Zientzia Tailerrak26501
- Ikastegia
- Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
- Titulazioa
- Lehen Hezkuntzako Gradua
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Euskara
- Kodea
- 26501
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Hautazko irakasgai hau "Hezkuntza Berrikuntzarako Proiektuak Lehen Hezkuntzan" Minorraren parte da.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
Gaitasunak:
-G1- Eskolako curriculumean oinarritutako irakaskuntza-ikaskuntza prozesuak diseinatzea, garatzea eta ebaluatzea, banaka zein lankidetzan, baliabide didaktiko egokien bidez, LHko ikasleek oinarrizko gaitasunak eskura ditzaten.
-G2- Zientzia esperimentalen (Fisika, Kimika, Biologia eta Geologia) oinarrizko printzipioak eta legeak ulertzea eta aplikatzea zientziekin eta eguneroko bizitzarekin lotutako arazoak planteatu eta ebatzi ahal izateko.
G3- Zientziaren, gizartearen eta garapen teknologikoaren arteko elkarrekiko eragina ezagutzea, baita herritarren jokabide egokiak ere, etorkizun iraunkorra lortzeko.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
1 GAIA- Laborategi/lantegiko baliabideak/tresneria eta hauen erabilera egokia; oinarrizko segurtasun eta higiene-arauak
2 GAIA- Lehen Hezkuntzako gelan aurrera eramateko Zientzia Esperimentaletako lan praktikoen diseinua, buruketa eta ebaluaketa.
MetodologiaToggle Navigation
Metodologia: Gaien (Elikadura, Ekosistemak, Zentzumenak, Meteorologia...) inguruko kontzeptu nagusienak, prozedurak eta jarrerak landu ahal izateko lehen hezkuntzan egin daitezkeen lan praktikoak aurrera eramango dira laborategian. Ikasleek taldetan antolatuta lan egingo dute, eta talde bakoitzak proiektu bat diseinatuko du.
Ikasleak inplikatuko dira testuinguru errealetan oinarritutako praktika zientifikoetan metodologia aktiboen bidez. Izan ere, ikasgai honek IHGEL (i3kd22-14) hezkuntza-berrikuntzako proiektuan parte hartzen du. IGHEL proiektuaren helburua da Fakultateko urmaela baliabide didaktiko gisa erabiltzea garapen iraunkorrerako hezkuntzarako gaitasunak txertatzeko Hezkuntzako Graduan zehar, ibilbide koherente bat sortuz.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Ebaluazio Jarraituaren Sistema
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Banakako lanak (%): 50
- alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 20
- Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 30
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Etengabeko ebaluazioa, normalean klasera etortzen den eta planteatzen diren lanak entregatzen dituen ikaslearentzat. Etengabeko ebaluazioa egiteko eskubidea edukitzeko ikaslea klasera gutxienez %80an bertaratu beharko da eta planteatzen diren lanak entregatu beharko ditu. Ebaluaketa egiteko hurrengo tresnak kontuan hartuko dira:
- Proiektua eta aurkezpena: %30
- Idatzitako lanak eta txostenak (banaka edo taldeka eginda); laborategiko lana eta jarrera…: %70
Ikasleari, justifikatutako arrazoiengatik ezin bazaio egin etengabeko ebaluazioa, bukaerako proba bakarra egingo zaio, irakasgaiko jakintzak eta gaitasunak bereganatu dituela egiazta dezan. Proba horrek, egiten den moduan egiten dela, irakasgaiko notaren % 100 balio beharko du.
Irakasgaiaren ezaugarri eta edukiengatik irakasgaiaren beste alderdi batzuk gainditu behar badira, praktikak esaterako, bukaerako probaz gain kontuan hartuko beharko da beste alderdiak gainditu diren ala ez (Gestiorako Arautegia ikasturtea 2016/17, artikulu 43c).
Beraz, Klaseetara etortzen ez den ikasleak azterketa (ebaluaketaren %70a) eta lan praktiko bat (%30) egin eta aurkeztu beharko ditu.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ohiko deialdian agertzen diren irizpideak erabiliko dira.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Laborategiko materiala: Biologia, Geologia, Ekologia, Fisika, Kimika eta Astronomia. Landa praktikak egiteko materiala...Ordenagailuak eta internet.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Biblioteca de recursos didácticos Alhambra (BREDA) Colección de libros.
CALABRIA, M. 1990. Experimentos de Biología I y II. Colección El Mochuelo pensativo. Akal. Madrid.
FRIEDL, A.E. (2000). Enseñar ciencias a los niños. Gedisa. Barcelona.
HANN, Judith (1981). Los amantes de la Ciencia. Ed. Blume. Barcelona.
LLORENS, J.A. Conocer los materiales. Proyecto Quiron. Ed. La Torre.
Ciencia 6-12.Projecte curricular del area de "coneixement del medi natural". (1994). Generalitat de Catalunya. Departament d´ensenyement.
Gehiago sakontzeko bibliografia
PIÑERO MUÑOZ, T., (1993). Técnicas de laboratorio de Química. Ed. Akal. Madrid.
GRUP RECERCA. 1980. Proyecto Faraday. ICE de la Universidad Autónoma de Barcelona.
WEISSMANN, H 1994 (4ªed) La Didáctica de las Ciencias Naturales. Barcelona: Paidós
Aldizkariak
Alambique
Aula de innovación educativa.
Enseñanza de las Ciencias.
Enseñanza de las Ciencias de la Tierra.
Guías Praxis.
Web helbideak
http://rincones.educarex.es/ccnn/
http://www.jpimentel.com/ciencias_experimentales/pagwebciencias/pagweb/Los_talleres_de_ciencias/talleres_de_ciencias.htm http://centros5.pntic.mec.es/ies.victoria.kent/Rincon-C/rincon.htm
http://www.iesender.org/Joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=78&Itemid=9
http://www.geocities.com/cienciakids/index_archivos/Page369.htm
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- AGIRREZABALAGA ELOSEGI, FLORENCIO JESUS
- CAÑO PEREZ, LIDIA
- ETXABE URBIETA, JOSE MARIA
TaldeakToggle Navigation
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-4 | 12:30-14:30 (1) | ||||
20-21 | 10:30-12:30 (2) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Aula 2.09 - . (1)
- 1.3 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (2)
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
3-8 | 12:30-14:30 (1) | ||||
22-27 | 12:30-14:30 (2) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- B.L 3.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (1)
- K.L. 3.7 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (2)
31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
3-8 | 10:30-12:30 (1) | ||||
22-27 | 08:30-10:30 (2) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- B.L 3.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (1)
- K.L. 3.7 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (2)
31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
3-8 | 12:30-14:30 (1) | ||||
22-27 | 12:30-14:30 (2) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- B.L 3.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (1)
- B.L 3.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (2)
31 Laborategiko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
3-8 | 08:30-10:30 (1) | ||||
22-27 | 08:30-10:30 (2) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- B.L 3.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (1)
- B.L 3.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (2)
31 Laborategiko p.-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
3-8 | 10:30-12:30 (1) | ||||
22-27 | 10:30-12:30 (2) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- B.L 3.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (1)
- B.L 3.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (2)