatzen du (prentsa, irrati, telebista, digital, kanpoko erakunde-komunikazio, sorkuntza askeko eduki eta abarretarako) eta, horri esker, ikasleak lanbide-jardunerako eskuratutako ezagutza teoriko-praktikoak praktikan jarri ahal izango ditu.

IKERKUNTZA LANEN EGITURA ORIENTATIBOA (1. modalitatea):

- Azala: gradua eta ikasturtea, lanaren izenburua, egiletza, zuzendaritza.

- Aurkibidea: edukia antolatzeko epigrafeak eta azpiepigrafeak, dagozkien orrialdeak adierazita; taulen eta grafikoen aurkibidea sartu ahal izango du, beharrezkoa izanez gero.

- Sarrera: aztergaiaren aurkezpena eta zehaztapena, eta interesa edo testuingurua. Gaiaren egoeraren laburpena izan dezake.

- Esparru teorikoa

- Diseinu metodologikoa edo metodologia: lanaren helburuak edo ikerketaren galderak, lan-hipotesiak, azterketa-lagina, metodoa eta emaitzak lortzeko aplikatu beharreko tresna zehaztea.

- Analisia eta emaitzak: ikerketa-prozesuan lortutako edukien eta emaitzen garapena

- Ondorioak: sarreran planteatutako helburuekin bat etorriz ordenatuta eta hipotesiei erantzuna emanda, halakorik balego.

- Erreferentziak: testuan aipatutako material inprimatuak eta digitalak, GRAL-aren Gidan ezarritako gomendioen arabera behar bezala erreferentziatuta.

- Eranskinak: lanaren originaltasuna agerian uzten duten material osagarriak (taulak, figurak, galdetegiak, etab.).

2. MOTAKO GRAL-EN ORIENTAZIO-EGITURA (KAZETARITZA-KOMUNIKAZIO PROIEKTUEN PLANGINTZA):

Idatzizko lana edo azalpen-memoria:

- Azala: gradua eta ikasturtea, lanaren izenburua, egiletza, zuzendaritza.

- Aurkibidea: edukia antolatzeko epigrafeak eta azpiepigrafeak, dagozkien orrialdeak adierazita; taulen eta grafikoen aurkibidea sartu ahal izango du, beharrezkoa izanez gero.

- Sarrera: egindako proiektuaren aurkezpena eta zehaztapena, interesa eta/edo testuingurua.

- Garapena: egindako lanaren deskribapena eta proiektuaren bideragarritasuna.

- Ondorioak: lanarekin garatu diren titulazioaren gaitasunei buruzkoak.

- Erreferentziak: testuan aipatutako material inprimatuak eta digitalak, GRAL-aren Gidan ezarritako gomendioen arabera behar bezala erreferentziatuta.

- Eranskinak: lanaren originaltasuna agerian uzten duten material osagarriak (taulak, figurak, galdetegiak, etab.).

3. MOTAKO GRAL-EN ORIENTAZIO-EGITURA (KAZETARITZAKO ETA KOMUNIKAZIOKO PRODUKTUAK EDO PROIEKTUAK GARATZEA). Garatutako edukiarekin edo produktuarekin batera, egindako lana azalduko duen memoria bat ere aurkeztuko da:

- Azala: gradua eta ikasturtea, lanaren izenburua, egiletza, zuzendaritza/tutoretza.

- Aurkibidea: epigrafe nagusiak eta azpiepigrafeak, dagozkien orrialdeekin; taulen eta grafikoen aurkibidea sartu ahal izango du, beharrezkoa izanez gero.

- Sarrera: ideiaren jatorria; kazetaritza-komunikazioko produktuan garatutako gaiaren interesa eta testuingurua; ikasleak egile gisa dituen helburuak eta asmoak (zer bilatzen zuen, zer helarazi nahi zuen, etab.), ikuspegiaren justifikazioa (zergatik modu horretan); eta abar.

- Iturriak (pertsonalak eta dokumentalak; inspiraziorako erreferentzia edo adibide nagusiak)

- Lan-kronograma eta sormen-prozesuaren fase bakoitzean garatutako jardueren edo jardueren azalpena.

- Erreferentziak: testuan aipatutako material inprimatuak eta digitalak, GRALaren Gidan ezarritako gomendioen arabera behar bezala aipatuta.

- Eranskinak: lanaren originaltasuna agerian uzten duten material osagarriak (taulak, figurak, galdetegiak, etab.).



MetodologiaToggle Navigation

Gradu Amaierako lanak 12 ECTS kredituko balioa du eta ikaslearen 300 lan-orduren baliokidea da (bertaratzekoak eta ez-bertaratzekoak).

- Aurrez aurreko orduak ikasleak jasotako mintegiei, tutoretzei eta defentsa publikoari dagozkie.

- Aurrez aurrekoak ez diren orduak, berriz, ikasleen lan autonomoari dagozkio; ordu horietan, ikasleak Gradu Amaierako Lana garatu, memoria idatzi eta defentsa publikoa prestatuko du.



A) TUTORETZA

Zuzendaria arduratuko da ikasle bakoitzari lanaren ezaugarriak azaltzeaz, baita ere lanaren jarraipena egiteaz eta garapenean hura orientatzeaz eta gainbegiratzeaz. Haren ardura da ere ezarritako helburuak eta graduko gaitasunak beteko direla bermatzea. Zuzendaritza lana bukatzean eta GRALa defendatu aurretik ikasleari eta proposatu epai-mahairi emango zaien txostena idatzi beharko du ere.

Tutoretza-lanaren saioak egutegi honen arabera egingo dira, gutxi gorabehera.

1. saioa – azaroa. Izena ematean izendatutako gai-arloaren baitako gaia zehaztea. Lan-egutegia

2. saioa – abendua. Jarraipeneko lehen saioa.

3. saioa – urtarrila/otsaila. Jarraipeneko bigarren saioa.

4. saioa – martxoa/apirila. Jarraipeneko hirugarren saioa.

5. Saioa - maiatza. Amaierako lana ematea tutoreari eta defentsa publikoa prestatzea.



b) ASPEKTU FORMALAK

-Gradu Amaierako Lanaren luzera 10.000-12.000 hitzekoa izango da gutxi gora behera ikerketa-lanetarako eta proiektuetarako, eranskinak barne hartu gabe, eta lan sortzaileen eta esperimentalen memoriek 5.000-6.000 hitz izango dituzte.

-Bibliografia modu egokian aipatu behar da, estandarra den estilotakoaren bati jarraituz, adibidez, APA, UNE Harvard edo Fakultatean egindako “Gizarte eta Komunikazio Zientzietan Bibliografia eta Aipuak Txertatzeko Moduari Buruzko Gidaliburua”.

-Taulek zenbakituta eta izendatuta egon behar dute eta horren iturriak identifikatuta egon behar dute.

-Erabat debekatuta dago testuen zatiak hitzez hitz idaztea (izan liburuetakoak, aldizkari zientifikoetako artikuluetakoak, tesietakoak, web orrietakoak, etab.), baldin eta ez bada behar bezala aipatzen testuan aldez aurretik eta ez bada identifikatzen berau lortzen den iturria. Bestela, plagiotzat hartuko da eta lanak zero kalifikazioa izango du. Ikasleak jakin behar du Fakultateko irakaslegoak eskura dituela plagioari aurre egiteko eta detektatzeko tresnak, bai tutoretza prozesuaren zehar bai ikasleak GRALa bukatu eta aurkezten den unean.



C)ALDERDI ETIKOAK

Ikerketaren etikari dagokionean eta lanaren izaera horrela eskatzen badu, UPV- EHUko Gizakiekin ikerketarako Etika Batzordeak zehaztutako irizpideak eta aholkuak izango dira kontuan. (TFG_Txostena CEISH 2017).

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Ahozko defentsa (%): 25
    • Banakako lanak (%): 75

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

GRALaren AURKEZPENA ETA DEFENTSA



1-Ikasleak GAUR plataforman defentsa eskatuko du eta ADDI plataforman igoko du Gradu Amaierako Lana ikastegiko GRAL egutegiak xedatutako epean. Lanaren nolakotasunak bestelako bitartekoren bat eskatzen badu Dekanotzan utziko ditu lanaren 4 kopia.

2-Ikasleak aurrez aurre defendatu beharko du Gradu Amaierako Lana.

3-Ikasle bakoitzak bere Gradu Amaierako Lanaren helburuak, metodologia, edukia eta ondorioak aurkeztu beharko ditu. Eta, ondoren, epaimahaiko kideek egin eta eskatu ahal izango dizkioten galdera, azalpen, iruzkin eta iradokizunei erantzungo die.Lana aurkezteko ppt edo bestelako formatuan prestatutako aurkezpena erabil ahal izango du. Gradu Amaierako Lanaren defentsak, gehienez ere, 20 minutuko iraupena izango du, eta honela banatuko dira: 10 minutu lana aurkezteko eta 10 epaimahaiaren hitzak eta galderak eta ikaslearen erantzunetarako.



GRALaren EBALUAZIOA

Ikasleak bere aurkezpena bukatutakoan eta zuzendariaren txostena ikusitakoan, ikasleari eman beharreko kalifikazioa eztabaidatuko du epaimahaiak,ondorengo ebaluazio-irizpideen arabera:



a)LANAREN PROZESUA. Abiapuntua zuzendariaren txostena izango da. Ebaluatuko da, besteak beste, lanaren interesa, konplexutasuna eta originaltasuna, ikaslearen arduraldia eta inplikazioa, epeak betetzea Gradu Amaierako Lana egitean.



b)LAN IDATZIA. Egindako lan motaren arabera ondorengo ebaluazio-irizpideen arabera:

b1. IKERKETA-PROIEKTUEN kasuan: Ikerketa objektuaren aukeraketa eta justifikazioa. Ikergaiaren eta esparru teorikoaren planteamendua. Diseinu metodologikoa. Emaitzak eta datuen analisia eta ondorioak. Kalitatea idazkeran edo idatzizko adierazpenean, arau ortotipografikoen, gramatikalen, estilistikoen edo adierazkorren arabera.

b2. PROIEKTUEN kasuan: Proiektuaren aukeraketa eta justifikazioa. Dokumentazioa eta erreferentzia testualen eta bisualen bilaketa. Prozesu sortzailearen diseinua eta garapena. Kalitatea eta koherentzia teknikoa, artistikoa eta sortzailea eta proposamen artistikoaren zehaztasun kontzeptuala. Proiektuaren memoriaren eta txostenaren kalitatea eta garapena

c. LAN SORTZAILE ETA ESPERIMENTALEN kasuan: Dokumentazioa eta erreferentzia testualen eta bisualen bilaketa. Prozesu sortzailearen diseinua eta garapena. Kalitatea eta koherentzia teknikoa, artistikoa eta sortzailea, eta proposamen artistikoaren zehaztasun kontzeptuala. Kalitate teknikoa. Lanaren memoriaren eta txostenaren kalitatea eta garapena



C)AHOZKO DEFENTSA. Irizpide hauen arabera ebaluatuko da:

-Aurkezpenean erabilitako baliabideen kalitatearen balorazioa.

-Adierazpen-argitasunaren balorazioa.

-Planteatutako galderak ulertzeko eta erantzuteko gaitasunaren balorazioa.



GRALaren DEFENTSA ETA DEIALDIARI UKO EGITEA

-GRALa aurkeztu ahal izateko ikasleak GRALa matrikulatu beharko du ikastegiak ikasturte akademikorako xedatutako epeetan.

-Deialdia erabil ahal izateko ikasleak GAUR plataforman eskatu beharko du defentsa.

-Defensa ez eskatzeak deialdiari uko egitea da.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

GRALaren AURKEZPENA ETA DEFENTSA PUBLIKOA

Ohiko deialdiarenak.



GRALaren DEFENTSA ETA DEIALDIARI UKO EGITEA

-.Deialdia erabili ahal izateko ikasleak GAUR plataforman eskatuko du defentsa.

-.Defentsa ez eskatzeak deialdiari uko egitea da.

-.Matrikulak bi deialdi ofizialetarako eskubidea emango du ikasturte bakoitzean. Ezarritako deialdietan lana defendatu ez duten edo gainditu ez duten ikasleek berriro egin beharko dute matrikula hurrengo ikasturtean.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Ez dago.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

ABRIL, NATIVIDAD (2003) Información interpretativa en prensa. Síntesis

AGEJAS, JOSÉ ÁNGEL Y SERRANO, FCO. JOSÉ (coords.) (2002): Ética de la comunicación y de la Información.Barcelona: Ariel Comunicación.

ÁLVAREZ-PERALTA, M. (2014). Multimedia Storytelling: arte y técnica de la narración transmediática. Málaga:Universidad Internacional de Andalucía.

ARCEO, Alfredo (coord.) (2012): El portavoz en la comunicación de las organizaciones. Fundamentos teórico-prácticos. Universidad de Alicante, Alicante.

BERNAL TRIVIÑO, A.I. (2014). Herramientas digitales para periodistas. Barcelona: Editorial UOC.

CALVO HERNANDO, M. (1992). Manual de Periodismo Científico. Madrid:Ed. Paraninfo.

GARRAND, T. (2008). Escribir para multimedia y la Web. Andoain: Antza..

IGARTUA, J.J. Y HUMANES M.L. (2004) Teoría e investigación en comunicación social. Madrid: Síntesis

MARIN, CARLES (2017): Reporterismo de Televisión. Guía de Buenas prácticas del reportero audiovisual. Madrid: Ed.Fragua.

PORTO, Denis and FLORES, Jesús. 2012. Periodismo transmedia. Madrid: Editorial Fragua.

RUBIO JORDÁN, A. V. Documentación Informativa. Madrid: CEF, 2012.

SÁNCHEZ, José Francisco (2000) La entrevista periodística: introducción práctica. EUNSA

SCOLARI, C. A. (2014). "Narrativas transmedia: nuevas formas de comunicar en la era digital". Anuario AC/E de cultura digital 2014.

SOENAGAS, X (2008): El enfoque informativo. Los puntos de vista de una noticia en televisión. Madrid: Laberinto.

Gehiago sakontzeko bibliografia

BAUSCH PAUL, HOURIHAN MEG Y HAUGHEY MATT (2002). We blog: publishing online with blogs, in Blogroots, Wiley.
CAMACHO, I. (Coordinadora) (2010). La especialización en el periodismo: Formarse para informar. Zamora:Comunicación Social.
CANEL, M.J. (1999). Comunicación política. Técnicas y estrategias para la sociedad de la información. Madrid: Tecnos.
CORDÓN GARCÍA, J. A. et al. Las nuevas fuentes de información: información y búsqueda documental en el contexto de la web 2.0. 2ª ed. Madrid: Pirámide, 2012.
COSTA SÁNCHEZ, C. y PIÑEIRO OTERO, T. (2013). Estrategias de comunicación multimedia. Barcelona: Editorial UOC.
ECHEGARAY,L. Y PEÑAFIEL, C. (2011) "Convergencia y evolución en la creación de contenidos audiovisuales: Un análisis sobre la percepción de la audiencia desde el punto de vista de los productores de contenidos". Actas del IV Congreso Internacional sobre Análisis Fílmico. Castellón de la Plana.
GALDÓN LÓPEZ, G. (coord.). Teoría y práctica de la documentación informativa. Barcelona: Ariel, 2002.
GARCÍA DE TORRES, ELVIRA (2012). Cartografía del periodismo participativo. Tirant Humanidades, Valencia.
GILLMOR, DAN (2004). We The Media: Grassroots journalism by the people, for the people, in la web de O'Reilly.
KAPUSCINSKI, Ryszard: Los cinco sentidos del periodista [dialnet.unirioja.es/descarga/articulo/2106418] pdf.
LLANO, R. (2008). La especialización periodística. Madrid: Ed. Tecnos.

Aldizkariak

Anàlisi: https://www.analisi.cat/
Anales de Documentación. http://revistas.um.es/analesdoc
Ámbitos: https://institucional.us.es/ambitos/
BiD: textos universitaris de Biblioteconomia i Documentació. http://bid.ub.edu/
Camera Arts Magazine (http://www.cameraarts.com/)
Comunicació: http://blogs.iec.cat/scc/category/publicacions/revista-comunicacio-publicacions/
Communication and Society: http://www.unav.es/fcom/communication-society/en/
Comunicar: http://www.revistacomunicar.com/
Cuadernos de Documentación Multimedia. https://revistas.ucm.es/index.php/CDMU
Estudios sobre el Mensaje Periodístico: http://revistas.ucm.es/index.php/ESMP/index
European Journal of Communication
ICONO 14: http://www.icono14.net/ojs/index.php/icono14
IFLA journal. https://www.ifla.org/publications/ifla-journal
Hipertext.net. https://raco.cat/index.php/Hipertext/
Image Magazine (http://www.imagemag.net/)
Information, Communication & Society
Information research. http://informationr.net/ir/
Jakin: http://www.jakin.eus/aldizkaria
Journalism
Latina de Comunicación Social: http://www.revistalatinacs.org/
New Media & Society
Palabra Clave: http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave
Revista General de Información y Documentación. https://revistas.ucm.es/index.php/RGID
Zer.Revista de Estudios de Comunicación: http://www.ehu.eus/ojs/index.php/Zer/
Revista Foto (http://www.revista-foto.es/)
Graffitis (http://five.tsx.org/)
Fotomundo (http://www.fotomundo
Fotozoom (http://www.fotozoom.com.mx/)
Fotografia Reflex (http://www.reflex.it/)
Photo (http://www.photo.fr/)
American Glamour Photography (http://glamour-illustrated.com/ )
Cuartoscuro (http://www.cuartoscuro.com.mx/ )
D-foto.com (http://www.d-foto.co
Masters Of Photography (http://masters-of-photography.com/)

Web helbideak

www.pressnetweb.com
www.unav.es/fcom/guia
www.periodistas21.blogspot.com/
bcnmedialab.org/
www.berria.eus/estiloliburua/
www.colegioperiodistascyl.es
www.casadelosperiodistas.com
periodistasrm.es
www.colegionavarrodeperiodistas.es/
http://www.eitb.eus/multimedia/corporativo/documentos/estatuto-de-redaccion-radio-television-vasca-y-sociedadesfiliales.
pdf
www.artphotogallery.org/02 (Página de maestros clásicos y contemporáneos).
www.marianayampolsky.org (Una de las más importantes profesionales de México. www.zonezero.com (Página dirigida
por Pedro Meyer).
www.masterofphotography.com (La página de los maestros de la fotografía).
http://www.periodismociudadano.com
http://periodismohumano.com
http://periodismoalpilpil.com
http://www.palazio.org/search/label/KSP
http://newjournalismreview.com
http://www.mashable.com
http://www.techcrunch.com
http://readwrite.com/social
http://www.fesp.org/index.php/template/itemlist/category/38-estatutos-de-redaccion
http://imagenes14.eitb.org/multimedia/corporativo/documentos/Libro-Estilo-EiTB-20160929.pdf
http://manualdeestilo.rtve.es/
http://www.imagenesamericanas.com
http://www.apogeephoto.com/