XSLaren edukia

Gizarte Segurantzaren Zuzenbidea I27654

Ikastegia
Lan Harreman eta Gizarte Langintza Fakultatea
Titulazioa
Gradu Bikoitza: Negozioen Kudeaketa + Lan Harremanak eta Giza Baliabideak
Ikasturtea
2023/24
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
27654

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4567.5
Gelako p.1522.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Helburu du irakasgaia profil profesionalean, graduaren eta gainerako irakasgaiekiko bere koordinazioaren plan hezigarrian, kokatzea.



1.1 Justifikazioa.

Lan-Harremanetako graduaren memoriak mundu profesionalerako proposatutako ikasketen aldakortasuna nabarmentzen du eta enfasi berezia egiten du enpresa-aholku juridikoarekiko erlazionatutako lanbideekiko tituluaren konexio estuan. Zentzu honetan, Gizarte-Segurantza I irakasgaiak ikasleei ematen dizkie eduki juridikoko multzoa eta ezin hobeto Grado Lan-Harremanetako l-etako Titulua enpresa-aholku juridikoak aitzakiarik gabe behar duelako orientatzen den profil profesional desberdinetan sartzen duten konpetentziak Lan Arloaren ezaguera eta, oso bereziki, Gizarte-Segurantzaren Eskubideari kontatutakoko.

1.2 Zentzua| eta kokapena ikasketa-planean. Testuingurua titulu akademikoan.

Lan zuzenbideak eta Gizarte Segurantzako legeak ordenamendu juridikoaren sektoreari forma ematen diote

beste batzuentzako lana eskaintzeko erregulazioa enplegatzeko nukleo nagusi gisa eta, nahiz eta hertsiki

Erlazionatuta, bata eta bestea diziplinak gaur egun beren entitate eta autonomia propioa aurkezten dituzte. Hain zuzen ere, Segurtasun Legea

Soziala Lan Zuzenbidearen hedapen gisa jaio zen, hura babesten duen funtzioaren adierazpenetako bat bezala

aseguratutako langilearekiko errespetua betetzen du. Azken historiak hasierako funtzio hori nolakoa izan den erakusten du

nabarmen zabaltzen da, eta errausturako erorketarako bideratutako babes sistemak nola azaltzen ditu

lana eta beste batzuentzako langileentzat soilik mugatua izan da erakundeen aitortzara

Egungo gizarte babeserako sistema publikoak eskaintzen dituzten askotariko eskaintzak eskaintzen dituzte herritar guztientzako

onurak. Era berean, apurka-apurka, jatorritik aldentzen den babes sistemaren araudi arautzailea ere bada

gutxi, bere aplikazio eta interpretazio irizpideak ditu, nolabaiteko autonomia ematen diotenak

Lan zuzenbidea. Ezaguna denez, esan daiteke gizarte babeseko sistema oinarrizko elementua dela

lan harremanen sistema eta, hortik, diziplinak planean duen eginkizun nagusia

gradu ikasketak.

Bestalde, Gizarte Segurantzaren Legearen azterketa eta ezagutza beste batzuekin oso lotuta dago

lege-diziplinak. Hau da Merkataritza Zuzenbidearen kasua, enpresaburuaren figura eta horrek dituen arazoak direlako

posizioek ikasleek negozioen negozio mota desberdinak ezagutzea eskatzen dute. Baita

Zigor administratiboen legea eta zigor zuzenbidea, lan harremanen bilakaerak lagundu baitu

lantokirako eta gizarte-babeserako berariazko arau-hauste administratiboak eta kriminalizazioak. by

Azkenik, ezin da nabarmendu gaur egun Gizarte Segurantzaren Legearen arteko lotura.

Komunitate zuzenbidea eta nazioarteko zuzenbidea orokorrean. Hori nabarmentzen da bereziki

acquisaren barruan gizarte babeserako estandar bat ezartzeko xedea duten arauen garrantzia

Komunitatea eta Nazioarteko Lanaren Nazioarteko Erakundeak betetzen duten eginkizun normatiboa

gure lege positiboaren zati diren nazioarteko hitzarmen ugari onartu zituen.



 GOMENDIOAK:



Oso erabilgarria da ikasleek ezagutza informatikoa izatea, erabiltzaileen mailan gutxienez, eta

legezko datu baseak eta Interneteko arakatzea erraztasunez maneiatu. Hala ere, klase batzuk daude

Beharrezkoa izanez gero, ikasleek dituzten erregistro elektronikoak nola erabiltzen diren gidatuko dute

Euskal Herriko Unibertsitateko Liburutegia / Euskal Herriko Unibertsitatea (Aranzadi, El Derecho, etc ...), eta

azterketaren gaiari lotutako bibliografia bilatzea. Gainera, irizpideak

Ikasleek lana aurkezten jarraitu beharko dute, hala badagokio, eta / edo ikasgelan parte hartzeko

irakasleak planteatu ditzakeen suposizio praktikoen ebazpena.



Ikasleek gai hauen ezagutza mailak zehaztuko du dedikazio handiagoa edo txikiagoa (irakaskuntza orduak kalkulatzeari dagokionez) ikasteko.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Gaiak tituluaren zeharkako gaitasuna garatzen du: hitzezko komunikazioa ( https://www.ehu.eus/documents/6902252/14777121/Anexo+I+2014_05_22+CTG+Comunic+verbal.pdf/b736931f-e3ca-e0c7-83c1-f0364d01ad97 )



Ikaskuntzaren emaitzak:



Hitzik gabeko hizkuntza neutrala, serioa eta ikusleentzako egokia da.



Egitura eta aurkezpena ikusle motarekin bat datoz.



Baliabideek ikusleak babesten dituzte beren ideiak ez zalantzan jartzeko.



Ikusleekin elkarrizketa sortu.



Argumentazioa sormenez moldatzen da ikusleengan estimatzen denaren arabera.





Zeharkako gaitasuna / k:

Idatzizko komunikazioa ( https://www.ehu.eus/documents/6902252/14777121/Anexo+II+2014_07_13+CTG+Comunic+escrita.pdf/b9c6a0db-c8cc-2c6f-9985-8ef1b0107daf )



Ikaskuntzaren emaitzak:



Komunikazio arlo honetan gabeziak gabe idazten du (idazkera okerrak, akats gramatikalak, gabezia)

hiztegia ...).



Zuzenean aipatzen du doktrina zientifikoa bere planteamenduak kontrastatzeko eta erabilitako bibliografia biltzen du.



Nabarmendu paragrafoen hierarkia koska erabiliz.



Animatu idazkera hainbat baliabideren erabilera egokiarekin (galderak, harridurak, latinezko esaldiak, etab.).



Izenburu bakoitzak sarrera laburra eta azken laburpena biltzen ditu.



Adibidea edo aipua idazkeraren egiturarekin lotzen dira (izenburuak, epigrafiak ...).



Zeharkako gaitasuna / k: Informazioaren tratamendua ( https://www.ehu.eus/documents/6902252/14777121/Anexo+V+2014+CTG+Trat++inform.pdf/6a9b578e-7197-b21c-2300-d99830cbe48e )



Ikaskuntzaren emaitzak:



Hasierako galderarekin erlazionatutako gai nagusiak eta eremu nagusiak ere ez ditu identifikatzen

ezagutza horiek ikasteaz arduratzen direnak.



Ordena logikoa eta egokia ezartzea gaiaren alderdi bakoitza aztertzeko.



Kontsultatutako iturrien oinarrizko datuak zehazten ditu, hala nola antolaketa, egilea, helburuak, URLa, etab.



Idatzi zure hitzetan ondorioak eta arrazoibideak lortutako informazioan oinarrituta.



Argumentuak argi eta garbi, koherentziaz eta guztiz adierazi.



Aurkeztu ondorioak modu erakargarrian eta ulergarrian, orden logikoa jarraituz eta gehien azpimarratuz

garrantzitsua.



Zeharkako gaitasuna: TICeko erabilera ( https://www.ehu.eus/documents/6902252/14777121/Anexo+III+2014_05_22+CTG+Uso+TIC.pdf/99ff7d7c-16ee-6e91-71b8-f66e1268e90e )



Gaur egun daukagun TIC direlakoak Titulazioari buruzko edukinak lortzeko erabiltzen ditu.



Berariazko kualifikaziorako gaitasuna:

Lan Harremanak osatzen dituzten diziplinen multzoa modu erlazionatuan maneiatzea (7. zk.). ( https://www.ehu.eus/documents/6902252/14777368/7.-14_10_29+GUIA+CEG+n%C2%BA+7_1%C2%BA%2C2%C2%BA%2C3%C2%BA_4%C2%BA.pdf/942eaa9d-6d3e-56fc-2e09- )



Ikaskuntzaren emaitzak:



Gizarte Segurantzarekiko legezko arauak zehaztu eta interpretatu.



Ezagutza teorikoak gizarte segurantzako prestazioetan duen aplikazio praktikoarekin lotzen ditu.



Onurak baloratzen ditu gizarte-babeserako helburu propioen arabera.



Zeharkako gaitasuna; Zuzenbidearen esanetan, Titulazioaren arloei buruzko txostenak, kontratuak, iraizpenak eta helegiteak idaztea ( https://www.ehu.eus/documents/6902252/14777368/10.-14_10_29+GUIA+CEG+n%C2%BA+10_1%C2%BA%2C2%C2%BA%2C3%C2%BA%2C+4%C2%BA.pdf/50db6f7b- )

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1.– Gizarte Segurantzako Sistema. Kontribuziorik gabeko eta kotizazio mailak. Gizarte Segurantzaren Sistemaren Egitura;

Erregimen orokorra eta erregimen bereziak. Aplikazioaren esparrua edo hedapen subjektiboa.



2.- Esparruaren formalizazioa. Gorabeherak. Prozedurak eta ondorioak. Langilea enkoadratu

sistemaren erregimenak, prozedurak eta legezko eraginak



3.- Aurrekontua. Kalkulua, efektuak. Zerrendatzeko betebeharretik eratorritako ekarpenak eta ondorio juridikoak kalkulatzea.



4.– Babestutako kontingentziak eta arriskuak. Baldintza arruntak eta profesionalak.



5.- Kudeaketaren alderdi orokorrak. Enpresaren erantzukizuna. Segurtasun sistemaren kudeaketaren azterketa

soziala, enpresan dituen erantzukizunen gaineko eragina. Lankidetza zuzendaritzan: Mutua eta

Enpresa.



6.- Ekintza babeslea. Errendimendua. Abantailen eskakizunak eta horien aplikazioa aztertzea eta horien aplikazio zehatza

edukia:



Osasun



Aldi baterako ezintasuna



Haurdunaldian arriskua



Jaiotza eta haurren zaintza



Edoskitze-arriskua



Minbizia edo bestelako gaixotasun larriak dituzten adingabeak zaintzea



Haurren zainketan ko-erantzukizuna

MetodologiaToggle Navigation

60 ordu presentzial eta 90 ez presentzial kontuan hartuz. Kalkulu guztiak proportzionalki, beste kasu batean, moldatuko lirateke.

Azalpen teorikoak, kasu praktikoko azalpenarekin osatuta egon ahal izan zirenak.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Test motatako proba (%): 100

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Talde bakoitzaren ardura duten irakasleak (taldeko arduradunaren arabera) egon daitezke, beharrezkotzat jotzen badute komenigarria, ikasleen asistentzia kontrolatu eta, hala badagokio, puntuan aparteko puntu batekin saritzea Finala, justifikaziorik gabe 3 ausentzia baino gehiago pilatzen ez badira. Deialdi arruntari dagokion azterketa motako testak edo garatu beharreko galderak izango dira, eta bitan egingo da aurrez aurre edo birtuala, irakasle arduradunaren esanetara. Probaren arduraduna aukeratuz gero, ordea 5 edo 10 galdera izango dira, hainbat erantzun alternatiboekin; Gaizki erantzun den galdera bakoitzeko -0,25eko zigorra aplikatuko da (4 erantzun alternatiboko galderetan), edo -0,5 (bi galderen kasuan) erantzun alternatiboak). Xehetasun osagarriak Egelan argitaratuko dira. Ikasleek etengabeko (edo mistoa) ebaluazio sistemari uko egin diezaiokete eta azken ebaluazioaren alde egin dezakete aipatutako ebaluazio jarraian parte hartu duten ala ez eta idatziz egin beharko dute, eta ondorengo baldintzetan; 9 aste hiruhileko irakasgaietarako eta 18 aste urtekoentzako, hasita seihilekoaren edo ikastaroaren hasiera hurrenez hurren, ikastegiko egutegi akademikoaren arabera. Horrela, Interesatutako ikasleek beren dimisioa aurkeztu beharko dute etengabeko ebaluaziora (edo mistoa) ezarritako prozeduraren eta epeen arabera.

Etengabeko ebaluaketaren ukopena gutxienez hilabete lehenago egingo da dagokion irakasgaiaren irakaskuntza-aldia. Azken azterketa ez egiteak deia arruntari uko egitea suposatuko du.

• Ikasleak azken ebaluazio-sistemaren bidez ebaluatzeko eskubidea izango du, etengabeko ebaluazio-sisteman parte hartu duen ala ez kontuan hartu gabe. Horretarako, ikasleek idatziz aurkeztu beharko diete irakasgaiaren ardura duten irakasleei ebaluazio jarraituari uko egiten diotela. Horretarako, 9 asteko epea izango dute lauhileko irakasgaietarako, eta 18 astekoa urteko irakasgaietarako, lauhilekoaren edo ikasturtearen hasieratik zenbatzen hasita, hurrenez hurren, ikastetxearen egutegi akademikoaren arabera. Irakasgaiaren irakaskuntza-gidak epe luzeagoa ezarri ahal izango du.

• Ebaluazio jarraituaren kasuan, amaierako probaren pisua irakasgaiaren kalifikazioaren % 40 baino handiagoa bada, nahikoa izango da amaierako proba horretara ez aurkeztea irakasgaiaren amaierako kalifikazioa aurkeztu gabe izateko. Bestela, amaierako probaren pisua irakasgaiaren kalifikazioaren % 40 edo txikiagoa bada, ikasleek deialdiari uko egin ahal izango diote, gutxienez, dagokion irakasgaiaren irakaskuntza-aldia amaitu baino hilabete lehenago. Uko egite hori idatziz aurkeztu beharko zaie irakasgaiaren ardura duten irakasleei.

• Azken ebaluazioa denean: "Azterketen data ofizialean ezarritako probara aurkezten ez bada, automatikoki uko egingo zaio dagokion deialdiari".

• Ebaluazio proba batean kopiatu egin dela egiaztatuz gero, tartean sartuta dauden ikasle guztiei «suspentso» kalifikazioa jarriko zaie, bakoitzaren erantzukizuna gorabehera. Pertsona bat kopiatzen ari dela proban bertan egiaztatuz gero, momentuan bertan proba egiteari uzteko agindu ahal izango zaio.

Etika akademikoari buruzko protokoloari buruzko gaiak gehitu behar direla gogorarazi behar da:

• "UPV/EHUko ebaluazio-probetan edo lan akademiko ebaluagarriak prestatu eta aurkezterakoan, iruzurrezko edo desonesgarritzat jotzen dira honako jokabide hauek: lanak plagiatzea, hau da, besteren lanak kopiatzea jatorria edo erabilitako iturria aipatu gabe, eta norberak egiteko gisa aurkeztea ebaluazio akademikoa behar duten testu edo lanetan" (2.a. puntua).

• "Oro har, eta kontrakoa adierazi ezean, UPV/EHUn ebaluazio-proba bat egiten den bitartean, debekatuta egongo da ikasleek liburuak, oharrak edo apunteak erabiltzea, bai eta gailu telefonikoak, elektronikoak, informatikoak edo bestelakoak ere" (3. puntua, 5. or.).

1. Ikasleak ebaluatuko dituen eduki teorikoa eta praktikoa (honako bide batzuen bidez azaldutakoa):

a. Ikasgelan, eskola magistraletan

b. Ikasgelan, ikasgelako klase praktikoetan

c. Egelan argitaratutako ikerketa-baliabide didaktikoen bidez azaldu dena.

• Eduki horri buruz, ikasleek azalpen gehigarriak eskatu ahal izango dizkie irakasleei, horiek ikastean sor daitezkeen zalantza edo galderei dagokienez, baldin eta uste badu ez zaiola nahikoa izan azalpena edo oinarritzea, irakasgaia aztertzeko Egelan argitaratutako baliabideen bidez(araudia, epaiak, ariketa praktikoen ebazpen arrazoitua, doktrina- edo kazetaritza-artikuluak, etab.. ). Ikasleek irakasleei buruzko galderak posta elektronikoz edo tutoretza-saioen eskaeraren bidez bidali ahal izango dizkiete irakasleei, irakasleen tutoretza-ordutegiaren barruan.

d. Lehen aipatutako baliabide didaktiko horiek, arau-, doktrina-, epai- edo antzeko iturriekin bat badatoz, Egelan argitaratu ahal izango dira jatorrizko bertsioan, bai gaztelaniaz, bai euskaraz (gaztelaniaz edo euskaraz), ikasleek erabili behar izateko, nahiz eta ikasleek horiei buruz egindako galdera guztiak euskaraz erantzun .

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ezohiko deialdian, ebaluazioa azken ebaluazio sistemaren bidez egingo da soilik.

Hala ere, azken proba hau egin behar da, ikasleek lortutako emaitza positiboak mantendu daitezke

ikastaroan zehar. Ezin dira emaitza negatiboak hartu.

Ezohiko deialdiak azken azterketa bat izango du, eta dagoeneko ezaugarri eta baldintza berdinak izango ditu

deialdi arrunterako jasan.

Azken azterketara aurkeztu ezean, ikasleek deialdira uko egitea suposatzen du.

1. Ikasleak ebaluatuko dituen eduki teorikoa eta praktikoa (honako bide batzuen bidez azaldutakoa):

a. Ikasgelan, eskola magistraletan

b. Ikasgelan, ikasgelako klase praktikoetan

c. Egelan argitaratutako ikerketa-baliabide didaktikoen bidez azaldu dena.

• Eduki horri buruz, ikasleek azalpen gehigarriak eskatu ahal izango dizkie irakasleei, horiek ikastean sor daitezkeen zalantza edo galderei dagokienez, baldin eta uste badu ez zaiola nahikoa izan azalpena edo oinarritzea, irakasgaia aztertzeko Egelan argitaratutako baliabideen bidez(araudia, epaiak, ariketa praktikoen ebazpen arrazoitua, doktrina- edo kazetaritza-artikuluak, etab.. )

• Ikasleek irakasleei buruzko galderak posta elektronikoz edo tutoretza-saioen eskaeraren bidez bidali ahal izango dizkiete irakasleei, irakasleen tutoretza-ordutegiaren barruan.

d. Lehen aipatutako baliabide didaktiko horiek, arau-, doktrina-, epai- edo antzeko iturriekin bat badatoz, Egelan argitaratu ahal izango dira jatorrizko bertsioan, bai gaztelaniaz, bai euskaraz (gaztelaniaz edo euskaraz), ikasleek erabili behar izateko, nahiz eta ikasleek horiei buruz egindako galdera guztiak euskaraz erantzun eta azalduko diren. Ikasleak iturri horiek duten edukiaren arabera ebaluatu ahal izango dira, nahiz eta jatorrizko bertsioan gaztelaniaz agertu eta Egelan holan argitaratu.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

2 NAHITAEZKO ERABILERAKO MATERIALAK
1. www.seg-social.es
2. 8/2015 Legegintzako Errege Dekretua, urriaren 30ekoa, Gizarte Segurantzaren Lege Orokorraren(https://noticias.juridicas.com/base_datos/Laboral/561511-rdleg-8-2015-de-30-oct-aprueba-el-texto-refundido-de-la-ley-general-de-la.html#a283) testu bategina onartzen duena.
3. 2/2015 Legegintzako Errege Dekretua, urriaren 23koa, Langileen Estatutuaren Legearen testu bategina onartzen duena(https://noticias.juridicas.com/base_datos/Laboral/561075-et-2015.html )
4. Irakasleek Egelan argitaratutako material guztiak, gaztelaniaz eta/ edo euskaraz.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

www.seg-social.es;

Manual práctico de Cotización, Tesorería General de la SS, Madrid, azkeneko argitaldia.

Guía Práctica de Seguridad Social, Edit. Cinca.

Cómo confeccionar nóminas y Seguros Sociales; etc.







Gehiago sakontzeko bibliografia

Curso de Seguridad Social, Blasco La Hoz y Lopez Gandía, Tirant Lo Blanch.
Manual de Seguridad Social, Vida Sorial y otros, Tecnos.

Aldizkariak

Revista de trabajo y seguridad social. Centro de Estudios Financieros.
Aranzadi Social, revista de doctrina. Aranzadi Thomson reuters.

Web helbideak

Datu baseak

Unibertsitateko Liburutegiaren webgunearen bidez, honako hauetan sar daiteke:

Aranzadi Instituciones (http://www.ehu.es/es/group/biblioteka/cdromz2 )
CISS Laboral (http://cisslaboral.ciss.es/content/Inicio.aspx )
Thomson Reuters (https://onepass.aranzadi.es/content/proview/acceso_proview.html?sponsor=0000156573-IP )

Direcciones de Internet de interés:

Seguridad Social (www.seg-social.es)
CENDOJ , buscador de Jurisprudencia del CGPJ (http://www.poderjudicial.es )
SEPE (https://www.sepe.es/)
LANBIDE (https://www.lanbide.euskadi.eus)
ITSS (http://www.mitramiss.gob.es/itss/)

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ARRUE MENDIZABAL, MARTA
  • GALDOS LOYOLA, MARIA ELENA
  • ZAPIRAIN BILBAO, ANA ISABEL

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

11:30-12:30 (1)

10:00-12:00 (2)

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

12:30-13:30 (1)

Irakasleak

01 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

13:30-14:30 (1)

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

09:30-10:30 (1)

11:00-13:00 (2)

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

10:30-11:30 (1)

Irakasleak