XSLaren edukia

Datuen Kudeaketa eta Analisi Estatistikoa II25046

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Politika Zientziako eta Kudeaketa Publikoko Gradua (Plan berria)
Ikasturtea
2023/24
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
25046

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3248
Ordenagailuko p.2842

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

“Datuen kudeaketa eta Analisi Estatistikoa II” (1. lauhilekoa, 6 kreditu) Soziologiako eta Politika Zientziatako Graduek komunean duten gai instrumentalaren osagarri da. Ikasgai instrumentalen helburua da, oro har, titulazioetako bietako ikasleak ikerketa enpirikoa planifikatzeko, egiteko eta ebaluatzeko gai egitea.



Multzo instrumentala ondorengo ikasgaiak osatzen dute:



-Gizarte eta Politikarako Ikerketa Sarrera (1. Maila, 2. Lauhilekoa)

-Gizarte Ikerketa Kualitatiboa (2. Maila, 1. Lauhilekoa)

-Gizarte Ikerketa Kuantitatiboa: Inkesta eta Bigarren Mailako Datuak (2. Maila, 1. Lauhilekoa)

-Datuen Kudeaketa eta Analisi Estatistikoa I (2. Maila, 2. Lauhilekoa)

-Datuen Kudeaketa eta Analisi Estatistikoa II (3. Maila, 1. Lauhilekoa)

-Datuen Azterketa Kuantitatibo aurreratua (3. Maila, 2. Lauhilekoa)

-Proiektuak Diseinatu eta Egitea (3. Maila, 2. Lauhilekoa)



Soziologiako Graduan ondoko bi ikasgai hauek gehitzen dira:

-Ikerketako Tailerra (2. Maila, 2. Lauhilekoa)

-Gizarte Ikerketa Kualitatibo Aurreratua (3. Maila, 1. Lauhilekoa)



“Datuen Kudeaketa eta Analisi Estatistikoa II” ikasgaia 3. Mailako Bigarren lauhilekoan kokatzen da. Aurreko moduluetako ikasgaietan landutako gaitasunak eta edukiak ditu oinarri eta abiapuntu. Aldi berean, irakasgai instrumentalen helburu komunei jarraipena ematen dio. Zehazki, datuen kudeaketa eta analisi estatistiko aplikatuaren urratsak lantzen ditu ikerketa kuantitaboan. Alde batetik, “Datuen Kudeaketa eta Analisi Estatistikoa I” (2. Maila, 2. Lauhilekoa) ikasgaian landutakoari ematen dio jarraipena, eduki eta gaitasun berrietan sakonduz; eta, bestetik, “Datuen Azterketa Kuantitatibo aurreratua" (3. Maila, 2. Lauhilekoa) ikasgaiaren oinarriak jartzen ditu.



Ikastaroaren helburua ikaslea tresna estatistikoen erabileran trebatzea da, bi edo aldagai (zenbakizkoak zein kategoariazkoak) gehiagoren arteko erlazioei buruzko egoerak identifikatu eta aztertu ahal izateko, beti ere datuen azterketa anizkoitzaren logikatik abiatuta. Halaber, lagin bi edo gehiagoren arteko aldeen hipotesi proben ebazpena aurkezten da. Arreta berezia eskainiko zaio emaitzen irakurketa eta interpretazioari, beti ere gizarte ikerkuntzaren eremua eta ikerketa galderak ahaztu gabe.



“Datuen Kudeaketa eta Analisi Estatistikoa II” arazorik gabe egiteko beharrezkoa da menderatzea aldagai bakarreko estatistika deskriptiboa eta inferentziala eta SPSS programan erabiltzaile mailako oinarrizko ezagutza izatea (fitxategiak egin eta erabili, estatistiko deskribatzaile, maiztasun banaketak eta lagin bakarreko probak aplikatzea).

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

GAITASUNAK / IRAKASGAIA IKASTEAREN EMAITZAK

TITULAZIOKO GAITASUNAK. Irakasgaiaren gaitasunak eta planifikazioa ondorengo gaitasunei erantzuten die:

ZEHARKAKOAK (bi graduetan)

Z3. Komunikazioa eta eleaniztasuna.

Z5 Informazioaren kudeaketa eta herritartasun digitala

Z7 - Pentsamendu kritikoa.

Z8 - Talde-lana.

SOZIOLOGIA Graduan:

OROKORRAK

GO1. Planteatutako helburuak kontuan harturik ikerkuntza soziologiko bat planifikatu eta egiteko.

GO2. Ikerkuntza soziologikoan txosten bat landu eta aurkezteko.

G04 - Politika publikoetako eta esku-hartze sozialeko proiektuak diseinatzea, kudeatzea eta ebaluatzea, baita horien emaitzak ere.

G005 -Erakunde publikoetan eta pribatuetan gertatzen diren prozesuak eta oinarrizko beharrak identifikatzea eta aztertzea.

G007 - duten erakunde publiko eta pribatuetan hezkuntza- eta prestakuntza-politikak eta -programak diseinatzea eta ebaluatzea, bakearen eta balio demokratikoen kultura sustatzeko interes berezia jarriz

G008 - Gizarte-arazoei eta -premiei buruzko informazioa modu sintetikoan aztertzea, genero-desberdintasunei, klaseari eta etniari arreta berezia eskainiz.

GO9. Datuen eta praktika sozialen gaineko jarrera kritikoa garatzeko.

G010 - Zorroztasun intelektuala eta etikoa erabiltzea argudio eta analisi soziologikoetan, etorkizun profesionalari begira.

Gaitasun ESPEZIFIKOAK

C3CC01 - Ikerketa sozialeko proiektuen ereduak aztertzea eta diseinatzea.

C3CC02 - Aldagai anitzeko analisiaren logika ulertzea eta aplikatzea, eta datuak aztertzeko eta kudeatzeko SPSSa behar bezala erabiltzea.





POLITIKA ZIENTZIA ETA KUDEAKETA PUBLIKOA Graduan:

OROKORRAK

G002. Fenomeno politikoen eta erakunde eta administrazioaren funtzionamenduaren zenbait dimentsio identifikatu, aztertu

eta ebaluatzeko.

G003 - Testuinguru jakin batean dauden eragile politikoak, haien gaitasunak eta portaera identifikatzea, sistema politikoan dituzten ondorioak aztertzeko eta agertokiak aurreikusteko.

G008 - Datu kuantitatibo eta kualitatiboen bidez adierazleak sortzea, fenomeno politikoen eta instituzioen eta administrazioaren funtzionamenduaren hainbat dimentsio identifikatzeko, aztertzeko eta ebaluatzeko.

ESPEZIFIKOAK

C3CC03 - Aldagai anitzeko analisiaren logika ulertzea eta aplikatzea, eta datuak aztertzeko eta kudeatzeko SPSSa behar bezala erabiltzea.

C3CC05 - Ikerketa politologikoko proiektuen hainbat eredu aztertzea eta diseinatzea.

C3CC06 - Banakako eta taldeko lehentasun politikoak eraikitzeko prozesuak aztertzea eta azaltzea, bai eta politika- eta administrazio-egiturekin duten elkarreragina ere.





IRAKASKUNTZAREN EMAITZAK (bi graduetan):

1. Aldagaien arteko erlazioa identifikatzea eta ebaztea.

2. SPSS datuak aztertzeko tresna gisa erabiltzea.

3. Konparazio- eta azalpen-ikerketak egiteko gaitasuna.

4. Estatistika-datuak biltzea.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

EGITARAU TEORIKO-PRAKTIKOA



1. ESTATISTIKOEN ARTEKO ALDERAKETA PROBAK

1.1. Lagin/taldeen arteko diferentzien hipotesi probak

1.1.1. Hipotesi probak lagin askeetarako eta lagin erlazionatuetarako zenbait diseinu esperimentalen arabera. Bataz besteko eta proportzioen arteko alderaketarako probak.

1.2. Bestelako metodoak batazbestekoen alderaketa anizkoitzetarako

1.2.1. Bariantzaren azterketa bakuna: Zenbait bataz bestekoen arteko alderaketa. ANOVA bakuna: Fisher-Snedecor-en banaketa eta ondorengo azterketak (Scheffé).



2. ALDAGAI KATEGORIZATUEN ARTEKO ERLAZIO EREDUAK

2.1. Aldagaien arteko erlazioaren azterketarako argibide kontzeptualak.

2.2. Bi aldagai kategorizatuen arteko erlazioa.

2.2.1. Bi aldagaietako kontinjentzi taulen azterketa. Taulen eraketa, irakurketa eta deskribapena.

2.2.2. Elkarketa estatistikoaren azterketa. Erlazioaren azterketa kontinjentzi tauletan. Ji-Karratuaren Testa. Kalkulua, erabilera eta interpretazio arauak.

2.2.3. Aldagai nominalen elkarketarako koefizienteak: Phi, C, Cramer V eta RPE Koefizienteak (Lambda eta Tau). Kalkulua, erabilera eta interpretazio arauak. Aldagai nominal eta ordinalen gurutzaketen azterketa.

2.3. Azterketa anizkoitza kontinjentzi tauletan.

2.3.1. Hirugarren aldagaiaren kontrola eta azterketa anizkoitza

2.3.2. Aplikazioak: elkarreraginaren azterketa eta aldagaien neutralizazioa



3. ALDAGAI TARTEKATUEN ARTEKO ERLAZIO EREDUAK: ERLAZIO LINEALAREN EREDUA

3.1. Bi aldagai tartekatuen arteko erlazioaren kuantifikazioa: korrelazio lineal sinplea.

3.1.1. Kontzeptu matematikoa eta adierazpen grafikoa. Pearson-en korrelazio linealaren koefizientearen kalkulua eta interpretazio arauak. Korrelazio matrizeak.

3.1.2. Erregresio lineal sinplea: doikuntza linealaren oinarriak. Erregresio lerro zuzenaren kalkulua, irakurketa eta interpretazioa. Aurresanen errorea era horren erabilera konfiantza-tarteen bidezko iragarpenean: erabilera esplikatiboa eta prediktiboa.

MetodologiaToggle Navigation

METODOLOGIA

Irakasgai honek ECTS 6 kreditu ditu eta irakaskuntza a moduak honela banatzen dira: 32 ordu irakaskuntza magistraleko eta 28 ordu praktiko. Irakasgaiaren gaitasunak lortzeko ikasleak bere kabuz 90 lan ordu bete beharko ditu.

Irakasgaian zenbait metodologia erabiltzen da. Garrantzitsuena proiektu eta problemen ebazpenean oinarritutako ikasketa da. Eta, bereziki, ikaslea bere kabuz ikasteko eta talde dinamikan partehartzeko estrategiak sustatuko dira.

Ikaskuntza moduekin lotuta (magistrala, laborategiko praktikak) ondoko jarduerak egingo dira:

-.Irakasleen saio magistraletan partehartzea eta jarraipena. Bertan praktiketan aplikatuko diren eduki berrien ereduak eta azalpenak landuko dira.

-.Bertaratze saio praktikoetan partehartzea eta lan indibiduala eta taldekoa.

Asteroko sai praktikoetan (laborategia) zenbait zeregin (indibidualak zein taldekoak) egingo dira. Zeregin horiek irakasgaiaren edukiak eta gaitasunak garatzeko programa osatzen dute.

-. Tutoretzako aholkularitza.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 100

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

1)ETENGABEKO EBALUAZIOA da ikasgaiaren ebaluazioarako lehenesten den sistema. Horretan, ebaluazio proba eta jarduera multzoa ezartzen da, ikasle bakoitzak prestakuntza aldian aurrera nola egiten duen baloratzeko. Ondorengo proba eta jardueretan datza:



1.1. Asteko praktiken programa, zeinaren entrega puntuala eta ikaskuntzaren bilakaeraren ebaluazioak azken kalifikazioaren % 10 balioko du.



1.2. Ebaluatutako tarteko banako entregagaiak. Azken kalifikazioaren % 90 balioko dute gehienez.

Aurrez aurreko 3 entregagai egingo dira, modu sinkronoan.

Banako entregagai bakoitzak amaierako notaren % 30 balioko du, baldin eta kalifikazioa 10etik gutxienez 5 puntukoa bada, eta liberatu egingo du

dagokion gaia.

Ebaluazio jarraituaren kalifikazioa lortzeko, nahitaezkoa izango da hiru entregagaiak aurkeztea eta guztietan gutxieneko puntuazioa lortzea.



1.3. (Baldintzapean) Arazoak konpontzeko idatzizko proba. Proba hau entregagaietan liberatu gabeko ehunekoaren araberakoa izango da. Proba hau teoriko-praktikoa, presentziala eta sinkronoa izango da, azterketaren data ofizialean.









HALABER, IKASLEAK ONDOKO HAU IZAN BEHAR DU KONTUAN:

a)Irakasgaia gainditzeko beharrezkoa da azken proba gainditzea.

b)Ebaluazio jarraiaren kalifikazioa bakarrik hartzen da kontuan ohiko deialdian.

c)Ebaluaketa jarraiaren probak ez badira gainditzen, azken proba idatziak azken kalifikazioaren %100a izango da.

d)Etengabeko ebaluazioaren kasuan deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek irakaskuntza aldia bukatu baino hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari (Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 12.2 artikulua).







2)AZKEN EBALUAZIOA.

Ebaluazio sistema honek aukera ematen du ikaskuntzaren emaitzak proba baten bitartez ebaluatzeko. Proba hori irakasgaiaren ebaluazio orokorra egiteko azterketa edo jarduera batek edo gehiagok osatuko dute.



2.1. Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko,etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Hala ere, etengabeko ebaluazioan parte hartu eta uko egin nahi dion ikasleak, idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari horrela egiten duela jakinaraziz. Horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoa hasita.



2.2. Azken ebaluazioko kalifikatze tresnak. Aldi ofizialean egingo den proban bi ariketa hauekin eskuratuko du ikasleak azken kalifikazioaren %100:

-. Proba idatzia teoriko-praktikoa (IE1, IE3, IE4 irakaskuntza emaitzak ebaluatzen dituenak). Gutxienez azken kalifikazioaren % 80 da.

-. Proba praktikoa IBM SPSS estatistika programarekin (IE2 irakaskuntza emaitza). Ikasturtean zehar ikasitako prozedura estatistikoen gaineko galderetan datza. Gehienez azken kalifikazioaren % 20 da.





IKASLEAK ONDOKO HAU IZAN BEHAR DU KONTUAN:

a)Azken ebaluazioko proben emaitzak ebaluatzeko ohiko deialdiko ebaluazio irizpideak erabiliko dira.

b)Deialdiari uko egiteko nahikoa da azken proba idatzira ez aurkeztea.



3)IKASKUNTZA EMAITZAK EBALUATZEKO IRIZPIDEAK

-. Ikerketa problemak analisirako problema estatistikoak bezala identifikatu.

-. Ikerketa problemaren ebazpenerako egokia den analisi teknika bereiztu.

-. Aldagai anitzeko analisirako teknikak ezagutu eta aplikatzeko gai izatea.

-. Estatistika analisirako softwarren laguntzarekin datuak kudeatzeko gai izatea (teknika hautatu, aplikatzeko baldintzak eta beharrezko aukerak).

-. Emaitza estatistikoen irakurketa egokia egitea.

-. Ikerkuntzaren eremuan irakurketa estatistikoaren interpretazio egokia egitea.







Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation



Azken ebaluazioa bakarkako proba teoriko-praktikoa egingo da. Gai guztietako gaitasunen gaineko azterketa. Ondorengo probetan datza:

-. Datu analisien problemen eta ariketen ebazpena, IE1, IE3 eta IE4 gaitasunak lortu direla egiaztatu behar da.

-. Datuen kudeaketa eta ustiaketa proba, SPSS programaren bidez. IE2 gaitasuna lortu dela egiaztatu behar da.

Proba ebaluatzeko ohiko deialdiko ebaluazio irizpideak erabiliko dira.

Deialdiari uko egiteko nahikoa da azken proba idatzira ez aurkeztea.









Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Ikasmaterialak (adibideak, aurkezpenak, oharrak, etab.)
- Laborategiko ariketa praktikoak
- Gelako ariketa praktikoak.

Ikasmateriala e-gela plataforman dago.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

DÍAZ DE RADA, V. (2009). Análisis de datos de encuestas, Editorial UOC, Barcelona.

FIELD, A. (2013) Discovering Statistics using IBM SPSS Statistics, Sage, London.

LEVIN, R. y RUBIN, D. (2004) Estadística para administración y economía, Pearson Educación, Méjico.

SANCHEZ CARRIÓN, J.J. (1999) Manual de análisis estadístico de los datos, Alianza, Madrid.





Gehiago sakontzeko bibliografia

CEA D’ ANCONA, Maria Angeles (2001) Análisis Multivariable: Teoría y Práctica en la Investigación Social, Ed. Síntesis, Madrid.
DÍAZ DE RADA, V. (1999) Técnicas de análisis de datos para investigadores sociales, Ra-Ma, Madrid.
ETXEBARRIA, J. (1999) Regresión Múltiple, Cuadernos de Estadística nº4., Ed. La Muralla, Madrid.

TEJEDOR TEJEDOR, F.J. (1999) Análisis de Varianza, Cuadernos de Estadística nº3. Ed. La Muralla, Madrid.
VISAUTA, B. y MARTORI, J.C. (2003) Análisis estadístico con SPSS para Windows. Vol.2: Estadística multivariante, Mc Graw Hill, Madrid.
WRIGHT, D.B. (1997) Understanding Statistics. An Introduction for the Social Sciences, Sage, London


Aldizkariak

Cuadernos metodológicos del CIS
Cuadernos de Estadística La Muralla
Colección SAGE Quantitative Applications in the Social Sciences

Web helbideak

http://www.eustat.es EUSTAT ¿ Instituto Vasco de Estadística
http://www.ine.es INE Instituto Nacional de Estadística
http://www.cis.es CIS Centro de Investigaciones Sociológicas
http://www1.euskadi.net/estudios_sociologicos Gabinete de Prospección Sociológica del Gobierno Vasco
http://epp.eurostat.cec.eu.int EUROSTAT Oficina Estadística de la Unión Europea



5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • MARTIN RONCERO, UNAI
  • MARTINEZ DE ALBENIZ EZPELETA, IÑAKI
  • OTERO GUTIERREZ, BEATRIZ

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

09:00-11:00 (1)

09:00-11:00 (2)

2-15

09:00-11:00 (3)

Irakasleak

01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

09:00-11:00 (1)

Irakasleak

01 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

11:00-13:00 (1)

Irakasleak

01 Ordenagailuko p.-3 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

11:00-13:00 (1)

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

09:00-11:00 (1)

13:00-15:00 (2)

2-15

09:00-11:00 (3)

Irakasleak

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

11:00-13:00 (1)

Irakasleak

31 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

11:00-13:00 (1)

Irakasleak

31 Ordenagailuko p.-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

13:00-15:00 (1)

Irakasleak