XSLaren edukia

Eskola Inklusiboaren Oinarriak25884

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Lehen Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara
Kodea
25884

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala1218
Gelako p.4872

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Ikasleriaren garapenean lagunduko duen hezkuntza praktikan oinarritzen da irakasgaia. Era berean, ikasleariaren aniztasuna azalaratzen eta honek curriculumean duen eragina eta ondorioak ulertarazten erraztuko du; guzti hau, behar berezi eta berariazkoen erantzunaren eszenategian kokaturik. Irakaslego guztien rolak argitzeari eta duen funtsari arreta berezia eskainiko zaio. Bestetik, lauhileko horretako gainontzeko irakasgaiekin batera DILANa (Diziplinarteko Lana) garatuko du.



Azkenik, irakasgaiaren garapenean uztartuko du ikaslegoak lehen practicumean izan duen esperientzia.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

- Eskola inklusibora iritsi arteko hezkuntza-sistemaren eraldatze-prozesu historikoa eta soziala aztertzea.



- Irakaskuntza-ikaskuntza prozesuan ikasgela barruan sortutako premiak, gaitasunak, erritmoak eta zailtasunak identifikatzea; eta, beren konplexutasunaren arabera, ikastetxeko laguntzako profesionalei jakinaraztea, horiei aurre egiteko.

- Curriculum arruntetik abiatuta, ikasgelan agertutako hezkuntza-premia guztiei erantzuteko erantzukizuna hartzea, zentroko laguntza-irakasleekin eta zentrotik kanpoko profesionalekin lankidetzan.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. GAIA.- Eskola aniztasunaren aurrean: kontzeptuen eta eskolaratzeko jardueren bilakaera. Eskola Inklusiboa.



2. GAIA.- Hezkuntza-premiei erantzuteko araudi-esparrua. Eskolari laguntzeko zerbitzuak, programak eta profesionalak.



3. GAIA.- Hezkuntza-premiei eman beharreko erantzuna. Neurri arruntak eta ezohikoak; neurrien mailatzea. Curriculuma erantzunaren gune gisa: zentroaren curriculum-proiektua; ikasgelako programazioak; hezkuntza-errefortzuko neurriak; curriculumera sartzeko egokitzapenak; norbanakoentzako curriculum-egokitzapenak.



4. GAIA.- Gaur egun aniztasunari erantzuteko eskola antolakuntza /egitura. Inklusibitateari erantzuteko eredu desberdinak.



5. GAIA.- Eskolako hainbat ikasle edo talderen parte-hartzea edo ikaskuntza eragozten duten egoerak aztertzea, eta egoera horiei aurre egiteko erantzun inklusiboak proposatzea.

MetodologiaToggle Navigation

• Banakako lana eta/edo taldekoa.

• Ikaskuntza gidatua eta/edo autonomoa

• Ikaskuntza Kooperatiboa.

• Tertulia dialogiko pedagogikoa.

• Arazoetan Oinarritutako Ikaskuntza.

• Proiektuetan Oinarritutako Ikaskuntza.

• Kasu-azterketa eta Ikerketa Oinarritutako Ikaskuntza metodologia



Ikasgaiak bere garapenerako eta ikasleen konpetentzien lanketarako behar dituen irakurgaiak, bideoak, irakaslearen azalpenak, ikasleen azalpenak, ikasleen talde lanak... eGelaren bitartez lantzeko aukera izango dugu eta, egoerak hala eskatuko balu, bertan eskuragarri egongo dira lanketa horiek egiteko beharrezko eduki eta material guztiak. Hala nola, online plataformaren bidezko irakaskuntza birtualean oinarrituko ginateke.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 42
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 58

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Etengabeko ebaluazioa, egoerak hala eskatuko balu, eGelaren bitartez egin ahal izango da; hau da, bai ebaluaziorako beharrezkoak diren materialak igoz (entregagaiak, praktikak...), baita kalifikazioa eman ere. Azkeneko froga egin behar duten ikasleek eGelaren bitartez egin ahal izango dute modu presentzialean egiterik egongo ez balitz.



a) Ebaluazio jarraitua betetzen duten ikasleak:

• Azterketa idatzia: %42 (*).

• Taldeko lan koadernoa: %58.

(*) Garatu beharreko proba idatzia ezinbestean gainditu beharrekoa da ebaluazioa gainditzeko.

b) Ebaluazio jarraituari uko egiten dioten ikasleak:

• Garatzeko banakako azterketa (notaren %100a).



Graduko Titulazio Ebaluaziorako Arautegian azpimarratzen denez:

12.2. artikulua.- Deialdiari uko egitea

2.- Etengabeko ebaluazioaren kasuan, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren % 40 baino handiagoa, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa "aurkezteke" izan dadin. Aldiz, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren % 40a edo hori baino txikiagoa, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.



Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Aparteko deialdian ohiko deialdiko irizpide berdinak jarraituko dira.

1.Ebaluazio jarraitu bidez ebaluatuak diren eta probaren bat ohiko deialdian gainditu ez duten ikasleei: ohiko deialdian azpiatal ezberdinetan lortutako nota gordeko zaie eta gainditzeke duten azpiatala bakarrik egitea eskatuko zaie.

2. Amaierako ebaluazioa hautatu duten ikasleen kasuan: Banakako amaierako probak, notaren %100a balioa zango du. Probaren ezaugarriak irakasle arduradunak zehaztuko ditu.

Azkenik, ikasleak deialdiari uko egin nahi izanez gero, azken frogara ez aurkeztearekin nahikoa izango da. Kasu horretan azken kalifikazioa AURKEZTEKE izango da.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation


Plataforma birtualetan dauden dokumentuak.

Testu liburuak, apunteak, txostenak, Fakultatean jasoko diren hainbat material.

Klasean erabiliko diren material desberdinak: irakurketa-txostenak, prentsa artikuluak eta audiobisualak.

Irakurketa osagarriak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Ainscow, M. (2020). Inclusion and equity in education: Making sense of global challenges. Prospects, 49, 123–134. https://doi.org/10.1007/s11125-020-09506-w

Aróstegui,I., Darretxe,J. y Beloki,N. (2013). La participación de las familias y de otros miembros de la comunidad como estrategia de éxito en las escuelas. Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa, 6(2), 187-200.

Aubert, A., Flecha, A., García, C., Flecha, R. eta Racionero, S. (2008). Aprendizaje dialógico en la sociedad de la información. Hipatia.

Booth, T. and Ainscow, M. (2011). Index for Inclusion: developing learning and participation in schools (3rd edition). Centre for Studies in Inclusive Education (CSIE).

Booth, T. eta Ainscow, M. (2015). Guía para la educación inclusiva. Desarrollando el aprendizaje y la participación en los centros escolares. OEI/FUHEM.

Casanova, M.A. (2011). Educación inclusiva: Un modelo de futuro. Wolters Kluwer.

Darreche, L., González, A. eta Goikoetxea, J. (2010). «¿La educación inclusiva como utopía que nos ayuda a caminar?», in Congreso Iberoamericano de Educación-Metas 2021, Buenos Aires, 2010.

Darretxe, L. (2013). Hezkuntza Inklusiboa eta Aniztasunari Arreta. UPV/EHU.

Echeita,G. (2007). Educación para la inclusión o educación sin exclusiones. Narcea.

Etxabe, E., López-Vélez, A.L. eta Soria, L. (2018). Eskola Inklusiboa. Egin bat erronkarekin. FEVAS, Plena inclusión Euskadi. Esteka https://fevas.org/eu/?wpfb_dl=147

Essomba, M.A. (2006). Liderar escuelas interculturales e inclusivas: Equipos directivos y profesorado ante la diversidad cultural y la inmigración. Grao.

INTER-ACT (2018-2021). Entornos interactivos para la inclusión en contextos de diversidad funcional: mejora del desarrollo, del aprendizaje y de la convivencia. Ministerio de economía, industria y competitividad.

INCLUD-ED Consortium. (2006). Actuaciones de éxito en las escuelas europeas. Ministerio de Educación IFIIE.

INCLUD-ED Consortium (2015). Successful Educational Actions for Inclusion and Social Cohesion in Europe. Springer IntIernational Publishing. ISBN: 978-3-319-11176-6. Doi: 10.1007/978-3-319-11176-6

López Melero, M. (2004). Construyendo una escuela sin exclusiones: Una forma de trabajar en el aula con proyectos de investigación.: Ediciones Aljibe, S.L.

López-Vélez, A.L. (2018). La escuela inclusiva: El derecho a la equidad y la excelencia educativa. En busca de la equidad y la excelencia. Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertzitatea, Argitalpen Zerbitzua/Servicio Editorial. Esteka https://web-argitalpena.adm.ehu.es/listaproductos.asp?IdProducts=USPDF188427

Mendia, R. (1999). Aniztasunari Erantzuteko Neurri Arruntak. Ez-argitaratutako dokumentua.

Macarulla, I. eta Saiz, M. (koord.) (2009). Buenas prácticas de escuela inclusiva. La inclusión de alumnado con discapacidad: Un reto, una necesidad. Graó.

Moriña Díez, A. (2004). Teoría y práctica de la educación inclusiva. Ediciones Aljibe, S.L.

Moriña, A. (2008). La escuela de la diversidad: Materiales de formación para el profesorado. Síntesis.

Moya Maya, A. (2002). El profesorado de apoyo: ¿Dónde?, ¿cuándo?, ¿cómo?... realiza su trabajo. Ediciones Aljibe, S.L.

Moya Maya, A., Martínez Ferrer, J., eta Ruiz Salguero, J.M. (2005). Una alternativa de apoyo en los centros: El modelo de apoyo curricular. Ediciones Aljibe, S.L.

Orcasitas, J.R. (2005). «20 años de integración escolar en el País Vasco: Haciendo historia..., construyendo un sistema educativo de calidad para todos» in Actas del Congreso Guztientzako Eskola (arg.), La respuesta a las necesidades educativas especiales en una escuela vasca inclusiva (37-93). Gasteiz: Eusko Jaurlaritza.

Parrilla, A. (1996). Apoyo a la escuela: un proceso de colaboración. Mensajero.

Parrilla, A. (2002). A cerca del origen y sentido de la escuela inclusiva. Revista de Educación, 327, 11-29.

IBE-UNESCO. (2016). Reaching out all learners: a Resource Pack for Supporting Inclusive Education. IBE-UNESCO. http://www.ibe.unesco.org/sites/default/files/resources/ibe-crp-inclusiveeducation-2016_eng.pdfIBE-UNESCO. (2016). Reaching out all learners: a Resource Pack for Supporting Inclusive Education. IBE-UNESCO. http://www.ibe.unesco.org/sites/default/files/resources/ibe-crp-inclusiveeducation-2016_eng.pdf

UNESCO eta Ministerio de Educación y Ciencia de España (1994). Declaración de Salamanca y Marco de Acción para las Necesidades Educativas Especiales. UNESCO. Esteka http://www.unesco.org/education/pdf/SALAMA_S.PDF.

España (2020). Ley Orgánica 3/2020, de 29 de diciembre, por la que se modifica la Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de Educación. Texto Consolidado.

España (2014). Real Decreto 126/2014, de 28 de febrero, por el que establece el currículo básico de la Educación Primaria.

Euskal Autonomia Erkidegoa (2016). 236/2015 Dekretua, abenduaren 22koa, Oinarrizko Hezkuntzaren curriculuma zehaztu eta Euskal Autonomia Erkidegoan ezartzen duena.

Euskal Autonomia Erkidegoa (2001). 15/2001 Dekretua, otsailaren 6koa

Gehiago sakontzeko bibliografia

Ainscow, M. (2005). Desarrollo de sistemas educativos inclusivos. En Gobierno vasco, La respuesta a las necesidades educativas especiales en la escuela vasca inclusiva (pp. 19 – 36). Basauri: Eusko Jaurlaritza.
Darreche, L. eta Zenitagoia, E. (2008). Hezkuntza Bereziaren Oinarri Pedagogikoak. CUATROAS
Echeita, G. (2005). Zergatik Jorgek ezin du anaiarekin eskolara joan? Guztientzako eskolaren alde egitea zailtzen duten zenbait hesiren azterketa bat. Eusko Jaurlaritzan, La respuesta a las necesidades educativas especiales en la escuela vasca inclusiva (pp. 261-277). Eusko Jaurlaritza.
Gaintza, Z., Darretxe, L., eta Boyle, C. (2020). Understanding Inclusive Education in the Basque Country. In C. Boyle, J. Anderson, A. Page. & S. Mavropoulou (Eds.) Inclusive education: Global issues & controversies (pp. 234-249). Brill.
Jaussi, M.L. (coord.) (2003). Ikaskuntza komunitateak, guztiontzako hezkuntza-erantzuna informazioaren gizartean. Recuperado de http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43-2459/eu/contenidos/informacion/dig_publicaciones_innovacion/eu_liderazg/adjuntos/210001e_Doc_Jaussi_Comunidades_Aprendizaje_e.pdf
López, A.L. (2008). Fomentando la reflexión sobre la atención a la diversidad. Estudios de caso en Chile. REICE, Revista Electrónica Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, 6(2): 172-190. Esteka http://www.rinace.net/arts/vol6num2/art12.pdf.
Mendia, R. (2005), Actas del Congreso "La Respuesta educativa a las necesidades educativas especiales en una escuela inclusiva vasca", (Octubre 2003), Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritza.
Ministerio de Educación y Ciencia. (2006). Guía Inter. Una guía práctica para aplicar la Educación Intercultural en la escuela. Secretaría General Técnica. Esteka https://sede.educacion.gob.es/publiventa/detalle.action?cod=12110.
Ministerio de Educación. (2011). Kaleidoschool: un enfoque intercultural. DVD. CREADE, Centro de Recursos para la Atención a la Diversidad Cultural en Educació

Aldizkariak

➢ Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Saila: Eskola Inklusiboa eta Aniztasunaren Trataera: http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.eus/r43-inklusib/eu/
➢ HIK HASI: http://hikhasi.com/
➢ INCLUSION EUROPE: http://www.inclusion-europe.org/main.php?news=ok
➢ REICE: http://www.rinace.net/reice/
➢ KAIERA. Hezkuntzari buruz egunero: htttp://www.kaiera.eus

Web helbideak

Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Saila: Eskola Inklusiboa eta Aniztasunaren Trataera: http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.eus/r43-inklusib/eu/
HIK HASI: http://hikhasi.com/
INCLUSION EUROPE: http://www.inclusion-europe.org/main.php?news=ok
REICE: http://www.rinace.net/reice/

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • AMENABAR PERURENA, NERE
  • KARRERA JUARROS, IÑAKI
  • OZERINJAUREGI BELDARRAIN, NAGORE

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-21

10:30-12:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 1.01 - . (1)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

12:30-14:30 (1)

22-30

08:30-10:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 1.01 - . (1)
  • Aula 1.01 - . (2)

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

10:30-12:30 (1)

22-30

10:30-12:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 2.09 - . (1)
  • Aula 2.09 - . (2)

32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-21

10:30-12:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 1.01 - . (1)

32 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

12:30-14:30 (1)

22-30

10:30-12:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 2.03 - . (1)
  • Aula 2.05 - . (2)

32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

10:30-12:30 (1)

22-30

08:30-10:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 2.08 - . (1)
  • Aula 2.03 - . (2)