XSLaren edukia

Didaktika Orokorra25882

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Lehen Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara
Kodea
25882

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala1218
Gelako p.4872

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Ikasgai honetan, curriculum eta irakaskuntza ikaskuntza prozesuen analisia eta ulermenaren hasiera egiten da.



Ikasgelako elkarrekintza eta komunikazio prozesuak ulertzea sustatuko da, eta, era berean, curriculumaren diseinu eta garapenaren konpetentzia garatzeko aukera emango da. Plangintzaren bidez, jardun didaktikoaren osagai ezberdinak ezagutuko dira: helburuak, gaitasunak, edukiak, metodologia, irakaskuntza-ikaskuntzaren jarduerak, baliabide didaktikoak, ebaluazioaren prozedurak eta tresna. Lauhilabeteko beste ikasgaiekin batera, diziplinarteko lan bat bideratuko da.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

A) 6-12 urteko aldiari dagozkion ikasgela barruko nahiz kanpoko hezkuntza-gertaerak aztertzea eta ulertzea

B) Elkarrekintzako eta komunikazioko prozesuak ezagutzea ikasgelan

C) Ikasgelako irakaskuntza-jarduera eta ikaskuntza diseinatzea, plangintza egitea eta ebaluatzea

D) Lankidetza-lana eta norberaren lana eta eginahalak sustatzea

E) Esperientzia berritzaileak ezagutzea eta lehen-hezkuntzan aplikatzea



Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. GAIA-. Didaktikaren oinarriak. Didaktikaren kontzeptua eta ikergaia. Irakaskuntza-ikaskuntza prozesua.

2. GAIA.- Irakaskuntzaren eta curriculumaren teoriak. Curriculuma, oinarrizko kontzeptuak. Curriculumaren politika: curriculum ofiziala. Curriculumaren oinarriak eta zehaztapen mailak

3. GAIA.- Curriculumaren diseinua eta garapena. Plangintza prozesu eta emaitza gisa. Curriculumaren diseinuari eta garapenari buruzko ikuspegiak.

4. GAIA.- Diseinuaren osagaiak: curriculumaren helburuak, gaitasunak eta edukiak. Didaktikako metodologia eta irakaskuntza-ikaskuntzako jarduerak. Antolakuntzako aldagaiak: espazioa, denbora eta taldekatzeak. Bitarteko didaktikoak: materialak eta baliabideak.

5. GAIA.- Ebaluazioa: kontzeptua eta helburua. Ebaluatzeko prozedurak eta tresnak.

6. GAIA.- Hezkuntza-berrikuntza eta -aldaketa. Irakaslearen eginkizuna berrikuntzan.



MetodologiaToggle Navigation

Irakasgaiaren printzipio nagusitzat egiten ikastearena da, horregatik, azalpen teorikoekin batera talde dialogoa eta bakarkako hausnarketa ahalbidetuko dituzten jarduerak proposatuko dira. Ikaskuntza aktiboa, parte hartzailea eta sortzailea bideratu ahal izateko, funtsezkoa da ikasle taldearen parte hartzea; beraz, ikasleen aurretiko ezagutzak, zalantzak eta interesak kontuan izanik aurretiaz aipaturiko edukietan sakonduko da. Ezagutza elkarrekin eraikitzen den zerbait da, eta aprendizaia horretaz kontziente izatea nahi da, norbera bere irakasle identitatea sortzen joateko.



Ikasgaiak bere garapenerako eta ikasleen konpetentzien lanketarako behar dituen irakurgaiak, bideoak, irakaslearen azalpenak, ikasleen azalpenak, zereginak, ikasleen talde lanak... e-Gelaren bitartez edota kasuan kasu, fotokopistegian egon daitezkeen txostenen bitartez eskuratu ahal izango dira.









Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Portfolio (%): 80
    • Dizipilnarteko Lana (DILAN) (%): 20

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

EBALUAZIO JARRAITUA



Ebaluaketa mota hau, irakasgaiak irauten duen ikastaldi osoan ekintza ezberdinen bidez beteko da eta Ikasle Gidan zehaztuko diren atal hauek egin beharko ditu:

- Bakarkako zein taldeko zereginak edota portfolioa %80

- Diziplinarteko lana %20



***Plagioa***

Plagioa detektatuz gero, automatikoki suspentsoa izango da eta ikasleak hurrengo deialdietan azken ebaluazio sistemaren bidez ebaluatuak izango dira (Moduluetako akordioen gida, 2019/2020).



***Etengabeko ebaluazioari uko egin***

Ikasleak etengabeko ebaluazioaren bitartez ebaluatua izateko eskubideari uko egin diezaioke 9. astea baino lehen.



Etengabeko ebaluazioa, egoerak hala eskatuko balu, e-Gelaren bitartez egin ahal izango da; hau da, bai ebaluaziorako beharrezkoak diren materialak igoz (entregagaiak, praktikak...), baita kalifikazioa eman ere.



AZKEN EBALUAZIOAREN SISTEMA



Ikasle hauek azken ebaluazio honen bidez egiaztatuko dituzte gaitasunak eta ikaskuntza-emaitzak:



- Programako konpetentzietan oinarritutako zeregin teoriko-praktikoa: %80

- Diziplinarteko Lana: %20. Ehuneko hau, ikaslearen egoera aztertu ostean, non txertatu erabakiko da: garatu beharreko aparteko Diziplinarteko Lanean edo zeregin teoriko praktikoaren barruan.



***Deialdiari uko egitea***

Ikasleek deialdiari uko egin nahi izanez gero, azken frogara ez aurkeztearekin nahikoa izango da. Kasu horretan azken kalifikazioa “ez aurkeztua” izango da.











Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ikasleek ohiko deialdian gainditu ez badute edo uko egin badute, ondorengo prozedura jarraituko da:



EBALUAZIO JARRAITUAREN SISTEMA



Ohiko deialdian gainditutako atalen kalifikazioak gordeko dira ez-ohiko deialdirako. Ez-ohiko deialdi honetan ez gaindituz gero, lortutako kalifikazioak ez dira hurrengo ikasturtean kontuan izango.





AZKEN EBALUAZIOAREN SISTEMA



- Programako konpetentzietan oinarritutako zeregin teoriko-praktikoa: %80

- Diziplinarteko Lana: %20. Ehuneko hau, ikaslearen egoera aztertu ostean, non txertatu erabakiko da: garatu beharreko aparteko Diziplinarteko Lanean edo zeregin teoriko praktikoaren barnean.



Azken ebaluazioa duen ikaslearen kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki deialdiari uko egitea. Deialdiari uko egiten dio ikasleak “ez aurkeztua” kalifikazioa jasoko du.



.









Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasgaiari modu egokian aurre egiteko, EHUko Irakaskuntza-Ikaskuntza Testuinguru Birtualean (e-Gelan) ikastaro bat sortu da. Ikastaro birtual horretan, metodologia eta erabili beharreko materialak zehazten dira. Horrez gain, kasuan kasu, kopistegian materiala eskuragarri jarri ahal izango da.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

236/2015 DEKRETUA, abenduaren 22koa, Oinarrizko Hezkuntzaren curriculuma zehaztu eta Euskal Autonomia Erkidegoan ezartzen duena (EHAA, 2016/1/15).



ABERASTURI, E., CORREA, J.M.,GUTIERREZ-CABELLO, JUARISTI, M. ( 2020). Impulsar el cambio y la innovación en un centro de Infantil y Primaria. (pp.159-170) En en Hernández, F., Aberasturi-Apraiz, E., Sancho, J.M., Correa Gorospe, J.M.(eds)¿ Cómo aprenden los docentes? Tránsitos entre cartografías, experiencias, corporeidades y afectos. Barcelona: Octaedro



ABERASTURI-APRAIZ, E., CORREA GOROSPE, J.M., GUTIERREZ-CABELLO, A. (2020). Entro lo biográfico y el aprender. Infancia, Educación y Aprendizaje (IEYA). Vol. 6, Nº 1, pp. 75-90.

DOI: https://doi.org/10.22370/ieya.2020.6.1.1935



ANTÚNEZ, S. et al. (1992). Del proyecto educativo a la programación del aula. El qué, el cuándo y el cómo de los instrumentos de planificación didáctica. Barcelona: Graó.



BERMEJO, B., & BALLESTEROS, C. (2014). Manual de didáctica general para maestros de Educación Infantil y de Primaria. Madrid: Ediciones Pirámide.



CANTON, I., & PINO, M. (coord.) (2011). Diseño y desarrollo del currículum. Madrid: Alianza.



CASANOVA, M. A. (2006). Diseño curricular e Innovación educativa. Madrid: La Muralla.



CORREA GOROSPE, J.M:, ABERASTURI-APRAIZ, E., GUTIÉRREZ-CABELLO A. (2020). El aprender de los docentes de Infantil y Primaria desde el nomadismo y el no-saber ( pp. 229-238), en Hernández, F., Aberasturi-Apraiz, E., Sancho, J.M., Correa Gorospe, J.M.(eds) (2020). ¿ Cómo aprenden los docentes? Tránsitos entre cartografías, experiencias, corporeidades y afectos. Barcelona: Octaedro.



DE LA HERRÁN, A.; PAREDES, J. (2008). Didáctica General. La práctica de la enseñanza en Educación Infantil, Primaria y Secundaria. Madril: McGraw Hill/Interamericana España, S.A.U.



ESCAMILLA, A. (2008): Las competencias básicas : claves y propuestas para su desarrollo en los centros. Barcelona : Graó.



ETXAGUE, X. (Koord.) eta beste (2004). Didaktika Orokorra. Donostia: Erein.



HARGREAVES, A. (2003). Enseñar en la sociedad del conocimiento. Barcelona: Octaedro.



Ley Orgánica 8/2013, de 9 de diciembre, para la mejora de la calidad educativa (2013). Boletín Oficial del Estado, 295, de 10 de diciembre de 2013, 97858 a 97921. http://www.boe.es/boe/dias/2013/12/10/pdfs/BOE-A-2013-12886.pdf



Ley Orgánica 3/2020, de 29 de diciembre, por la que se modifica la Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de Educación. BOE-A-2020-17264. https://www.boe.es/eli/es/lo/2020/12/29/3



MONTANERO, M. (2019). Didáctica General. Planificación y práctica de la enseñanza primaria. Eskuratua: http://dehesa.unex.es/xmlui/bitstream/handle/10662/9225/978-84-09-07197-5.pdf?sequence=1&isAllowed=y



PERRENOUD, P. (2012). Cuando la escuela pretende preparar para la vida: ¿desarrollar competencias o enseñar otros saberes? Barcelona: Graó.



SANTOS GUERRA, M.A. (1993). La evaluación: un proceso de diálogo, comprensión y mejora. Málaga: Aljibe.



SÁNCHEZ HUETE, J. C. (2009). Compendio de Didáctica General. Bartzelona: CCS.



ZABALZA, M.A. (1996). [itzultzaileak, UZEI ; koordinatzailea, Luis Ma Elizalde]. Kurrikuluaren diseinu eta garapena. Leioa: Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU).

Gehiago sakontzeko bibliografia

ALEGRET, J, CASTANYS, E., SELLARES, R. (2010). Alumnos en situaciones de estrés emocional. Barcelona: Graó.

BOLÍVAR, A.; DOMINGO, J. (eds.) (2007). Prácticas eficaces de enseñanza. Madril: PPC, Editorial y Distribuidora, S. A.

BONAL, X.; TARABINI-CASTELLANI, A. & VERGER, A. (komp.) (2007). Globalización y Educación. Textos Fundamentales. Buenos Aires: Miño y Dávila.

BRUBACHER, J. W.; CASE, CH. W.; REAGAN, T.G. (2000). Cómo ser un docente reflexivo. La construcción de una cultura de la indagación en las escuelas. BarCelona: Gedisa.

CARRASCO, J. B. (1987). Cómo realizar la programación. Madrid: Anaya.

GIMENO, J. (1988) El currículo: una reflexión sobre la práctica. Madrid, Morata.

GIMENO, J. (comp.) (2008). Educar por competencias, ¿qué hay de nuevo? Madril: Morata.

GIMENO, J. y PEREZ, A. (1992). Comprender y transformar la enseñanza Madrid. Morata.

MARCELO, C. (2002). La función docente. Madrid: Editorial Síntesis.

MARQUÉS, P. (2006): "Nuevos entornos, nuevos modelos didácticos". Cuadernos Pedagogía: 363, 80-89.

MONEREO, C. y POZO, J.I. (2007): “Competencias para (con)vivir con el siglo XXI”. Cuadernos de Pedagogía: 370, 12-18.

RODRÍGUEZ, G.; GIL, J. & GARCÍA, E. (1996). Metodología de la investigación cualitativa. Barcelona: Aljibe.

SEVILLANO, Mª L. (2004). Didáctica en el siglo XXI. Madrid: McGraw Hill.

ZABALA, A. (1995). La práctica educativa: cómo enseñar. Barcelona: Graó.

ZABALZA, M.A. (2004). Diarios de clase. Un instrumento de investigación y desarrollo profesional. Madrid: Ed.Narcea.

Aldizkariak

AULA DE INNOVACIÓN EDUCATIVA: Graó Educación. Barcelona
http://www.oei.es/es4.htm . Salamanca.

AUFOP. http://www.aufop.com/aufop/home/. Zaragoza.

BORDÓN: Sociedad Española de Pedagogía. Madrid.

CUADERNOS DE PEDAGOGIA. http://www.cuadernosdepedagogia.com/. Barcelona.

DIDACTIVAS ESPECIFICAS. http://www.didacticasespecificas.com/ES/index.php. Madrid.

EDUCAR.http://educar.uab.cat/. Universitat Autonoma de Barcelona.

HIK HASI. http://www.hikhasi.com. Euskal Herria.

QURRICULUM. Teoría, Investigación y Práctica Educativa. Universidad de La Laguna
http://www.red-redial.net/revista-revista,latinoamericana,de,tecnologia,educativa,relatec,-272.html.

RELIEVE. http://www.uv.es/RELIEVE/. Valencia.

REVISTA DE EDUCACION. http://www.revistaeducacion.mec.es/. Madrid.

TARBIYA. http://web.uam.es/servicios/apoyodocencia/ice/tarbiya/. Madrid.

TANTAK. http://www.argitalpenak.ehu.es/p291-content/es/contenidos/libro/se_indice_tantak/es_revistas/indice_tantak.html. Euskal Herriko Unibertsitatea.

Web helbideak

ARAKA. http://www.ehu.es/araka

AMARA BERRI. http://amaraberri.org/topics/intro/

APA Style. http://www.apastyle.org/

BERRITZEGUNE NAGUSIA. http://nagusia.berritzeguneak.net/es/

COMUNIDADES DE APRENDIZAJE. http://www.comunidadesdeaprendizaje.net/

DIALNET. http://dialnet.unirioja.es/

EDUTEKA. http://www.eduteka.org.

EHU DATU BASEAK. https://www.ehu.eus/es/web/biblioteka/datu-baseen-aurkibide-alfabetikoa

EUROPAR BATZORDEA. http://ec.europa.eu/education/index_es.htm

EUSKAL PEDAGOGIA ZERBITZUA. http://www.ikas.org.

EUSKO JAURLARITZA. http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/

FEDERACION INTERNACIONAL DE LOS MOVIMIENTOS DE LA ESCUELA MODERNA. http://www.freinet.org/

GOOGLE AKADEMIKOA. http://scholar.google.es/

IKASTOLEN ELKARTEA. https://www.ikastola.eus

MINISTERIO DE EDUCACIÓN, CULTURA Y DEPORTE. http://www.educacion.es/portada.html

UNESCO. EDUCACIÓN. http://en.unesco.org/themes/education-21st-century

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • AMENABAR PERURENA, NERE
  • KARRERA JUARROS, IÑAKI
  • OZERINJAUREGI BELDARRAIN, NAGORE

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-21

10:30-12:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 2.05 - . (1)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

10:30-12:30 (1)

22-30

08:30-10:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 2.03 - . (1)
  • Aula 2.03 - . (2)

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

08:30-10:30 (1)

22-30

10:30-12:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 2.05 - . (1)
  • Aula 2.05 - . (2)

32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-21

10:30-12:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1.1 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (1)

32 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

08:30-10:30 (1)

22-30

10:30-12:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.3 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (1)
  • Aula 2.09 - . (2)

32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

10:30-12:30 (1)

22-30

10:30-12:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 2.02 - . (1)
  • 1.1 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (2)