XSLaren edukia

Komunikazio Gaitasunaren Garapena - Euskara eta Gaztelania - Lehen Hezkuntzan II25859

Ikastegia
Hezkuntza eta Kirol Fakultatea
Titulazioa
Lehen Hezkuntzako Gradua (Hirueleduna)
Ikasturtea
2023/24
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara
Kodea
25859

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Gelako p.2436

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Hizkuntza gaitasunaren garapena irakasle-testuen azterketa- eta sorkuntza prozesuetan oinarrituta garatuko da, eta modu sistematikoan. Horrela, irakaslegaiek komunikazio gaitasuna landuko dute irakaskuntzan, ikerkuntzan eta eskolako gestio-lanetan.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

GAITASUN ZEHATZAK :

A) Lehen Hezkuntzako testuinguruan agertzen diren testuak erabili, sortu eta prozesatzea.

B) Hizkuntza gaitasuna hobetzea bi hizkuntza ofizialetan egoki erabiltzeko lan eremuan.

C) Eskolaren inguru soziokulturalean eta eskolako familiekin elkarrekintzan aritzeko beharrezkoak diren gizarte eta komunikazio-gaitasunak garatzea.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1.- GAIA. HIZKUNTZA TREBETASUNAK ETA HAIEN ARTEKO HARREMANAK. AZPIAN DIREN PROZESU KOGNITIBOAK.

Hizkuntza trebetasunen azpian diren prozesu kognitiboak -hitz egin, entzun, irakurri eta idatzi-, trebetasunen arteko harremanak, eta haietaz aritzeko beharrezkoak diren kontzeptuak ulertzea, horiek guztiak tresna gisa hartuz, komunikazioan hizkuntza nola erabiltzen den aztertzeko.



2.- GAIA. ESKOLA EREMUKO AHOZKO ETA IDATZIZKO TESTUEN BEHAKETA ETA AZTERKETA, ERATZEN DUTEN OSAGAI TESTUALEI ETA TESTUINGURUKOEI ERREPARATUZ.

Etorkizuneko irakasleen hizkuntzaren jabekuntza/hizkuntza-gaitasunaren garapena honakoetan oinarritu behar da: eskola eremuko testuak behatzea, ekoiztea eta aztertzea era sistematikoan, berariaz arreta ipiniz osagai testualei eta zehazten dituzten testuinguruko ardatzei.





3.- GAIA. TESTU-ANALISI ETA EKOIZPENA IRAKASKUNTZAN.

Komunikazioa gelan eta gelaz kanpoko eremuko egoeratan oinarrituko da.

3.1.- Komunikazioa irakas-esparruan: diskurtso didaktikoa, input egokitua, irakurketa ozena, dramatizazioia.

3.2. Komunikazioa eskolan: elkarrizketak gurasoekin, txostenak, eginkizunen memoriak, elkarrizketak lankideekin.















MetodologiaToggle Navigation

EBALUAZIOA ETA METODOLOGIA :

Metodologia eragilea izango da neurri handi batean; edonola ere, parte-hartzailea, lankidetzan eta hausnarketan oinarrituta, teoria eta praktika elkarren artean lotuz.

Hori dela eta, irakaslea, eta ikasleak ere, eduki-multzoak garatuz joango dira eta aurkezpenen bidez elkarrizketak, eztabaidak eta iritzi ezberdinak sorrarazi nahi dira.

Arlo praktikoan ikasleak bakarkako lanak edo talde-lanak ere egingo ditu. Talde-lana eta lankidetza bereziki garrantzizkoak izango dira; beraz, errespetua, konfiantza eta tolerantzia giroa agertuko du ikasleak eztabaidetan.

Irakasleak, batzuetan, Moodle plataforma erabiliko du apunteen gidoiak eta beste baliabide batzuk ikasleen eskura egoteko.

Jarduerak eta ariketak:

-Ahozko eta idatzizko testuen eta ikus-entzunezko hainbat materialen irakurketa eta eztabaidak, eta kasuen analisiak.

-Eztabaidak gelan talde handian zein talde txikitan.

-Aurkezpenak : ahozko jarduerak erregistro desberdinetan, irakurketa ozena.

EBALUAZIOA :

Garatu beharreko idatzizko azterketa

Test motako idatzizko azterketa

Ahozko froga ( gelan, edo, azkenean, beti ere halakorik balitz )

Banakako lanak

Taldeko lanak

Lanak, aurkezpenak, irakurketak

Asistentzia derrigorrezkoa izango da eta etengabeko ebaluazioaz gain azken azterketa izango da.

Eskoletara etorriko ez diren ikasleak ( kirolariak, lanagatik ezin dutenak , e.a. ) eta arautegiaren arabera onartzen bazaie, azken azterketa egiteko eskubidea dute : 100% ( ikus. ebaluazio argibideak 4.1. atalean ) ; ( ahozko froga ere egin beharko da, beti ere halakorik erabakiko balitz ).

Ikasle orok egin dezakete ebaluazio deialdian errenuntzia idatziz irakaskuntza hori dagokion irakasleari, beti ere, hamar egun aurretik egiten badute, azterketa guztien epe ofiziala baino lehen.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Etengabeko ebaluazioa kontuan hartzeko derrigorrezkoa da asistentzia eskoletara ( % 75 )



1. Etengabeko ebaluazioa:

Idatzizko azterketa. Garatzeko azterketa: %30. Arlo teorikoan landuriko gaiak garatzeko lau galderen bidez. Nahitaez gainditu behar da ikasgaia gainditzeko.

Taldeko lanak: Praktikak egitea (Ariketak, Kasuak edota buruketak) eta talde lanaren Ahozko azterketa : % 20 ( gelan )

Taldeko lanak: La praktikoa eta ahozko froga.(Moduloko lana): %30

Banakako lanak: parte hartzea, jarrera eta entregatutiko lanak : %20.

2. Klasera etortzen ez diren ikasleentzat edo etengabeko ebaluazioan gutxieneko asistentzia (<%75) edo partehartzea (Lanak…) bete ez duenarentzat nola egingo den ebaluazioa azaldu behar da.



Azterketa teorikoa egingo zaie garatzeko galderen bidez: %80a.

Moduloko lanaren inguruko galderak azterketan: %20.



3. Eskoletara etorriko ez diren ikasleak ( kirolariak, lanagatik ezin dutenak , e.a. ) eta arautegiaren arabera onartzen bazaie, azken azterketa egiteko eskubidea dute : 100% ( ikus. ebaluazio argibideak hurrengo orrian ) ; ( ahozko froga ere egin beharko da euskara atalean ,eta baita ere, gaztelaniakoan ).





Ikasleek uko egin dezakete ebaluazio deialdian errenuntzia idatziz irakaskuntza hori dagokion irakasleari, beti ere , hamar egun aurretik egiten badute, azterketa guztien epe ofiziala baino lehen. Eskoletara etrotzen ez den ikasleak (eliteko kirolariak, lanean dihardutenak....) eta arautegiaren arabera astentzia hutsa onartua dutenak eskubidea dute azken azterketa EGITEKO (%100).







Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

aZTERKETAREN BIDEZ IKASTURETAN ZEHAR LANDURIKO KONTZEPTUAK ETA GARATURIKO GAITASUNAK AZTERTUKO DIRA.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Ordenagailua ( partzialki )
-Ikus – entzunezkoak
-Testuliburuak, apunteak, erreseinak, lanak, audio eta bideo grabazioak
-Moodle ( partzialki )

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

-IDIAZABAL,I.,LARRINGAN, L.M.(ard.),(1998).Koherentzia, kohesioa eta konexioa: testuratze baliabideak. Hizkuntzaren azterketa eta irakaskuntza. Gasteiz: EHU, Arabako Foru Aldundia.



-PEREZ ESTEVE, Poilar y ZAYAS; Felipe (2007) Competencia en comunicación lingüística. Madrid. Alianza.



-RUIZ BIKANDI, U. (2009). Bigarren hizkuntzaren Didaktika haur eta Lehen Hezkuntzan. Bilbo: EHU zerbitzua.

-RUIZ BIKANDI, U. (2000) Didáctica de la segunda lengua en educación infantil y primaria. Madrid: Síntesis.

-SERAFINI, Mª Teresa (1989) Como redactar un tema. Barclona. Paidós.



-SMITH, Frank (1990) Para dar sentido a la lectura. Madrid. Visor.

-SOLÉ, Isabel (1992) Estrategias de lectura. Barcelona. Graó.

-TOUGH, J. (1989). Lenguaje, conversación y educación. Madrid: Visor.

-VILA, Montserrat, (coord.) (2005) El discurso oral formal. Barcelona. Graó.



-ZUBIRI, Ilary & Zubiri (1995), Euskal gramatika osoa. Didaktiker. Bilbo.

Gehiago sakontzeko bibliografia

-ALBERDI, X., SARASOLA, I. (2001). Euskal estilo libururantz. Gramatika, estiloa eta hiztegia EHU

- BEAUGRANDE, Robert & DRESSLER, Wolfgam, (1997) Introducción a la lingüística del texto. Barcelona. Ariel.

- BROWN, Gilliam y YULE, George (1993), Análisis del discurso. Madrid.Visor.

-CARLINO, Paula (2005) Escribir, leer y apender en la universidad. Buenos Aires. Fondo de Cultura Económica.

-CASTELLÁ, J.M.-COMELLES, S.-CROS, A.-VILÁ, M. (2007) Entender(se) en clase. Las estrategias comunicativas de los docentes bien valorados. Barcelona: Graó.

-CASTELLÓ, Montserral (Coord.) (2007) Escribir y comunicarse en contextos científicos y académicos. Barcelona. Graó.

-GARZIA, J., (2005). Kalko okerrak, Eusko Jaurlaritza, Gasteiz: EIMA.

-GARTZIARENA, A. (2004). Euskararen araugintza, arauak eta hiztegi batua: ariketak eta ebazpenak. Leitza: IKA

HABE, (2003). Galdezka: euskarazko zalantzei erantzunez, Gasteiz.

-SANZ, G. (2005) Comunicación efectiva en el aula. Técnicas de expresión oral para docentes. Barcelona: Graó.

-Van DIJK, T (2000). El discurso como estructura y proceso. Gedisa. Barcelona.

Aldizkariak

ARTICLES de Didáctica de la Llengua i de la Literatura, nº 54, abril 2011: “la llengua més enllà de les classes de llengua”
AULA nº 43, octubre 1995 “Lenguaje y ciencias experimentales”
BEHINOLA
CLIJ
HIKHASI
IRRIAK
MARTÍ, J. (2012) “2.Aprender a investigar: las preguntas/ las explicaciones científicas como narraciones”. Aprender ciencias en la Educación Primaria. Barcelona: Graó.
PEDRINACI, E. (2012) “Idea clave 7. Aprender ciencias es, en buena medida, aprender a leer, escribir y hablar ciencia”. PEDRINACI, E. (coord.) 11 ideas clave. El desarrollo de la competencia científica. Barcelona: Graó.
TANTAK
TEXTOS de Didáctica de la Lengua y la Literatura
TEXTOS nº 8-abril 1996 “La lengua como instrumento de aprendizaje”

Web helbideak

http://www.ehu.es/euskara-orria/euskara/ereduzkoa
http://www.bilbao.net/castella/euskera/enlaces/ortotipografia.pdf
http://www.euskaltzaindia.net/arauak
http://www.argia.com
http://hikhasi.com
http://www.ehu.es/PAT/compe/recursos.htm
http://www.leer.es/files/2009/05/090330_art_ep_eso_alumnos_aprenderescribirtexacademicos_t-alvarez.pdf

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • APERRIBAY BERMEJO, MAITE
  • EZEIZA RAMOS, AINHOA
  • LASARTE LEONET, MARIA GEMA

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-2

11:30-13:30 (1)

10:00-11:30 (2)

8-8

10:00-11:30 (3)

9-15

11:30-13:30 (4)

10:00-11:30 (5)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-12 11:30
  • Ekain : 2024-06-26 11:00

Ikasgela(k)

  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E. (1)
  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E. (2)
  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E. (3)
  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E. (4)
  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E. (5)

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-2

09:00-10:30 (1)

08:30-09:30 (2)

9-15

09:00-10:30 (3)

08:30-09:30 (4)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-12 11:30
  • Ekain : 2024-06-26 11:00

Ikasgela(k)

  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E. (1)
  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E. (2)
  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E. (3)
  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E. (4)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-2

10:30-12:00 (1)

09:30-10:30 (2)

9-15

10:30-12:00 (3)

09:30-10:30 (4)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-12 11:30
  • Ekain : 2024-06-26 11:00

Ikasgela(k)

  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E. (1)
  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E. (2)
  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E. (3)
  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E. (4)