XSLaren edukia

Instalazio Termikoak eta Ordezko Energiak27777

Ikastegia
Bilboko Ingeniaritza Eskola
Titulazioa
Meatzaritza eta Energia Teknologiaren Ingeniaritzako Gradua (desagertzear, 2018/19tik aurrera)
Ikasturtea
2022/23
Maila
3
Kreditu kopurua
12
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
27777

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Irakasgaian bi atal bereizten dira: lehen lauhilekoan bero transferentziaren oinarrizko printzipioak aurkeztuko dira; bigarren lauhilekoan instalazio termikoen oinarrizko ezagutza irakatsiko da.



Irakasgaiaren helburuak hurrengoak dira:



Bero-transferentziaren oinarrizko ezagutza garatu, baita bero energiarekin eta bere eraldaketarekin zerikusirik duten teknologiak. Horren helburua gero irakasgaiaren hamaika arlotan egoera konplexuetan agertzen diren arazoetan ondo aplikatzea da.



Beste lankideekin batera talde lanean bero transferentziarekin erlazionatutako merkatal teknologiak erabiltzeko gai izan: esperimentuak gauzatu, emaitzak aztertu eta txostenak igorri.



Termotekniarekin zerikusirik duten prozesuen informazioa erabiltzen jakin, ideiak, bai idatziz zein ahoz, analizatzen eta adierazten jakin, horretarako hainbat sinbolo eta errepresentazio forma

erabiliz: testua, formulak, taulak, irudiak eta aurkezpenak.



Azterketa energetikoetan jarraitzen den metodologiaren deskribapena, industrian dauden instalazioetan lor daitezken aurrezpen neurriak aztertuz, hau da, argiztapenean, girotze sistematan, aire konprimatua eta lurrun sorkuntza eta banaketa.



Energia aurrezteko aldeko joera hartu, aztertutako sistema termikoa eraginkorra den edo ez erabaki eta gogoratzeko gai izan, edota egungo teknologiekin alderatuta kutsakorra den edo ez. Sistema hauetan hobekuntzak proposatzeko gai izan.



Eguzki sistema bat osatzen duten osagaien azterketa, bai eguski sistema termikoa bai fotovoltaikoa, eta instalazio bakoitzaren dimentsionamendua.



Irakasgaia aurrera eramateko, ikasleak kalkuluko (1. mailako Kalkulua eta 2.mailako Ingeniaritzari Aplikatutako Matematikak) eta 1. mailako Ingeniaritzaren Oinarri Fisikoak) oinarri egokiak izan behar ditu. Hurrengo irakasgaiak gaindituak izatea ere komenigarria da: Termodinamika, Jariakinen Mekanika (denak 2.mailakoak). Hala ere, ikasgai horietako kontzeptuak beharrezkoak direnean gainbegiratu eta berraztertuko dira.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

KONPETENTZIA ESPEZIFIKOAK

M04CM08- Ordezkako energia eta eneergiaren erabilera eraginkorraren printzipioak antzeman, ulertu eta erabiltzeko gaitasuna.



ZEHARKAKO KONPETENTZIAK

MEC1- Ikasleek, espezialitate moduluan irakatsitako ikasgaien ezagutza eta ulermena dutela froga dezatela, aldez aurretik duten ezagutzan oinarritua.

MEC2- Modu arrazoituan espezialitateko arazo zehatzak modu arrazoituan ebatzi, oinarrizko moduluan eta modulu amankomunean ikasitako ezagutzak integratuz.

MEC3- Arrazoitutako emaitzak planteatzeko datu garrantzitsuak bildu eta interpretatu, alderdi tekniko, zientifiko, juridiko eta ekonomikoak kontuan hartuta.

MEC5- Arlo ezberdinetako ezagutzak integratu, eremu tekniko zehatzetan, autonomiaz, emaitza egokiak planteatzeko (Legediaren erabilera, araudia, softwarea, bibliografia konplexuaren erabilera).



TITULAZIOAREN ZEHARKAKO KONPETENTZIAK

http://www.meatze-herri-lan-ingeniaritza.ehu.es/p221-content/eu/contenidos/informacion/grado_minas_energia/eu_myop/adjuntos/siseval_13_14_cursos_3_4_energ%C3%ADa.pdf

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. EBALUAKETA



Bero transferentziaren oinarriak. Bero eroapena, konbekzioa eta erradiazioa sistema termikoak balioestea eta modelatzeko gai izatea.



1. GAIA - SARRERA ETA OINARRIZKO KONTZEPTUAK



2. GAIA - BERO-EROAPENAREN EKUAZIOA



3. GAIA - BERO-EROAPEN GELDIKORRA



4. GAIA - BERO-EROAPEN IRAGANKORRA



5. GAIA – ZENBAKIZKO METODOAK BERO-EROAPENEAN.



6. GAIA - KONBEKZIOAREN OINARRIAK



7. GAIA - KANPOKO KONBEKZIO BEHARTUA



8. GAIA - BARNEKO KONBEKZIO BEHARTUA



9. GAIA - KONBEZKIO NATURALA



10. GAIA - IRAKITEA ETA KONDENTSAZIOA



11. GAIA - BERO-TRUKAGAILUAK



12. GAIA - ERRADIAZIO TERMIKOAREN OINARRIAK



13. GAIA - ERRADIAZIO BIDEZKO BERO-TRANSFERENTZIA





2. EBALUAKETA:



Industrian aurki daitezken instalazio ezberdinen analisia, eta zenbait energia berriztagarrien ikerketa.



14 GAIA: GAS IDEALEN NAHASTEAK



15 GAIA: AIRE HEZEA



16 GAIA: HOZTE DORREAK



17 GAIA: HOZKETA EKOIZPENA



18 GAIA: HOZGARRIAK



19 GAIA: AZTERKETA ENERGETIKOAK



20 GAIA: NEURKETA TRESNAK



21GAIA: FAKTURA ELEKTRIKOAK



22 GAIA: ARGIZTAPENA



23 GAIA: AIRE GIROTZEA ETA UR BEROA



24 GAIA: AIRE KONPRIMITUA



25 GAIA: LURRUN GALDARAK



26 GAIA: EGUZKI ENERGIA TERMIKOA



27 GAIA: EGUZKI ENERGIA FOTOVOLTAIKOA

MetodologiaToggle Navigation

Astero, Eskola Magistraletan Power Point aurkezpen bat egingo da. Eskola horretan gai bakoitzaren eduki teorikoa azaltzen da, gai horri buruzko galdera ezberdinak planteatuz. Eduki teorikoa barneratzeko, gelako praktiketan 2 edo 3 ariketa ebazten dira. Ariketak, irakasleak ebatzi dezake, edo ikasle bat edo lan-taldea eginez ere ebatzi daitezke.

Ikasleak frogatu egin behar du aurreikusitako gutxiengo ezagutza barneratu duela hurrengo atazak aurrera eramanez:



1. ATAZA: Gai bakoitzean kontzeptu edo test motako galderak planteatzen dira. Ikasleria erantzuteko gai izan behar da, oinarrizko ezagutzak ikasitzat emateko. Erantzunak eGELA bitartez eskaintzen dira.



2. ATAZA: Gai bakoitzean ikasleak 2-3 ariketa bere kabuz edo lan-taldean ebazteko eskaintzen dira. Horrela ebatzitako ariketen zerrenda handitzen da. Ariketen emaitzak eman egiten dira.



3. ATAZA: Lehen lauhilekoan, laborategiko 3 praktika egingo dira (bero-transmisio mekanismo bakoitzarentzako bat). Praktikak 2-3 pertsona lan-taldeetan egingo dira. Parametro batzuk neurtu beharko dira, gero kalkuluak egiteko eta dagokion txostena egiteko.

- GL1: Eroankortasun termikoaren neurketa (eroapena).

- GL2: Konbekzio-koefizientearen neurketa eta kalkulua (konbekzioa).

- GL3: Emisibitatearen neurketa (erradiazioa).



Bigarren lauhilekoa laborategiko praktika bat egingo da, eguzki-energiari buruzkoa.



4. ATAZA: EES Lehen lauhilekoan, programarekin ordenagailuko 6 praktika egiten dira. Praktiketan gelan aurretiaz planteatu diren ariketak ebatziko dira. Softwareak erraztu egiten ditu ikasleriak egin behar dituen kalkulu parametriko edo diseinuzkoak.

- GO1: EES sarrera eta 3. eta 4. gaiei buruzko ariketak (1. Praktika da ebaluaketarik ez duen izango bakarra).

- GO2: 5. gaiari buruzko ariketak.

- GO3: 5. gaiari buruzko ariketak.

- GO4: 5. gaiari buruzko ariketak.

- GO5: 6, 7 eta 8. gaiei buruzko ariketak.

- GO6: 8, 9, 10 eta 11. gaiei buruzko ariketak.



Bigarren lauhilekoan bi ordenagailuko praktika egingo dira.

GO 1: Excel-era sarrera.

GO 2: 3 periododun faktura elektrikoaren azterketa.





5. ATAZA: Aurreko urteetan jarritako azterketako problemak ebatziko dira. Irakasleak enuntziatuak eGELA bidez banatuko ditu. Ariketa ebatziak ere banatuko dira. Ariketa horietariko batzuk klasean egingo dira.



6. ATAZA: Proba idatzian, banaka garatu bero- eta masa-transferentziarekin erlazionaturiko problemak.



Irakasgaian bereizten dira klase teorikoak (82,5 ordu) Gelako praktikak (12 ordu) laborategiko praktikak (9,5 ordu) eta ordenagailuko praktikak (16 ordu).



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 65
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 25
    • Banakako lanak (%): 10

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

1. LAUHILEKOA.



1- IDATZIZKO AZTERKETA**

1. ariketa: bero -transferentzia

2. ariketa: bero -transferentzia

3. ariketa: bero -transferentzia



Idatzizko azterketaren nota = [(1. ariketa)x(2. ariketa)x(3. ariketa)]^1/3





2- ORDENAGAILUKO PRAKTIKAK***



EES softwarea erabiliz, 6 ordenagailuko praktika egingo dira, 2 h bakoitza. Lehenengoa softwarea zelan erabili ikasteko baino ez da izango. Hurrengo 5 praktiketan teorian ikusitakoa ariketen bidez landuko da. 5 praktika horietan lehenengo 90 minutuetan ikasleak ariketa batzuk egingo ditu irakasleak gidatuta. Praktika bakoitzaren azken ordu erdian ikasleak ebaluatua izango den azterketa egin beharko du. Azterketa hauen ebaluazio sistema gainditua edo ez gainditua izango da. Ikasleari praktikaren lehen atalean zehar egindako ariketa antzekoren bat proposatuko zaio eta soluzio ona eta zehatza lortzen badu praktikaren nota osoa lortuko du, bestela ezer ez. Praktika bakkoitza nota finalaren %3 izango da.



TALDEKO LANAK - LABORATEGIKO PRAKTIKEN TXOSTENAK***: laborategiko hiru txosten egingo dira, bat praktika bakoitzeko: eroapena, konbekzioa eta erradiazioa. Txosten bakoitzaren balioa nota finalaren %5 izango da.



1. LAUHILEKOAN NOTA: Idatzizko azterketa (%65) + Ordenagailuko praktikak (%20) + Laborategiko praktiken txostena (%15)



2º LAUHILEKOA.



1- IDATZIZKO AZTERKETA**

1. ariketa: Instalazio termikoak

2. ariketa: Instalazio termikoak

3. ariketa: Instalazio termikoak



Idatzizko azterketaren nota = [(1. ariketa)x(2. ariketa)x(3. ariketa)]^1/3



2- GELAKO PRKATIKAK***

Sei gelako praktikak egingo dira. Ikasleari klasean planteatutako ariketa antzekoren batzuk proposatuko zaizkio. Ariketa hauek ebaluatuko dira. Gelako praktika bakoitzaren balioa nota finalaren %2,5 izango da.



3- ORDENAGAILUKO PRAKTIKAK***

Excel software erabiliz, bi ordenagailuko praktika egingo dira, 2h bakoitza. Txoten bakoitzaren balioa nota finalaren %5 izango da.



TALDEKO LANAK - LABORATEGIKO PRAKTIKEN TXOSTENAK***: laborategiko txosten bat egingo da, eta gelan aurkeztuko da. Txostenaren balioa nota finalaren %5 izango da.





2. LAUHILEKOAN NOTA: Idatzizko azterketa (%70) + Gelako praktikak (%15) + Ordenagailuko praktikak (%10) + Laborategiko praktiken txostena (%5)





NOTA FINALA.

Irakasgaiaren nota finala batezbesteko nota izango da, bi lauhilekoak kontuan hartuz. Batez besteko nota kalkulatzeko, bi atalak gainditu behar dira, hau da, irakasgaia gainditzeko beharrezkoa izango da bi lauhilekoak idependenteki gainditzea.



-----------

*Iakasgaia gainditzeko beharrezkoa izango da bi lauhilekoak independenteki gainditzea. Lauhileko bakoiteko notak Uztaileko azterketararte gordeko dira.

**Irakasgaia gainditzeko ezinbestekoa da idatzizko azterketan %40ko minimoa lortzea. Minimo hau lortzen ez baldin bada, aktetan idatzizko azterketako nota jarriko da.

***Oporrak direla medio, praktikaren bat ezin bada egin, ez da praktika errekuperatuko. Nota finaleko proportzioak mantentzeko, egindako praktiken balioak doituko dira.

****Lehenengo partzialeko azterketa, urtarrileko azterketa epean burutuko da, eta bigarren partzialeko azterketa, ekaineko ohiko deialdian burutuko da.

*****Dagokion deialdian, ikaslea idatzizko azterketara aurkezten denean, deialdira aurkeztu dela ulertuko da.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ez-ohiko deialdian idatzizko azterketa baino ez da egingo. Irakasgaiaren nota finala kalkulatzeko, azterketa honetan lortutako nota, eta kurtsoan zehar ordenagailu eta laborategiko praktiketan lortutakoak batuko dira, ohiko deialdiaren baldintzak eta irizpideak jarraituz. Ordenagailu eta laborategiko praktikak, beraz, ohiko eta ez-ohiko deialdietarako gordetuko dira, baina ez dira hurrengo kurtsorako mantenduko.



Ikasleren batek ebaluazio jarraiari dagokion partea gainditu ez balu (GL+GO+S nota totalean %50a baino gutxiago) eta parte hori ez ohizko deialdian errepikatu nahi balu, irakasgaiaren koordinatzailearekin kontaktuan jarri beharko da gutxienez idatzizko proba baino hilabete bat lehenago. Kasu horretan ebaluazio jarraiaren parterako laborategiko praktikan proba bat egin beharko da (azkeneko notaren %15) eta hausaz aukeraturiko ordenagailuko proba bi (azkeneko notaren %20).

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

- ÇENGEL, Y. A. BERO ETA MASA TRANSFERENTZIA, Hurbilketa praktikoa. McGraw-Hill. 2012

- Kurtsoan zehar e-Gelan igoko diren materialak (Power points, ariketak, enuntziatuak, txostenak )

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

* INCROPERA, F. P. Fundamentos de transferencia de calor. Prentice Hall. Mexico. 1999.

* Carnahan B., Luther H.A., Wilkes J.O., Cálculo numérico, métodos aplicaciones

* Energías Alternativas. J.A. Dominguez Gómez.

* Mario Ortega Rodríguez. Energías Renovables.

* Antonio Creus Solé. Energías Renovables.

Gehiago sakontzeko bibliografia

* CHAPMAN, A. J. Transmisión del Calor. Ed. Interciencia. Madrid. 1974.
* KREITH, F. & BOHN, M. Principios de transferencia de Calor. Thomson. Madrid. 2002.
* Ishachenko V., Osipova V., Sukomel A.,Transmisión del calor
* ASHRAE. Handbook of Fundamentals.
* ASHRAE. Handbook of System and Applications
* Eckert, E.R.G., Drake, R.M.- Análisis of Heat and Mass Transfer. Mc Graw-Hill. (1.972).
* Hotel, H.C., Sarofim, A.F.- Radiative Transfer. Mc Graw-Hill Company (1.976).
* Jacob, M.- Heat Transfer, Vol. I y II. JohnWiley and Sons. (1.957).
* Kays, W.m., London, A.L.- Compact Heat Exchangers. Mc Graw-Hill. (1.964).

Aldizkariak

* Heat Transfer Engineering. USA.
* International Journal of Heat and Mass Transfer, Elsevier.
* Applied Thermal Engineering, Elsevier.
* ASHRAE Journal. USA.
* Energy, Pergamon.

Web helbideak

"IkasTherm - Active Learning in Thermal Engineering":

https://www.youtube.com/channel/UCuOfeUucgjh5t2nQi3zZf5Q

TaldeakToggle Navigation

01 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala

31 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala