XSLaren edukia

Kimika Ez-organikoa I26124

Ikastegia
Kimika Fakultatea
Titulazioa
Kimikako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
2
Kreditu kopurua
9
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26124

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala6597
Mintegia1527
Gelako p.1011

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

KIMIKA ZIENTZIA.



Orokorrean, Kimika zientzia horrela definitu liteke: Materiaren osagaiak diren sustantziak ikertu, hala nola hauen ezaugarrien, burutzen dituzten erreakzioak, eta sustantzia berriak sortzeko hauen erabilera ikertzen dituen zientzia. Kimika Ez-organikoa, Kimikak dituen sei ezagutza arloetako bat da, Kimika Analitikoa, Organikoa, Fisikoa, BIologia/biokimia, Polimeroen Kimika eta Kimika ez-organikoa, besteak beste. Laburki, kimika ez-organikoa, Konposatu ezorganikoen ezaugarrietan sakontzen duen kimika arloa, nun konposatu ez-organikoak, organikoak (C-dunak) ez diren konposatuak dira, metalak, mineralak eta konposatu organometalikoak biltzen dituena.



Kimikako Graduaren helburu nagusia kimikako prestakuntza integrala eskaintzea da. Helburu hau lortzeko, 4 urteko gradu hau 3 modulutan antolatzen da. Lau urte horiek igarotakoan, material eta prozesu kimikoak ezaugarritzeko, sintetizatzeko eta analizatzeko beharrezko hainbat fenomeno fisiko-kimiko ulertzeko eta erabiltzeko gai izango da ikaslea.



Kimika Ez-organikoa I irakasgaia, kimika graduko MODULU OROKORRAREN parte da. Modulu orokorrean, ikasleak eskuratu beharrezko gaitasunak (RD 1393/2007an definitutakoak), bai zeharkakoak bai eta espezifikoak, hurrengo zerrendan azaltzen dira.



Gaitasun mota: Espezifikoa

Gakoa: M02CM02

Deskribapena: Elementu kimikoen eta haien konposatu organikoen eta ez-organikoen egitura, propietateak, prestaketa-metodoak eta erreakzio kimiko garrantzitsuenak ezagutzea.

Tituluko gaitasuna(k):G001, G002, G003, G004, G007





Gaitasun mota: Zeharkakoa

Gakoa: M02CM09

Deskribapena: Ahoz eta idatziz, modu ulergarrian, Kimikarekin eta antzeko gaiekin lotutako fenomenoak eta prozesuak aurkeztu ahal izatea.

Tituluko gaitasuna: G005, G007, G008, G010



Gaitasun mota: Zeharkakoa

Gakoa: M02CM10

Deskribapena: Kimikaren arloan eta beste arlo zientifiko batzuetan informazioa bilatzeko eta hautatzeko gaitasuna, bibliografia eta informazioaren eta komunikazioaren teknologiak erabiliz.

Tituluko gaitasuna: G004, G005, G006, G007, G008



Gaitasun mota: Zeharkakoa

Gakoa: M02CM11

Deskribapena: Kimika beste diziplina batzuekin lotzeko gai izatea, baita Kimikak gaur egungo gizartean duen eragina eta Kimikaren industria-sektorearen garrantzia ulertzeko gai izatea ere

Tituluko gaitasuna: G002, G006, G007, G008, G0010.



IRAKASGAIA ULERTZEKO EZINBESTEKOAK DIREN KIMIKAKO KONTZEPTUAK ETA BIBLIOGRAFIA

Atal honetan, Kimika Ezorganikoa I irakasgaia sakonki ulertzeko, ikasleak bereganatuak izan behar dituen kimikako kontzeptuen zerrenda aurkezten da. Iradokizunak: Irakasgai hau ondo bereganatzeko, Kimika Graduko 1.go mailako Kimika Orokorra irakasgaia jaso izana gomendatzen da.



Elementuen sailkapena taula periodikoan.

Erredox erreakzioen oinarriak.

Oinarrizko izendapen eta formulazio ez-organikoa.

Erradio atomikoa/ioniko/kobalente/metaliko.

Ionizazio potentziala eta Afinitate elektronikoa.

Elementuen oxidazio zenbaki arruntak.

Elementuen konfigurazio elektronikoa.



Lotura intramolekularrak:

Ionikoa – Sare energia

Kobalentea – Zortzikote araua, sigma eta pi loturak.

Metalikoa

Lotura intermolekularrak:

vdW indarrak (Keeson, Debye, London)

H loturak

Geometria molekularra

Orbital atomiko puru eta hibridoen simetria.

Molekulen geometriaren izendapena.



Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Kimika Ez-organikoa I irakasgaian, ikasleak eskuratu beharrezko gaitasunak, bai zeharkakoak bai eta espezifikoak, beherago agertzen den zerrendan azaltzen dira. Laburki, ikasleak Kimika Ez-organikoa arloari dagozkion gaitasun espezifikoenak garatzea behar ditu, lotura, egitura, propietate, elementu kimiko garrantzitsuenen eta hauen konposatu adierazgarrienen lorbide eta erreaktibotasun eta koordinazio konposatuen oinarrizko ezaugarrien ezaguerarekin. Era berean, ikaslea taldeen arteko erlazioak eta ezarritako aldakuntzak kontutan izanik lotura mota, egitura, propietateak eta deskribatu gabeko konposatu ezorganikoen erreaktibotasun posiblea aurreikusteko gai izatea nahi da. Zeharkako gaitasunak ere landuko dira, hala nola, ahoz eta idatziz, modu ulergarrian, Kimikarekin eta antzeko gaiekin lotutako fenomenoak eta prozesuak aurkeztu ahal izatea; kimikaren arloan eta beste arlo zientifiko batzuetan informazioa bilatzeko eta hautatzeko gaitasuna, bibliografia eta informazioaren eta komunikazioaren teknologiak erabiliz, eta Kimika beste diziplina batzuekin lotzeko gai izatea, baita Kimikak gaur egungo gizartean duen eragina eta Kimikaren industria-sektorearen garrantzia ulertzeko gai izatea ere.



Irakasgai honetan ikasleak eskuratu beharreko gaitasunen zerrenda.



Oinarrizko zehar-konpetentziak: Bizitzako alor eta egoera pertsonaletan, sozialetan, akademikoetan eta lanekoetan —diziplina-arlo guztietan nahiz eguneroko bizitzan—, arazoak eraginkortasunez konpontzeko behar direnak dira. Arlo edo ikasgai guztietan batera lan eginez sustatu eta sendotu behar dira, eta bizitzako alor eta egoera guztietan integratuz eskuratzen eta aplikatzen dira.



G001: Kimikako ezagutzak edukitzea eta ulertzea, eta arlo honetako gai teoriko eta praktikoak menderatzea.

G002: Eskuratutako ezagutzak, gaitasunak eta trebetasunak modu egokian maneiatzea, arazo berriak hautemateko eta aztertzeko, eta horiek konpontzeko estrategiak planteatzeko.

G003:Material kimikoak segurtasunez manipulatzeko eta laborategiko prozeduren arriskuak hautemateko eta baloratzeko gaitasuna.

G005:Emaitza esperimentalak eta informazio zientifikoa aztertzeko eta interpretatzeko gaitasuna, erabakiak hartzeko. Betiere, planteatutako arazoaren alde tekniko eta etikoak kontuan hartuta.

G008:Taldean lan egiteko eta diziplina anitzeko testuinguruetan arazoak konpontzeko gaitasuna erakustea.

G009:Ingurune berrietan ikertzen hasteko eta lan egiteko gaitasuna garatzea.

G010:Berdintasunaren oinarrizko eskubideekin, bereizketarik ezarekin eta bakearen kultura sustatzearekin koherentea den prestakuntza osoa eskuratzea.



Diziplina barruko oinarrizko konpetentziak: Diziplina-arloren bateko baliabideak erabiliz bizitzako maila pertsonalean, sozialean, akademikoan eta laboralean arazoak eraginkortasunez konpontzeko behar direnak dira. Diziplina-matrize bat dute oinarrian, arloren bateko arazoen eta egoeren bitartez eskuratzen dira, baina diziplina-arlo bateko edo batzuetako arazoak eta egoerak konpontzeko aplika daitezke.

M02CM02:elementu kimikoen eta haien konposatu organikoen eta ez-organikoen egitura, propietateak, prestaketa-metodoak eta erreakzio kimiko garrantzitsuenak ezagutzea. Ikasleak Kimika Ezorganikoa arloari dagozkion gaitasun espezifikoenak garatzea behar ditu, lotura, egitura, propietate, elementu kimiko garrantzitsuenen eta hauen konposatu adierazgarrienen lorbide eta erreaktibotasun eta koordinazio konposatuen oinarrizko ezaugarrien ezaguerarekin. Era berean, ikaslea taldeen arteko erlazioak eta ezarritako aldakuntzak kontutan izanik lotura mota, egitura, propietateak eta deskribatu gabeko konposatu ezorganikoen erreaktibotasun posiblea aurreikusteko gai izatea nahi da.



M02CM09, M02CM10 eta M02CM11:Hau da, ahoz eta idatziz, modu ulergarrian, Kimikarekin eta antzeko gaiekin lotutako fenomenoak eta prozesuak aurkeztu ahal izatea; kimikaren arloan eta beste arlo zientifiko batzuetan informazioa bilatzeko eta hautatzeko gaitasuna, bibliografia eta informazioaren eta komunikazioaren teknologiak erabiliz, eta Kimika beste diziplina batzuekin lotzeko gai izatea, baita Kimikak gaur egungo gizartean duen eragina eta Kimikaren industria-sektorearen garrantzia ulertzeko gai izatea ere. Modulu eta graduko irakasgaiaren koordinazio horizontal eta bertikalaren konpetentzia graduko koordinazio batzordeari dagokio.





Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

Irakasgaiaren edukiak 4 ataletan antolatzen dira. Gai bakoitzari dagozkion egutegiko ordu kopurua, irakasgaiko eskola magistralak (EM), mintegiak (M) eta gela praktikak (GP)ditu barne.9



LEHENENGO ATALA. KIMIKA EZORGANIKOA OINARRIZKO KONTZEPTUAK ETA KONTZEPTU OROKORRAK

GAIAK: 1-4.

1. GAIA.KIMIKA EZORGANIKOA EZAGUTZEN. SARRERA.

2. GAIA.KIMIKA EZORGANIKOAREN OINARRIZKO KONTZEPTUAK.

3. GAIA. KIMIKA EZORGANIKOAREN IZENDAPENA ETA FORMULAZIOA.

Irizpide orokorrak eta IUPAC arauak

4. GAIA. OXIDAZIO-ERREDUKZIO ERREAKZIOAK.

Erredukzio potentziala. Erredox potentziala. Latimer diagramak. Frost diagramak. Erabilgarritasunak.



BIGARREN ATALA. SIMETRIA MOLEKULARRA ETA KOORDINAZIO KIMIKA.

GAIAK: 5-6.

5. GAIA. SIMETRIA MOLEKULARRA

Elementu eta simetria-operazioak. Simetria puntualaren taldeak. Molekula batzuei simetria- taldearen asignazioa. Erabilgarritasunak.

6. GAIA: KOORDINAZIO KIMIKA

Ezaugarri orokorrak. Isomeria. Balentzi loturaren teoria. Erabilgarritasunak.



HIRUGARREN ATALA. EGOERA SOLIDOA

GAIAK: 7

7. GAIA. EGOERA SOLIDOA

Solidoen sailkapena. Sare kristalinoak. Gelaska elementala. Paketatze eta sare motak. Erabilgarritasunak.



LAUGARREN ATALA. KIMIKA DESKRIPTIBOA

GAIAK: 8-16

S eta p, eta d eta f blokeetako elementuen deskribapena. Elementuen ezaugarri orokorrak. Oinarrizko egoera, lortzeko metodoak eta aplikazioak. Erreaktibotasun kimikoa eta taldearen joerak. Konposatu arrunt garrantzitsuenak. Koordinazio konposatuak eta konposatu organometalikoak. Inplikazio teknologikoak eta ingurune inplikazioak. D eta f blokeetako elementuen deskribapena. Trantsizio elementuen propietate orokorrak. Taula periodikoko taldeen araberako deskribapen sistematikoa. Lantanido eta aktinidoen propietateak.

8. GAIA. METALAK

Ezaugarri orokorrak. Egoera naturala. Lorbidea. Ellingham diagramak. Metalen purifikazioa. Lotura Metalikoa. Banden teoria.: Eroaleak, erdieroaleak eta isolatzaileak. Erabilgarritasunak.



9. GAIA:HIDROGENOA

Isotopoak. Hidrogenoaren ioiak. Egoera naturala. Lorbidea. Erreaktibotasuna. Erabilerak. Hidrogenoaren ioiak eta konposatuak.



10. GAIA:OXIGENOA

Isotopoak. Alotropoak. Oxigenoaren ioiak. Egoera naturala. Lorbidea. Erreaktibotasuna. Erabilerak. Oxigenoaren ioiak eta konposatuak.



11. GAIA:18. TALDEKO ELEMENTUAK. GAS GELDOAK/NOBLEAK.

Isotopoak. Taldeko elementuen ezaugarri orokorrak. Egoera naturala. Lorbidea. Erreaktibotasuna. Erabilerak. Taldeko elementuen ioiak eta konposatuak.



12. GAIA:17. TALDEKO ELEMENTUAK. HALOGENOAK.

Isotopoak. Taldeko elementuen ezaugarri orokorrak. Egoera naturala. Lorbidea. Erreaktibotasuna. Erabilerak. Taldeko elementuen ioiak eta konposatuak.



13. GAIA: 16. TALDEKO ELEMENTUAK. KALKOGENO EDO ANFIGENOAK.

Isotopoak. Taldeko elementuen ezaugarri orokorrak. Egoera naturala. Lorbidea. Erreaktibotasuna. Erabilerak. Taldeko elementuen ioiak eta konposatuak.



14. GAIA: 15. TALDEKO ELEMENTUAK. NITROGENOA ETA FOSFOROA.

Isotopoak. Taldeko elementuen ezaugarri orokorrak. Egoera naturala. Lorbidea. Erreaktibotasuna. Erabilerak. Taldeko elementuen ioiak eta konposatuak.



15. GAIA: 14. TALDEKO ELEMENTUAK. KARBONOA.

Isotopoak. Taldeko elementuen ezaugarri orokorrak. Egoera naturala. Lorbidea. Erreaktibotasuna. Erabilerak. Taldeko elementuen ioiak eta konposatuak.



16. GAIA: 13. TALDEKO ELEMENTUAK. BOROA.

Isotopoak. Taldeko elementuen ezaugarri orokorrak. Egoera naturala. Lorbidea. Erreaktibotasuna. Erabilerak. Taldeko elementuen ioiak eta konposatuak.















MetodologiaToggle Navigation

Irakasgaiaren 9 ECTS kredituak, hurrengo modura daude antolaturik.



ESKOLA MAGISTRALAK (EM): 6,5 ECTS kreditu

Zer da: Irakasleak dagokion gaiaren edukiak, kontzeptu teoriko eta praktikoak, azaltzen ditu.

Metodologia: 50 minutuko aurkezpena, ikaslearekin kontzeptuak eztabaidatuz, modu dinamiko batean.

Baliabideak:

Arbela eta audiobisualak: PPT aurkezpena, ordenagailu eta proiektorea.

Web orriak: Bideo interesgarriak, artikulu zientifikoak, albisteak (eGELAn eskuragarri).

Software eta material egokitua: 2. eta 5.gaiak (eGELAn eta irakaslearen bulegoan eskuragarri).



GELA PRAKTIKAK (GP): 1 ECTS kreditu.

Zer da: Klase magistraletan landuriko kontzeptu teorikoetan sakontzeko saioa, hauen ezaugarri praktiko zein erabilera zehatzak azalduz/eztabaidatuz. Irakaslea du protagonista orokorrean, baina hainbat gaietan, Gela Praktikak talde dinamikak burutzeko erabiliko dira, ikasketa kooperatiboa zein indibiduala indartuz.

Metodologia: Irakasleak esku material espezifikoa banatuko du (Kit molekularrak, egoera solidoko esferak), eta 4-5 ikasleetako taldeek irakasleak aurkezturiko galderak erantzun beharko dituzte, lehiaketa txiki modura.

Egutegia: Hilabetean behin.



MINTEGIAK (M): 1,5 ECTS kreditu.

Zer da: Irakasle eta ikasle talde txiki baten arteko elkarrekintza, nun ikaslea den protagonista, EM-tan aurkezturiko/eztabaidaturiko kontzeptuen bereganatzea tinkotzeko, ariketen zuzenketaren bitartez.

Metodologia: Ikasleak 2 mintegi taldetan banatzen dira (S1 eta S2). Gai bakoitzaren inguruko ariketen zuzenketa, kontzeptuen eztabaida eta zalantzen argitzea, hala nola ikasleek aurkeztu ditzaketen eztabaida dinamikoak. Ikasleek aldez aurretik eskuraturiko eta landuriko ariketen inguruan suertaturiko galderak/zalantzak argituko ditu irakasleak.

Egutegia:Gai bakoitzaren bukaeran ospatuko dira. Gai bakoitzaren ariketak, astebete lehenago izango dira eskuragarri eGELAn ikasleentzat, eta emailez adierazten zaie ikasleei horrela dela.





METODOLOGIA AKTIBOAK: Irakasgaien zehar, bereziki bigarren lau hilekoan, metodologia aktiboak erabiliko dira, ikaslea ardatz hartu eta diziplinaren berezko gaitasunetan trebatzeko. Besteak beste, Ikaskuntza kooperatiboa eta ABP erabiliko dira kimika deskriptiboan kontzeptuak aurresan eta bereganatzeko, eta ikasleak profesional gisa pentsatzen hasteko.



IRAKASGAIAREN ULERMENA ERRAZTEKO MATERIAL DIDAKTIKOA.

Hurrengo materialak guzti hauek Ikasleak eskuragarri izango ditu irakaslearen bulegoan



Kit/Eredu molekularrak : Irakasgaiko 2. eta 13. gaietarako aproposak.

Esferen paketatze desberdinak eraikitzeko materiala. Irakasgaiko 4. eta 5. gaierako aproposak

Mineralen bilduma: Irakasgaiko 6-12. gaietarako aproposak





IRAKASLE-IKASLE ELKARREKINTZA

Irakasgai honetan zehar, ikasle-irakasle elkarrizketa eta eztabaida bultzatuko da. Elkarrizketa hau eguneroko ekintza bilakatzea da helburu, bi arlo desberdinetan: (1) Eskola magistral, Gela Praktikak edo Mintegietan aurkezten/eztabaidatzen diren kontzeptuen azalpenean, zein (2) ebaluazio sistemaren ingurukoak.



(1) EM, GP eta M-etan aurkezten/eztabaidatzen diren kontzeptuak:



“Zergatik? Nola?”

Hauek izango dira irakaslearen ahoan gehien aurkituko diren galderak, ikasleekin elkarrizketa indartuz.

Kontzeptu teorikoen azalapena ez da INOIZ ekintza pasiboa izango ikaslearen partetik. Honen ordez, kontzeptu teoriko/praktikoak azaltzeko garaian, irakasleak azalpen partziala eman ondoren, azalpen osoa ikasle-irakasle elkarrizketa batetik ondorioztatuko da.

Modu honetan, kontzeptuak ikasi, kontzeptuak ulertu eta aurresateko gai izango da ikaslea.



(2) Ebaluazio sisteman agertzen diren ebaluazio froga guztiak, klasean (EM, GP, M) eztabaidatuko dira, ikasleek izan dituzten zailtasunak argituz. Besteak beste, hurrengo gaien inguruko feedback-a eskatuko zaio ikasleari, beti ere irakasgaiaren edukiak hobetzeko, zein gaitasunak bereganatzeko dinamikak edo ebaluatzeko sistemaren inguruko zalantzak argitzeko:



Gaien ulermena.

Talde dinamikak edo ikasketa kooperatiboa.

Ebaluazio jarraiaren test zein garatu beharreko azterketen egokitasuna.

Lehen partzialeko azterketaren egokitasuna.

Bigarren partzialeko azterketaren egokitasuna.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Idatzizko ebaluazio-probak, test motakoak eta/edo erantzun laburreko galderak eta/edo zenbakizko soluzioko ariketak. Salbuespenezko kasuetan, kalifikazio-probak ahozkoak/oralak izan daitezke. (%): 100

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Argibideak

AZKEN NOTA: gainditu ahal izateko gutxienez 10tik 5 bat behar da ondorengoetan:

ETENGABEKO EBALUAZIOA: %30

• Idatzizko ebaluazio-probak, test motakoak eta/edo erantzun laburreko galderak eta/edo zenbakizko soluzioko ariketak. Salbuespenezko kasuetan, kalifikazio-probak ahozkoak/oralak izan daitezke.



BUKAERAKO AZTERKETA %70

Idatzizko ebaluazio-proba, urteko bi uneetan (Urtarrila eta Maiatza), test motakoak eta/edo erantzun laburreko galderak eta/edo zenbakizko soluzioko ariketak. Salbuespenezko kasuetan, kalifikazio-probak ahozkoak/oralak izan daitezke.



Urtarrileko frogan, lehenengo partzialeko edukien bereganatzea ebaluatu eta kalifikatzeko-proba izango da, eta materia askatuko duen kalifikazio-proba izango da baldin eta materia askatzeko gutxieneko nota lortzen bada, hau da, 5 bat gutxienez).



Maiatzeko frogan, bigarren partzialeko edukien bereganatzea ebaluatu eta kalifikatzeko-proba izango da, baldin eta Urtarrileko deialdia gainditua badago (5 bat gutxienez). Bestela, bai lehenengo eta bigarren partzialeko edukien bereganatze maila ebaluatu eta kalifikatzeko-froga egingo du ikasleak, hau da, azterketa globala.



Bigarren lauhilekoaren amaieran egiten den ohiko deialdiaren ebaluazio-probak honako hau izango du helburu: bigarren partzialeko edukien eta gaitasunen eskurapena ebaluatzea eta kalifikatzea, betiere Urtarrileko deialdi partziala gainditu bada. Bestela, bai lehenengo bai 2. partzialeko edukiak ebaluatuko dira.

Urtarrileko lehen partzialari dagokion edukiak "liberatzeko" aukera izango dute

ebaluazio jarraituko proba guztiak egin dituzten ikasleek bakarrik (notaren % 30).



GAUReko kalifikazioa SUSPENTSO izango da bi proba partzialetako bat suspenditzen bada.



AZKEN EBALUAZIO SISTEMA:

UPV/EHU-ko graduko titulazioetako ikasleen ebaluaziorako arautegiaren 2. kapituluan, 8. artikuluan “azken ebaluazio sistema” bidez ebaluatua izateko irizpideak agertzen dira. Kasu honetan ebaluazioa notaren %100a balioko duen azterketa bakar baten bidez egingo da. “Azken ebaluazio sistema” hautatzean duten ikasleek azterketaren bidez ikasgaiaren konpetentzia guztietatik ebaluatuak izango dira.



DEIALDIARI UKO EGITEA:

UPV/EHU-ko graduko titulazioetako ikasleen ebaluaziorako arautegiaren 2. kapituluan, 12. artikuluan ebaluazio jarraiari uko egiteko irizpideak aipatzen dira. Kasu honetan kalifikazioa EZ AURKEZTUA izango da.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Bukaerako azterketa (100%).

Idatzizko ebaluazio-proba, irakasgaiaren bukaeran, test motakoak eta/edo erantzun laburreko galderak eta/edo zenbakizko soluzioko ariketak. Salbuespenezko kasuetan, kalifikazio-probak ahozkoak/oralak izan daitezke.

Salbuespenezko kasuetan, kalifikazio-probak ahozkoak izan daitezke.



Ez-ohiko deialdi honetan, Urtarrileko froga partzialean 7 bat edo gehiago lortu duten ikasleek, bigarren partzialeko edukien bereganatzea ebaluatu eta kalifikatzeko-proba egingo dute bakarrik (hau da, urtarrileko nota gordeko zaie). Oraindik ere, gainditu ahal izateko, bigarren partzialeko edukien frogan, gutxienez 10tik 5 bat lortu beharko da; hau da, ez da batazbestekoa egingo. Nota finala, bigarren partzialean lorturiko nota izango da.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Ez daude

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

IRAKASGAIAN SAKONTZEKO, IKASLEAK HURRENGO BALIABIDEAK IZANGO DITU ESKURAGARRI.

1.- OINARRIZKO LIBURUAK/BIBLIOGRAFIA



C. E. Housecroft eta A.G. Sharpe “Inorganic Chemistry", 1. Ed., Prentice Hall, 2001

D. F. Shriver, P. W. Atkins. Inorganic chemistry. 3. ed., Oxford University Press, Oxford, 1999

D. F. Shriver, P. W. Atkins, C. H Langford. Química Inorgánica. Reverté, Barcelona, 1998

F.A. Cotton, C. Murillo, G. Wilkinson, M. Bochmann eta R. Grines "Advanced Inorganic Chemistry", 6. Ed., John Wiley & Sons, Nueva York, 1999

G. Rayner-Canham, "Descriptive Inorganic Chemistry", W.H. Freeman and Company, 3. Ed., New York, 2002.

J.D. Lee, "Concise Inorganic Chemistry", 4ª Ed., Chapman & Hall, Londres, 1991

L. Beyer, V. Fernández Herrero, "Química Inorgánica", 2. Ed. Ariel, Barcelona, 2000

N.N. Greenwood eta A. Earnshaw, "Chemistry of the Elements", Butterworth-Heinemann, Oxford, 1997.

T.W. Swadle, "Inorganic Chemistry. An Industrial and Environment Perspective", Academic Press, 1997.

Enrique Gutierrez-Rios, “Quimica Inorgánica”, Ed., Reverté, 1985

Kimika Ez-organikoaren Nomenklaturarako Gida Laburra. R. M. Hartshorn, K.-H. Hellwich, A. Yerin ,T. Damhus ,A. T. Hutton. Oscar Castillo eta Garikoitz Beobidek euskaratua.



2.- DIBULGAZIO ZEINTIFIKOKO ARTIKULUAK

eGELAn esteka desberdinak agertuko dira irakasgaiko gai bakoitzean



3.- KONPETENTZIAK BEREGANATZEKO BALIABIDEAK

eGELAn esteka desberdinak agertuko dira irakasgaiko gai bakoitzean

Gehiago sakontzeko bibliografia

- P. Atkins, T. Overton, J. Rourke, M. Weller y F. Armstrong. Shriver & Atkins: Química Inorgánica. 4ª ed., Mc Graw-Hill, México (2008).
- M.A. Ciriano y P. Román, Nomenclatura de Quimica Inorgánica. Recomendaciones de La IUPAC de 2005, Prensas Universitarias de Zaragoza (2007).
- F.A. Cotton y G. Wilkinson, Advanced Inorganic Chemistry. 6ª ed., Wiley & Sons, New York (1999). Traducción de la 4ª ed. en Castellano, Limusa-Wiley, México (1986).
- N.N. Greenwood y A. Earnshaw, The Chemistry of the Elements. 2ª ed., Butterworth Heinemann, Oxford (1997).
- A.F. Hollemann y E. Wiberg, Inorganic chemistry. Academic Press, San Diego (2001).
- J.E. Huheey, E.A. Keiter, R.L. Keiter, Inorganic Chemistry: Principles of Structure and Reactivity. 4ª ed., Harper Collins Publishers, New York (1997).
- J.D. Lee, Concise Inorganic Chemistry. 6ª ed., Chapman & Hall, London (1996).

Aldizkariak

Kurtsoan zehar adieraziko dira

Web helbideak

1- WEB ORRIAK / ON-LINE APLIKAZIOAK (eGELAn esteka desberdinak agertuko dira irakasgaiko gai bakoitzean)

https://www.ptable.com
http://www.rsc.org/periodic-table
http://www.youtube.com – eGELAn esteka desberdinak agertuko dira irakasgaiko gai bakoitzean.
http://www.chemtube3d.com
http://www.scifinder.org
http://symmetry.otterbein.edu/gallery/index.html
http://www.webelements.com
http://www.periodicvideos.com

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • BARQUIN MUGA, MARIA MONTSERRAT
  • SAN SEBASTIAN LARZABAL, EIDER
  • ZABALA LEKUONA, ANDONI

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

09:00-10:00 (1)

09:00-10:00 (2)

09:00-10:00 (3)

2-2

09:00-10:00 (4)

09:00-10:00 (5)

3-3

09:00-10:00 (6)

09:00-10:00 (7)

4-4

09:00-10:00 (8)

09:00-10:00 (9)

5-5

09:00-10:00 (10)

09:00-10:00 (11)

09:00-10:00 (12)

6-8

09:00-10:00 (13)

09:00-10:00 (14)

9-9

09:00-10:00 (15)

09:00-10:00 (16)

10-11

09:00-10:00 (17)

09:00-10:00 (18)

12-12

09:00-10:00 (19)

09:00-10:00 (20)

09:00-10:00 (21)

13-14

09:00-10:00 (22)

09:00-10:00 (23)

15-15

09:00-10:00 (24)

09:00-10:00 (25)

16-16

09:00-10:00 (26)

09:00-10:00 (27)

09:00-10:00 (28)

17-17

09:00-10:00 (29)

09:00-10:00 (30)

18-18

09:00-10:00 (31)

19-19

09:00-10:00 (32)

09:00-10:00 (33)

09:00-10:00 (34)

20-20

09:00-10:00 (35)

09:00-10:00 (36)

21-21

09:00-10:00 (37)

09:00-10:00 (38)

22-22

09:00-10:00 (39)

09:00-10:00 (40)

23-23

09:00-10:00 (41)

09:00-10:00 (42)

09:00-10:00 (43)

24-25

09:00-10:00 (44)

26-27

09:00-10:00 (45)

09:00-10:00 (46)

09:00-10:00 (47)

28-28

09:00-10:00 (48)

29-29

09:00-10:00 (49)

09:00-10:00 (50)

09:00-10:00 (51)

30-30

09:00-10:00 (52)

09:00-10:00 (53)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (1)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (2)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (3)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (4)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (5)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (6)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (7)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (8)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (9)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (10)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (11)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (12)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (13)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (14)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (15)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (16)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (17)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (18)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (19)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (20)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (21)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (22)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (23)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (24)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (25)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (26)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (27)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (28)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (29)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (30)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (31)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (32)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (33)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (34)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (35)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (36)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (37)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (38)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (39)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (40)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (41)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (42)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (43)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (44)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (45)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (46)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (47)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (48)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (49)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (50)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (51)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (52)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (53)

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-2

09:00-10:00 (1)

4-4

09:00-10:00 (2)

7-7

09:00-10:00 (3)

8-8

09:00-10:00 (4)

11-11

09:00-10:00 (5)

12-12

09:00-10:00 (6)

14-14

09:00-10:00 (7)

17-18

09:00-10:00 (8)

20-20

09:00-10:00 (9)

22-22

09:00-10:00 (10)

24-25

09:00-10:00 (11)

28-28

09:00-10:00 (12)

30-30

09:00-10:00 (13)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (1)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (2)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (3)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (4)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (5)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (6)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (7)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (8)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (9)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (10)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (11)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (12)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (13)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
3-3

09:00-10:00 (1)

6-6

09:00-10:00 (2)

9-9

09:00-10:00 (3)

10-10

09:00-10:00 (4)

15-15

09:00-10:00 (5)

18-18

09:00-10:00 (6)

21-21

09:00-10:00 (7)

24-25

09:00-10:00 (8)

28-28

09:00-10:00 (9)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (1)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (2)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (3)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (4)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (5)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (6)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (7)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (8)
  • GELA 2 bis - KIMIKA FAKULTATEA (9)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

12:00-13:00 (1)

12:00-13:00 (2)

12:00-13:00 (3)

2-2

12:00-13:00 (4)

12:00-13:00 (5)

3-3

12:00-13:00 (6)

12:00-13:00 (7)

4-4

12:00-13:00 (8)

12:00-13:00 (9)

5-5

12:00-13:00 (10)

12:00-13:00 (11)

12:00-13:00 (12)

6-6

12:00-13:00 (13)

7-7

12:00-13:00 (14)

12:00-13:00 (15)

12:00-13:00 (16)

8-8

12:00-13:00 (17)

12:00-13:00 (18)

9-10

12:00-13:00 (19)

12:00-13:00 (20)

11-11

12:00-13:00 (21)

12:00-13:00 (22)

12:00-13:00 (23)

12-12

12:00-13:00 (24)

12:00-13:00 (25)

13-13

12:00-13:00 (26)

12:00-13:00 (27)

14-14

12:00-13:00 (28)

12:00-13:00 (29)

12:00-13:00 (30)

15-15

12:00-13:00 (31)

16-16

12:00-13:00 (32)

12:00-13:00 (33)

17-17

12:00-13:00 (34)

12:00-13:00 (35)

12:00-13:00 (36)

18-18

12:00-13:00 (37)

19-19

12:00-13:00 (38)

12:00-13:00 (39)

12:00-13:00 (40)

20-20

12:00-13:00 (41)

12:00-13:00 (42)

21-21

12:00-13:00 (43)

12:00-13:00 (44)

22-22

12:00-13:00 (45)

12:00-13:00 (46)

23-23

12:00-13:00 (47)

12:00-13:00 (48)

12:00-13:00 (49)

24-25

12:00-13:00 (50)

26-26

12:00-13:00 (51)

12:00-13:00 (52)

12:00-13:00 (53)

27-27

12:00-13:00 (54)

12:00-13:00 (55)

12:00-13:00 (56)

28-28

12:00-13:00 (57)

12:00-13:00 (58)

29-29

12:00-13:00 (59)

12:00-13:00 (60)

30-30

12:00-13:00 (61)

12:00-13:00 (62)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (1)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (2)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (3)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (4)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (5)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (6)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (7)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (8)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (9)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (10)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (11)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (12)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (13)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (14)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (15)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (16)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (17)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (18)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (19)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (20)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (21)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (22)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (23)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (24)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (25)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (26)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (27)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (28)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (29)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (30)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (31)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (32)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (33)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (34)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (35)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (36)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (37)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (38)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (39)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (40)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (41)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (42)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (43)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (44)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (45)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (46)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (47)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (48)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (49)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (50)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (51)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (52)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (53)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (54)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (55)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (56)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (57)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (58)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (59)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (60)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (61)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (62)

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-2

12:00-13:00 (1)

4-4

13:00-14:00 (2)

6-6

12:00-13:00 (3)

8-8

13:00-14:00 (4)

10-10

12:00-13:00 (5)

12-12

13:00-14:00 (6)

15-15

13:00-14:00 (7)

16-16

12:00-13:00 (8)

18-18

13:00-14:00 (9)

20-20

12:00-13:00 (10)

22-22

12:00-13:00 (11)

24-24

12:00-13:00 (12)

12:00-13:00 (13)

28-28

13:00-14:00 (14)

29-29

12:00-13:00 (15)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (1)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (2)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (3)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (4)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (5)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (6)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (7)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (8)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (9)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (10)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (11)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (12)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (13)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (14)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (15)

31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-2

13:00-14:00 (1)

4-4

12:00-13:00 (2)

6-6

13:00-14:00 (3)

8-8

12:00-13:00 (4)

10-10

13:00-14:00 (5)

12-12

12:00-13:00 (6)

15-15

12:00-13:00 (7)

16-16

13:00-14:00 (8)

18-18

12:00-13:00 (9)

20-20

13:00-14:00 (10)

22-22

13:00-14:00 (11)

24-24

13:00-14:00 (12)

11:00-12:00 (13)

28-28

12:00-13:00 (14)

29-29

13:00-14:00 (15)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (1)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (2)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (3)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (4)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (5)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (6)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (7)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (8)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (9)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (10)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (11)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (12)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (13)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (14)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (15)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
3-3

12:00-13:00 (1)

6-6

12:00-13:00 (2)

9-9

12:00-13:00 (3)

12-12

12:00-13:00 (4)

15-15

12:00-13:00 (5)

18-18

12:00-13:00 (6)

21-21

12:00-13:00 (7)

24-25

12:00-13:00 (8)

30-30

12:00-13:00 (9)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (1)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (2)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (3)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (4)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (5)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (6)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (7)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (8)
  • eAULA 2 - KIMIKA FAKULTATEA (9)