XSLaren edukia

Gizarte Ikerketa Kualitatiboa25008

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Politika Zientziako eta Kudeaketa Publikoko Gradua (Plan berria)
Ikasturtea
2023/24
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
25008

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3958.5
Gelako p.1421
Laborategiko p.710.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Gizarte Ikerketa Kualitatiboa Soziologia eta Zientzia Politikoa eta Administrazio Publikoa graduetan eskaintzen den 6 ECTSko nahitaezko irakasgaia. Ikerketa soziologiko eta politologikoan ikuspegi kualitatiboa lantzea du helburu nagusitzat. Horretarako, ikerketaren diseinuari buruzko oinarrizko ideiak eta hainbat teknika kualitatibo landuko ditugu, bai ikuspuntu teorikotik bai praktikotik, helburu zehatz hauek kontuan hartuta:

1. Ikerketa sozial eta politikoan ikuspegi kualitatiboaren funtsezko ezaugarriak ezagutzea.

2. Ikerketa kualitatiboaren prozesuaren berezitasunak ezagutzea.

3. Informazioa bilatzeko teknika egokienak prestatu eta aukeratzen ikastea.

4. Ulermena eta ahoz zein idatziz adierazteko gaitasuna hobetzea.

5. Ikaskuntza kolektiboa hainbat formatutan sustatzea.

6. Sintesirako eta azterketa kritikorako gaitasuna sustatzea.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Soziologia graduaren bigarren mailako gaitasunak:



C2CC01: Teoria soziologikoko eskola nagusiak analizatzea eta bere ahalmen esplikatiboa balioestea.

C2CC02: Errealitate sozialari aplikatutako kontzeptuak, teknikak eta iturri estatistikoak egokitasunez azaltzea, erabiltzea eta kudeatzea.

C2CC03: Metodo eta ikerkuntza sozialaren oinarrizko teknikak desberdinak (kuantitatiboak eta kualitatiboak) aplikatzea.

C2CC04: Gizarte garaikidea definitzen duten egitura-prozesuak analizatzea eta interpretatzea.

C2CC05: Iritzi publikoaren eta informazio-gizartearen modelo teoriko esplikatibo desberdinak azaltzea eta definitzea.

C2CC06: Soziologikoki, banakoen eguneroko esperientzia osatzen duten bizipenak eta hauek eransten dieten esanahia analizatzea eta interpretatzea.



Politika Zientzia eta Kudeaketa Publiko graduaren bigarren mailako gaitasunak:



C2CC01: Politikaren eta gobernantzaren analisi eta diagnostikorako,kontzeptu eta ikuspegi teorikoak, bere bilakaerarekin batera, sistematikoki ulertzea.

C2CC02: Portaera politiko indibidual eta kolektiboa eta bere eraginak ulertu eta analizatzeko, alderdi politikoen eta hauteskunde-prozesuen paperari arreta berezia jarriz, sistema politiko adierazgarrien egitura eta funtzionamendua identifikatzea.

C2CC03: Diagnostikoak edo txostenak lantzeko helburuarekin,fenomeno baten gainean datuak sortu eta lortzeko erreminta praktikoak hartzea. Informazioa kudeatzea eta datu estatistikoak eta dokumentuak interpretatzeko gaia izatea.

C2CC04: Arazoak identifikatzea eta konponbideak proposatzea egoera zehatzen aurrean diseinatzeko eta eragin-lerroak ebaluatzeko ahalmena eta esku-hartzea frogatuz.

C2CC05: Jarduera politikoko informazio-gizartearen modelo teoriko esplikatibo desberdinak eta prozesu komunikatiboen inpaktuak azaltzea eta definitzea.

C2CC06: Bitartekari, interes-gatazkak eta eskubide-defentsa lanetan jarduteko, administrazioaren eta herriaren maila desberdinen arteko erlazioen baldintzatzaileak ulertzea.



Irakasgaiari dagozkion gaitasunak:



G1.- Gizarte ikerketa kualitatiboaren askotariko tradizioen oinarriak ezagutzea.

G2.- Aipatutako ikuspegia bereizten duten kontzeptu metodologikoak zehatz definitzea.

G3.- Datuen ekoizpen prozesuan ematen diren baldintzak eta egoerak eratu eta ebaluatzea.

G4.- Teknika aniztasuna egokitasunez erabiltzea gizarte ikerketa kualitatiboaren kasu bakoitzean.



Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

Eduki teorikoak:



1. Gizarte-ikerketa kualitatiboaren oinarriak [Cl,C2]

1.1. Gizarteari begiratzeko dimentsio anitzeko ikuspegien beharra.

1.2. Gizarte zientzietarako begirada interpretatzaile eta konprentsiboa.

2. Gizarte-ikerketa, prozesu dinamikoa [C2C3]

2.1. Ikuspegi kualitatibo eta kuantitatiboen arteko aldeak eta osagarritasuna.

2.2. Ikerketa sozial kualitatiboaren une eta prozesuak.

3. Datuak sortzeko teknikak [C2, C3, C4]

3.1. Elkarrizketa ikerketa-tresna gisa: ezaugarriak, helburuak eta motak.

3.2. Eztabaida-taldea: ezaugarriak, helburuak eta motak.

3.3. Datu kualitatiboak ekoizteko beste teknika enpiriko batzuk.

4. Ikerketa txostena. [Cl,C2C3,C4]



Eduki praktikoak:



• Testu teoriko zein metodologikoak ulertu eta eztabaidatzea. [C1, C2, C3, C4]

• Ikerketa-txostena egitea: objektuaren planteamendua, diseinu teknikoaren definizioa, talde-eztabaida edo sakoneko elkarrizketetarako gidoiak eta prestaketa, datuen behin-behineko azterketa, atariko emaitzen aurkezpena [Cl,C2, C3,C4].

MetodologiaToggle Navigation

Irakasgaiak 6 kreditu ditu, eta irakaskuntza 39 ordu magistral eta 21 ordu praktikotan banatzen da. Ikasgaiaren konpetentziak barneratzeko, ikasleek 90 lanordu egin beharko dituzte ikasgelatik kanpo. Irakasgaian hainbat ikaskuntza-modalitate garatuko dira:



• Eztabaida-saio teorikoak: saio horietan metodologiari buruzko testu teorikoen edukiak eztabaidatuko dira. Era berean, saioetan eztabaidatutakoak sistematizatzeko lanak egingo dira.

• Saio praktikoak: ikasleek praktikan jarriko dituzte saio teorikoetan landutakoak.

• Aurrez aurrekoa ez den lana: ikasleek ikasgelatik kanpo (taldean edota banaka) hainbat jarduera burutuko dituzte, hala nola informazioa bilatzea, irakurketa gidatuak egitea, proiektua diseinatzea, landa-lana egitea edo ahozko zein idatzizko aurkezpenak prestatzea.

• Tutoretza-saioak: irakasleak ikasleek egindako lanen jarraipena egiteko parada.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 40
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 20
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 40

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

EBALUAZIO JARRAITUA



Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 8.3 artikuluari jarraiki, ebaluazio sistema ez-jarraitua hautatu nahi duen ikasleak ebaluazio jarraituari uko egiten diola jasotzen duen idatzia aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta horretarako bederatzi asteko epea izango du behin lauhilekoa hasita.



EBALUAZIO EZ-JARRAITUA



Ebaluazioa ez-jarraitua aukeratu nahi dutenek ebaluazio-proba bat egiteko eskubidea izango dute, azken notaren %80a balio duena.. Proba horrek bi zati izango ditu: teorikoa (irakasgaiaren eduki tematikoan oinarritutako galderekin) eta praktikoa (ikerketa kualitatibo kasu praktiko baten ebazpena). Proba gainditzeko, proba osatzen duten alderdietako bakoitza gainditu beharko da. Era berean, banakako lanen kategoriari dagozkion lanak aurkeztu beharko dituzte. Lan horiek amaierako notaren % 20 izango dira, eta azterketaren egunean entregatu ahal izango dira, beranduenez.



UKO EGITEA



Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 12.2 artikuluari jarraiki deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek irakaskuntza aldia bukatu baino hilabete lehenago egin beharko dute horretarako eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari. Azken ebaluazioaren kasuan, egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki deialdiari uko egitea.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluazioa garatu beharreko proba idatziaren bidez egingo da, ebaluazio jarraituari zein ez-jarraituari dagokionean.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Lauhilekoan zehar nahitaez erabili beharreko materialak e-gelan jarriko dira.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Alonso Benito, L. E. (1998). La mirada cualitativa en sociología: Una aproximación interpretativa. Editorial Fundamentos.

Denzin, N. K., eta Lincoln, Y. S. (Eds.). (2015). Métodos de recolección y análisis de datos. Gedisa.

Flick, U. (2007). Introducción a la investigación cualitativa. Morata; Fundación Paideia Galiza.

Gordo, A. eta Serrano, A. (2008). Estrategias y prácticas cualitativas de investigación social. Madrid: Pearson-Prentice Hall.

Ispizua, M. eta Lavia, C. (2016). La investigación como proceso. Planificación y desarrollo. Madrid: Dextra.

Izcara Palacios, S. P. (2014). Manual de investigación cualitativa. Fontamara.

Vasilachis de Gialdino, I. (Ed.). (2006). Estrategias de investigación cualitativa. Gedisa.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Angrosino, M. (2012). Etnografía y observación participante en investigación cualitativa. Ediciones Morata, S. L.
Cazorla Perez, J. (2008). Manual de introducción a la ciencia política. Fundación Núcleo de ESCO.
Corbin, J. M., eta Strauss, A. L. (2015). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory. SAGE.
Denzin, N. K., eta Lincoln, Y. S. (Eds.). (2017). El arte y la práctica de la interpretación, la evaluación y la presentación. Gedisa.
Kauffman, J-C. (2021). La entrevista comprensiva. Madrid: Dado.
Kvale, S. (2011). Las entrevistas en investigación cualitativa. Ediciones Morata.
Martinovich, V. (2022). Búsqueda bibliográfica: Cómo repensar las formas de buscar, recopilar y analizar la producción científica escrita. Universidad Nacional de Lanús.
Rapley, T. (2014). Los análisis de la conversación, del discurso y de documentos en investigación cualitativa. Ediciones Morata, S.L.
Ruiz Olabuénaga, J. I. (2012). Metodología de la investigación cualitativa. Universidad de Deusto.
Taylor, S.J. eta Bogdan, R. (1990) Introducción a los métodos cualitativos de investigación. Buenos Aires: Paidós.
Tarrés, M. L. (Ed.). (2013). Observar, escuchar y comprender: Sobre la tradición cualitativa en la investigación social. El Colegio de México : FLACSO México.
Valles, M. (2009). Entrevistas cualitativas. Centro de Investigaciones Sociológicas.

Aldizkariak

Athenea Digital https://atheneadigital.net/
Qualitative Sociology Review http://www.qualitativesociologyreview.org
The International Journal of Qualitative Methods https://labur.eus/QFt47
The Qualitative Report https://nsuworks.nova.edu/tqr/

Web helbideak

http://www.qualitative-research.net/
http://www.c4qi.org/
http://www.aqr.org.au/
http://www.qualitativeresearch.uga.edu/QualPage/

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • MARTIN RONCERO, UNAI
  • MARTINEZ DE ALBENIZ EZPELETA, IÑAKI
  • OTERO GUTIERREZ, BEATRIZ

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

11:00-13:00 (1)

11:00-13:00 (2)

2-15

10:00-11:00 (3)

12:00-13:30 (4)

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

09:00-10:00 (1)

Irakasleak

01 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

13:30-14:30 (1)

Irakasleak

01 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

13:00-14:00 (1)

Irakasleak

01 Laborategiko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

13:00-14:00 (1)

Irakasleak

01 Laborategiko p.-3 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

10:00-11:00 (1)

Irakasleak

01 Laborategiko p.-4 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

10:00-11:00 (1)

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

09:00-11:00 (1)

11:00-13:00 (2)

2-15

09:00-10:30 (3)

11:00-12:00 (4)

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

12:00-13:00 (1)

Irakasleak

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

10:00-11:00 (1)

Irakasleak

31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

12:30-13:30 (1)

Irakasleak

31 Laborategiko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

12:30-13:30 (1)

Irakasleak

31 Laborategiko p.-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

09:00-10:00 (1)

Irakasleak