XSLaren edukia

Gorputz Hezkuntza eta bere Didaktika25869

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Lehen Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Kodea
25869

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala1218
Landa p.4872

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Irakasgai honen helburua da hezkuntza-arloan dauden ezagutzak eta prozedurak ezagutaraztea ikasleei, hezkuntza-eremuan esku-hartzea egiteko. Gaia lotutako eduki-eremu desberdinak ikertzen dira: mugimendu eta adierazpen gaitasunak eta hauek eskolako adingabeetan garatzen diren aldaketak. Hortik abiatuta, ikasleak metodologia, estrategia eta prozedurak landuko ditu, gelako programazioaren errealitateari hurbiltzeko.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

• Gorputz hezkuntzaren eskola curriculuma garatzea.

Ikasleriak gaur egun indarrean dagoen curriculuma interpretatu eta aplikatzeko gaitasuna izango du. Lelehen Hezkuntzan gorputz-hezkuntzako saioak programatu eta garatu ahal izango ditu ere, eremu curricularraren arlo ezberdinak uztartuz: kognitiboa, afektibo-soziala eta mugimenduzkoa, mugimendu eta adierazpen gaitasunak eta komunikatiboak hobetzeako.

• Eskolako eta eskolatik kanpoko jarduera fisikoetan eta kirol jardueretan, bizitza osoan zehar, parte hartzea sustatzeko baliabideak eskuratzea.

Etorkizuneko irakasleek gai izango dira identifikatzeko eta erabiltzeko Lehen Hezkuntzako ikasleei autonomo eta lankidetza ikaskuntzarako ohitura eta trebetasunak sustatzen dituzten baliabideak. Horretarako, ongizatearekin, gorputz adierazpenarekin eta naturarekin lotutako gorputz-praktikak, bizitza osoan zehar testuinguru ezberdinetan erabil daitezkeenak esperientziatuko dituzte.

• Gorputz-hezkuntzaren curriculumeko edukiak garatzea eta ebaluatzea, baliabide didaktiko egokien bidez.

Ikasleriak proposatu eta ebaluatu ahal izango ditu indarrean dagoen Gorputz Hezkuntzaren curriculumarekin lerrokatuta, integrazio estrategiak, iraunkortasuna eta berritze alternatibak, metodologia aktibo eta parte-hartzaileak aplikatuz.



Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. GAIA - GORPUTZ HEZKUNTZAREN OINARRIAK.

Oinarri hauek giza gorputzean eta bere motrizitatean dituzte bere akzio hezitzailearen elementu esentzialak. Gaitasun motoretara binkulatuta doazen jarduetara eta hauen garapenara bideratzen da, eta gorputz kultura elementuen jabetze prozesuari.

2. GAIA - GORPUTZ HEZKUNTZA ARLOAREN DISEINU CURRICULARRA LEHEN HEZKUNTZAN.

Gorputz Hezkuntzaren egiturazko elementu ezberdinak jorratuko dira indarrean dagoen arau marko barnean Lehen Hezkuntzan (justifikazio teorikoa eta programaketa).

3. GAIA - MUGIMENDU-GAITASUNAK ETA OINARRIZKO TREBETASUNAK.

Gaitasun pertzeptibo-motoreak eta oinarrizko trebetasunak garatzeko ahalbidetzen duten edukiak eta bere tratera didaktikoa aztertzen ditu.

4. GAIA - JARDUERA FISIKOAK ETA KIROLAK, ETA OSASUNA LEHEN HEZKUNTZAKO HEZKUNTZA FISIKOAN.

Jarduera fisikoa osasuntsua izateko behar diren ezagutzak aztertzen ditu. Gainera, jardura fisikoarekin lotutako norbere buruaren zaintzarako ohituren edukiak gehitzen dira, ongizate iturri gisa.

5 GAIA - GORPUTZ-ADIERAZPENA ETA KOMUNIKAZIOA.

Adierazpen dimentsioa eta komunikazioaren garapenean arreta jartzen duten edukiak garatzen dira.

GAIA 6.- JOKO-JOLASA GORPUTZ HEZKUNTZAN.

Joko -jolasa eta kirol-jarduerak kultura adierazpen bezalako kontzeptuak azaltzen ditu, gizakion motrizitatearen adierazpen kulturalak bezala.



MetodologiaToggle Navigation

Irakasgaian jarraituko den metodologia bi printzipioetan oinarrituko da: UPV/EHUren IKD hezkuntza ereduan araututakoekin lerrokatuta:

ikasleen parte-hartze aktiboa bultzatzea eta

ikasleen ikasketa prozesuan autonomia garatzea. Irakaskuntza estrategiak, irakaspen, parte-hartze eta askapen estrategiak izango dira, parte-hartzea nagusituz. Bizi esperientziaren praktika eta ikasketa hausnartzaileak konbinatuko dira.

KONTINGENTZIA PLANA. Muturreko egoera batean, teknologia-baliabideak erabiliko dira edo egoera kontuan hartuta, egokienak deritzonak hezkuntza-ikasketa prozesuan gutxieneko eragina izan dadin.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 20
    • Ahozko defentsa (%): 20
    • Banakako lanak (%): 20
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 20
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 20

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluazio jarraia ez egitea erabakitzen duten ikasleek, uko egitea burutzeko, erabaki horren berri eman beharko du gutxienez, lauhilekoaren hasieratik hasita 9 asteko aurrerapenarekin, ikastetxearen egutegi akademikoaren arabera.

Hala, ikasle interesdunek idatziz aurkeztu beharko diete irakasle arduradunei ebaluazio jarraituari (edo mistoari) uko egiten diotela, ezarritako prozeduraren eta epeen arabera (8.3 artikulua). Etengabeko ebaluazioari uko eginez gero, azken ebaluazio-sistema bat egingo da. Banakako hainbat lan eta amaierako proba idatzi eta praktiko bat ditu

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Dagokion deialdian irakasgaiaz arduratzen diren irakasleei galdetu beharko zaie.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Kirol arropa, kirol instalazioak eta gorputz hezkuntza material espezifikoa.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Arribas, S. y Luis de Cos, I. (2018). Material de la asignatura de Educación física y su didáctica 2018-2019

Blazquez, D. (1995). La iniciación deportiva y el Deporte escolar. Barcelona: INDE. 4ª edición.

Blázquez, D. (2020). Descubre cómo es la Educación Física del s. XXI. Así trabaja el profesorado más innovador. Bartzelona: INDE.

Carranza, M. (2003). Educación Física y valores. Barcelona: Grao.

Contreras-Jordán, O., Arribas-Galarraga, S. et al (2017). Didáctica de la educación física por modelos para educación primaria. Sintesis. ISBN: 978-84-9171-060-8

González-Víllora, S., Fernández-Río, J., Guijarro, E., & Sierra-Díaz, M. J. (2021). Modelos centrados en el juego para la iniciación comprensiva del deporte. Ediciones Morata.

HEZIBERRI 2020 Decreto 236/2015 (CAPV). http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.eus/contenidos/informacion/heziberri_2020/es_2_proyec/adjuntos/EB_curriculo_completo.pdf

Lagardera, F.; Lavega, P (2002) Introducción a la praxiología motriz. Lleida: Paidotribo.

López de Sosoaga, A. (2017). Discurso y praxis de la Educación Física en el País Vasco en el contexto de la Escuela Primaria. Tesi doktorala. https://addi.ehu.es/handle/10810/22673

López-Pastor, V. M.; Pedraza, M. A.; Ruano, C.; Sáez-Laguna, J. (Koord.) (2016). Programar por Dominios de Acción Motriz en Educación Física. Buenos Aires: Miño y Dávila.

Mazón, V. et al. (2010). Programación de la Educación Física basada en competencias. Primaria 1º;2º,3º;4º,5º6º. Barcelona: INDE.

Merchán, I. M., Bermejo, M. L., & de Dios González, J. (2014). Eficacia de un Programa de Educación Emocional en Educación Primaria|| Effectiveness of an Emotional Intelligence Program in Elementary Education. Revista de estudios e investigación en psicología y educación, 1(1), 91-99.

Miralles Pascual, R., Filella Guiu, G., & Lavega i Burgués, P. (2017). Educación física emocional a través del juego en educación primaria: ayudando a los maestros a tomar decisiones. Retos: Nuevas tendencias en Educación Física, Deporte y Recreación, 2017, num. 31, p. 88-93.

Molina, J., Garrido, J. C., & Martínez-Martínez, F. D. (2017). Gestión del tiempo de práctica motriz en las sesiones de educación física en educación primaria. Revista iberoamericana de psicología del ejercicio y el deporte, 12(1), 129-138.

Mújica-Johnson, F. N., del Carmen Orellana-Arduiz, N., & Concha-López, R. F. (2017). Emociones en la clase de Educación Física: revisión narrativa (2010-2016). Ágora para la Educación Física y el Deporte, 19(1), 119-134.

Navarro-Patón, R., Barreal-López, P., & Basanta-Camiño, S. (2016). Relación entre el autoconcepto físico y el disfrute en las clases de Educación Física en escolares de Educación Primaria. Journal of Sport and Health Research, 8(2), 5-16.

Omeñaca, A, Ruiz, J.(2005). Juegos cooperativos y Educación Física. Barcelona: Paidotribo.

Omeñaca, A, Ruiz, J.(2005). Juegos cooperativos y Educación Física. Barcelona: Paidotribo.

Otero-Saborido, F. M., & Moreno, M. R. L. (2005). Propuesta globalizadora desde la acción motriz: la interdisciplinariedad entre la Educación Física y la Educación Musical en el primer ciclo de Primaria. Lecturas: Educación física y deportes, (84), 15.

Parlebas, P. (2001) Juegos, deporte y sociedad. Léxico de Praxeología Motriz. Bartzelona: Paidotribo.

Parlebas, P. (2002) Elementos de Sociología del Deporte. Málaga: Unisport.

Parlebas, P. (2016). Heziketa fisiko moderno baterako ikuspuntuak: Bilbo: EHU.

Pellicer, I. (2018). Educación Física Emocional. Bartzelona: INDE.

Renobell, G. (2009). Todo lo que hay que saber para bailar en la escuela: propuestas de danza movimiento y expresión corporal para la etapa de educación primaria (6 a 12 años). Barcelona: INDE.

Rosa-Guillamón, A., & García-Cantó, E. (2016). Relación entre condición física y salud mental en escolares de primaria.

Sáez de Ocáriz Granja, U., Lavega i Burgués, P., March Llanes, J., & Serna Bardavío, J. (2018). Transformar conflictos motores mediante los juegos cooperativos en educación primaria. Universitas Psychologica, 2018, vol. 17, núm. 5, p. 1-13.

Velásquez, C. (Coord.) (2010). Aprendizaje cooperativo en educación física. Fundamentos y aplicaciones s prácticas. Barcelona: INDE.

Verdu, F., (2019). Educación Física 100% aplicable. Juegos e iniciación Deportiva de 6 a 12 años. ISBN 13: 9781070941868

Vicenzo, R. (2006). La vida en movimiento. El sistema de río abierto Argentina: Kier.

Vopel, K. (2009). Como aprender a trabajar en equipo: juegos e improvisaciones. Madrid: CCS.

Zamorano García, M., Gil-Madrona, P., Prieto-Ayuso, A., & Zamorano García, D. (2018). Emociones generadas por distintos tipos de juegos en clase de educación física. Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte.



Gehiago sakontzeko bibliografia

Castañer, M., Camerino, O. (1992). Unidades didácticas para Primaria I. Barcelona: INDE.
Etxebeste, J.; Urdandarin, C.; Lavega, P., Lagardera, F; Alonso, J. I. (2015). El placer de descubrir en Praxiología motriz: la Etnomotricidad. Acción motriz, 15, 15-24.
Lagardera, F.; Lavega, P (ed.) (2004) La ciencia de la acción motriz. Lleida: Universitat de Lleida.
Muñoz Heras, A., Fernández Pedraza, N., & Navarro Patón, R. (2015). Estudio descriptivo sobre los hábitos saludables en alumnado de Primaria desde la educación física escolar. Sportis, 1(1), 87-104.
Parlebas, P. (2017). La aventura praxiológica. Ciencia, acción y educación física. Málaga: Junta de Andalucía.
Torralba, M. A., Vieira, M. B., Lleixà, T., & Gorla, J. I. (2016). Evaluación de la coordinación motora en educación primaria de Barcelona y provincia. Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte/International Journal of Medicine and Science of Physical Activity and Sport, 16(62), 355-371.Velazquez, C. (2006). 365 juegos de todo el mundo: Jugar para construir un mundo mejor. Barcelona: Océano

Aldizkariak

Apunts
Cultura Ciencia y Deporte
Hik Hasi
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación.
Physe et sport
REVUE.Education Physique et sport.
Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte
RICYDE. Revista Internacional de Ciencias del Deporte
SportTK
Tandem

Web helbideak

https://www.euskadi.eus/web01-bopv/es/bopv2/datos/2023/06/2302729e.shtml
HEZIBERRI: http://heziberri.berritzegunenagusia.eus/heziberri_eus/
Tandem: http://tandem.grao.com
Retos: http://www.retos.org
Educación S.XXI: http://revistas.uned.es/index.php/educacionXX1
Educación Física en Primaria e Infantil: http://www.educacionfisicaenprimaria.es/
http://www.scoop.it/t/sitios-web-de-docentes-de-educacion-fisica
Sportaqus: http://www.sportaqus.com/
Educación Fisica: http://efjuancarlos.webcindario.com
Educación Física en Primaria e Infantil: http://www.educacionfisicaenprimaria.es/
Educación física espartero: https://richardmyblog.wordpress.com/paginas-web-e-f
http://www.telefonica.net/web2/efjuancarlos/recursos.htm
http://www.edufilar.com/juegos.htm
http://www.perseo.aesan.msc.es/
http://www.terra.es/personal2/lopeznoss/casa.htm
http://www.maixua.com/
https://www.euskadi.eus/contenidos/informacion/acercandote_norma/es_def/adjuntos/Gaztelaniaz_BBT_LOMLOEk_dakartzan_aldaketak.pdf
https://zuzendaritzagunea.euskadi.eus/es/disposiciones-basicas
htpp://www.accionmotriz.com
http://aintzinakojolasak.blogspot.com.es/
www.aisia.net
htpp://www.efdeportes.com
http://www.gorputzheziketa.net
http://testubiltegia.ehu.es/Gorputz-hezkuntza/
https://mugiment.euskadi.eus/inicio/

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ARRIBAS GALARRAGA, SILVIA
  • LUIS DE COS, IZASKUN
  • ZUBIZARRETA CORTADI, ARKAITZ

TaldeakToggle Navigation

31-01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-6

08:30-10:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 2.05 - . (1)

31-01 Landa p.-3 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

08:30-10:30 (1)

7-15

08:30-10:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • GIMNASIO - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (1)
  • GIMNASIO - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (2)

31-01 Landa p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

12:30-14:30 (1)

7-15

08:30-10:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • GIMNASIO - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (1)
  • GIMNASIO - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (2)

31-01 Landa p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

10:30-12:30 (1)

7-15

12:30-14:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • GIMNASIO - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (1)
  • GIMNASIO - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (2)

32-01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-6

10:30-12:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 2.02 - . (1)

32-01 Landa p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

10:30-12:30 (1)

7-15

10:30-12:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • GIMNASIO - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (1)
  • GIMNASIO - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (2)

32-01 Landa p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

10:30-12:30 (1)

7-15

12:30-14:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • GIMNASIO - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (1)
  • GIMNASIO - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (2)

32-01 Landa p.-3 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

08:30-10:30 (1)

7-15

08:30-10:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • GIMNASIO - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (1)
  • GIMNASIO - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (2)